Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

21 apr 2020 10:10
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7426
Bewies tot dat gajes zoe onbetrouwbaar is wie de neete

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 10:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7427
Ook Hogenelst heeft al heel snel zijn les geleerd in slangenkuil Roda JC. Benieuwd hoe snel Stijn Koster er genoeg van heeft. Ongelofelijk hoe hard die rijke, goedbedoelende mensen er door jagen.

Hodenius heeft eerder nooit interesse in voetbal getoond en lijkt vooral een vriendendienst te willen doen. Als die dezelfde tegenwerking voelt als al zijn voorgangers zal die waarschijnlijk ook snel weer afhaken - zoals alle anderen wel een (paar?) miljoen armer.

Het is mij volstrekt onduidelijk wie bij dat Mercurius aan de touwtjes trekt. Een vastgoedportefeuille van 300 miljoen klinkt leuk, maar dat zal voornamelijk in stenen zitten. Het lijkt mij niet de bedoeling om ieder jaar voor miljoenen aan vastgoed te gaan verkopen om Roda maar overeind te houden. Vreemd verhaal dat zo'n bedrijf er in betrokken wordt.

Ook wekt het artikel de indruk dat Korotaev afvalt. Maar die had toch 20% van de aandelen en wilde deze in eerder stadium niet gratis weggeven? Ik vermoed dat Roda nog lang niet af is van onze geld witwassende Russische Zwitser uit Dubai met bankvergunning in Djibouti. Ook wel bekend staand als de grootste fan van Roda aller tijden, die enkel en alleen de beste bedoelingen met Roda JC heeft. Een engel, een heilige. Ik kan niet hoog genoeg over deze man opgeven. Hij wordt ook wel de moeder Theresa van de Arabische Emiraten genoemd.

Zoals zo vaak bij Roda is het compleet onduidelijk wat dit nu weer allemaal gaat betekenen. Wat mij betreft gaat de chaos daar gewoon verder. Een beursman zonder Roda-hart die van afstand wat gaat helpen en een vastgoedbelegger. Qua vermogen een groot potentieel, maar qua betrokkenheid? Als die mannen er achter komen hoe die club financieel in elkaar zit, zijn die binnen een jaar weer gillend weg.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 11:46
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7428
Ik ken het einde van het hele verhaal al.

Uiteindelijk heeft de gemeente nog een openstaande lening bij RJC die ze afbetalen incl. rente vanwege het koempel verleden waar de regio parkstad zich mee verkoopt. RJC had hier het copyright voor en dus daar moet voor worden betaald.

eind goed, al goed en we rotzooien lekker verder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 13:36 21 apr 2020 13:37 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7429
We hebben in Nederland veel zogenaamde geleerden en bestuurders die zich overal mee bemoeien. Kunnen die personen nu niet eens opstaan en een onderzoek uitvoeren om te kijken hoe die club alles weer weet te draaien en naar z'n hand zet om aan geld te komen. Denk dat er best wel nog meer verrassingen boven gaan komen.

Het wordt tijd dat die bedriegers eens omkiepen en nooit meer te boven komen!!

Sta er steeds versteld van dat ze het allemaal gedraaid krijgen en dat steeds burgemeesters als Som en nu weer Dassen hierin betrokken zijn. Die moeten toch eigenlijk besturen en zich hier niet mee bezig houden!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 13:46
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7430
Ik sta er toch van te kijken dat er steeds een nieuwe miljonair ten tonele verschijnt in Parkstad.
Komt dat dan vooral door het stadion en de commerciële mogelijkheden hiervan? Van clubliefde of enige oprechte betrokkenheid lijkt er toch steeds geen sprake te zijn.

Ik verwacht ook hier een kortstondige vrijage in de PLS slangenkuil, net als Jacques aangeeft.
Ze hopen toch een keer dat er tussen al die miljonairs een type Gün zit (Zitterd) die wat langer bij de club blijft en iets neer kan zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 14:21 21 apr 2020 14:21 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7431
Een van mijn pet peeves komt weer eens langs op het prikbord.

"Kan alleen beter worden."

Dit zeggen ze dus nu Roda bezig is aan het tweede seizoen op rij eerste divisie. Ze blijven daar denken dat het ergste wel voorbij is. Fortuna had ongeveer 17 magere jaren met maar één keer play-off voetbal voor het tij keerde. Wij hebben iets meer play-offs gehaald maar zitten inmiddels wel al 20 seizoenen te dabbelen op dit niveau. Nee, het kan niet alleen maar beter worden bij onze oosterburen. Het stadion kan nog veel leger. Letterlijk laatste eindigen is ook nog niet gebeurd. De club kan ooit vast wel degraderen. En kan failliet. Genoeg manieren waarop het nog slechter kan. Praat eens met supporters van Haarlem of zo. Maar dat beseffen de meesten daar nog altijd niet, heb ik het idee.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 16:59
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7432

Jo70 schreef : Sta er steeds versteld van dat ze het allemaal gedraaid krijgen en dat steeds burgemeesters als Som en nu weer Dassen hierin betrokken zijn. Die moeten toch eigenlijk besturen en zich hier niet mee bezig houden!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER


Dat die burgemeesters steeds een rol spelen is logisch. Als die club omkiept, gaat de gemeente voor een aanzienlijk bedrag de boot in en zitten ze met het stadion in hun maag. Ze staan met de rug tegen de muur (van het gemeentehuis).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 18:22
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7433

Jim Cemint schreef :

Jo70 schreef : Sta er steeds versteld van dat ze het allemaal gedraaid krijgen en dat steeds burgemeesters als Som en nu weer Dassen hierin betrokken zijn. Die moeten toch eigenlijk besturen en zich hier niet mee bezig houden!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER


Dat die burgemeesters steeds een rol spelen is logisch. Als die club omkiept, gaat de gemeente voor een aanzienlijk bedrag de boot in en zitten ze met het stadion in hun maag. Ze staan met de rug tegen de muur (van het gemeentehuis).


Dat klopt natuurlijk Jim. Maar dan snap ik nog niet dat ze met zo'n louche figuren zaken doen!! Zie Som met De La Vega. Zag er uit alsof Som er een grote vriend bij had gekregen!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2020 22:51
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7434
Je hebt een voetbal club die staat op omvallen ...die club heeft een zeer goed stadion waarin gevestigd bedrijven als Hornbach etc ,je hebt een gemeente die nagenoeg even falliet is als de club en ook aan het omvallen evenals de voetbal club ,Wat komt daar op af Charlatans en vertellen je Gooi die horeca meneer buiten ,betaal meneer Korateev nooit en nooit die zit goed vast en de gemeente Kerkrade die gaan ook zeker falliet door Corona ,en bestuurders jullie kunnen blijven tegen het zelfde loon en over een jaar nog meer ...

Moraal aan dit verhaal had MVV zo,n stadion had met huurders als Hornbach en Mvv bankroet evenals de gemeente Maastricht stonden de zelfde investeerders op de stoep bij MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2020 11:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7435
Jim Cemint en Jo, jullie stellen dat de gemeente Kerkrade niet anders kan want het kost ze anders geld. Ik blijf dit roepen: dat is niet zo. Ja, boekhoudkundig moet er een streep door wat bedragen. Maar in de praktijk heeft Roda JC - en ik blijf dit herhalen - nog nooit de huur van het stadion volledig en op tijd betaald. Letterlijk nog geen enkel seizoen. Nog nooit. Ieder jaar schrijft de gemeente dus al inkomsten af. Ja, eerst gaat dat natuurlijk op een vordering van de gemeente op Roda. Maar iedere paar jaar wordt die vordering vervolgens kwijtgescholden, verrekend met verzonnen bedragen die Roda op wonderlijke wijze nog te goed had van de gemeente, of nog iets anders. In de praktijk heeft de gemeente Kerkrade nog nooit het geld gekregen waar ze recht op hebben.

Voorbeeld? Vorig seizoen betaalde Roda geen huur. Was zo afgesproken met de gemeente. Dit seizoen zou de huur - gehalveerd overigens, en dan gehalveerd van een al verlaagd bedrag, dus in feite ongeveer 1/3e van de huur die oorspronkelijk afgesproken was - wel betaald worden. Maar Roda heet dat gewoon niet betaald en op zo ongeveer de eerste dag van de coronacrisis heeft Roda zich bij de gemeente gemeld en gezegd "ja, coronacrisis, nu kunnen we niet betalen, kunnen wij niets aan doen!" en de gemeente heeft hier direct mee ingestemd. Bizarre plotwending, want er was toch gesteld dat een groep ondernemers voor alle tekorten garant zou staan? Waarom betalen die dan niet en stemt de gemeente hier mee in? Slaat helemaal nergens op.

Het erge is, dit soort verhalen kan ik als ik wil voor letterlijk ieder seizoen terughalen. Ook seizoenen in de eredivisie, zonder coronacrisis.


De gemeente Kerkrade staat dus helemaal niet met de rug tegen de muur. Als Roda morgen failliet gaat, krijgt de gemeente geen geld inderdaad. Maar dat kregen ze toch al nooit. Het maakt geen sikkepit verschil uit voor de daadwerkelijke inkomsten van de gemeente Kerkrade. Er moet boekhoudkundig een streep door een vordering wegens de laatste serie niet betaalde huren. Maar dat zou toch wel vroeg of laat gebeuren als Roda bleef bestaan, dat weten we allemaal. Dan kun je economisch gezien veel beter nu eenmalig de pijn nemen en kun je het stadion ombouwen voor andere bedrijven. Levert het wellicht nog iets op.

Waarom gaat Kerkrade dan toch steeds mee in dit spelletje? Simpel. Roda failliet laten gaan is in Kerkrade politieke zelfmoord, dat kost je stemmen. Blijkbaar gaat zelfs een niet gekozen burgemeester daarin mee. Die heeft er ook niets aan om de inwoners van de gemeente en om haar wethouders tegen zich in het harnas te jagen. Kortom; ze nemen besluiten die slecht zijn voor de gemeente om hun eigen baantjes te houden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Jim Cemint, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2020 11:50 22 apr 2020 11:52 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7436
Jacques toch een vraag ook ik vind hele verhaal Roda een never enting story.
Maar stel dat het hele verhaal zich hier in Maastricht zich zou afspelen?
Ik weet ik begeef mij op glad ijs maar toch een eerlijke mening,ik merk nu na een lange periode zonder mvv dat ik mij een,,leven,,zonder mvv niet kan voorstellen vandaar mijn vraag...gr opa.

Weet nog toentertijd met de redding door Melchior dat ik dacht dit was op het nippertje.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2020 12:35
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7437
Heeft weinig met baantjes te maken ....

Wat voor Maastricht het Mecc is of het Vrijthof is voor Kerkrade het Roda stadion dat stadion met bedrijven terrein word beschermd wisten ze een oplossing
als Roda alternatief kiekten ze de trost van het zuiden zo het riool in .

Hetzelfde gebeurt hier met Vliegveld Maastricht -Beek daar blijven ze ook geld in stoppen die draaien ook al een kwart eeuw fikse verliezen maar zonder vliegveld geen Mecc ( Tefaf ) en Andre Rieu op het Vrijthof terwijl er ook een vlieg haven ligt in Luik 20 minuten van Maastricht.

Maar er is hoop misschien gaat men door de Corona crisis anders denken en handelen ....maar ik verwacht het niet ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2020 00:02 23 apr 2020 00:03 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7438

bokkesprongen schreef : Heeft weinig met baantjes te maken ....

Wat voor Maastricht het Mecc is of het Vrijthof is voor Kerkrade het Roda stadion dat stadion met bedrijven terrein word beschermd wisten ze een oplossing
als Roda alternatief kiekten ze de trost van het zuiden zo het riool in .


Misschien wel te simplistisch gedacht, maar als de gemeente Kerkrade het stadion echt rendabel zou willen maken, moeten ze er een poptempel a la Ziggo Dome van maken. Wat dat betreft hebben ze de perfecte locatie met Duitsland en Belgie zo dicht in de buurt. Een Helene Fischer zou dat stadion dik uitverkopen, maar ook Nederlandse artiesten zou dat met gemak lukken. Daarnaast zouden ze ook internationale artiesten aan kunnen trekken, want qua capaiteit zouden ze zich kunnen meten met het eerder genoemde Ziggo Dome en 3x de Afas Live. Maar goed, dan zouden ze eerst de voetbalclub vaarwel moeten zeggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2020 10:36
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7439

bokkesprongen schreef : Je hebt een voetbal club die staat op omvallen ...die club heeft een zeer goed stadion waarin gevestigd bedrijven als Hornbach etc ,je hebt een gemeente die nagenoeg even falliet is als de club en ook aan het omvallen evenals de voetbal club ,Wat komt daar op af Charlatans en vertellen je Gooi die horeca meneer buiten ,betaal meneer Korateev nooit en nooit die zit goed vast en de gemeente Kerkrade die gaan ook zeker falliet door Corona ,en bestuurders jullie kunnen blijven tegen het zelfde loon en over een jaar nog meer ...

Moraal aan dit verhaal had MVV zo,n stadion had met huurders als Hornbach en Mvv bankroet evenals de gemeente Maastricht stonden de zelfde investeerders op de stoep bij MVV

Hornbach zit helemaal niet in het stadion en zal dus ook geen huur daarvoor betalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2020 19:11
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7440
Wat miech frappeert is tot niks of nemes daar in die stroontput reurt en niks bove water kump wat neet doug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden