MVV algemeen

11 dec 2019 18:36
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV algemeen #4696
Het verhaal van Napoleon klinkt goed op ‘papier’. Maar hoe vindt je ‘betere mensen’ op iedere post? En hoe kom je van de ‘minder goede’ af?

Hoe maak je dit verhaal concreet?

Ik weet dat je ergens moet beginnen, maar het is wel erg theoretisch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 19:34
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #4697

Napoleon schreef : een korte update :

In mijn drang om op "jacht"te gaan naar een beter MVV , heb ik de laatste weken en maanden vele gesprekken gevoerd om me beter in te lezen in het voetbal en dan voornamelijk in de eerste divisie en dan vooral in MVV Maastricht . In mijn bezit zijn allerlei gegevens en cijfers die alleen BVO's zelf hebben
Inhoudelijke gegevens die je als supporter normaal nooit inziet heb ik ter inzage gekregen en heb ik kunnen verwerken hoe we er eigenlijk met MVV voorstaan en hoe we kunnen gaan promoveren.

Op de eerste plaatst is dat eigenlijk wat heb je nodig om te promoveren. Door gesprekken met oud directeuren die nationaal en internationaal hebben gewerkt en huidige directeuren uit de BVO kunnen we eigenlijk zeggen dat wanneer je circa 1,4-1,5 miljoen beschikbaar hebt voor je selectie en nog eens 400K voor je technische staf dat je daarmee kunt spelen om promotie en echt kunt promoveren
Voor jullie idee MVV Maastricht heeft MVV aan directie/management en overige kosten personeel ( niet spelers) circa 430.000 aan kosten
Directie en Management en technische staff staan voor 290.000 euro op de begroting dat was een 2015 , dat zal nu meer zijn .
Technische staff ( totaal)stond daar voor 165.000 op de begroting ...

Als we gaan kijken in 2017-2018 dan is de totale salaris post van MVV circa 1,8 miljoen van de begroting , daar zitten spelers en al het personeel en directie en TD in .
Zoals gezegd heb je om te promoveren voor spelers en TD minimaal 1,8 nodig . Die paar ton mis je dus op het veld .

De huidige cijfers zijn nog niet bekend , maar er wordt gesproken dat er nu voor 1,2 miljoen aan spelers contracten jaarlijks is afgesloten. Op zich zou dat best kunnen want in 2014-2015 had MVV voor circa 650.000 op het veld staan . En er is dit jaar voor circa 500.000 extra naar het eerste gegaan .
De gemiddelde MVV speler in dat jaar bij MVV verdiende 38.000 ( 2015)

Als we gaan kijken naar commercie dan scoort MVV circa 38-40% van hun totale omzet hier uit , ergens tussen de 1,2 en 1,5 miljoen per seizoen
De media gelden liggen een beetje gelijk ergens tussen de 400-450.000 per seizoen

Allemaal cijfers die je kunt afzetten tegen andere clubs en tegen andere modellen . MVV presteert vooral op commercie onder gemiddeld in de eerste divisie aan bezttingsgraad stadion zitten we gemiddeld rond de 50% en dat levert ons aan ticketing circa 450.000 per seizoen op ( seizoenskaarten/losse verkoop)

De jeugdopleiding zit ergens rond de 300.000 , daarin doen we best veel in de eerste divisie als je kijkt naar vergelijkbare clubs . Het is toch vreemd met dit soort bedragen dat we niet eens een eigen keeper kunnen opleiden. Een links en rechtsback moet iedere BVO kunnen opleiden voor een nummer 10 op spits wordt het al lastiger

Er zijn nog heel veel meer cijfers en die ga ik de komende weken allemaal verwerken . Wat mij in al die gesprekken is opgevallen met top bestuurders en directeuren van de BVO's is dat promotie echt te doen is , als je maar de juiste mensen en middelen inzet.
Dus ook met 1,4 miljoen aan spelers kun je probleemloos geen enkele rol van betekenis spelen , als je in je TD/trainer niet de juiste mensen hebt staan die er voor zorgen dat die 1,4 miljoen goed wordt ingezet .

Het voetbal wereldje is een heel vreemde wereld en los van de cijfers lopen er natuurlijk nog allerlei circuit achter de gegevens die clubs moeten indienen bij accountant en die moeten weer verklaringen afgegeven. Denk alleen maar aan spelers die voor X op de loonlijst staan en die ergens nog Y verdienden bij een sponsor. Die cijfers zie je niet terug maar dat geld circuleert wel.

De conclusie die ik tot nu toe kan trekken naar weken lang "onderzoek"en gesprekken is dat wij bij MVV echt kunnen promoveren , en eigenlijk missen wij in mijn opzicht nog circa ergens een 300-400 euro om betere trainers en spelers aan te stellen zodat wanneer je een uitgebalanceerd team en uitgekozen technische staff hebt je de stap kunt maken. Commericie zal dan wel stappen moeten maken , daarin lopen we achter.
Hadden we een 2013-2014 nog 220.000 aan shirtsponsor inkomsten in 2019-2020 zijn die nog amper op 100.000 te beramen als we die al halen . Daar zit een probleem dat we MVV niet meer goed aan het bedrijfsleven verkocht krijgen . dat geld trouwens ook in de eredivisie waar clubs vaak moeite hebben om het shirt te verkopen. Toch moeten wij als BVO een hoofdsponsor hebben die minmaal 100 .000 doet tot een max van 250.000 . Daar ligt het spanningsveld voor shirtreclames in de eerste divisie , even los van clubs die net gedegradeerd zijn.

Alleen met het huidige bestuurd en directie en TD zien we dat we ondanks de middelen hebben we geen enkele rol van betekenis spelen in de eerste divisie en dat heeft weer te maken met netwerk, visie , kwaliteit . Het is niet voor niks vreemd dat wij inmiddels als 20 jaar geen enkele rol in het voetbal spelen terwijl Maastricht wel een stad is met allure .... Ik ben er wel van overtuigd als we Maastricht en haar stad als kwaliteit aan MVV weten de binden en vooral ook de Universiteiten aan MVV weten te koppelen dat we met gerichte commerciele plannen en marketing en mensen wel de benodigde middelen vinden om stappen te maken . De sleutel voor promotie ligt in kwaliteit niet in kwantiteit ..we zullen door de hele organisatie op zoek moeten naar betere mensen ( die hoeven niet perse duurder te zijn) om ons de kans te verschaffen om die promotie af te dwingen . Ik denk met de juiste mensen dat het moet lukken en kunnen . Immers zijn al zo velen clubs ons voor gegaan.


Kijk, dit zie ik liever dan een interview met Prince.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 10:50
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV algemeen #4698
Klinkt allemaal leuk Napoleon, goed werk verricht !!
Maar ik zou zeggen: Laten we er eerst eens voor zorgen dat we in de KKD weer een rol van betekenis gaan spelen.
Wat op dit moment zijn nietszeggende clubs als Telstar, Almere, Eindhoven en nog enkele andere, ons allang voorbij gestreefd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 11:15
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV algemeen #4699
Dat is precies wat Napoleon bedoeld, er moet iets veranderen om stappen vooruit te maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 19:43 12 dec 2019 19:46 door Medusa.
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
MVV algemeen #4700
Ter inspiratie voor iedereen die hier met de toekomst van MVV bezig is, hierbij een open brief van RSC Anderlecht aan de fans, fantastische voorbeeld van leiding geven en communicatie in moeilijke tijden:
De weg van RSC Anderlecht naar een succesvolle toekomst - www.rsca.be/nl/open-letter-web

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2019 20:18
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #4701

Medusa schreef : Ter inspiratie voor iedereen die hier met de toekomst van MVV bezig is, hierbij een open brief van RSC Anderlecht aan de fans, fantastische voorbeeld van leiding geven en communicatie in moeilijke tijden:
De weg van RSC Anderlecht naar een succesvolle toekomst - www.rsca.be/nl/open-letter-web

Grappig, ik moest bij het lezen van deze tekst denken aan de tekst van Napoleon. Ik volg de Belgische competitie op de voet en dit hele verhaal zijn veel mooie woorden, maar staat enorm ver af van de realiteit. Dit verhaal is puur geschreven om de fans te paaien bij een club die ze hoogstpersoonlijk in een zware crisis hebben gestort. Leuk die transparantie, maar een halfjaar geleden zou Anderlecht binnen twee jaar op het niveau van Ajax zitten. Dan kun je moeilijk nog serieus genomen worden. Ik verwijs naar Napoleon omdat ik veel woorden lees, ongetwijfeld vanuit betrokkenheid bij de club, maar eigenlijk staat er niets nieuws in en zegt hij tussen de regels wat hij al jaren roept dat Elsen eruit moet en dat de commerciële afdeling een rommeltje is. Ik kan me in sommige dingen prima vinden, maar de praktijk is natuurlijk een heel stuk weerbarstiger dan de theorie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Huib, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 09:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #4702
@belgske : Ik kan me in sommige dingen prima vinden, maar de praktijk is natuurlijk een heel stuk weerbarstiger dan de theorie.

zeker is de praktijk weerbarstiger en al helemaal in het voetbal, daar was de linksbuiten je seizoen bij wijze van spreken kan maken en kan breken door in een PO finale die bal er wel of niet in te schieten. Legio voorbeelden gehoord van diverse directeuren in BVO die deze senarios hebben meegemaakt. Daar op die momenten kun je geen beleid maken en ben je afhankelijk van het moment
Iets wat ook bij de sport hoort en wat de sport ook aantrekkelijk maakt maar tevens ook weer enorm grillig , de waan van de dag.
Toch zie je in de linie daar waar clubs het anders dan wel beter voor elkaar hebben , dat men eerder in posities komt om ergens voor te spelen.

Voor ons geldt nu als doel eredivisie , voor mij heeft MVV dat niet goed gecommuniceerd en is de termijn die daar is aangeplakt ( 2 jaar) veel te kort
MVV had met een 3-5 jarig plan/idee moeten komen om naar die promotie toe te werken.
Nu is "alles"gezet op 2 seizoen, extra geld investeerders en eigen vermogen. We doen nu aan potverteer en als dit plan mislukt en seizoen 1 is bijna mislukt dan heeft de club in plaats van een kans gecreerd een bedreiging ( namelijk voortbestaan van de club) weten te realiseren.

Alles in mijn "onderzoek"en gesprekken van top bestuurder, managers, makelaars, spelers ,trainers ,en noem maar op komt wel een rode lijn naar boven en dat is de lijn van de juiste mensen op de juiste plek.
Neem nu de opbouw van je elftal , daar zegt men het volgende over in de as van je elftal moet je de mensen hebben staan ( je duurdere spelers en dus ook je bepalende spelers ...die kosten circa 6000-7000 euro per maand) die je elftal dragen. Keeper, 2X CV , een breker op 6 een creatieve nummer 10 en een spits die er minimaal 20 maakt. De flanken links en rechts back en ook op je middenveld zijn volgens de kenners van minder belang en hoeft dus ook minder geld naar toe. Scorend vermogen is essentieel in de eerste divisie ....clubs die gepromoveerd zijn , hebben doelbewust gezocht naar scorend vermogen in hun elftal .
Klinkt allemaal logisch zou je zeggen

Als je deze wijsheden nu op MVV afzet dan valt op dat MVV een "dure"linksback uit het buitenland haalt terwijl we toen Gunst en ook Last hadden , en ik mag aannemen dat MVV echt wel wist wat Last kon voordat hij zijn debuut maakte . Dan vind ik het onbegrijpelijk dat we geld investeren in een links back , terwijl we amper scorende vermogen in de ploeg hadden op dat moment .

Kijk als je voldoende middelen beschikt dan kun je wat permitteren bij MVV is het echter zo , dat bijna iedere aankoop de juiste moet zijn gezien het budget.
Daarnaast gaven de bestuurders ook aan dat de trainer van cruciaal belang is voor het succes en de kans van slagen voor promotie . Een goede trainer die deze aspecten bezit kost wel gewoon geld, tussen de 150.000-200.000 per seizoen. Vandaar ook het budget van 400.-450.000 aan technische staf.
Je kunt wellicht ook "goedkoper"een trainer aanstellen en ook daarmee promoveren maar dan moet je daarmee echt een schot in de roos hebben genomen.

Met Usta en dat kunnen we nu wel stellen heeft MVV gewoon echt de plank misgeslagen , geen idee wat hij verdiend maar deze onervaren trainer gaat MVV nimmer naar de eredivisie loodsen.
Dat geldt ook voor onze technische staff , in het voetbal landschap en ik heb die vragen ook aan diverse bestuurders gesteld , zouden jullie Ron Elsen aannemen als technisch directeur, zonder enige vorm van twijfel gaven los van elkaar deze bestuurders en oud bestuurders , directeuren aan dat ze Ron niet binnen hun club zouden aanstellen . De reden waren heel duidelijk en helder... te twijfelachtig, de weinig kennis van de markt , en te klein netwerk. Overigings vonden alle bestuurders Ron geen onaardige vent , en dat is hij ook niet .

Echter met het doel wat wij willen gaan we met Ron nimmer promoveren, ik was daar al van overtuigd maar ben door al die gesprekken daar alleen maar meer van overtuigd geraakt.
Het gaat niet om kwantiteit , maar het gaat om kwaliteit en dat is de enige manier om te promoveren.
Spelers scouten , de juiste jeugdspelers inpassen ... zorgen dat je 1-2 transfers paar jaar kunt doen .

Als je gaat kijken naar commercie dan hebben die clubs daar ook een duidelijk idee over... voor sponsoren worden circa tussen de 10 en 15 netwerkmomenten geregeld bovenop de wedstrijd dagen . Men weet dat op wedstrijddagen er amper mogelijkheden zijn om te netwerken en juist daarom komen clubs met unieke en ludieke ideeen om kwaliteit aan deze bijeenkomsten toe te voegen zodat de beslissers elkaar in andere settings kunnen treffen. Daar zijn hele leuke zaken die we ook zo bij MVV kunnen inpassen.

Als we naar dit aspect van MVV gaan kijken, dan is er vooraf niet eens een agenda die bepaald wat de contact momenten zijn , daar waar andere clubs allemaal met een seizoensplanning werken heeft MVV die niet . Tevens gaat MVV nu pas met zijn 2de netwerk moment komen . Veel te weinig na mijn idee. Zeker nu het slechter gaat moet je sponsoren meer naar de club binnen halen en zaken organiseren .
Echter missen wij een team die dat kan , ik geef dan wel af op onze commercie en zal hier niet eens gaan opschrijven welke missers ze allemaal hebben gemaakt de laatste maanden maar het is zo aantoonbaar dat onze commercie niet voldoende presteert.
Na het wegvallen van ENCI ( daar kan MVV niks aan doen) , Hansen dranken die veel minder doen, Openline die bijna compleet weg zijn als sponsor ...geen hoofdsponsor die 150.000 of meer doet ... gaan er op commercieel gebied heel veel gaten vallen . We zien die niet ingevuld worden.Echter ik ben ze niet tegen gekomen dat hier mooie zaken te melden zijn geweest.

Ik zelf heb MVV in het begin van het seizoen een aantal leuke ideeen aangereikt toen ik nog op goede voet met ze stond, wordt allemaal naar geluisterd en zelfs gezegd dat er iets mee gedaan wordt, maar het tegendeel is waar .
Maar willen wij als club een rol van betekenis spelen en promoveren dan zal aan de baten kant voldoende geld moeten zijn om die doelstellingen te realiseren
Met 38 procent aan sponsor inkomsten van de totale omzet presteert MVV ondermaats , dat percentage moet volgens de kenners tegen de 50% van je begroting zijn

Maar goed, we mogen er allemaal van vinden , ik heb geen enkel persoonlijk belang in deze alleen het feit dat ik ook wel eens wil promoveren.
Ik ben er zelf van overtuigd dat met deze directie dat niet gaat gebeuren, sommige van jullie vinden dat ook andere vinden dat misschien niet en sommige weten het niet , allemaal prima . Echter wat is er mis mee om eens een andere koers te varen en een de technisch directeur te vervangen door een andere en de algemeen directeur te veranderen door een anderen . We zijn nu al jaren zo bezig en het heeft nog steeds niet tot resultaat geleid . Bedoel hoeveel tijd wil je mensen geven ( de huidige mensen ?!) zodat ze de ambitie waarmaken en hoeveel tijd hebben we als club gezien de finacieele situatie die dreigt te ontstaan door de enorme slechte prestaties... dan zijn 2 verschillende vragen maar staan niet los van elkaar
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 10:54
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #4703
Mooi dat Napoleon nu met concretere voorbeelden komt. Dat maakt zijn visie helderder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:00
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #4704
Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:26
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4705

Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?


Ik denk niet alleen de vraag "wie capabel is", maar ook de vraag wie bij MVV zou willen instappen. Je hebt hier meerdere personen voor nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:40
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #4706

Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?


Je haalt me letterlijk de woorden uit mijn mond (of handen/vingers in dit geval). Dit gehele stuk is precies hetzelfde stuk als het stuk dat hij aan het begin van zijn ''opmars'' schreef. Dat hij geen fan van Penders en Elsen is staat vast. Het is hetzelfde stukje met dezelfde punten die hij aanhaalt, alleen koppelt hij hier nu cijfertjes aan. De cijfertjes kan ieder weldenkend forumlid wel plaatsen, maar ik vind het nog geen beeld waaruit je iets kunt opmaken.

Feit is en blijft dat alles valt of staat met het genereren van meer inkomsten. Ik persoonlijk heb hier niet veel zicht op binnen MVV hoe hard en op welke manier hieraan gewerkt wordt, maar dit kun je mijn inziens niet op het bordje van Elsen schuiven. In hoeverre Penders hierin betrokken is, werkelijk geen enkel idee. Maar feit is wel dat deze twee een structurele oplossing hadden, maar een aantal bakstenen door de bus dit letterlijk de glazen heeft ingegooid. Daar mag je het volgens sommige niet over hebben en enkel met het vingertje wijzen naar bestuur / directie....

Napoleon, weet jij op welke manier en hoe daadkrachtig MVV momenteel bezig is (en wie) met het genereren van meer inkomsten zodat MVV structureel kan meedraaien in de top KKD?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #4707

Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?


Helemaal mee eens , en dat geef ik ook aan ! Echter zie je dus bij ons dat wij dat niet voor elkaar krijgen . We hebben een goede spits maar niet eentje van 20+ Per seizoen. Tevens geven te veel geld uit aan de zijkanten met Bonifzai en Vermeij en missen we een echte breker op 6 . Dus ondanks dat het geen hogere wiskunde is ...hebben wij de laatste jaren geen elftal gehad die voldoet aan die criteria . Daarom zijn we ook nog nooit gepromoveerd !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #4708
Ik roep het al jaren. Alleen met een type als Wouter Vandenhaute of Isitan Gün die de boel hier overneemt zit er nog toekomst in. Helaas willen onze bestuurders, en ook nog steeds een grote groep invloedrijke leden hier niet aan denken. Prima, maar dan kunnen we binnen maximaal 3 jaar de tent gaan sluiten.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 12:59
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #4709

Lijnsje@tappunt schreef :

Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?


Je haalt me letterlijk de woorden uit mijn mond (of handen/vingers in dit geval). Dit gehele stuk is precies hetzelfde stuk als het stuk dat hij aan het begin van zijn ''opmars'' schreef. Dat hij geen fan van Penders en Elsen is staat vast. Het is hetzelfde stukje met dezelfde punten die hij aanhaalt, alleen koppelt hij hier nu cijfertjes aan. De cijfertjes kan ieder weldenkend forumlid wel plaatsen, maar ik vind het nog geen beeld waaruit je iets kunt opmaken.

Feit is en blijft dat alles valt of staat met het genereren van meer inkomsten. Ik persoonlijk heb hier niet veel zicht op binnen MVV hoe hard en op welke manier hieraan gewerkt wordt, maar dit kun je mijn inziens niet op het bordje van Elsen schuiven. In hoeverre Penders hierin betrokken is, werkelijk geen enkel idee. Maar feit is wel dat deze twee een structurele oplossing hadden, maar een aantal bakstenen door de bus dit letterlijk de glazen heeft ingegooid. Daar mag je het volgens sommige niet over hebben en enkel met het vingertje wijzen naar bestuur / directie....

Napoleon, weet jij op welke manier en hoe daadkrachtig MVV momenteel bezig is (en wie) met het genereren van meer inkomsten zodat MVV structureel kan meedraaien in de top KKD?


Dan heb je toch de verschillende post niet goed gelezen . Er zitten vele verschillen in de Posts , daarna is t echt bijna onmogelijk om aan de gegevens te komen die clubs moeten deponeren bij KNVB als je niet de ingangen hebt om aan die gegevens te komen . Je zegt wel dat ieder weldenkend mens dat kan verzinnen , maar a) waarom heeft niemand dat dan ooit gedaan b) de aannames die door mensen gemaakt waren over bv salarissen en kosten van directie en management waren vaak onjuist . C) niet alles heeft te maken met inkomsten ...speelt zeker mee maar , netwerk is in voetbal nog belangrijker dan geld , je kunt zelf zonder geld een goede speler halen ...maar zonder goed netwerk is dat een utopie .

Het huidige MVV heeft niet het netwerk om financieel stappen te maken , zeker nadat Vleugels en consorten zijn vertrokken is dat helemaal gedaald .
Wat nog veel erger is dat ik denk of vind dat het huidige directie . penders-Elsen-thoma. Niet in staat zijn om goede ideeën op de plank te krijgen waardoor MVV in de belasting staat van huidige sponsoren en dus ook nieuwe
De hele sfeer en setting die straalt degradatie voetbal uit , en dat is zo jammer . Want in het land met alle mensen die ik gesproken heb en nog spreek is MVV en Maastricht een prachtige club en niemand snapt dat wij nog steeds lopen aan te modderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 13:28
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #4710

Lijnsje@tappunt schreef :

Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!

dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.

Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?


. Maar feit is wel dat deze twee een structurele oplossing hadden, maar een aantal bakstenen door de bus dit letterlijk de glazen heeft ingegooid. Daar mag je het volgens sommige niet over hebben en enkel met het vingertje wijzen naar bestuur / directie....


Lul niet uit je nek man. Ik nodig je volgende week uit om samen eens op penders af te stappen. En op de man af te vragen waarom die deal ketste. Je mag me privé berichten voor de afspraak. Voor de rest praat je gewoon van horen zeggen na. Ik wacht af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden