MVV algemeen

09 dec 2019 19:44 09 dec 2019 19:45 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #4681

Boe is dat feeske? schreef : We kunnen natuurlijk ook alles als 'slechte keuze' gaan uitleggen. Last heeft zich blijkbaar snel ontwikkeld, en pakte vol zijn kans toen Boni geblesseerd was, alleen maar sjiek toch? Misschien zelfs de verdienste van de nieuwe samenstelling technische staf, met een assistent die zich voornamelijk met de jeugd bezighoud en dus veel beter weet wat die jongens kunnen.

Dat is inderdaad sjiek. Alleen minder sjiek is dat we een speler aantrekken voor twee jaar, die een volwaardig salaris verdient, maar minder brengt dan onze jeugdspeler. De potentie van Last ligt duidelijk hoger dan bij Bonifazi. Terwijl Last ondertussen nog geen volwaardig contract heeft.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2019 09:21 10 dec 2019 09:23 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #4682
Ja ik snap je. Maar heeft Boni echt minder potentie? Volgens mij was hij, op 1 of 2 matches na, ook goed. Ook pas 23 jaar, maar vanwege zijn andere achtergrond vrij logisch eigenlijk dat hij even moet wennen (ook taalbarriere). Vond dat hij er wat dat betreft al meteen stond, dat zie je wel eens anders.
Als we kijken naar de linksback positie heb je gewoon 2 goede spelers nodig die elkaar beconcurreren, dan is deze situatie toch goed? We willen met zijn allen concurrentie, ik zie het (in de verdediging) voor het eerst sinds jaren dat er keus is. Prima ontwikkeling. Last die zich zo snel ontwikkeld dat hij nu volwaardig is, waardoor je keus hebt? En ja hij heeft geen volwaardig contract, maar wie zag dit aankomen voor het seizoen? En ja, Boni is duurder, so what?

Ik trek het even door, neem Thomas van Bommel. Nog geen minuut gemaakt, vrijwel niemand hier kent hem. Alweer een middenvelder, nr 9 in de pikorde. Is ie goed genoeg voor het eerste op dit moment? Geen idee. Waarom voetbalt deze kerel tegen Scharn en niet bij A jeugd PSV tegen pakweg Ajax? Vader Mark en Opa zien alles gebeuren en geven kennelijk hun goedkeuring. Moet je hem eens een kans geven? Moet je hem een volwaardig contract geven? Als je alles vooraf weet...

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2019 11:21
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV algemeen #4683

Boe is dat feeske? schreef : Ik trek het even door, neem Thomas van Bommel. Nog geen minuut gemaakt, vrijwel niemand hier kent hem. Alweer een middenvelder, nr 9 in de pikorde. Is ie goed genoeg voor het eerste op dit moment? Geen idee. Waarom voetbalt deze kerel tegen Scharn en niet bij A jeugd PSV tegen pakweg Ajax? Vader Mark en Opa zien alles gebeuren en geven kennelijk hun goedkeuring. Moet je hem eens een kans geven? Moet je hem een volwaardig contract geven? Als je alles vooraf weet...

Thomas van Bommel speelde bij Meerssen voordat hij naar MVV kwam. Bij Meerssen was hij echt geen uitblinker. Sterker nog, in het team waarin hij speelde, liepen betere voetballers rond. Daarmee wil ik niet zeggen dat zijn plek in de selectie van MVV onterecht is. Daar heb ik niet genoeg kijk op. Met een goede mentaliteit kom je bijvoorbeeld ook al heel ver. Zijn jongere broertje speelt wel bij PSV. Die zal nu een jaar of 15 zijn. Nog een paar jaartjes en dan zal hij stevig op de deur gaan kloppen daar in Eindhoven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2019 12:44
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV algemeen #4684

Boe is dat feeske? schreef : Ja ik snap je. Maar heeft Boni echt minder potentie? Volgens mij was hij, op 1 of 2 matches na, ook goed. Ook pas 23 jaar, maar vanwege zijn andere achtergrond vrij logisch eigenlijk dat hij even moet wennen (ook taalbarriere). Vond dat hij er wat dat betreft al meteen stond, dat zie je wel eens anders.
Als we kijken naar de linksback positie heb je gewoon 2 goede spelers nodig die elkaar beconcurreren, dan is deze situatie toch goed? We willen met zijn allen concurrentie, ik zie het (in de verdediging) voor het eerst sinds jaren dat er keus is. Prima ontwikkeling. Last die zich zo snel ontwikkeld dat hij nu volwaardig is, waardoor je keus hebt? En ja hij heeft geen volwaardig contract, maar wie zag dit aankomen voor het seizoen? En ja, Boni is duurder, so what?

Ik trek het even door, neem Thomas van Bommel. Nog geen minuut gemaakt, vrijwel niemand hier kent hem. Alweer een middenvelder, nr 9 in de pikorde. Is ie goed genoeg voor het eerste op dit moment? Geen idee. Waarom voetbalt deze kerel tegen Scharn en niet bij A jeugd PSV tegen pakweg Ajax? Vader Mark en Opa zien alles gebeuren en geven kennelijk hun goedkeuring. Moet je hem eens een kans geven? Moet je hem een volwaardig contract geven? Als je alles vooraf weet...


Ik vind Raoul Last verdienstelijk spelen. Terecht dat deze gozer in de basis blijft staan. Hij zal echt niet alles spelen. Dat kan deze jongen nog niet aan. Dan is het fijn als je Bonifazi achter de hand hebt.

Wat betreft de middenvelders. Thomas van Bommel tel ik niet mee. We hebben:
- Deom
- Kostons
- Van Acker/Mares
- Holtby
- Kot
- Nissilä
- Everaers
- Zeegers

8 a 9 spelers die op het middenveld kunnen spelen. En ze scoren niet veel. Slechts 4 treffers scoorde deze middenvelders ( Holtby 2, Kot 1, Mares 1).
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2019 12:57
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV algemeen #4685
Vind je 9 middenvelders te veel? In mijn ogen is dat prima. We hebben geen tweede team waar we op terug kunnen vallen en er zit nogal een nuance per speler. De één is verdedigend ingesteld, de ander aanvallend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2019 13:24 10 dec 2019 13:25 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #4686
Nee, 9 middenvelders is niet te veel. Maar wel als ze niet scoren. En laat MVV daar nu juist een probleem mee hebben. Vroeger waren het de uit-wedstrijden, en nu zijn het de doelpunten, dus ook de thuiswedstrijden waarin bijna niet meer gewonnen wordt. Er moeten doelpunten worden ingekocht. Dus waar te beginnen. Met deze spelers in ieder geval niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 08:10
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #4687
De prioriteit bij MVV ligt op dit moment ook meer om een filmpje te maken met Prince.
Als je radiostilte voert in deze roerige tijden, maak dan ook niet dit soort zwik....

Ik zie liever eens een evaluatie met de verantwoordelijke personen voor deze malaise.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 08:50 11 dec 2019 08:52 door Sjeng043.
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
MVV algemeen #4688

tuutsje schreef : De prioriteit bij MVV ligt op dit moment ook meer om een filmpje te maken met Prince.
Als je radiostilte voert in deze roerige tijden, maak dan ook niet dit soort zwik....

Ik zie liever eens een evaluatie met de verantwoordelijke personen voor deze malaise.


Met de laatste zin ben ik het wel eens en met het "gezeiver en gezeik" dat het klote is en niet zo verder kan ook, maar om nu alles af te gaan kraken? Het kan toch nooit goed zijn, want als ze deze week geen item hadden gemaakt was het ook weer niet goed geweest. De prioriteit zal bij de verantwoordelijken van MVVTV liggen, denk je nou zelf dat de verantwoordelijken voor de malaise hier naast staan en hun tijd hierin stoppen.

Daarnaast lijkt me "een evaluatie met de verantwoordelijke personen voor deze malaise" niet iets om in een wekelijks item van 7 a 8 minuten te stoppen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 11:54
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV algemeen #4689
In plaats dat die presentator reten staat te likken van Usta en (oud-)selectiespelers, zou het misschien een idee zijn om een keer een kritische vraag te stellen?
Feel good items zijn leuk, maar doe ook je journalistieke plicht. Je bent toch van RTV Maastricht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 13:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #4690

Hill28 schreef : In plaats dat die presentator reten staat te likken van Usta en (oud-)selectiespelers, zou het misschien een idee zijn om een keer een kritische vraag te stellen?
Feel good items zijn leuk, maar doe ook je journalistieke plicht. Je bent toch van RTV Maastricht?

Ik zou liever ook kritische vragen beantwoord zien worden, maar dat hoort niet op MVVTV. Het zou natuurlijk een beetje raar zijn als MVVTV, in opdracht van MVV, zichzelf in de voet gaat schieten. Die kritische vragen zijn aan journalisten, sponsoren en supporters.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Sjeng043, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 14:04
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #4691
Dan wordt het eens tijd dat er iemand op afgestuurd word voor de portie kritische vragen. Ik ben er wel benieuwd naar, en velen met mij lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 14:08
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #4692
Ook al stel je kritische vragen dan zul je nog geen duidelijke antwoorden krijgen. Aangezien MVV ook niet weet wat ze moeten doen, Want anders had ik wel al wijzigingen verwacht, Want hopen op een wonder lijkt mij niet een reële verwachting. Ik zelf heb ook enkele vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben. Echter zou het MVV niet ten goede komen als deze vragen beantwoord worden. Want dan word duidelijk dat mensen maar wat doen bij MVV en dat er niet de juiste mensen op de juiste plaatst zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 15:35
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #4693
Alles schijnt dit jaar tegen te zitten voor MVV. Na de sluiting van de ENCI, is MVV een van haar oudste en beste sponsoren kwijt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 15:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #4694
een korte update :

In mijn drang om op "jacht"te gaan naar een beter MVV , heb ik de laatste weken en maanden vele gesprekken gevoerd om me beter in te lezen in het voetbal en dan voornamelijk in de eerste divisie en dan vooral in MVV Maastricht . In mijn bezit zijn allerlei gegevens en cijfers die alleen BVO's zelf hebben
Inhoudelijke gegevens die je als supporter normaal nooit inziet heb ik ter inzage gekregen en heb ik kunnen verwerken hoe we er eigenlijk met MVV voorstaan en hoe we kunnen gaan promoveren.

Op de eerste plaatst is dat eigenlijk wat heb je nodig om te promoveren. Door gesprekken met oud directeuren die nationaal en internationaal hebben gewerkt en huidige directeuren uit de BVO kunnen we eigenlijk zeggen dat wanneer je circa 1,4-1,5 miljoen beschikbaar hebt voor je selectie en nog eens 400K voor je technische staf dat je daarmee kunt spelen om promotie en echt kunt promoveren
Voor jullie idee MVV Maastricht heeft MVV aan directie/management en overige kosten personeel ( niet spelers) circa 430.000 aan kosten
Directie en Management en technische staff staan voor 290.000 euro op de begroting dat was een 2015 , dat zal nu meer zijn .
Technische staff ( totaal)stond daar voor 165.000 op de begroting ...

Als we gaan kijken in 2017-2018 dan is de totale salaris post van MVV circa 1,8 miljoen van de begroting , daar zitten spelers en al het personeel en directie en TD in .
Zoals gezegd heb je om te promoveren voor spelers en TD minimaal 1,8 nodig . Die paar ton mis je dus op het veld .

De huidige cijfers zijn nog niet bekend , maar er wordt gesproken dat er nu voor 1,2 miljoen aan spelers contracten jaarlijks is afgesloten. Op zich zou dat best kunnen want in 2014-2015 had MVV voor circa 650.000 op het veld staan . En er is dit jaar voor circa 500.000 extra naar het eerste gegaan .
De gemiddelde MVV speler in dat jaar bij MVV verdiende 38.000 ( 2015)

Als we gaan kijken naar commercie dan scoort MVV circa 38-40% van hun totale omzet hier uit , ergens tussen de 1,2 en 1,5 miljoen per seizoen
De media gelden liggen een beetje gelijk ergens tussen de 400-450.000 per seizoen

Allemaal cijfers die je kunt afzetten tegen andere clubs en tegen andere modellen . MVV presteert vooral op commercie onder gemiddeld in de eerste divisie aan bezttingsgraad stadion zitten we gemiddeld rond de 50% en dat levert ons aan ticketing circa 450.000 per seizoen op ( seizoenskaarten/losse verkoop)

De jeugdopleiding zit ergens rond de 300.000 , daarin doen we best veel in de eerste divisie als je kijkt naar vergelijkbare clubs . Het is toch vreemd met dit soort bedragen dat we niet eens een eigen keeper kunnen opleiden. Een links en rechtsback moet iedere BVO kunnen opleiden voor een nummer 10 op spits wordt het al lastiger

Er zijn nog heel veel meer cijfers en die ga ik de komende weken allemaal verwerken . Wat mij in al die gesprekken is opgevallen met top bestuurders en directeuren van de BVO's is dat promotie echt te doen is , als je maar de juiste mensen en middelen inzet.
Dus ook met 1,4 miljoen aan spelers kun je probleemloos geen enkele rol van betekenis spelen , als je in je TD/trainer niet de juiste mensen hebt staan die er voor zorgen dat die 1,4 miljoen goed wordt ingezet .

Het voetbal wereldje is een heel vreemde wereld en los van de cijfers lopen er natuurlijk nog allerlei circuit achter de gegevens die clubs moeten indienen bij accountant en die moeten weer verklaringen afgegeven. Denk alleen maar aan spelers die voor X op de loonlijst staan en die ergens nog Y verdienden bij een sponsor. Die cijfers zie je niet terug maar dat geld circuleert wel.

De conclusie die ik tot nu toe kan trekken naar weken lang "onderzoek"en gesprekken is dat wij bij MVV echt kunnen promoveren , en eigenlijk missen wij in mijn opzicht nog circa ergens een 300-400 euro om betere trainers en spelers aan te stellen zodat wanneer je een uitgebalanceerd team en uitgekozen technische staff hebt je de stap kunt maken. Commericie zal dan wel stappen moeten maken , daarin lopen we achter.
Hadden we een 2013-2014 nog 220.000 aan shirtsponsor inkomsten in 2019-2020 zijn die nog amper op 100.000 te beramen als we die al halen . Daar zit een probleem dat we MVV niet meer goed aan het bedrijfsleven verkocht krijgen . dat geld trouwens ook in de eredivisie waar clubs vaak moeite hebben om het shirt te verkopen. Toch moeten wij als BVO een hoofdsponsor hebben die minmaal 100 .000 doet tot een max van 250.000 . Daar ligt het spanningsveld voor shirtreclames in de eerste divisie , even los van clubs die net gedegradeerd zijn.

Alleen met het huidige bestuurd en directie en TD zien we dat we ondanks de middelen hebben we geen enkele rol van betekenis spelen in de eerste divisie en dat heeft weer te maken met netwerk, visie , kwaliteit . Het is niet voor niks vreemd dat wij inmiddels als 20 jaar geen enkele rol in het voetbal spelen terwijl Maastricht wel een stad is met allure .... Ik ben er wel van overtuigd als we Maastricht en haar stad als kwaliteit aan MVV weten de binden en vooral ook de Universiteiten aan MVV weten te koppelen dat we met gerichte commerciele plannen en marketing en mensen wel de benodigde middelen vinden om stappen te maken . De sleutel voor promotie ligt in kwaliteit niet in kwantiteit ..we zullen door de hele organisatie op zoek moeten naar betere mensen ( die hoeven niet perse duurder te zijn) om ons de kans te verschaffen om die promotie af te dwingen . Ik denk met de juiste mensen dat het moet lukken en kunnen . Immers zijn al zo velen clubs ons voor gegaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ster_Drager, Anna D., johan, opadiehard, jovkle, mvvke4life, De Zwarte Vogel, peeke, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2019 16:05
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #4695
Complimenten voor Napoleon. Hij is goed bezig. Ga zo door.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden