Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

07 okt 2019 09:02
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7231
De Mexicaanse nachtmerrie is voorbij, maar Roda JC blijft diep in de problemen. De Kerkraadse voetbalclub verkeert in acute geldnood en moet voor het einde van de maand een bankgarantie van een miljoen euro overleggen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 09:30
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7232

peeke schreef : De Mexicaanse nachtmerrie is voorbij, maar Roda JC blijft diep in de problemen. De Kerkraadse voetbalclub verkeert in acute geldnood en moet voor het einde van de maand een bankgarantie van een miljoen euro overleggen.


Vergeet voor de goede orde de salarissen even niet van Oktober! Chelsea zal wellicht het geld direct overmaken naar hun speler ipv via roda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 09:46
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7233
Jongens, here in the south everything is under control. Zojuist door de moffen aangegeven 0 schulden te hebben, alles afgedekt door schrouff.

En de achterstallige leningen bij de gemeente dan??

Hij moet zeggen: direct opeisbare schuld. Schulden zijn er wel degelijk.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 09:52 07 okt 2019 09:56 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7234
Die gaan nu echt niet meer failliet, en de KNVB gaat ook niet meer lastig doen.. vooral niet nu laatstgenoemde betrokken was bij de gesprekken vorige week. Sterker nog, zoals hierboven ook al gemeld kun je er gif op innemen dat die puntenaftrek ook nog ongedaan gemaakt wordt in hoger beroep (besloten in de achterkamertjes na het gesprek met de la Vega).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 10:47
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7235
He jammer, dat het verhaal de la Vega nu al afgelopen is! Maar niet getreurd. Het gezicht van de ellende is verwijderd, de achterliggende veroorzakers lopen nog gewoon rond. Het structurele probleem is niet opgelost. Roda zet ondanks de afgelopen jaren wederom vol in op een investeerder. Moet wel een heel specifiek soort weldoener zijn, iemand die de boel even recht komt breien, structureel de pinpas trekt en verder gewoon zijn bek moet houden (in feite een soort Schrouff 2.0). Wie is zo gek dit te gaan doen? En zelfs als ze diegene vinden (zal wel lukken hoor) blijft Roda een structureel probleem hebben de begroting op orde te krijgen. En bovendien, we weten allemaal dat die 9 ton inmiddels al is opgelopen tot boven het miljoen.
Meijer is intussen de grote held en gaat weer lekker verder met de media bespelen. Roda is schuldenvrij, laat me niet lachen. Een volgende poging om Stijn Koster onder druk te zetten (de gedroomde kandidaat voor de 5e colonne: een enorme berg geld en geen enkel verstand van het leiden van een voetbalclub), die er immers alleen in wil stappen als Roda aan alle verplichtingen heeft voldaan. En die horecaondernemer die genoemd wordt, lijkt me ook een gevaarlijke partner die ongetwijfeld een bepaald voordeel ziet, wellicht het gratis verkrijgen van ruimtes in het stadion (speculaties).
Hoe dan ook, jammer dat de lol met de la Vega voorbij is. Maar het clubje van ongure types rondom de club hangt die daar alleen voor zichzelf zit en die deze hele situatie voor de volle 100% veroorzaakt hebben is gewoon blijven zitten. Dat is geen slecht nieuws, want met deze figuren aan het roer is het wachten tot de volgende financiële crisis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 11:01 07 okt 2019 11:03 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7236
Er is overigens een logische reden waarom er sprake is van een horeca-ondernemer. Vergeet niet dat Hessel Meijer via Wyckerveste groot belang heeft bij het gevuld hebben van de ruimtes in en rond het Roda-stadion. Voor hem is een horeca-ondernemer die een flinke huur aan Wyckerveste betaalt de beste uitkomst. Of dat een investeerder is die Roda verder helpt, interesseert hem waarschijnlijk niet zo veel. Als hij maar op het pluche kan blijven zitten en via die weg klantjes voor Wyckerveste binnenhalen. Hessel Meijer lijkt momenteel de hoofdpersoon in dit verhaal en die heeft helemaal niets aan een Stijn Koster, een IT'er zal niet snel nuttig zijn voor Hessel Meijer. Dus reken inderdaad maar op iemand die met zijn handel in of rond het stadion kan zitten.

Voor wie nu denkt: "huh, het stadion is toch van de gemeente Kerkrade?". Ja, dat klopt. Het stadion, dus de tribunes en de skyboxen en de kleedkamers en vast nog een paar kantoren voor de club zelf. Maar niet de commerciële ruimtes er onder en er omheen. Dat is allemaal van Wyckerveste, waar Hessel Meijer de scepter zwaait.

Ergens wel jammer dat Wyckerveste niet ook het veld bezit. Als vanmiddag tentengigant.nl zich zou melden bij Hesseltje met de mededeling dat ze een half miljoen huur per jaar willen betalen om hun tenten op het veld uit te stallen, dan was vanavond nog de deal getekend en mocht Roda zelf uitzoeken waar ze trainen en wedstrijden gaan spelen in de toekomst.

De Roda-fans die denken dat Hessel Meijer het beste voorheeft met Roda JC hebben een gigantische plank voor de kop. Maar dat is niets nieuws natuurlijk.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, Lassie80, jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 11:40
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7237
Kan dit topic eens gesloten worden? We maken ons zelf helemaal gek met deze KUT club. Laten we liever de problemen bij onze club helpen oplossen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kloeteklaos, mvvke4life, Ekstertjj, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 12:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7238
Ik zie dat iemand op het prikbord letterlijk woord voor woord mijn bericht heeft overgenomen. Voor alle zekerheid: dat ben ik niet zelf, ik lees daar wel mee, maar post daar geen berichten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 14:01 07 okt 2019 14:07 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7239
Nou Jacques, je geplagieerde bericht heeft wel wat twijfel gezaaid op het prikbord, maar inmiddels is een of andere sherlock erachter gekomen dat het hiervandaan komt. Conclusie: het is een bericht van een pier, dus niet serieus nemen. Kortom, de kopjes kunnen weer het zand in.

On topic, ik wist niet dat een deel van het stadion van wyckerveste is. Dat verklaart inderdaad waarom er opeens sprake is van horecaondernemers. En dan is het inderdaad logisch dat vanuit Meijer beredeneerd Koster geen aantrekkelijke kandidaat is. Sowieso lees ik steeds meer dat Koster weliswaar het gat te dichten, maar wel onder een aantal strikte voorwaarden, bijvoorbeeld schuldenvrij zijn. Ook is hij niet bereid om structureel te investeren, de club moet quitte gaan spelen en die hele kliek die er nu omheen zit eruit moet. Tja, geen idee wat nou de waarheid is, maar die Koster zal ongetwijfeld gezien hebben hoe het Schrouff vergaan is.

Het blijft overigens echt een bizar verhaal. Meijer vertrekt afgelopen november als lid van de rvc (was toen nog het enige overgebleven lid, wat ook wel genoeg zegt). Komt vervolgens, naar verluidt, mede aanzetten met de la Vega als investeerder en staat vierkant achter diens overname. Wordt daarna (als dank?) benoemd tot mededirecteur. Draait 180 graden als de publieke opinie begint te veranderen. Stelt zijn eigen geleende geld veilig, daarmee de club een acuut liquiditeitsprobleem gevend. Profileert zichzelf door sluw mediagebruik desalniettemin als grote redder. Werkt de la Vega weg. Is daarmee nu de enige overgebleven directeur. Mag in die hoedanigheid in feite in zijn eentje namens Roda op zoek naar een nieuwe investeerder. Kan daarmee dus op die manier zijn eigen belang perfect dienen. 

Ik vermoed dat Meijer dus eerst zal proberen een constructie te regelen die voor hem gunstig is, en indien dat niet lukt dat dan Koster in beeld komt. Mocht het niet lukken tijdig iemand te vinden die garant wil staan dan heeft Meijer dankzij zijn vriendjes bij de Limburger vast wel een alternatief verhaal klaar over wie de werkelijke schuldige is. En dan kan de Roda aanhang weer iemand anders aan de virtuele schandpaal nagelen.  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 16:30 07 okt 2019 16:40 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7240

middenstip schreef : Kan dit topic eens gesloten worden? We maken ons zelf helemaal gek met deze KUT club. Laten we liever de problemen bij onze club helpen oplossen!


Ik vraag mezelf úberhaubt af waarom je je als MVV supporter moet bezighouden met andere clubs, en dan deze in het bijzonder? Ik vind Roda ook niks, maar dat vind ik ook van Fortuna en VVV. Maar dat wil niet zeggen dat ik me daar dan 24/7 druk over ga lopen maken. Ik heb al genoeg aan mezelf elke dag.
Bij Feyenoord is dat ook zo'n afschuwelijke ziekte.. Al die forums, en al die supporters onderling, het gaat alleen maar over de ''haat'' (en/of de jaloezie) naar Ajax toe. Ze worden zelfs al giftig als er iemand ''Ajax'' met een hoofdletter schrijft. Het is steevast ''020'' of ''j#den'' of neuzen etc. dat is echt de ziekte van deze tijd volgens mij. 20 jaar geleden waren Feyenoord fans gewoon bezig met Feyenoord hoorde je in en om het stadion nergens iets over ''020'' tenzij ze er die dag tegen moesten spelen.
Het voetbal van vandaag de dag... Ik vind er steeds minder aan, op zo'n manier. Ik vind er ook steeds minder aan om op deze forum iets te schrijven aangezien het alleen maar constant over Roda gaat. Laat dat Roda toch gaan, en hun fans, en hun problemen etc. besteed je energie en aandacht aan je eigen liefde: MVV MESTREECH!! We hebben al genoeg somberheid en problemen op de vrijdagen in ons eigen seizoen tot nu toe :(

MVV Mestreech vs Cambuur 2-1 :applaus: (is meer wishful thinking dan realistisch denken maar je moet wat in deze sombere tijden, met dag en nacht regen en elke vrijdag verdriet vanuit mijn geliefde stad)
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Kloeteklaos, Tommyd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 22:25
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7241
Roland Hogenelst
Nieuwe investeerder Roda jc ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 22:32
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7242
Volgens Dagblad NRC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2019 04:30
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7243
Van Taco naar Tapas een goede combinatie??? Hoop dat dat dezelfde charlatan is!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2019 08:48 08 okt 2019 08:50 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7244
Feit is wel dat ze schijnbaar in de rij staan voor zo'n stadion over te nemen. En met de gemeente achter zich dus geen molensteen. MVV heeft op dit moment ook wel de gemeente achter zich, maar niet zo'n stadion. Daar ligt de sleutel. Een stad als Maastricht met zo'n stadion was de rij 2x zo lang geweest....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2019 09:51
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7245

Schapendonk schreef : Feit is wel dat ze schijnbaar in de rij staan voor zo'n stadion over te nemen. En met de gemeente achter zich dus geen molensteen. MVV heeft op dit moment ook wel de gemeente achter zich, maar niet zo'n stadion. Daar ligt de sleutel. Een stad als Maastricht met zo'n stadion was de rij 2x zo lang geweest....


Dat stadion heeft roda al een paar keer bijna de nek gekost. Ik lees nergens dat een investeerder het stadion wil overnemen, die wil alleen profiteren van een lage (of geen?) huur voor zijn restaurant. De huurprijs van het stadion zelf is flink verlaagd door de gemeente, maar die verlaging moet wel terugbetaald worden na eind 2020. Ben benieuwd of die investeerders dan nog zo enthausiast zijn.

Het college heeft na intensief overleg met de clubleiding van Roda een plan opgesteld om de Kerkraadse club uit het slop te trekken. Daarin staat dat de Koempels tot eind 2020 maar de helft van de stadionhuur hoeven te betalen. De andere helft wordt niet kwijtgescholden, maar blijft een schuld aan de gemeente die in de toekomst afbetaald moet worden. Mocht Roda terugkeren naar de eredivisie dan vervallen deze afspraken en moet de Kerkraadse club de normale huur weer betalen.


al zal iedereen dat tegen die tijd vergeten zijn en verzinnen ze wel een nieuw smoesje waarom dit toch niet betaald hoeft te worden natuurlijk.
Daarbij heeft roda nog een lening bij de gemeente uit 2010 die in 2025 moet worden betaald, die is volgens mij ook iedereen vergeten!: www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=95487

Maar roda is verder een club zonder schulden hoor!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden