Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

20 mei 2020 18:04
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7456
@Napoleon

Dank.
In het stichtingsbestuur komen 5 man te zitten. 2 zijn bekend: oud-burgemeester Jos Som en inderdaad Ed Koster.
Weet ook niet wat ik daarvan moet denken. Maar goed, in de persco is aangegeven dat het beleid niet meer gebaseerd moet zijn op kennissen, maar op kennis. Vandaar ook die compliance officer. Ook wordt gezegd dat de RvC en de overige 3 bestuurders door een extern bureau worden geworven. De vriendjespolitiek lijkt dus op het eerste oog voorbij.

Hoe Van As is, kan ik niet beoordelen. Ken hem verder niet namelijk. Schat hem wel hoger in dan Ton Caanen en Harm van Veldhoven (als TD). Net is ook bekend geworden dat hij aan heeft gegeven vóór 1 juni een nieuwe trainer met eredivisie ervaring te willen aanstellen zodat deze ook inspraak krijgt in de nieuwe spelers en selectie. Dat klinkt positief.

@Vluuzak, wat betreft die huur, stel ik ook mijn vraagtekens.
Lijken in de kast zullen er niet meer zitten. De club is na de Mexicaan nu al 2x helemaal doorgelicht door Nederlandse financiële deskundigen.
Ik weet niet of de zogenaamde investeerders geen zin hebben erin, waarom zouden ze dan "sponseren" zonder daadwerkelijk de aandelen te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2020 18:21
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7457
Sponseren voor een bedrag 1,5 milj , wat napoleon al zei, een schijntje is voor deze mannen, erg enthousiast vind ik dat niet. Als ze de aandelen op hun naam pakken, hebben ze daar verplichting bij, ik vermoed dat ze slim genoeg zijn omdaar niet in te trappen of er geen heil in zien, uit winst gevend oogmerk. Denk dat veel Roda supporters er veel meer van verwacht hadden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2020 18:35
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7458
Ondanks 20 miljoen van Schrouff zijn we steeds dieper weggezakt.
Met 1,5 miljoen en fatsoenlijk beleid kan de wereld heel anders uitzien.
Het zijn wat dat betreft gewoon zakenmannen die niet veel risico willen lopen.
Ik zie dat niet negatief. Maar de tijd zal het uitwijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2020 21:20 20 mei 2020 21:44 door bokkesprongen. Reden: foutje met typen hersteld
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7459
Die 4 hebben de huisjes melkers mentaliteit ...als ze het verlies van hun gezamelijke 1,5 miljoen aftrekken bij de belastingen verdienen ze ook nog geld aan .

Ze willen iets doen voor de Regio Kerkrade / Parkstad dan laat je toch niet de inwoners van Kerkrade mee betalen aan de huur van een voetbal stadion dan betalen ze de huur 2 maal 1 maal bij de gemeente Kerkrade en een maal bij de koop van 1 ticket bij Roda-jc


Ik hoop dat de gemeente Kerkrade hier nee op zegt .anders is het onbehoorlijk openbaar bestuur ..van de gemeente Kerkrade .
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2020 07:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7460
Vanmorgen nog eens die persconferentie gezien van Roda van gister.
Heel veel nieuwe dingen ( volgens hun) met veel nieuwe structuren, stichtingen , compliance officers etc ... De haas uit de hoge hoed was de huurverlaging aan de Gemeente Kerkrade die daar zeker aan zullen voldoen, immers bijna het hele college van B&W zit daar wekelijks op de tribune ( althans als het goed gaat)

Maar als je alles optelt en bekijkt dan is zoals gezegd de Phoenix groep zoals ze zich zelf noemen natuurlijk een zeer vermogende "groep" , echter met datgene wat ze willen en wat ze vinden waar Roda thuis hoort zit geen gat van 1,5 miljoen maar zit een gat van circa 7-8 miljoen per jaar . En dat is "stabiele"ere-divisie club.
Kijk die groep is als je naar hun vermogen kijkt makkelijk in staat om die stapt te maken ( maar zullen dat nooit gaan doen)

Samenvattend wordt dan in hun ogen een nieuwe start gemaakt , maar iets vernieuwend zie ik niet voorbij komen , dan er maar geld in te pompen .
Hoe je het ook bekijkt , Roda is een bodemloze put , een hele slechte investering, een stadion wat veel te groot is voor de "waarde van de club" , nimmer is afscheid genomen van dat model die visie , maar men is altijd maar achterom blijven kijken en heeft zich een spiegel voor gehouden van hun gouden jaren. Die jaren kunnen alleen terug komen als iemand of meerdere personen er geen 7-8 miljoen extra instoppen maar circa 10 miljoen+ insteken .

Roda is een van de beste voorbeelden dat wanneer je niet je plaatst kent in de markt, niks aan innovatie doet aan je model , alleen maar terug kijkt dat je in de situatie komt dat je alleen maar met aandelen wissels bezig bent. En wat mij betreft gun ik iedereen zijn club , alleen denk eens 3 stappen verder . Ondanks dat er zo veel "slimme"zaken mensen zich daar aanmelden , is hun ego blijkbaar zo veel groter dan de werkelijkheid en daarom zal het nimmer wat worden met Roda...
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2020 10:08 21 mei 2020 10:20 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7461
Ik ben het met je oneens op het vlak dat er niets "vernieuwends" is.
Een hele nieuwe structuur, nieuw bestuur en (eindelijk) een RvC zijn wellicht standaard in het voetbal, maar voor Roda niet vanzelfsprekend.
Wat ik lees uit de nadere interviews hebben ze gekeken (Benchmark) naar wat nodig is om in de top van de KKD te spelen. Niet meer en niet minder. Daarom ook "maar" die anderhalf miljoen. Top KKD is ook de doelstelling, maar op de vraag aan Peels waar hij graag Roda zou zijn over 5-10 jaar, dan is dat uiteraard eredivisie.
Van As benadrukte later ook nog eens dat we dit jaar ook een budget hadden om in de top mee te draaien. Maar dat heeft de Mexicaan vakkundig uitgegeven (not). Dus de begroting op zich wordt niet heel veel groter. Het tekort wordt alleen gedekt en het spelersbudget gaat wel omhoog.
Wat mij betreft is dat bedrag wat ze investeren ruim voldoende dus.
In het hoofd kijken van die investeerders kan ik niet, dus ik kan hun ego en daadwerkelijk intenties niet beoordelen. Jij volgens mij ook niet, toch?

Roda kan rendabel zijn hoor Napoleon. Maar daarvoor moet het fundament goed zijn, moeten we eredivisie spelen en ook wat transferinkomsten genereren.
Het tekort is nu 1,5 miljoen. Ik denk dat als je eredivisie speelt, je dat bedrag al grotendeels gedekt hebt door televisiegelden.
Dan krijg je nog nieuwe sponsorinkomsten, sk-verkopen inclusief de behorende horeca en merchandise inkomsten die stijgen. 1 of 2 spelers die met winst door worden verkocht en je bent zelfs winstgevend.

Kijk naar een club als FC Utrecht. Komen van ver, hebben ook de nodige financiële injecties moeten krijgen, maar uiteindelijk met goed beleid kom je ergens en zijn ze rendabel.
Misschien het meest sprekende voorbeeld wat een "bodemloze put" was en waarbij relatief weinig kapitaal, maar veel kennis en kunde gebracht heeft wat men voor onmogelijk hield is Fortuna.

Van wat ik meegelezen heb hier, ga jij MVV helpen? Nu snap ik dat je over de rivaal negatiever denkt. Maar dan hoop ik toch dat je snel met duidelijkheid komt over jouw plannen. Daar ben ik wel benieuwd naar. (Of staan die al ergens hier?) Nu is, mijn inziens, het perfecte moment om in te stappen. Eigenlijk al een paar maanden geleden. Dan had je de tijd gehad om voor het nieuwe seizoen van alles op te bouwen. Niet kut bedoeld, want weet ook niet in hoeverre je dat al doet, of mee bezig bent.
Dat moet ik de heren bij Roda in ieder geval na geven, ze hebben snel en hard gewerkt met dit plan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2020 11:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7462
@kerkradenaar, dit wordt een mooie discussie...goed dat je meedoet. Immers is dat ook de charme van de sport en zonder een Roda zou MVV ook niet meer die spannende derby's kunnen spelen en meestal winnen ! ;-)

Kijk , en ik neem je dat niet kwalijk maar er is niks veranderd bij Roda... het zijn alleen andere schema's en nu wat nieuwe mensen .
1) er wordt meer geld uitgegeven dan wat Roda opbrengt, men begint al gelijk met een tekort af te timmeren !( 3 jaar lang, ik moet dan nog zien en daarnaast men roept wel 1.5 miljoen maar geloof maar dat het oploopt. En nu is dat voor die mannen allemaal wisselgeld , totdat het moment aanbreekt dat er wrijving komt , irritatie , gedoe etc etc dan is zelfs 500 euro nog te veel om dicht te timmeren . Met 4 van die Dragons is het een garantie op gedoe !!
2) de gemeente wordt weer aangesproken om flink mee te betalen , laat staan van al die andere subsidies die Roda heeft gehad.

Dus in mijn ogen niks vernieuwd aan . Het hele model , maar dat geldt bijna voor het hele betaalt voetbal is zo gedateerd ,lineair , platte oplossingen etc etc
En daarom veranderd er ook helemaal niks en dus ook niet bij Roda , het ongelimiteerde geld verslinden is wat veel clubs met een eredivisie historie doen . Verslaafd aan de TV gelden , de sponsorcontracten die dan worden opgeschroefd de seizoenskaarten die duur betaalt moeten worden , omdat spelers 300 ton , 400 ton 1 miljoen moeten verdienen. Dat is de markt van het voetbal, de meeste clubs profiteren daar amper van mee , alleen als een grote transfer komt is het even kassa . De heren die er verstand van menen te hebben , dus de technische staff en technisch directeur die slagen er bij veel clubs amper in om daar een juiste balans in te vinden, wanneer heeft Roda de laatste fatsoenlijke transfer gedaan ?

Dus die transfers dat is een leuke bijkomstigheid maar daar kun je geen beleid op maken . Je zult op andere punten in je club beleid moeten maken wat divisie proof is ...zeker voor je partners/sponsoren. En daar slaagt geen enkele BVO in en dat is nu juist ook een onderdeel van mijn plan.

De kansen die er zijn hoeven niet perse nu want het voetbal als bedrijfstak , verduurzaamt toch niet . Maar als je een model kunt laten zien die er toe gaat bijdragen dat je als club in je business model echt kan gaan groeien door waarde toe te voegen aan je stakeholders partners etc dan ga je zien dat er een verandering gaat komen.

Ik ben al meer dan 8 maanden bezig met een totaal plan en ben daar flinke stappen in aan t maken , heb daar de juiste mensen bij gevonden , mijn missie is het verduurzamen van de commercie in het voetbal als hoofdpijler . Ongelimiteerd geld ergens in steken is het begin van het einde ... alles draait om kennis, creativiteit, meten en het vooral doen en onderscheidend zijn en in het voetbal zijn er maar weinig onderscheidend , ook Roda niet !

Het voetbal bedrijf kan een prachtige bedrijfstak zijn alleen zullen er zaken moeten veranderen om recht te doen aan datgene waar het spelletje ooit voor bedoeld is . In mijn plan ga ik naar de kern van het probleem en heb de oplossing om dat op te lossen , maar je zult dan af moeten van zo maar iets doen je zult exact moeten weten wat je doet en daarop beleid maken
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2020 12:34 21 mei 2020 12:39 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7463
@Napoleon
Ik lees helaas heel wat aannames.
"Er is niks veranderd, behalve wat nieuwe mensen". Nou een hele RvC, Stichting inclusief bestuur en de benoeming van een compliance officer is niet alleen een verandering in het opzicht van "wat nieuwe mensen".

Je punt m.b.t. de nieuwe investeerders, die "sowieso ruzie gaan krijgen" of "het verslinden van geld", wat dus aantoonbaar niet het geval is. In eerdere reacties laat je zelfs doorschemeren dat ze méér moeten uitgeven. Dus hoezo, verslinden van geld? Ik ken geen enkele club die zegt: laten we die tv-gelden maar niet doen. En ik denk dat heel wat eredivisie rechter rijtje clubs ook afhankelijk daarvan zijn.

Mbt tot transferinkomsten. Die moet je ook niet meerekenen in een begroting. Veel te risicovol. Ik zeg daarom ook dat we alleen rendabel zijn in de eredivisie. Break-even draaien op basis van de genoemde cijfers is dan mogelijk, omdat je sponsor-, tv-, sk- en andere inkomsten dan stijgen. Transferinkomsten zijn dan eventuele "winst".

Voorwaarde is wel uiteraard dat het fundament en je structuur goed staat. Dus op commercieel gebied moet je het goed geregeld hebben, en laat dat nou een ondergeschoven kindje van Roda zijn geweest. Noord heeft nooit vol gezeten. Kleine lokale ondernemers werden genegeerd en 1 grote vis was belangrijker dan 10 kleine. Dat moet (en gaat) veranderen als het goed is. Dat is ook bekend geworden.

Nogmaals, Fortuna is er een goed voorbeeld van.

Maar een concrete vraag van mij aan jou is dan:
Hoe zie jij het anders met betrekking tot het runnen van een club dan?
Commercie als hoofdpijler, alles draait om kennis, creativiteit etc. dat zijn net zo goed gemeenschappelijke delers die iedere club tracht te pogen.

Je hebt het over onderscheidend zijn en verduurzaming, in welk opzicht?
Wat is in jouw model concreet anders? Ik bedoel je kunt poppetjes ook gewoon andere namen geven, maar de kern van een Bestuur, AD, TD, RvC zul je moeten hebben. Het kost MVV (en ook Roda overigens) teveel om een managment team van 5 man met een CIO te hebben bijvoorbeeld. Zo'n compliance officer zie ik bijvoorbeeld al als goede waarborg binnen een organisatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2020 08:38 22 mei 2020 08:43 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7464
Het word toch wel een pijnlijk dossier daar in Kerkrade,nog ff en dan moet de gemeente huur betalen aan de voetbalclub!
In deze tijd waar de ,,gewone,, burger weer geconfronteerd word met de jaarlijkse huur verhoging van de woning ondanks financiële problemen door het coronavirus.
Van 1.1 miljoen naar €250.000 het moet niet gekker worden,ik schrijf dit echt niet uit jaloezie,maar alleen maar uit pure frustratie.
Als het sprookjesbos in Valkenburg moet sluiten kan men nog altijd een vestiging openen in de wereldstad,voor een nieuwe locatie van het sprookjesbos,en het is en blijft toch een neverending story.
In een streek waar de werkeloosheid en sociale aspecten voor Jan met de pet al enorme proporties aan nemen,hoe is het mogelijk dat hier niet op landelijk niveau(Politiek) ingegrepen kan worden,want van de plaatselijke politiek hoeft men dit echt niet te verwachten,niemand brand daar zijn handen voor als de voetbalclub zou omvallen...zo moest dit ff kwijt...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Boer458, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2020 19:41
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7465
De fans van oda gaan er automatisch van uit dat er miljonairs opstaan die hun vermogen in de club steken. Er is niemand die zegt, hee, dit een de begroting die we kunnen maken, en zo worden we een gezonde club. En kennelijk hebben die fans gelijk. Er staan steeds miljonairs op die geld investeren zonder dat ze daar ooit iets voor terugkrijgen. Dhr Schrouff heeft de helft van zijn opgebouwd vermogen verspild aan deze club.Ook nu weer zijn da fans bezig om een nieuwe selectie samen te stellen voor volgen seizoen. Grote namen komen voorbij. Eh, we hebben toch miljonairs? Geen idee waar dit eindigt, maar, ik denk niet dat dit nog lang zo kan doorgaan daar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2020 09:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7466
En ondanks dat Schrouff er een slordige 25 miljoen heeft doorgedraaid en de gemeente ook gemakkelijk dat bedrag (maar dan over een langere periode), eindigden ze nu al twee seizoenen onder ons. Bij Roda is er al heel lang structureel iets mis qua beleid. Zo lang de nieuwste groep eigenaren dat niet aanpakt, komt dat niet goed. En het is lastig aan te pakken, want de achterban mort al als Roda niet in het linkerrijtje van de eredivisie(!) eindigt. Rupsje nooitgenoeg. Let maar op, stel dat deze eigenaren genoeg geld (en beleid) er tegenaan gooien om Roda richting top eerste divisie te krijgen. Dan borrelt het snel genoeg als er niet gepromoveerd wordt. En na eventuele promotie rammelt het als Roda tegen degradatie voetbalt. Het is daar nooit goed genoeg. Dat is precies de reden waarom iedere directie en iedere eigenaar tegen hetzelfde probleem aanliep; de begroting was altijd groter dan er aan geld binnengehaald werd. Want de verwachtingen waren nooit realistisch.

Natuurlijk ziet het op papier prima uit voor Roda, dit is op papier de beste groep eigenaren/investeerders/hoe je het wil noemen in jaren. Lokale mensen, vermogend, maar op het eerste oog niet van plan dat geld blind over de balk te jagen. Maar in hoeverre ze echt betrokken zijn en het geduld gaan hebben? Zowel Koster als Hodenius zijn eigenlijk geen voetballiefhebber. Als het daar komend seizoen sportief tegenvalt, het publiek mort alweer, de tekorten lopen ouderwets op, schulden moeten betaald worden (want de fabel dat Roda schuldenvrij is, die horen we ieder jaar en ieder jaar blijkt het simpelweg niet waar te zijn - zo ook nu, Roda heeft gewoon een schuld bij in ieder geval de gemeente Kerkrade). Als dan ook nog eens de situatie zo zou zijn dat de één linksom wil en de ander rechtsom. Dan is het volgend jaar alweer ouderwets gerommel en stappen ze snel weer op.

Dat de gemeente Kerkrade wederom voor het blok gezet wordt is ronduit schandalig en daar moeten die zogenaamde miljonairs zich diep voor schamen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Lassie80, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2020 10:11
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7467

Jacques schreef :
Dat de gemeente Kerkrade wederom voor het blok gezet wordt is ronduit schandalig en daar moeten die zogenaamde miljonairs zich diep voor schamen.


Het erge is dat iedereen dit in deze armlastige regio accepteert. Telkens wordt bezuinigd op de mensen die sociale steun en hulp zeer goed kunnen gebruiken maar de politiek besluit anders. Maar niemand in parkstad durft op te staan en dit openbaar te maken en er tegenin te gaan. Dus dit zal nog wel jaren zo doorgaan, totdat de gemeente de hele hypotheek heeft afgelost en dan koopt Roda het stadion over voor een symbolisch bedrag en de schuld wordt kwijtgescholden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2020 10:37
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7468

De_Lange schreef :

Jacques schreef :
Dat de gemeente Kerkrade wederom voor het blok gezet wordt is ronduit schandalig en daar moeten die zogenaamde miljonairs zich diep voor schamen.


Het erge is dat iedereen dit in deze armlastige regio accepteert. Telkens wordt bezuinigd op de mensen die sociale steun en hulp zeer goed kunnen gebruiken maar de politiek besluit anders. Maar niemand in parkstad durft op te staan en dit openbaar te maken en er tegenin te gaan. Dus dit zal nog wel jaren zo doorgaan, totdat de gemeente de hele hypotheek heeft afgelost en dan koopt Roda het stadion over voor een symbolisch bedrag en de schuld wordt kwijtgescholden.


Zolang nagenoeg ieder raadslid een seizoenskaart van Roda heeft zal elk verzoek tot steun ingewilligd worden. Er is altijd wel ergens een potje voor bejaarden, gehandicapten of minderbedeelden dat daarvoor gebruikt kan worden.

De schaamte zijn ze in Kerkrade al lang voorbij, dat geldt ook voor deze groep "redders". Ze hebben gezamenlijk een vermogen van 1 miljard Euro maar ze vragen met droge ogen om een huurverlaging.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, aait wief, opadiehard, Lassie80, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2020 13:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7469
Wat mij hooglijk verbaast is dat deze partijen, waarvan je mag aannemen dat ze een beter dan gemiddeld zakelijk inzicht hebben, het presteren een begroting op te stellen die al uitgaat van een verlies van 1,5 miljoen euro. Een verlies waarin zo begrijp ik de huurverlaging al in ingecalculeerd. Kunnen ze niet eens een sluitende begroting maken met al hun miljoenen?
Los van het feit dat het natuurlijk te beschamend voor woorden is dat de gemeente voor de zoveelste keer gechanteerd wordt - en nu zelfs op een nog niet eerder vertoond niveau (huur van 800.000 naar 250.000) - is het ook nog eens zo dat de bijdrage die deze partijen er gezamelijk insteken is beperkt tot het dekken van dat verlies. Verbeter me als ik het verkeerd zie, maar dat lees ik in de artikelen in de media.
Aangezien roda nog nooit rendabel is geweest en er ook in de gouden tijden van Hendriks elk jaar miljoenen bij moesten, kunnen we wachten op de volgende aflevering van de soap als de bedragen die de heren moeten bijpassen onvermijdelijk toch iets hoger blijken te zijn dan ze nu voorzien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, aait wief, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2020 14:10
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7470
Weet je wat ook zo mooi is, de heren willen iets terug doen voor de regio waar ze vandaan komen maar op deze manier gaat het wel over de rug van de inwoners van diezelfde regio.
Ik weet ook wel dat je van weggeven niet rijk wordt maar het zou de heren sieren als ze wel alles voor eigen rekening en risico zouden doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, aait wief, opadiehard, Lassie80, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden