Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

10 juni 2020 16:52
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7516

Boschpoort schreef : Alle besluiten van de raad zouden in het raadsinformatie systeem van de gemeente terug te vinden moeten zijn.

Wat mij interessant lijkt, is de correspondentie tussen de burgemeester en de nieuwe groep 'sponsors' die leidde tot het voorstel tot huurverlaging. Ik vraag me af of de burgemeester niet haar boekje te buiten is gegaan door al dan niet impliciete toezeggingen te doen. Dit voorstel is zo belachelijk dat ik me niet kan voorstellen dat die groep dat durft te doen zonder eerst gepeild te hebben bij de burgemeester wat de kans van slagen is.
Welicht is dat met een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB-verzoek) op de vragen.
Journalisten van de Limburger, jullie lezen mee, hebben jullie dit al onderzocht?


WOBBEN is altijd interessant om te doen, echter is de regelgeving m.b.t. het indienen van een WOB-verzoek behoorlijk aangepast. In het verleden kon je lukraak een WOB-verzoek indienen rondom een thema. Tegenwoordig moet je zeer specifiek vragen om bepaalde documenten. Bijvoorbeeld: "Alle digitale communicatie verzonden door de Phoenix groep aan de gemeente Kerkrade m.b.t. de plannen die zij hebben met Roda JC". En dan is het zelfs nog maar de vraag wat je aangeleverd krijgt.

Het Raadsinformatiesysteem van de gemeente Kerkrade bevat alle publiekelijk toegankelijke stukken (inclusief al een aantal stukken die besproken worden op de diverse vergaderingen van 15/06/2020).

Wat opvalt is dat met name de SP en Ons Kerkrade de nodige vragen hebben rondom de gang van zaken m.b.t. de huurverlaging en dat zij vooral vanuit een burgerperspectief zich afvragen hoe de gemeente kan verantwoorden dat spelers hun loon betaald krijgen terwijl burgers banen verliezen.

Enkele voorbeelden van deze documenten in de bijlage.
Wil je zelf eens neuzen: ris2.ibabs.eu/Kerkrade

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 17:16
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7517
Niet zelf verzonnen, wel leuk: Jurgen Streppel, de bestbetaalde ambtenaar van de gemeente Kerkrade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 20:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7518
We kunnen er van alles van vinden ( en dat vinden we ook) maar Van As ( die in zijn hart een echte MVV-er is ) deelt wel de kaarten uit.
Streppel was echt in "beeld" bij ons... maar we hebben gewoon niks te bieden daar moeten we eerlijk in zijn en tevens de slag en daadkracht van onze organisatie is zo verschrikkelijk langzaam dat de kansen die voorbij komen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ik verwacht dat Roda dit jaar 2 tot 3 keer zo hoog spelers budget dan MVV zal hebben ergens tussen de 1.5 en 2 miljoen euro. Daar kunnen wij alleen nog maar van dromen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 21:31
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7519

Napoleon schreef : We kunnen er van alles van vinden ( en dat vinden we ook) maar Van As ( die in zijn hart een echte MVV-er is ) deelt wel de kaarten uit.
Streppel was echt in "beeld" bij ons... maar we hebben gewoon niks te bieden daar moeten we eerlijk in zijn en tevens de slag en daadkracht van onze organisatie is zo verschrikkelijk langzaam dat de kansen die voorbij komen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ik verwacht dat Roda dit jaar 2 tot 3 keer zo hoog spelers budget dan MVV zal hebben ergens tussen de 1.5 en 2 miljoen euro. Daar kunnen wij alleen nog maar van dromen


Mee eens.
Roda heeft op dit moment gewoon wat meer te bieden. Zeker voor een buitenstaander zoals in dit geval Streppel. Hij zal daar meer salaris krijgen, er zit meer publiek, paar jaar terug nog Eredivisie, voor JL begrippen een groot stadion met betere faciliteiten.

Ik hoop zelf op een Vreven, maar ben bang dat ze met een Coumans komen bij MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2020 21:56 10 juni 2020 21:57 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7520
Volgens L eins was R#da al sinds februarie met Streppel bezig. Ik denk dat hij mvv wellicht als stok achter de deur heeft gehouden.
Namen als de Gier en Vreven lijken me nu ook nog te hoog gegrepen.
Mvv heeft een trainer met naam niks te bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 06:16
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 309
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7521

Napoleon schreef : Van As ( die in zijn hart een echte MVV-er is ) deelt wel de kaarten uit.


Dat dacht ik ook Napoleon.........
Als echte MVV-er ga je niet bij de aartsrivaal aan de slag, dat is mijn mening.
Zag hem van het weekend zitten bij de Vogelstruys, en dan denk ik bij mijn eigen: 'wat mankeert die man eigenlijk' ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Mie leef Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 11:35 11 juni 2020 11:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7522

Zwegel schreef :

Napoleon schreef : Van As ( die in zijn hart een echte MVV-er is ) deelt wel de kaarten uit.


Dat dacht ik ook Napoleon.........
Als echte MVV-er ga je niet bij de aartsrivaal aan de slag, dat is mijn mening.
Zag hem van het weekend zitten bij de Vogelstruys, en dan denk ik bij mijn eigen: 'wat mankeert die man eigenlijk' ?


Dat was met van der Luer idemdito. Die kwam (komt) vaak genoeg in het centrum van Maastricht. Ik heb hem toen eens gevraagd of hij er nog graag kwam. En hij knikte naar me. Ron Weijzen vroeger idemdito. Vaak genoeg gezien. Er mankeert hun verder niets. Ze komen gewoon graag in Maastricht voor de gezelligheid. En ik kan me er wel wat bij voorstellen, vergeleken bij die dooie boel in Parkstad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 12:14
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7523
Helaas is Roda_jc nog veel te groot met in Nederland en Limburg en zeker in de mijnstreek dat valt niet om te belangrijk voor veel mensen ,zeker met het stadion en winkel gebied er om heen als Hornbach enzovoort ,het is de economische motor in het krimp gebied Heerlen_ Kerkrade _Parkstad .
Pas over een jaar of tien kan dit veranderen .

Had de Gemeente Maastricht Hornbach toe gelaten rond de Geusselt was het voor MVV beter gegaan maar of dit past in het gebied De Geusselt en Groene loper -Ambij heb ik ook zware twijfels ....

MVV moet zich richten op wat wel mogellijk is en vergeet die club uit het Oosten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 13:20
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7524
In de Volkskrant van vandaag staat een leuke Anlyse over Roda_jc .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 13:51 11 juni 2020 13:52 door J.P. Ler.
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7525

bokkesprongen schreef : In de Volkskrant van vandaag staat een leuke Anlyse over Roda_jc .


En in het AD een artikel over financiële nood bij gemeenten en leningen die verstrekt worden aan gemeenten door de BNG. Ben benieuwd of kerkrade daar ook aangeklopt heeft. Dan zou de BNG indirect een voetbalclub financieren, en dat terwijl de leningen niet bedoeld zijn voor financiële problemen die er voor de corona crisis óók al waren. Zoals bij ....

Mooie onderzoeksvraag voor een onafhankelijk journalist. Hadden we die in Limburg maar....


www.ad.nl/binnenland/bankrekening-gemeen...nen-noemen~a7f52a32/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2020 12:38
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7526
Fractievoorzitter lokale VVD: ‘Roda weet dat we met de rug tegen de muur staan’

In de Kerkraadse politiek is maandagavond voor de zoveelste keer gesproken over een verlaging van de stadionhuur voor Roda JC.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2020 13:04
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7527

peeke schreef : Fractievoorzitter lokale VVD: ‘Roda weet dat we met de rug tegen de muur staan’

In de Kerkraadse politiek is maandagavond voor de zoveelste keer gesproken over een verlaging van de stadionhuur voor Roda JC.


It's the same old song...

www.limburger.nl/cnt/dmf20200615_0016434...-tegen-de-muur-staan
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 09:39
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7528
Het is ijdele hoop want het geheugen van een gemiddeld raadslid gaat hooguit tot het begin van de huidige zittingsperiode maar het zou goed zijn als eens iemand zich zou verdiepen in wat er bij die club allemaal gebeurd is de afgelopen jaren. En dan bedoel ik vanaf de plannen voor het nieuwe stadion.
Als ze dat hele verhaal in beeld zouden hebben én de financiele consequenties over al die jaren, zouden ze niet weten hoe snel ze hun handen van de club moesten aftrekken. Maar goed, alles voor de stemmen van het gepeupel. Dus gooi er nog maar een paar miljoen gemeenschapsgeld tegenaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 14:45
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7529
Opvallend dat we zóveel blijven schrijven over Aken-Noord.
Al meer dan 500 pagina's....soms worden in dit topic meer berichten gepost in een week dan in de topics over MVV...
Venlook boeit ons niet, Fortuna lijkt in rustig vaarwater te zitten, maar Aken-Noord....
Mensen, we kunnen hier nog 500 pagina's over vol kalken.
Het is een never-ending-story en een vicieuze cirkel:
roda heeft financiële problemen en kan de salarissen niet betalen --> op zoek naar investeerder --> vragen om huurverlaging bij gemeente --> roda lijkt failliet te gaan --> nieuwe investeerder --> huurverlaging --> roda ternauwernood gered --> nieuwe (duurdere) spelers --> slecht seizoen --> tegenvallende inkomsten --> roda heeft financiële problemen en kan de salarissen niet betalen....en het begint weer van vooraf aan.
Get used to it. Die club gaat nooit kapot. Simpelweg omdat die gemeente met de rug tegen de muur blijft staan. Die muur is langer, hoger en sterker dan de Chinese muur. Wanbeleid op wanbeleid. Ze leren er nooit iets van. Maar dat hoeft ook niet. Ze houden hun handje wel weer op bij de gemeente. Same old song.
Verleg de focus naar onze eigen club. Daar kunnen we iedereen gebruiken. Stop alle energie in onze club ipv dit topic.
Iedere minuut die we aan die kutclub besteden is er 1 teveel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u BOCA, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2020 15:48
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7530
@maosbrögk, je hebt groot gelijk! Maar het probleem is daar in dat kolegaat lachen ze ons uit, zeker als ze zien dat er bij ons maar niets gebeurd waardoor we eens flink door kunnen pakken!! Ja dan kan ik mij de frustratie van ons wel voorstellen, maar hoop ik dat we snel wens mooi nieuws krijgen zodat we idd de aandacht weer kunnen richten op de sjoenste club vaan ut zuide!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden