MVV algemeen

04 sept 2018 13:19 04 sept 2018 13:20 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #3796
Mensen, praat aub in de ik vorm wbt het volkslied en niet de "wij" . Er is echt wel een (groot) gedeelte die het volkslied ongemakkelijk en ietwat oubollig vind. De minuut versie met daarna uit volle borst het 2de couplet vanaf de tribunes is wat mij betreft een mooie nieuwe traditie. Ik betrapte mezelf er op dat ik vol meezong toen Beppie naar binnen ging en de spelers hun positie namen. En normaal zing ik nauwelijks mee met het volkslied. Het is een traditie (10 jaar ahum) die in een nieuw jasje is gestoken en IK vind het prima . De sfeermakers op de angel-side kunnen zich er ook in vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Aswin, Jacques, Lummel, Tuor, Lassie80, Brncic, Jim Cemint, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2018 17:58
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3797

webmastersfm schreef : Mensen, praat aub in de ik vorm wbt het volkslied en niet de "wij" .

De sfeermakers op de angel-side kunnen zich er ook in vinden.


Deiste hei mèt eigelek neet zjus 't zelfde?

En boe besteit dat ''groet gedeilte dat 't oongemekelek vint daan oet? Es 'ch 't gefluit zoe huur, is dat nog altied kleiner es de veurstanders vaan 2 couplètte.
Hei maag gerös 'n enquete euver koume, want dit is gewoen waardeloze communicatie en respecloos nao de supporters.

Noe heet 't in dien beleving good gefunctioneerd tege Go Ahead. In mien beleving waor 't nog steeds waardeloos, mer dat zien 2 meininge, die alletwie 'ne vörm vaan beleving zien, en die geine woerheid of oonwoerheid höbbe.

Mer iech dink eve aon 't oongunstegste scenario, dat nog neet ins zoe oonrealistisch is:

1) Tege de 2e elftalle zien minder lui dao, en altied minder sfeer. Daan zal dat doorzinge bij 't 2e couplèt ech neet massaal weure

2) Astrein weurt 't winter, ouch dat sjeelt d'ch standaard lui, en dus sfeer.

3) Stèl dat de prestaties tegevalle en daan ouch nog 'ns de mindere Gode koume a la Telstar en Den Bosch, ouch daan blieve lui weg, en vèlt dat ganse zinge weg.

4) Optie 1,2 en 3 same....

En laote v'r ierlek zien webmastersfm, geit dit neet al 19 jaor zoe?

Iech dink tot dit allein geit wèrke es aonsprekende clubs koume en daobij de prestaties good blieve. Es Go Ahead 7 wedstrijde later had gewees, en v'r mer 8 punt ofzoe hadde, daan had geinen hond mèt gezoonge.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aon de geng!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2018 19:59
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #3798
Al jouw argumenten voor een volledig volkslied zijn precies hetzelfde als bij een kort volkslied.alsof dat massaal word gezongen bij poepwedstrijden. Als het volkslied maar door een gedeelte word gezongen dan zijn 2,5 minuut lang en ongemakkelijk. Voor spelers en publiek. Zo ervaar ik dat al 10 jaar. En mensen die mij kennen weten dat ik redelijk wat voelsprieten in het stadion heb en denk dat een groot gedeelte dat ook zo ervaart . Ik vind het een prima oplossing. Het stimuleert zelfs mensen de tekst fatsoendelijk te leren. Het is een bijeffect die MVV ik denk niet had voorzien. Maar wel goed uitpakte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lummel, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2018 20:15
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #3799
Persoonlijk vind ik de ingekorte versie van het Maastrichts volkslied een positieve ontwikkeling. Een gehele afschaffing van deze poppenkast zou ik overigens ook geen probleem mee hebben. Zoals webmastersfm voorgaand al aangeeft vond ik de 'lange' versie van het volkslied maar ongemakkelijk en melodramatisch.

Ben zelf geboren en getogen in Maastricht, spreek het dialect (Hoe graag we het zelf ook willen zien als een taal) alledaags, maar we moeten niet gaan doen alsof we een zelfstandige bijzondere gemeente zijn in het Koninkrijk der Nederlanden. En dus om de week een heuze interland spelen tegen al die 'Hollenders' die hier op bezoek komen.

In plaats hiervan zou MVV het clublied tijdens de opkomst van de spelers kunnen draaien. Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2018 10:57
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV algemeen #3800
Wanneer is een gebruik een traditie?
Ik ging al twintig naar naar MVV zonder Mestreechs Volksleed. Voor mijn gevoel is het nog helemaal geen traditie. Maar okay, ik had dan ook niet de indruk dat het al tien jaar gedaan werd.

Ik kan goed leven zonder en vind dat het clublied bij opkomst passender is.
En als we dan toch vasthouden aan de 'traditie' is één couplet genoeg. Ik zit er precies zo in als Lummel en Webmastersfm.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2018 12:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #3801
Ook ik heb geen moeite met de inkorting van het Mestreechteneer volkslied. Ik had ook liever het gewone clublied als intro. Enig chauvinisme is mij niet vreemd, maar voor mezelf ervaar ik daarbij een dilemma. Chauvinisme is prima, maar als de sfeer en ambitie te strikt Maastrichts wordt, ben ik bang dat dit de groei van het aantal met name niet-Maastrichtse toeschouwers en sponsoren in de weg kan staan. En dat vind ik een dure prijs die dan voor dat chauvinisme betaald wordt. Ingewikkelde kwestie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2018 12:15 06 sept 2018 12:15 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3802

Frank Salemans schreef : Ook ik heb geen moeite met de inkorting van het Mestreechteneer volkslied. Ik had ook liever het gewone clublied als intro. Enig chauvinisme is mij niet vreemd, maar voor mezelf ervaar ik daarbij een dilemma. Chauvinisme is prima, maar als de sfeer en ambitie te strikt Maastrichts wordt, ben ik bang dat dit de groei van het aantal met name niet-Maastrichtse toeschouwers en sponsoren in de weg kan staan. En dat vind ik een dure prijs die dan voor dat chauvinisme betaald wordt. Ingewikkelde kwestie.


Interessante kwestie Frank. Iech vraog m'ch aof of 't volgende meetbaar is;

De giefs aon tot chauvinisme de neet-Mestreechse supporters in de weeg steit, en dat zal zeker zoe zien. Aon de aandere kant zien d'r ouch genóg Mestreechtenere die aongeve neet mie nao M.V.V. te koume, zjus umtot d'r niks Mestreechs mie aon is, en 't ''die-vaan-us'' geveul verdwene is. En ze daodoor dus mèt eve väöl plezeer nao um 't eve wat veur 'n aander club kinne goon.

Iech vraog m'ch dus aof of 't meetbaar zouw zien wat noe 't groetste gewiech heet:

1) De Mestreechteneer blijf weg, umtot 't Mestreechse aspec steeds mier vervaag, of

2) De supporters ''vaan boete'' blieve weg es de club te Mestreechs weurt?

Ein vaan de 2 moot toch de euverhand höbbe?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2018 12:30
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #3803
Wat mij betreft interessant genoeg om een nieuw topic ervan te maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 18:05
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV algemeen #3804
Vandaag naar de open dag/fandag geweest in het stadion. Wat vonden jullie er van? Ik vond het erg tegenvallen, vooral de belangstelling maar ook het programma. Na de spelerspresentatie liepen de spelers en de fans er een beetje verloren bij. Er was niet echt veel belangstelling voor (een aantal) spelers en er was weinig te doen in het stadion. Voor mij mag er teruggegaan worden naar de oude opzet, dus voor het begin van de competitie. Dan maar met een niet-complete selectie en een eventuele verrassing op die open dag en een ev. oefenwedstrijd. Is toch wat spannender en de belangstelling hangt nog niet af van de reeds behaalde resultaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 18:37
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV algemeen #3805
Eens. Dit was vlees nog vis. En dan ook nog allerhande wel heel oubollige voetbalspelletjes en een spelerspresentatie op anderhalve mini-geluidsbox. Nee, dit was het niet. Fandag moet gewoon gekoppeld zijn aan een oefenwedstrijd. Dan trek je volk. Verder vind ik zo’n voetbalforum ook altijd wel aardig. Met wat handtekeningen, schmincken en voetbalkooien red je het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 18:45
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3806
Om eerlijk te zijn was dit een heel leuke familie/ gezin dag bij MVV. Als "fandag" zie ik dat inderdaad niet zo. Ook leuk dat MVV de presentatie midden tussen de fans deed. Vooral de kinderen vonden dat leuk.

Ik kan me voorstellen dat buiten de families met kinderen niemand hier verder vrolijk van wordt.

Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 19:00
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3807
Volgens mij komt er nooit veel volk af op de fandag. En volgens mij is er altijd de ervaring: dit was het net niet.

Dat er een oefenmatch zou moeten zijn snap ik maar zodra het geen eredivisie club is, is het ook alweer niet goed.

Jammer want er zijn toch vele vrijwilligers in de weer om het de fans naar de zin te maken en daarnaast wordt de fandag georganiseerd en geëvalueerd met alle supportersgroepen dus breed gesteund.

Wat zou het ‘gouden’ recept zijn dat volle zalen trekt?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 19:15
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
MVV algemeen #3808
Kwam rond 15 uur in de Geusselt.. nog nooit zo snel alle handtekeningen kunnen verzamelen.
Het leek wat rommelig. Maar mijn zoontje vond het al prachtig dat hij het veld op mocht en ( papa zijn dat de echte) spelers gewoon kon aanraken. Dus middagje was geslaagd... voelde meer als een fam dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 19:37 08 sept 2018 19:37 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV algemeen #3809

Boe is dat feeske? schreef : Volgens mij komt er nooit veel volk af op de fandag. En volgens mij is er altijd de ervaring: dit was het net niet.

Dat er een oefenmatch zou moeten zijn snap ik maar zodra het geen eredivisie club is, is het ook alweer niet goed.

Jammer want er zijn toch vele vrijwilligers in de weer om het de fans naar de zin te maken en daarnaast wordt de fandag georganiseerd en geëvalueerd met alle supportersgroepen dus breed gesteund.

Wat zou het ‘gouden’ recept zijn dat volle zalen trekt?

Allereerst alle respect en dank naar de vrijwilligers. Ik weet ook geen gouden recept. Maar genoeg fans hadden belangstelling voor de nieuwe spelersbus. Deze mocht echter niet bezichtigd worden, maar stond wel prominent in de hoek opgesteld. Waarom mocht dit niet? En als je geen oefenwedstrijd krijgt georganiseerd, waarom laat je dan de spelers niet onderling een partijtje voor het publiek doen? Beter iets dan niets. Ook het voetbalforum had wel een toegevoegde waarde. De rondleiding in o.a. de kleedkamers is ook afgeschaft. Een aantal jaren geleden, toen MVV ook al heel lang in de 1e divisie speelde, kwamen er meestal toch zo'n 3000 man op de open dag af. En zoals ik al zei, als de resultaten tegenvallen in de wedstrijden voor de open dag wordt gehouden, scheelt dat ook veel publiek. Vooraf aan de competitie zit je daar niet meer en is alles wat komt nog "spannend". Misschien ook eens snuffelen wat de andere BVO's doen tijdens hun open dag (via internet het programma bekijken). Misschien zit er iets bij wat ook hier leuk zou zijn. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2018 19:50
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV algemeen #3810
Mijn dochters hebben genoten, maar ik vond de belangstelling erg tegen vallen. Waarschijnlijk komt dit ook, omdat bij de amateurclubs de bekerwedstrijden gewoon doorgaan. Gelukkig was de wedstrijd van mijn dochter en mij verplaatst vandaag, zodat we naar de fandag konden gaan, anders hadden wij er waarschijnlijk ook niet bij kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden