MVV algemeen

16 jan 2020 14:29
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #5071
Zolang de club niet aan een type als Wouter Vandenhaute of Isitan Gün wordt overgedragen zal het hier nooit wat worden. Het bestuur van Stichting MVV en de Vereniging MVV willen dat alleen niet beseffen. Er gaat hier niemand tonnen, laat staan miljoenen, investeren zonder dat daar iets significants tegenover staat.

Zelfstandig overleven zou nog mogelijk zijn met een nieuw onderkomen, maar een dergelijk plan blijkt al twintig jaar te ambitieus voor alle bestuurders die we hebben gehad.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 15:22
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #5072

Sjotelsplak schreef : Zolang de club niet aan een type als Wouter Vandenhaute of Isitan Gün wordt overgedragen zal het hier nooit wat worden. Het bestuur van Stichting MVV en de Vereniging MVV willen dat alleen niet beseffen.

Hoe weet je dat nou? Er heeft zich nog nooit iemand gemeld met iets van een plan dus is de stelling wat voorbarig.
en dan is de vraag wat 'nooit wat worden' betekent. Europees voetbal zal er niet in zitten, met of zonder investeerder. Willen we de club verkopen aan een opportunistische investeerder die er vooral zelf beter van wil worden á la Hogeneist, of iemand die als status symbool een clubje erbij wil doen, á la Korotaev? Dan heb ik liever een stabiele club in de eerste divisie waar we nog jaren heen kunnen gaan. Maar goed, die stabiliteit missen we nu ook nog eens dus ergens snap ik de frustratie wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Tuor, Sjeng043, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 19:01 16 jan 2020 19:17 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #5073

Boschpoort schreef :

Sjotelsplak schreef : Zolang de club niet aan een type als Wouter Vandenhaute of Isitan Gün wordt overgedragen zal het hier nooit wat worden. Het bestuur van Stichting MVV en de Vereniging MVV willen dat alleen niet beseffen.

Hoe weet je dat nou? Er heeft zich nog nooit iemand gemeld met iets van een plan dus is de stelling wat voorbarig.
en dan is de vraag wat 'nooit wat worden' betekent. Europees voetbal zal er niet in zitten, met of zonder investeerder. Willen we de club verkopen aan een opportunistische investeerder die er vooral zelf beter van wil worden á la Hogeneist, of iemand die als status symbool een clubje erbij wil doen, á la Korotaev? Dan heb ik liever een stabiele club in de eerste divisie waar we nog jaren heen kunnen gaan. Maar goed, die stabiliteit missen we nu ook nog eens dus ergens snap ik de frustratie wel.

Zowel de Stichting als Vereniging MVV spreken al jaren uit dat een overname met meerderheidsbelang niet wenselijk is. Dan is het ook logisch dat er niemand met een plan komt. Daarnaast komt zo iemand ook niet aanwaaien. Daar moet je naar op zoek, gaan vissen, contacten leggen. Met de afwachtende houding van de afgelopen 20 jaar zijn we natuurlijk geen meter opgeschoten. Als je die houding niet veranderd moet je niet verwachten dat we over 5 jaar opeens wel structureel in de Eredivisie staan met een degelijk onderkomen. Het argument dat we liever naar een stabiele Eerste Divisie club willen gaan begrijp ik niet zo goed. Daar we juist al 20 jaar erin bivakkeren met financiele en organisatorische problemen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 19:29
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV algemeen #5074

Sjotelsplak schreef :

Boschpoort schreef :

Sjotelsplak schreef : Zolang de club niet aan een type als Wouter Vandenhaute of Isitan Gün wordt overgedragen zal het hier nooit wat worden. Het bestuur van Stichting MVV en de Vereniging MVV willen dat alleen niet beseffen.

Hoe weet je dat nou? Er heeft zich nog nooit iemand gemeld met iets van een plan dus is de stelling wat voorbarig.
en dan is de vraag wat 'nooit wat worden' betekent. Europees voetbal zal er niet in zitten, met of zonder investeerder. Willen we de club verkopen aan een opportunistische investeerder die er vooral zelf beter van wil worden á la Hogeneist, of iemand die als status symbool een clubje erbij wil doen, á la Korotaev? Dan heb ik liever een stabiele club in de eerste divisie waar we nog jaren heen kunnen gaan. Maar goed, die stabiliteit missen we nu ook nog eens dus ergens snap ik de frustratie wel.

Zowel de Stichting als Vereniging MVV spreken al jaren uit dat een overname met meerderheidsbelang niet wenselijk is. Dan is het ook logisch dat er niemand met een plan komt. Daarnaast komt zo iemand ook niet aanwaaien. Daar moet je naar op zoek, gaan vissen, contacten leggen. Met de afwachtende houding van de afgelopen 20 jaar zijn we natuurlijk geen meter opgeschoten. Als je die houding niet veranderd moet je niet verwachten dat we over 5 jaar opeens wel structureel in de Eredivisie staan met een degelijk onderkomen. Het argument dat we liever naar een stabiele Eerste Divisie club willen gaan begrijp ik niet zo goed. Daar we juist al 20 jaar erin bivakkeren met financiele en organisatorische problemen.


MVV hoeft niet op zoek. Er hebben zich vaker investeerders gemeld in de geusselt om de boel over te nemen de laatste jaren. Of ze met een uitgewerkt plan kwamen weet ik niet. Maar het bewijst dat we wel degelijk interessant zijn. Waarschijnlijk op de naam die Maastricht heeft. En wie weet wat de komende tijd allemaal gaat gebeuren... Spannende tijden iig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 13:45
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #5075
Goed dat het bestuur (eindelijk) een knoop heeft doorgehakt en stappen heeft ondernomen.
Door het wegsturen van Paul Penders breken ze met het vriendennetwerk dat al jaren in de club aan de touwtjes trekt. Dit vriendenclubje is ook een van de problemen dat de club niet vooruit komt. Niemand durft écht kritisch naar elkaar te zijn. Triest om dan te zien dat dit bestuursbesluit dan resulteert dat aan alle kanten deze 'vrienden' zich gaan melden en commentaar geven op het bestuur. Terwijl enige zelfreflectie bij deze vrienden niet te bespeuren is.

Een nieuwe uitdaging ligt nu voor het bestuur in het verschiet om een frisse wind te laten waaien. Zowel op bestuurlijk als organisatieniveau. Op organisatieniveau zal dit het lastigste zijn omdat dit netwerk enorm gesloten is. Paul had geen enkel draagvlak meer bij de stakeholders, maar intern dragen ze hem blijkbaar toch op handen. Het voetbalplatform staat op zijn achterste poten (Thal en co) terwijl hier toch echt de trainer Usta is gekozen en ze hem hebben aangedragen. Doen zij dan wel alles goed? De jeugdopleiding wil opheldering over het bestuursbesluit, terwijl de jeugdopleiding van MVV niet voldoet aan de eisen van de KNVB. Laten we nu eens hopen dat iedereen in de spiegel durft te kijken en realiseert dat het echt beter moet. Met alle goede bedoelingen die er zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat het op dit moment goed met MVV gaat.

Ik hoop dat dit de start is van een nieuwe revolutie binnen de club. Er mogen echt wat mensen plaats maken voor nieuwe krachten en de club staat nu open voor extern geld. Ook dat ligt nu eens op tafel. Ik ben benieuwd hoe de komende weken het bestuur verder orde op zaken stelt en gaat bouwen aan onze club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 13:55
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #5076
Volgens mij is er in het verleden ook serieuze belangstelling geweest voor MVV vanuit Red Bull. Waarom dat toen niet doorging weet ik niet meer, ik kan dit artikel namelijk niet meer terugvinden. Mischien dat ze nou wederom interesse hebben om te investeren in MVV, nu men een nieuwe weg wil bewandelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 14:22
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV algemeen #5077
Denk dat je dit bericht bedoelt.

Dit bericht dateert van 2014, bron ELF.

Red Bull wil MVV overnemen

[\img]© Foto:ANP Pro Shots

Een gouden toekomst lonkt voor MVV Maastricht. Ingewijden melden dat het Oostenrijkse drankenconcern Red Bull in vergaande onderhandeling is met de club over een overname. Naast ‘Red Bull Salzburg’ en de ‘New York Red Bulls’, zou MVV de derde telg zijn die onder de Red Bull vlag verder gaat. De nieuwe clubnaam zal volgens onze bronnen waarschijnlijk ‘Red Bull Maastricht’ of ‘Maastricht Red Bulls’ gaan heten. Voorzitter Paul Rinkens van MVV wil niet ingaan op de geruchten. ‘Het klopt dat wij hierover aan het onderhandelen zijn, maar dit zijn zaken die wij liever eerst met onze achterban willen bespreken. Op dit moment is er nog niets concreet”.

Marketingmedewerkster Benthe Achterluik van Red Bull Nederland wist ons gelukkig meer te vertellen. “We zijn al anderhalf jaar bezig met het zoeken naar een geschikte voetbalvereniging om onze marktpositie in de Benelux te versterken. Het liefst willen wij een club overnemen die qua uiterlijk en imago bij ons concern past. Maar ook in een competitie speelt met potentie en de mogelijkheid heeft om te groeien naar een internationale setting. MVV past volgens ons in dat profiel. Momenteel zijn wij bezig met een ‘benaderingstraject’ zoals wij dat noemen, wij gaan kijken met de directie van de club naar wat de mogelijkheden zijn. Als er een overeenstemming wordt bereikt dan zullen wij dat uiteraard zo spoedig mogelijk laten weten.”

Red Bull staat wereldwijd bekend om hun grootse marketing. Naast de ‘Red Bull Air Race, Crashed Ice, en de Formule 1’, is ook voetbal een belangrijke markt voor het bedrijf. Onlangs werd AFC Ajax nog uitgeschakeld in de Europa League door Red Bull Salzburg. Daarvoor nam het concern nog het Amerikaanse ‘Metrostars’ uit de Major League over en doopte de club om tot de ‘New York Red Bulls’. Sindsdien is de club uitgegroeid tot een topploeg. Het concern bouwde een compleet nieuwe voetbaltempel voor de club met de eigen naam ‘Red Bull Arena’. Voor MVV zal dit waarschijnlijk allemaal als muziek in de oren klinken. De club kampt dit seizoen met forse financiële tekorten. Eerder werd door de club al een faillissement afgewend. Wordt vervolgd dus; wij houden u op de hoogte.

Bron: ELF (digitale nieuwsbrief)

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 14:29 17 jan 2020 14:30 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #5078
Dat bericht is hier geplaatst op 1 april 2014... En gelukkig ook maar dat het een grap was, Red Bull zou het compleet opgeven van alle historie van MVV betekenen en feitelijk de oprichting van een heel nieuwe club betekenen. Die lui mogen wat mij betreft ver hier vandaan blijven. Gelukkig verhinderen de regels van de KNVB volgens mij sowieso dat Red Bull een Nederlandse club mag overnemen geloof ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 15:16
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #5079
Yep dat was het bericht inderdaad. Maar meen ook in een later stadium wel nog serieuze investeerders aan de deur hebben gestaan. Natuurlijk moet je je clubhistorie niet verloochenen maar houd rekening er mee dat een investeerder niet zomaar geld in een club stopt. Hij investeert namelijk om er ook zelf beter van te worden. Het moet toch mogelijk zijn een juist persoon/bedrijf hierin zien te vinden. Daarbij zie je dat je tegenwoordig echt wel een geldschieter/investeerder nodig hebt om fatsoenlijk mee te kunnen blijven doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 15:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
MVV algemeen #5080
Ik zie dat helemaal niet. Roda heeft al jaren investeerders en het gaat daar ieder jaar slechter. Den Bosch raapt nog altijd de scherven van een jaar Jordania. RKC en Emmen zijn zonder grote investeerder gepromoveerd – bij RKC doet Mandemakers juist minder en minder. Huidige stand in de KKD? Cambuur, De Graafschap, Volendam, Go Ahead, NAC, Excelsior staan bovenin. Allemaal zonder investeerder. Ook bij de grote clubs: Ajax doet het met afstand het beste en is al jaren zonder investeerders. Feyenoord heeft de zogenaamde vrienden van Feyenoord en schiet daar geen stap mee op. Twente ging bijna failliet aan de groodsheidswaanzin van investeerders.

Fortuna doet het natuurlijk geweldig sinds de investeerder. Maar dat is nog altijd zo ongeveer het enige voorbeeld in Nederland van een club met succes sinds investeerdersovername. Vitesse en Utrecht doen het zeker niet slecht, maar dat waren vroeger ook al subtoppers, komt dat door de investeerder? Een echte stap omhoog hebben ze daar niet gemaakt. AZ presteert ook al jaren uitstekend zonder investeerder.

Waar komt die hardnekkige fabel toch vandaan dat je een investeerder nodig hebt in het Nederlandse voetbal?

Begrijp me niet verkeerd, staat er morgen een MVV-fan/miljardair voor de deur die met goed beleid en doordacht miljoenen in de club pompt: heel graag. Ik wijs het niet zonder meer af. Maar dat heilige geilen op een investeerder… Nergens op gebaseerd. Of anders gezegd; puur naar het buitenland gekeken. In Nederland wijst niets er op dat een investeerder je club verder helpt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, johan, Tuor, Lassie80, Boschpoort, Zoewiezoe, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 16:17
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #5081
"Marketingmedewerkster Benthe Achterluik"

Je zou zeggen dat dan wel een belletje gaat rinkelen....

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 17:46
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #5082
Jacques, je kan een vertrouwde investeerder ook een goede sponsor noemen, of omgedraaid natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 18:03 17 jan 2020 18:21 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV algemeen #5083
@Saint Pierre
Met het ontslaan van Penders is het vriendjesnetwerk totaal nog niet doorbroken. Gezien de vragen vanuit het platform en de jeugdcommissie. En in het bestuur zit als het goed is ook nog Bastiaens, verantwoordelijk voor technische zaken. Hij behoort mijn inziens toch echt ook tot deze groep waar Elsen ook nog bij hoort. En dan loopt waarschijnlijk Ehrens daar ook nog ergens rond op de achtergrond. Pas als het platform enkel ADVIES mag geven en Elsen als TD doet waarvoor hij er zit, dus ook (harde) noodzakelijke beslissingen nemen tav het technische gedeelte, dus ook passeren van het voetbal platform, gaat het de goede kant op. Dat geldt ook de nieuwe algemeen directeur en commercieel manager. Van buitenaf zonder connectie met de rest en een frisse kijk op zaken...neutraal, durf, lef. Luisteren naar stakeholders en hun vaak goeie ideeën. Dan is er best toekomst, ook zonder investeerder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 18:53
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #5084
Omdat ze Elsen niet kunnen ontslaan, hebben ze Penders geslacht offert om de supporters tevreden te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 20:46
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV algemeen #5085
Transitievergoeding max 83000, indien jaarsalaris hoger is dan 83000 maximaal een bruto jaarsalaris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden