Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

13 okt 2019 13:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7261
De Bok, Club Brugge (en Cercle trouwens ook) speelt al jaaaren in het Jan Breydel-stadion, waar ongeveer dertigduizend man in kunnen. Het Kuipje is van Westerlo, achtduizend plaatsen, en die hebben precies twee keer Europees voetbal gehaald in hun geschiedenis.

Schapendonk en Jeoff hebben wat mij betreft allebei valide punten. Het stadion van Roda is een molensteen én een reddingsboei tegelijkertijd. Mocht MVV failliet gaan, dan zal gemeente Maastricht als verhuurder de schouders ophalen over die paar ton huur per jaar. Op dat terrein is met woningbouw en bedrijven veel meer geld te verdienen, aan de snelweg, aan het begin van de groene loper. Bij Roda zit de gemeente Kerkrade op papier in de problemen. In de praktijk betaalt Roda natuurlijk nooit de volledige huur dus maakt het allemaal niet zo veel uit, maar politiek gezien is de praktijk compleet irrelevant. Op het terrein van het stadion kan natuurlijk één of twee extra grote winkels a la Decathlon/Hornbach neergeknald worden, maar die liggen er feitelijk allemaal al. Veel minder interessant dan het terrein van De Geusselt.

Een "investeerder" die geld wil witwassen/spelers wil schuiven, zal het stadion niets boeien, zie Den Bosch als gemakkelijkste voorbeeld. Een investeerder die aandacht wil, een charlatan uit de categorie De la Vega, vindt een groter en mooier stadion interessant - Roda zelf een goed voorbeeld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 13:49
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7262
Weet niet wat voor een tijdperk jij spreekt, maar ik heb bijna 25000 man mee gemaakt in de Geusselt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 15:32
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7263
Jaques je hebt gelijk het Brugge stadion heeft een kapiciteit van 29000 personen maar ook dit stadion heeft te weinig parkeer plaatsen en men raad net als in Maastricht kom met de bus in het centrum van Brugge kun je voor 1 seizoen een fiets huren om naar het stadion te gaan voor 10 euro

En middenstip in *de Geusselt * zijn nooit meer mensen geweest bij een wedstrijd geweest dan 16000 dan werden in de hoeken bij de cintelbaan tribunes bij gebouwd en dat is maar 1 of 2 maal gebeurt toen Ajax op bezoek kwam toen ze net de Europa cup 1 hadden gewonnen met Johan Cruiiff ,en Pietje Keizer en Gerry Muhren ,Gert Bals ,Hullshof Sjakie Swart ....;

Het gaat mij erom wat moet MVV met een groot stadion en ik vind * de Geuselt * met aanpassingen prima voldoen en dat past bij de stad Maastricht .

en ik hoef geen gelijk te hebben , Het gaat mij om MVV en de Maastrichtenaren en de stad Maastricht ....
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 15:51
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7264
Het probleem met de Geusselt is oa. Dat de sponsors niks geboden kan worden. Er is alleen een redelijk afgeleefde sponsorhome, maar daar straalt niet veel van uit. Er zijn geen mogelijkheden voor uitbreiding hiervan binnen het huidige stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 15:58
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7265
De wedstrijd MVV -Feyenoord, weet het jaartal niet meer. Doelpunt van Johan Dijkstra van af eigen helft met Pieters Graafland in de Goal, wedstrijd gewonnen met 1-0. Op de hoofdtribune na allemaal staan plaatsen en extra tribune's bij gebouwd, toeschouwers 23885. Maar bokkesprongen ik weet zeker
als MVV presteerde was het stadion te klein!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 17:12
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7266

middenstip schreef : De wedstrijd MVV -Feyenoord, weet het jaartal niet meer. Doelpunt van Johan Dijkstra van af eigen helft met Pieters Graafland in de Goal, wedstrijd gewonnen met 1-0. Op de hoofdtribune na allemaal staan plaatsen en extra tribune's bij gebouwd, toeschouwers 23885. Maar bokkesprongen ik weet zeker
als MVV presteerde was het stadion te klein!


Wow, kon de generatie onder de 65 dat nog maar eens meemaken.
Maar waar jij over spreekt, volgens mij waren er op TV toen maar 3 zenders en geen fox, dronken de vrouwkes nog koffie en thee, en zaote veer zoondag middag allemaol bij MVV... Men had toen buiten het kaffee en de kerk niet veel anders, vergane glorie!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2019 12:39
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7267
Jonge dat waren nog eens tijden, ik ben er als joongk buurke bij geweest. Steigers als hulp tribunes in de hoeken van die grote sintelbaan (Angelside was toen hoofdtribune). Ik denk zo rond de 20.000 toeschouwers.
Op het veld de grote meneren van zowel MVV als ook van Ajax en Feijenoord. Broodje knakworst en vers gebrande pinda's, 2 zakjes voor een kwartje.....
Maar nu zijn we een halve eeuw verder, toch. Ik kom jaarlijks in heel wat stadions maar geloof me, de entourage bij ons is toch een beetje zielig en amateuristisch (sorry voor alle goede inspanningen).We geven heel erg af op onze oosterburen maar als je ziet hoe het daar leeft dan ben ik wel eens jaloers. Woorden als moffen en NSB ers zal ik nooit gebruiken en ook nooit waarderen. Het zegt meestal meer over de gene die het zegt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2019 13:25
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7268
Boer458, je schrijft hoe het daar leeft bij de oosterburen......er zitten daar nog geen 4000 toeschouwers meer in een stadion van 20.000, een collega vertelde dat je de spelers op het veld hoort communiceren, tegen NAC komt er een actie voor 5 euro op alle tribunes, wat een armoede is dat dan? Waar zijn dan al die " trouwe Koempels" gebleven van in de Eredivisie? Het geluk van de oosterburen is dat die Gemeente helemaal in de club zit verweven, misschien dat het NRC daar eens een gedegen onderzoek naar kan doen, wat een corrupte bende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 08:59 15 okt 2019 08:59 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7269
In het AD een artikel over onze oosterburen. Niet het lezen waard voor de gemiddelde MVV-fan. Maar er staat iets heel opvallends in.

In dit deel van Nederland gruwelen ze van megafoons om de sfeer te verhogen.



Dit stoort me echt enorm. Ik ben de afgelopen jaren een paar keer in dat stadion geweest. Nee, jullie hoeven me niet te lynchen. Ik was er op uitnodiging van een Utrechtse zakenrelatie bij Roda - Utrecht, en uiteraard bij de wedstrijden van MVV, verder niet. De play-off finale zat ik ook daar op de sponsortribune. Wat me op die sponsortribune tegen Utrecht opviel, want daar hoor je dat heel goed: Als het stadion stilviel en de wedstrijd het nodig had vanuit Kerkraads perspectief, zette er iemand een bandje aan met stadiongezang. Zo klonk het net alsof de harde kern aan het zingen was, maar dat was helemaal niet zo, het kwam duidelijk uit de luidsprekers. Walgelijk. De play-offs finale tegen MVV hadden minimaal twee “leiders” van de harde kern een microfoon in handen en mochten te pas en te onpas over de luidsprekers rare teksten brallen. Inclusief steeds weer homofobe teksten en doodsbedreigingen – de microfoon werd meermaals snel weggedraaid als de teksten te erg werden, maar een minuut later ging hij weer vol open. In alle gedoe in de nasleep van die wedstrijden heb ik daar nooit iets over gezegd en nergens wat over gelezen. Waren meer dingen die me daar opvielen – zoals zogenaamde cultheld en sportiviteitsprijs van het jaar winnaar Rutjes die hoogstpersoonlijk zelf de ballenjongens kwam wegsturen rond de 75e minuut, waarna MVV geen bal meer kon vinden bij spelhervattingen. En zoals publiek dat het veld op kwam en dreigend richting uitvak/spelers van MVV optrok, waar pas rond de middenlijn spelers van Roda en stewards ingrepen. Maar goed, daar gaat het nu niet om.

Wat een onzin dat Roda in dat artikel wordt neergezet als authentieke fanbeleving qua gezang et cetera. Het omgekeerde is waar. Zelden zo’n georkestreerde , kunstmatige fanbeleving gezien als daar. Zie bijvoorbeeld alle spandoeken van plaatsen in Limburg – die hangen er dus niet vanuit fans uit die plaatsen. Is hier per definitie iets mis mee? Mwah, het is niet mijn stijl, maar tegelijkertijd zou MVV best wat slimmer hierin kunnen zijn, de band met het heuvelland zoeken bijvoorbeeld. Maar ga niet doen alsof Roda een authentieke, echte sfeer heeft.

Excuus, dit moest me even van het hart. Mijn bloeddruk is weer onder controle. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Ster_Drager, itsman, Vluuzak, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 10:02
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7270
Pruuse zien vaan oudsher good in propaganda
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 13:00 15 okt 2019 13:01 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7271
Mannen, pakken we allemaal de popcorn weer?

Volgens de facebookpagina van 045online:

KERKRADE Roda JC is nog niet af van de inmiddels vertrokken beoogd grootaandeelhouder Mauricio García de la Vega door schending van een gemaakte afspraak met betrekking tot geheimhouding. Betrokken partijen zijn hierover in gesprek. Dat zegt zijn advocaat Ivo Sigmond. Kijk naar een nieuwe aflevering van het onafhankelijke onlineprogramma Inside Roda JC met journalist Bjorn Thimister.




:lachen::lachen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 13:25
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7272
Bedankt Jacques. Ik vond al dat die la Vega wel erg snel weg was ineens. Een man die blijkbaar arm genoeg is, dat hij een pak van de oud-trainer van Roda aan had getrokken op de club en zelfs heeft meegenomen. Zo'n man die leeft van het geld dat hij verdient met oplichting laat zich normaal niet zomaar wegjagen, zulke personen hebben allerlei trucjes om alsnog wat extra geld af te troggelen.

Volgens mij zijn ze in Murcia zelfs nog niet helemaal van hem af? Laat staan in Kerkrade.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 17:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7273
Ik heb het filmpje van 045online gekeken. Kreeg bijna een toeval van het niveau van dit programma, maar goed. Toch erg interessant, want iets dat ik helemaal niet wist, wordt hier als voldongen feit genoemd:

De la Vega heeft recht op toekomstige transfersommen van spelers van Roda JC.

Dat zou wederom een bizarre twist zijn. Ook benieuwd welke nieuwe investeerder een club wil overnemen als hij weet dat (een deel van) toekomstige transfersommen naar een vage Mexicaanse charlatan gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 17:15
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7274
Iemes 'n idee wienie noe eindelek definitief weurt of die pruse de ierste 3 punte aofgetrokke kriege, de jao of de nein?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2019 17:35
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7275
Die Pruuse zien in beroep gegaange.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden