Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

05 juni 2020 14:35 05 juni 2020 14:37 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7501

Jacques schreef : Ik ga niet in op je zwalkende verhaal, uiteraard is dit ook feitelijke begunstiging. Welk woord ga je verder nog kiezen om wat krom is, recht te praten?

één ding wil ik wel op ingaan.

Kerkradenaar schreef :
Tot slot vraag ik me af waar staat dat de huur nog nooit (!?) volledig is afbetaald. Volgens mij is de afgesproken huur altijd betaalt (400k), zij het niet altijd op tijd. De rest is destijds ook uitgesteld.


Ah, bewijslast omkeren! Jij gelooft mij niet, en ik moet het dan gaan bewijzen? Een bekende truc van internetwijsneuzen. Bewijs jij maar dat ik er naast zit voor alle andere jaren, voor dit (afgelopen) seizoen geef ik je wel een link:

www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/365731/sch...en-maart-te-betalen/

"De gemeente heeft de tv-gelden voor Roda, die eigenlijk als borg voor de stadionhuur naar de gemeente gingen, toch aan de club overgemaakt voor het betalen van de salarissen"

En zo is er voor ieder seizoen wel ergens een half verborgen zin in een artikel te vinden. Het wordt vreemd genoeg nooit breed uitgemeten. Geloof je me niet? Laat maar zien dat het betaald is. De bewijslast ligt niet bij mij.

Als ik toch bezig ben: evengoed beweert Roda minimaal twee keer per jaar schuldenvrij te zijn. Er staat al jaren een dikke schuld bij de gemeente open. Roda is in de afgelopen jaren geen seconde schuldenvrij geweest. Geen seconde. Maar ze roepen het wel in de hoop nog wat extra geld van sponsoren en fans los te kloppen (die niet willen dat hun geld naar een schuld gaat maar naar het elftal). Zit op het randje van oplichting.


Wel jammer dat je mijn "zwalkende" verhaal niet onderuit kan halen met enige onderbouwing.

En, slim hoor. Het gebruik van de omkering bewijslast stelregel.
Alleen is het zo: "degene die stelt, die bewijst". (art. 150 Rv, je bent jurist toch?)
In simpele woorden: jij verwijt Roda het niet betalen van de huur. Ik vraag me af waar dat staat, en dan moet ik bewijzen dat het niet zo is?
Omgekeerde wereld.
In ieder geval bedankt voor de link. De huur is dus niet niet betaalt (let op de dubbele ontkenning, jurist), hetzij via Schrouff's garantstelling wat in feite ook weer uitstel betekent (wat op zichzelf wederom schandalig is).

Maar goed, voordat dit uitmondt op een wellus/nietus spelletje zal ik ook maar stoppen. Heb het gevoel dat ik per se ongelijk moet hebben, omdat ik supporter ben hoewel ik er eigenlijk het zelfde over denk als jullie. Maar een gang naar de Commissie zie ik niks in om bovengenoemde redenen.
Het is al triest dat zo'n discussie moet gevoerd worden, of een stap naar de Commissie overwogen moet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2020 15:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7502
Nou ja, bij MVV vond men wel dat er een gang naar de commissie nodig was. Waarom nu dan niet. Alhoewel daar Timmerfrans zit. Het is ongeloofijk hoe ze steeds weer wegkomen ermee. Barcelona zou er jaloers op zijn....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2020 15:26
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7503
Zou een mooi onderzoeksthema voor de VI kunnen zijn, daar zitten een paar paar journalisten bij die zich wel ergens in vast willen bijten!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2020 17:53
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7504
In de zörg en de hoesvesting zien gigantische (financiële) probleme en die regio. Weurt 't neet 'ns tied tot ze vaan dao oet 'ns op de kis goon houwe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2020 20:33
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7505

Schapendonk schreef : Nou ja, bij MVV vond men wel dat er een gang naar de commissie nodig was. Waarom nu dan niet. Alhoewel daar Timmerfrans zit. Het is ongeloofijk hoe ze steeds weer wegkomen ermee. Barcelona zou er jaloers op zijn....


Ik verwacht niet dat Timmerfrans zijn 2 ton+ op het spel zet om zich met concurrentievervalsingen te bemoeien, want dat is helemaal niet zijn verantwoordelijkheid. Als hij zich dan daarmee zou bemoeien en het gaat ook nog om ‘zijn’ club is ie zowiezo klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2020 22:54 05 juni 2020 22:57 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7506
Nou, na Nac-Roda jc wist hij niet hoe gauw hij op het veld moest zijn. Ik denk dat hij omwille van die club al zijn realiteitszin verliest...Ik zie hem daarom voor die club tot álles in staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 11:38
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7507
Goh, streppel 2 jaar naar roda. Ze zullen ook eens wat zelf verzinnen daar.

Vraag: heeft iemand de officiële documenten mbt de eerdere huurverlagingen van Kerkrade aan Roda? En evt ook het huidige voorstel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 11:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7508
Alle besluiten van de raad zouden in het raadsinformatie systeem van de gemeente terug te vinden moeten zijn.

Wat mij interessant lijkt, is de correspondentie tussen de burgemeester en de nieuwe groep 'sponsors' die leidde tot het voorstel tot huurverlaging. Ik vraag me af of de burgemeester niet haar boekje te buiten is gegaan door al dan niet impliciete toezeggingen te doen. Dit voorstel is zo belachelijk dat ik me niet kan voorstellen dat die groep dat durft te doen zonder eerst gepeild te hebben bij de burgemeester wat de kans van slagen is.
Welicht is dat met een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB-verzoek) op de vragen.
Journalisten van de Limburger, jullie lezen mee, hebben jullie dit al onderzocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 11:55
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7509

Hill28 schreef : Goh, streppel 2 jaar naar roda. Ze zullen ook eens wat zelf verzinnen daar.

Vraag: heeft iemand de officiële documenten mbt de eerdere huurverlagingen van Kerkrade aan Roda? En evt ook het huidige voorstel?


Prima, dan wens ik Jurgen "Ik geloof niet dat Frenkie de Jong het eerste van Ajax haalt" Streppel veel plezier bij Roda. Was natuurlijk een prima trainer geweest voor ons maar niet voor de hoofdprijs. Er zijn nog zo veel trainers beschikbaar, waarvan ik denk dat die zeker bij MVV een toegevoegde waarde hebben.

Steijn, de Gier, Lammers, Pronk, van Bommel, van Wijk, Verbeek, Jans, Brood, Gall. Zonder daar mee iets te zeggen over de haalbaarheid.
Ik zou het zelfs wel mooi vinden wanneer Rene Trost weer terug zou komen, ondanks mijn voorkeur uit gaat naar vers bloed.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 11:57 10 juni 2020 12:08 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7510

Boschpoort schreef : Alle besluiten van de raad zouden in het raadsinformatie systeem van de gemeente terug te vinden moeten zijn.

Wat mij interessant lijkt, is de correspondentie tussen de burgemeester en de nieuwe groep 'sponsors' die leidde tot het voorstel tot huurverlaging. Ik vraag me af of de burgemeester niet haar boekje te buiten is gegaan door al dan niet impliciete toezeggingen te doen. Dit voorstel is zo belachelijk dat ik me niet kan voorstellen dat die groep dat durft te doen zonder eerst gepeild te hebben bij de burgemeester wat de kans van slagen is.
Welicht is dat met een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB-verzoek) op de vragen.
Journalisten van de Limburger, jullie lezen mee, hebben jullie dit al onderzocht?


Dachten jullie nu dat die "Lapsjwanse" van De Limburger hier een onderzoek naar durven in te stellen?? Die zijn allemaal *oda minded!! Net zo als L-eins!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 12:30
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7511
Europa doet niks omdat de protocollen zijn veranderd. De commissie concurrentie beding schiet alleen in actie na een klacht . Laten we nou eens eindelijk alle lieve schroom van ons afgooien en hier werk van maken. Ja, onze concurrentiepositie wordt verzwakt door gratis geld van de gemeente Kerkrade . Oa streppel kiest voor een club waar meer geboden wordt, oa door financieel voordeel van financieringsvormen die maar verzonnen worden. In feite zou streppel zelfs een joker zijn voor MVV die kan worden ingezet in dit verhaal. Erik Noor.. lees je mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 12:48
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7512
Jongens laten we Roda achter ons laten het zal daar nooit veranderen als de gemeente Kerkrade maar Maastricht achter zich houdt dat is het belangrijkste wat ze er hebben in de oostelijke mijnstreken ,gun ze dat nou.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 13:23
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7513
jongens ik zal je iets vertellen over hoe het bij Roda gaat,samen met mijn collega bij mkc Maastricht p.bouvrie hebben wij in 1970 bij Roda jc gespeeld en toen merkte en hoorde je al dat ze van mvv Maastricht geen goed woord konden horen alleen maar afgunst naar Maastricht toe we zijn 50 jaar verder en er is nog steeds niets veranderd dus laat gaan die banaan en mvv op naar betere tijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vluuzak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 16:28 10 juni 2020 16:29 door Vluuzak.
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7514
De laatste jaren heeft Roda haar mooie praatjes en beloftes naar de trainer toe nooit kunnen waarmaken en begon het rond de winterstop al te kraken, we zullen zien of dat dit seizoen weer gaat gebeuren. De huurverlaging word gewoon voor hogere salarissen gebruikt, waardoor ze een Streppel meer kunnen bieden. Er zijn nog genoeg goede trainers beschikbaar en hopelijk gaat onze ping-pong directeur ons positief verassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 16:51
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7515
Kan dit geen lekkere klus zijn voor voetbal international! Daar weten ze wel raad met zulke zaken toch...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden