Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

31 jan 2019 20:01
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1666
Genk had volgens mij al eerder niet meer veel op met MVV. Afgelopen zomer kwam er niemand van hun. Waar stalden ze hun verhuurde spelers? Bij Den Bosch en Lommel. Dus als het echt is afgelopen a.g.v. de supportersacties is dit gewoon een goedkope smoes om er helemaal officieel mee te stoppen. Ik hoop niet dat de toekomstplannen van MVV bestaan uit het uitgeven van aandelen of zo. Dat doen ze al bij zoveel clubs en dat is vaak geen succes. Binnen nu en een jaar of 5 is 80% van de clubs eigendom van een of andere investeerder en de rest dabbelt er volstrekt kansloos wat achteraan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak
Discussie gesloten.
31 jan 2019 20:55 31 jan 2019 20:57 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1667

houtengerard schreef :

Tuor schreef : @ Houtengerard. Lekker zwart-wit. Niemand zegt dat er niet kritisch gekeken mag worden, dat er geen eisen mogen worden gesteld, dat het elftal goed genoeg is om gegarandeerd playoffs te halen en dat de huidige positie MVV waardig is. Dat zijn open deuren waar iedereen het mee eens is. Indien het niet lukt nog minstens een versterking binnen te halen dan is dat wat mij betreft teleurstellend, omdat dit elftal daar absoluut behoefte aan heeft. Tegelijkertijd kan ik een redenatie dat het huren van Croux teveel zou kosten en geld beter uitgegeven kan worden in de zomer best begrijpen. Maar goed, dit was ook helemaal niet het punt, dat was namelijk dat het lijkt alsof niet uitmaakt wat MVV doet, de teneur lijkt te zijn dat de beslissingen die genomen worden bij voorbaat compleet de grond in geboord zullen worden, op basis van bizarre verwachtingen en een totaal gebrek aan realisme, kennis van zaken en nuance. Daarmee is zeker niet gezegd dat kritiek op MVV per definitie onterecht is. Maar kritiek is ook nooit per definitie terecht.

Maar goed. Nog iets minder dan 7 uur.


Tja wat is zwart/wit. Dingen zo belichten dat MVV er altijd als winnaar uitkomt en niet in actie hoeft te komen vind ik ook niet realistisch. Afgelopen zomer werd ervoor gekozen om bankzitters van voorgaande seizoenen dragende krachten te maken binnen dit elftal. Spelers zonder ervaring op het hoogste niveau moesten de mouwen opstropen, toen liep de transfermarkt nog twee maanden.. Waarom die blinde paniek? Als dit in 2010 en 2011 was gebeurd dan had ik daar nog begrip voor, toen moest er overleefd worden, maar dit is de omgekeerde wereld, de selectie van toen was sterker en gebalanceerder dan die van nu. Dat noem ik meetbare achteruitgang, toen konden we ons zelfs nog externe trainers veroorloven. Aan dat verval moet gewoon iets gedaan worden. En als dat niet mogelijk is, dan moet je daar conclusies bij trekken, ook al is dat snijden in je eigen vlees, ook al doet dat pijn.

Natuurlijk zit daar allemaal een financiële grondslag aan, daar ben ik niet blind voor. En als ik geen vertrouwen zou hebben in dit bestuur, dan zou ik daar wel mijn kritiek op vestigen, maar die mannen hebben alles gegeven om dit schip recht te houden, samen met talloze vrijwilligers. Maar als er ieder jaar beloofd wordt dat het huis wordt afgebouwd, en je in dat proces een muur hebt gezien, een deur en een raam zag verschijnen, en nu sta je weer terug bij een kale fundering dan ga je je serieus afvragen of dat huis ooit weleens af komt. Vooral als de hoofdaannemer al jaren aan het klagen is dat er dragende materialen ontbreken. Dan ben je niet aan het opbouwen, dan ben je aan het overleven en uitstellen. (Ook al toon je dat anders in je presentaties). Terwijl de concurrentie de crisis overleefd hebben en nu weer hun vleugels uitklappen, en wij niet.

En nu weer, herhaling op herhaling, eerst wijzen naar het volgende seizoen, daarop weer wijzen naar de winterstop om al volgend weer alles te ontkennen en weer door te verwijzen naar de zomerstop. Het ergste is dat men intern bij MVV ook nog gelooft dat men slagkracht heeft op de transfermarkt zonder smeergeld in het scoutingnetwerk te duwen en je netwerk te vergroten, of dat de naam MVV voor de huidige generatie voetballers nog enige betekenis heeft. Als we het over realisme hebben, dan begint dat bij de begroting. En die laat zien dat Maastricht absoluut geen BVO wilt hebben. (in mijn optiek).

De rest is secundair en leidt naar een punt, zoals ik hierboven al had geschreven, waarbij tijd en inflatie een punt achter je club gaat zetten. (Verval, attractiviteit, uitgestelde investeringen in en rondom het stadion, vergetelheid, gebrek aan exposure en verbondenheid, etc). Ooit komt dat punt dat je qua begroting al gedegradeerd bent. En dan kun je wanhopig het pad kiezen van investeerders zoals sommigen dat graag willen zien, maar dat is jezelf emotioneel nog even opwippen, om daarna de genadeklap te incasseren. Het lijkt nu alsof ze in Sittard ons binnen twee seizoenen, tien jaar voorbij zijn gestreefd, maar wat daar in de keuken gebeurd weet niemand. En als de carrousel is uitgedraaid, zijn de schuldigen misschien weg. Het oneerlijke van voetbal is wel, dat je met goede wedstrijdresultaten de corruptie kunt wegpoetsen. En er wordt flink wat weggepoetst daar via de beker en ranglijst.

We zijn het in ieder geval eens dat dit veldspel niet verkoopbaar is. Niet aanvallend bedoeld trouwens Tuor, ik ben het vaak met jouw schrijven eens. Maar ik ben het veldspel moe, er zit geen vermaak meer achter, deze trein gaat voor mijn gevoel nergens meer heen. En als ik emotioneel niet gegijzeld zou zijn via de paplepel, dan zou ik er gewoon van afspringen. Was het mijn vrouw geweest, dan waren de scheidingspapieren al ingevuld, want de koek en het vermogen is op om samen nog te kunnen genieten. Er komt gewoon niet genoeg binnen (mijn conclusie), en seizoenen als deze maken de situatie financieel alleen nog maar erger dan dat het was. Moedeloos wordt je er van. (Het bestuur zelf vast en zeker ook)

Maar ik begrijp dat anderen daar anders in staan. En een andere relatie met hun club hebben. Die blijven zelfs komen in de tweede divisie. Ik niet.

DDeDD (Door Dikke en Dunne Darm)
, Allemaol Azijnzeikers!, "Lekker zoepen in de Geusselt" etc :evil: :P

Sorry, dat ik me dan hoe Patricia liever onder de straal hang..:angry:

Hopelijk komt er dit jaar wel een nieuw plan.. (S.M.A.R.T.-getoetst)



Dingen alleen zo benaderen dat MVV er alleen positief uit komt is inderdaad ook onrealistisch. Dat kan niet bedoeling zijn. Evenmin als de variant waarbij MVV alleen maar negatief eruit komt. Elk verhaal heeft meerdere kanten. Neem die hele situatie Croux. Als het niet door gaat, waar ik gezien de berichten van uit ga, dan valt MVV niet te verwijten dat ze geen enorme financiële risico's gaan nemen voor een huurspeler, waarmee ze dus, op basis van wat hier geschreven is, al rond waren toen er plots aanvullende eisen kwamen. Ik blijf het vreemd dat zoiets uitgelegd zou kunnen worden als dat MVV dus weer geen fatsoenlijk salaris heeft geboden en dat MVV dus weer de supporters heeft voorgelogen. Tegelijkertijd is de conclusie wel gerechtvaardigd dat we dus geen plan b hadden en dat ons voor de derde keer in korte tijd op het laatste moment een versterking door de vingers glipt (na afgelopen zomer de anonieme eredivisiespeler en die Zlatan II). Daar gaat duidelijk ergens iets fout.

Ik denk verder dat je met je relaas verwoord wat velen voelen. Ik herken het ergens ook wel, zij het niet zo extreem. Desalniettemin, de achteruitgang is inderdaad voelbaar. Toen we in 2017 op de springplank naar de eredivisie stonden hadden we hoop we konden doorpakken. Dat is niet gebeurd, daar kunnen we kort over zijn. Nu zien hoever we zijn terug gevallen doet onmiskenbaar zeer. Toch zie ik ook stapjes vooruit. Kleine stapjes, maar desalniettemin stapjes. Een commerciële afdeling die uitgebreid is, een shirtsponsor voor het eerst in tijden, een rugsponsor die er om een andere reden staat dan dat we de drankrekening niet kunnen betalen, eindelijk een professionele spelersbus, een trainingskamp voor het eerst in jaren, we boeken al 5 jaar op rij winst, de schulden zijn afbetaald en we hebben voor het eerst in misschien wel 117 jaar een positief eigen vermogen. Ik vind het elftal beter dan dat van vorig jaar, maar in een competitie waarin de concurrentie veel groter is geworden. Ik durf wel te stellen dat we met deze selectie vorig jaar zeker in de top 8 waren geëindigd. Maar ja, ik schrijf dit en ik weet dat de niet onterechte reactie van velen zal zijn dat het allemaal leuk en aardig is maar dat het draait om wat er nu, in 2018-2019 op het veld gebeurt, en daarop gebeurt het vooralsnog gewoon niet. Ik hou er vertrouwen in dat we op de lange termijn vooruit gaan, dat die carrousel die jij beschrijft doorbroken wordt. En dus ook benieuwd naar het toekomstplan. Maar ik ben ook niet blind voor de realiteit: met een groot aantal clubs in de KKD is concurreren voor MVV momenteel ondoenlijk, hoezeer we ook stapjes maken. Ik deel je mening verder wat betreft investeerders, al snap ik dat de roep daarom steeds groter zal worden.

Overigens denk ik dat iedereen die na bijna 20 jaar KKD nog steeds op de tribune zit een echte is, D(oor)D(ik)enD(oor)D(un), en zo iemand zich absoluut niet hoeft te verantwoorden na 20 jaar er genoeg van te hebben. Wat dat betreft had ik laatst een aardig gesprek met een Feyenoord supporter, die vond dat zij toch wel altijd zo te lijden hadden omdat ze zo weinig kampioen werden. Man, je weet niet waar je hebt over hebt was mijn reactie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, itsman, M.V.V. 1902, M-MVV, Komopdieroeie
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:09
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1668
Wat mij betreft sla je vooral wat betreft de toegenomen concurrentie in de KKD dit jaar de spijker op zijn kop. Laten we inderdaad niet vergeten dat er ploegen bij zijn gekomen als Twente, Roda en Sparta en dat daarnaast den Bosch een heuse financiële injectie heeft gekregen die, zo wordt maar eens te meer duidelijk, het verschil kan maken tussen dag en nacht. Den Bosch was de laatste seizoenen (in ieder geval thuis) een relatief makkelijk te pakken tegenstander voor MVV en dit jaar gaan we er kansloos met 3-0 vanaf. Je ziet ook meteen wat dit doet met de aantrekkingskracht op spelers, een Vermeij zou hiervoor onhaalbaar zijn geweest en er ook niet over peinzen naar de Bossche bollen te gaan.

Dit betekent dat het voor MVV alleen maar lastiger geworden om versterkingen te halen. Ik vind het altijd jammer om te lezen hoe veel mensen op dit forum 'dreigen' met het opzeggen van de seizoenskaart, ondanks dat ik de emotie en frustraties natuurlijk begrijp en zelf ook voel. Laten we nu alleen niet doorschieten in de teleurstelling dat Croux hoogstwaarschijnlijk niet komt. Ook met deze selectie zijn de playoffs haalbaar, al lijkt promotie wel een utopie. Aan de andere kant, bij Almere is er ook van alles gebeurd, maar waar staan zij nu tov vorig seizoen? En NEC dat een leger aan versterkingen haalt maar dat maar niet wil draaien? Nee, met geld strooien is geen garantie voor succes en goed voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, M-MVV
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:10
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1669
MVV was ook nog in de markt voor Jason Bourdouxhe, maar dat is dus ook afgeketst.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:41
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1670
Dus toch, een aangename verrassing!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:43
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1671
Welkom thuis Jordy!

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:43
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1672
En de stemming slaat weer helemaal om in 1..2..3..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:45
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1673

Audiowaste schreef : MVV was ook nog in de markt voor Jason Bourdouxhe, maar dat is dus ook afgeketst.


Deze was te hoog gegrepen voor MVV begrippen.
Ik ben toch blij dat het goed is gekomen met Jordy. Wellicht nog 1 aangename verrassing.
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:46
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1674
Geduld is een schone zaak :)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:47
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1675

Komopdieroeie schreef : En de stemming slaat weer helemaal om in 1..2..3..


Inderdaad, nu met Croux is alles minder dan top 5 klassering slecht! :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:48
josoetgebrook
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1676
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:50
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1677
Welkom terug jordy !!!! Voor jou komen mensen naar het stadion.
Ik hoop dat je je snel weer thuis voelt...

Verstuurd vanaf mijn SM-J600FN met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle, De Zwarte Vogel
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:52 31 jan 2019 21:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1678
Man!!!! 2 uur voor sluitingstijd. Wat een thriller. Oké, dit was het eventjes voor mij.
Discussie gesloten.
31 jan 2019 21:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1679
Chapeau MVV. Ik vind dit echt heel goed nieuws. Met Holtby en Croux in de basis heeft MVV echt meer voetballend en aanvallend vermogen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
Discussie gesloten.
31 jan 2019 22:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #1680
Proficiat MVV een hel Ganse waar voor het publiek naar * de geussselt * komt en op het juiste moment Bewogen ....

Geen halve maar Ganse en Bewegen .........
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden