MVV algemeen

15 jan 2020 08:04
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV algemeen #5056

sjengvandenboorn schreef : Toch weer kenmerkend dat weet ik hoeveel mensen Usta als oorzaak van het vertoonde spel vindt.

Geef mij een niet kloppend elftal van alle kanten en ik zal het niet veel beter doen. Wat heeft Usta aan reeds bewezen top spelers? Welke as in het elftal is van dermate kwaliteit, dat je er het kampioenschap mee gaat halen? Laat staan leuke wedstrijden mee gaat spelen in de competitie!

Enige als het klopt! Is het gedrag van Usta dat ik niet kan waarderen. Maar dat hoeft geen invloed te hebben op het spel van 11 man op het veld.


Zelf haal je het voorbeeld van zijn gedrag ook ten opzichte van de spelers, zijn geweldige wisselbeleid, spelers slechter maken ipv beter maken (op trainingen), geen week met dezelfde opstelling spelen en waarschijnlijk kunnen we zo nog wel even doorgaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 08:12 15 jan 2020 08:14 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #5057
Usta presenteert zich waardeloos, bekijk de interviews na de wedstrijd eens met hem. Geen uitstraling. Altijd nors. Als hij op de training hetzelfde is, kan ik me niet voorstellen dat hij veel spelers inspireert.

Ook maakte hij vooral in het begin van het seizoen langere tijd verbijsterende keuzes qua opstelling. Holtby stond in het begin linksbuiten, daarna een maand lang niet gespeeld - zelfs niet als invaller. Nota bene direct nadat hij het dielpunt van de week had gemaakt uit een vrije trap. Pas na 10 wedstrijden wordt hij neergezet op de plaats waar hij overduidelijk het beste is, centrale middenvelder. Sindsdien vijf assists en een doelpunt. Martina op het middenveld, Deusings op doel, Goppel op de bank: het is achteraf gemakkelijk praten, maar Usta had in het begin moeite om de sterkste opstelling te vinden.

Voeg daar nog aan toe dat Usta stelde aanvallend en dominant voetbal te willen gaan spelen, maar we het grootste gedeelte van het seizoen ons op de eigen helft opsloten om op de counter proberen toe te slaan...

Ik kan me niet voorstellen dat Usta na dit seizoen zal aanblijven. Maar ik kan me wel voorstellen dat het bestuur redeneert dat dit seizoen sportief al verloren is, en dat ze net zo goed Usta kunnen laten aanblijven. Is iets voor te zeggen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, opadiehard, Lassie80, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 08:45
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV algemeen #5058
Had Emmen vorig jaar nou zo een geweldig elftal? Hier staat een trainer voor de groep die spelers in de loop der tijd beter maakt, die een goede sfeer in de groep hanteert en tactisch duidelijke beslissingen nam.

Ik ben ervan overtuigd dat we met dezelfde groep en een (nieuwe) capabele trainer, zeker 10 plaatsen hoger staan op de ranglijst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 08:59
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #5059

sjengvandenboorn schreef : Geef mij een niet kloppend elftal van alle kanten en ik zal het niet veel beter doen. Wat heeft Usta aan reeds bewezen top spelers? Welke as in het elftal is van dermate kwaliteit, dat je er het kampioenschap mee gaat halen? Laat staan leuke wedstrijden mee gaat spelen in de competitie!


Zo slecht zijn deze spelers niet. We hebben een doelman (eigendom!) die ik persoonlijk één van de betere in jaren vind vanaf minuut 1 dat hij het MVV shirt heeft aangetrokken. Bulters, Geens, Coppens.. allemaal doelmannen die de tweede helft van het seizoen - of het laatste kwart - pas écht hun meerwaarde lieten zien, maar hier duidelijk naar toe moesten groeien. Uitzondering was Koopmans vorig jaar. De pech bij al deze doelmannen was dat ze gehuurd waren. Bertrams was echt een buitenkans. Afgelopen zondag ook weer een paar reddingen waar je voor mocht klappen. Dat hij zichzelf dan zó lullig te kijk zet bij zijn laatste actie van de wedstrijd is extra pijnlijk, maar doet verder niets af aan zijn andere prestaties. Kot en Holtby zijn ook fantastische voetballers en van den Hurk vind ik na Thiebaut (op eenzame hoogte natuurlijk) in potentie de beste spits die MVV de afgelopen tien á twintig jaar heeft gehad. Hij heeft echter hetzelfde probleem als een Verheijdt had: de aanvoer. Waar Verheijdt een zeer beperkte spits was, kan van den Hurk nog wel eens een kans voor zichzelf creëren, maar eigenlijk moet er een hele beweeglijke nummer 10 achter hem staan die zijn acties kan aanvoelen. Dat zie ik een Holtby overigens wel doen. De enige linie waar ik echt té weinig spelers zie van kwaliteit is de achterhoede. Dat is nu heel aardig opgevangen door van Acker (een andere 'top' aankoop in mijn ogen), maar daar was hij niet voor gehaald. Op de bank is het echter armoe troef...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 09:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #5060
Zeker tien plaatsen? :lachen:

Dus boven NAC, NEC, Excelsior en Go Ahead? Ongeveer het dubbele puntenaantal?
Ik denk ook dat we met een betere trainer hoger hadden gestaan, dat is natuurlijk precies wat dat woordje "beter" inhoudt. Maar zeker tien plaatsen? Op minimaal de vijfde plaats dus? Nee, zo goed is onze selectie helaas echt niet. Twee, misschien drie of vier plekken hoger wil ik nog in meegaan. Denk ook wel dat we iets hoger gaan eindigen dan waar we nu staan (zelfs met Usta).

Welke trainer is volgens jou meer capabel dan Usta, zou ons zeker tien plaatsen hoger hebben geleid én is haalbaar en betaalbaar voor MVV?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 09:57 15 jan 2020 09:58 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #5061
Er zijn zoveel factoren waarom een elftal op een bepaalde plek staat, dat kun je niet ophangen aan 1 bepaalde factor als de trainer. JP de Jong staat met zijn moffen lager dan MVV, dit is een trainer die eredivisie ervaring heeft, en het met FC Eindhoven geweldig gedaan heeft.
Ervaring en prestaties uit het verleden zeggen dus al zeker niet alles.

Kwaliteit van spelers, sfeer in de groep, wisselwerking trainer-spelers, maar zeker ook geluk, blessures, faciliteiten, support van supporters, beslissingen scheids. Allemaal factoren waarom je op een bepaalde plek staat. Het offeren van de trainer is ook vrijwel nooit een oplossing voor het lopende seizoen, en geeft echt geen garantie op extra punten. Het offeren heeft alleen zin bij een onwerkbare situatie tussen trainer en groep. Uit het statement van MVV van gister blijkt dat die groep zijn vertrouwen uitspreekt. Daarom niet vreemd dat Usta blijft.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 10:38
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5062
Bestuur heeft goed gehandeld en nu zijn nek uitgestoken , mijn support hebben ze !

Dat Usta is blijven zitten snap ik op grond dat het bestuur niet Usta kan ontslaan dat moet de TD doen.
Dus als bestuur TD op non actief zou zetten dan hadden ze daar een opening mee gevonden om Usta te ontslaan.
Echter de TD ( Ron Elsen) heeft een 32 jarige dienstverband , ik denk dat daar het punt zit ... dat wordt een flinke afkoop en dat geld is er niet
Het VP ( voetbalplatform) steunt Elsen en Elsen steunt Usta ... allemaal politiek
Ik begrijp trouwens niet waarom het VP opheldering bij het bestuur vraagt om ontbinden positie Penders , daar gaat het VP toch niet over. Laat die eens doen waarom ze daar zitten en een selectie samenstellen die potten breekt .

Veel gebeurd in een korte tijd, af van de vriendjes politiek althans eens een stuk minder en mensen die eens in de spiegel durven kijken als er niks van bakken gewoon zelf hand in eigen boezem steken en dit niet over de rug van de club te spelen.
Ik heb zoveel zaken gehoord de laatste weken , die durf ik hier niet eens op het forum te plaatsen wat er allemaal is mis gegaan bij directie en (oud) medewerkers ! ik kan alleen maar zeggen , goed dat er nu wat gebeurd.
Chapeau voor ons bestuur voor in ieder geval het tonen van ballen en initatief !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard, jovkle, Sjeng043, Jim Cemint, mvvke4life, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 12:01
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV algemeen #5063
Napoleon: Goed om te lezen dat je achter de actie van het bestuur staat en dat ze jouw support hebben. Ik vind je echter opvallend mild richting Usta en Elsen. Dat was in je eerdere berichten wel anders. Hoe moet ik dit zien? Volgt er een nieuwe aanval bij de volgende nederlaag? Of heb je er vrede mee dat ze op hun post blijven zitten en krijgen ze voor nu alsnog je vertrouwen? Of is er een ander "addertje onder het gras"?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 12:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5064

Jim Cemint schreef : Napoleon: Goed om te lezen dat je achter de actie van het bestuur staat en dat ze jouw support hebben. Ik vind je echter opvallend mild richting Usta en Elsen. Dat was in je eerdere berichten wel anders. Hoe moet ik dit zien? Volgt er een nieuwe aanval bij de volgende nederlaag? Of heb je er vrede mee dat ze op hun post blijven zitten en krijgen ze voor nu alsnog je vertrouwen? Of is er een ander "addertje onder het gras"?


Ik vind Usta en Elsen echt een drama . Usta had ik er uitgestuurd ( persoonlijk als ik dat kon) en Elsen heeft in mijn ogen niet het netwerk om MVV aan een fatsoenlijk team te helpen ook met meer geld .
Geen addertje onder het gras, liefst zie ik voor beide een ander op die plek.
Daarbij denk ik nog steeds dat als Usta blijft verliezen deze toch het veld moet gaan ruimen, we kunnen ons als MVV niet veroorloven om de lucht compleet uit de bal te laten gaan .
Echter zoals gezegd steun ik het bestuur in keuze Penders en zal ik daar waar ik kan , er alles aan doen om te ondersteunen
Ik kan me heel goed voorstellen in welke spagaat het bestuur heeft gezeten , en in mijn ogen hebben ze lef getoond door te kiezen , dan ben ik er ook voor hun als ze dat wensen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Jim Cemint, mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 17:55
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #5065
Het bestuur heeft helemaal niet gekozen. Iedereen zit nog op zijn plek en er is een algemeen directeur geslachtofferd. Verder is er niets gebeurd. Dit MVV begint zo langzaamaan zijn bestaansrecht te verliezen. Er is geen fatsoenlijk commercieel beleid, er is geen betrokkenheid bij de gemeente, er zijn kennelijk geen sponsoren die een grote inspanning willen doen. Alleen een sterke man/vrouw kan het tij nog keren. Ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 18:00
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV algemeen #5066
@Jacques - Ole Tobiasen.
Doet het met Almere verdienstelijk en had ik zeer graag voor onze groep zien staan.
Zij staan ook "maar" 3 punten achter op plek 5.

Plek 5 of meer was misschien wat hoog gegrepen, maar we hadden zeker meegedaan om die plaats net als Almere nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 20:39
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #5067

krampioen schreef : Het bestuur heeft helemaal niet gekozen. Iedereen zit nog op zijn plek en er is een algemeen directeur geslachtofferd. Verder is er niets gebeurd. Dit MVV begint zo langzaamaan zijn bestaansrecht te verliezen. Er is geen fatsoenlijk commercieel beleid, er is geen betrokkenheid bij de gemeente, er zijn kennelijk geen sponsoren die een grote inspanning willen doen. Alleen een sterke man/vrouw kan het tij nog keren. Ik heb er weinig vertrouwen meer in.


Had ik niet deze week niet ergens gelezen dat men nu met werkgroepen aan de slag gaat om meer kennis en draagvlak te krijgen? Waar vele stakeholders inzitten.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 23:08
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV algemeen #5068
MVV wil club niet aan één partij verkopen

MVV opent de deur voor investeerders, maar het is voorlopig niet aan de orde dat een partij de meerderheid van de aandelen krijgt. Er is op dit moment voorzichtige interesse van een geldschieter, maar concreet is er nog niets.
Volgens Marcel Jöris, voorzitter van de Maastrichtse club, kan binnen de huidige structuur niet zomaar de club aan één partij verkocht worden, zoals bijvoorbeeld het geval is bij Fortuna Sittard (de Turkse zakenman Isitan Gün) of ADO Den Haag (Chinese eigenaar). ,,Boven de stichting die de profclub MVV aanstuurt hangt ook nog de Vereniging MVV. Mocht er een partij de meerderheid willen hebben, moet die Vereniging eerst toestemmen. Zo’n scenario is nog niet aan de orde.”

MVV hield investeerders lang buiten de poort van de Geusselt, maar ziet zich nu toch genoodzaakt om de club in de markt te zetten. Met name het vertrek van de invloedrijke sponsorgroep rond ex-bestuurslid Ward Vleugels, die goed was voor enkele tonnen per seizoen, heeft de financiële slagkracht fors verminderd. ,,Dat heeft ons ver teruggeworpen. Als we geen nieuwe middelen vinden, moeten we begroting en spelersbudget fors inkrimpen. Dat willen we niet. Maar we zullen investeerders kritisch en zorgvuldig beoordelen.”

Naam onbekend

Er is sluimerende interesse van een investeerder, waarvan de naam nog onbekend is. Vertegenwoordigers van deze partij bezochten de wedstrijd MVV-Helmond Sport, vlak voor kerst. ,,Dat is in een zeer oriënterende fase”, zegt Jöris. ,,Ze waren in de Geusselt, maar er is nog geen vervolg op gekomen.”

Jöris wil niet ingaan op de redenen waarom directeur Paul Penders het veld heeft moeten ruimen. ,,We hebben met Paul afgesproken dat we eerst de zaak afwikkelen.” Intussen groeit binnen MVV de weerstand tegen de gang van zaken rond het vertrek van de ex-prof. Na het technisch platform, waarin oud-spelers als Bert van Marwijk, Reginald Thal en Erik Meijer zitten, wil nu ook de jeugdcommissie opheldering. Jöris: ,,Ik snap dat er vragen zijn. Ik ben bereid om hen onze kant van het verhaal te vertellen.”

www.limburger.nl/cnt/dmf20200115_0014211...-een-partij-verkopen
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 10:59
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #5069
Een idee wellicht voor de zoektocht naar nieuwe investeerders: recent stond in de krant een artikel over de vier campussen in Limburg (Venlo-Heerlen-Sittard en Maastricht). Daarbij werd aangegeven dat de Brightlands Campus van Maastricht veruit de grootste campus is met 126 (!) bedrijven en bijna 10.000 medewerkers. Dit zijn groeiende bedrijven gelieerd aan gezondheid die nieuwe technologieën ontwikkelen en die waarschijnlijk goede winsten genereren. Ik dacht aan een koppeling met MVV, zoals bij PSV 'Brainport Eindhoven' nu op de shirts staat. Als een aanzienlijk aantal van deze bedrijven nou MVV steunt (liefst allemaal natuurlijk) en samen één hoofdsponsor vormen, heb je volgens mij een hele interessante en actuele koppeling tussen topsport en gezondheid. Bovendien verspreid je het risico; als een bedrijf niet meer wil sponsoren valt niet alles weg, maar valt slechts een 'deelsponsor' uit. Misschien een tip voor de kwartiermakers om met die bedrijven eens te gaan praten?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 11:38
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #5070
Volgens mij was of is dit ook het masterplan van napoleon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden