Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

04 okt 2019 17:37 04 okt 2019 17:37 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7201
Noe wèl iech -um m'chzelf de teleurstèlling achteraof te bespaore- neet teväöl hope, mer iech vraog m'ch get aof;

Dee Senden heet 't in de media constant euver '' 'n project'' dat zoegenaomp loupende is. Mer op gein inkel meneer gief heer ouch mer de kleinste hint euver wie en wat dat daan zouw mote zien.

Zouw 't gewoen neet 'ns kinne tot d'r gaar gein projec loupende is?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 17:45
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7202
Dat is er ook niet. Ze willen gewoon nadat de Mexicaan weg is, geld zien. Veel geld. En dan lopen ze weer met oogkleppen op, richting Stijn Koster. Want het moet snel, en nu. En niet volgend jaar of over 3 jaar. Daarom wordt in het gesprek al Stijn Koster naar voren geschoven, zonder zijn naam te noemen. Maar als hij er echt voor was gegaan, was de Mexicaan helemaal niet nodig geweest. Het is een indirekte pressie en wens van de supporters, richting Stijn Koster. Hijzelf denkt er misschien veel anders over. De media neemt dit natuurlijk over, als zoet gebak. Want hun geliefde Roda staat dalijk onderaan in de eerste divisie en helemaal platzak, en dat mag natuurlijk nooit gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 15:37
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7203
www.1limburg.nl/roda-soap-rondom-de-la-v...ing?context=topstory

Mexicaan waarschijnlijk een leuk bedragje meegenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 16:33
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7204

Charmeur schreef : www.1limburg.nl/roda-soap-rondom-de-la-v...ing?context=topstory

Mexicaan waarschijnlijk een leuk bedragje meegenomen.


De KNVB en de gemeinte?..... Wie is 't toch meugelek tot die hei bemeujenis mèt mage höbbe?? Dit rammelt ech aon alle kante. D'r is in dit verband mer ein iemand dee get nao boete zouw mote bringe, en dat is die verdrejde kut club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 17:13
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7205
MAURICIO GARCIA DE LA VEGA ZIET AF VAN OVERNAME AANDELEN RODA JC

De bestuurlijke onrust binnen Roda JC is beëindigd. De verschillende belanghebbende partijen binnen de club hebben rond de tafel gezeten met de bemiddelaars Gemeente Kerkrade, de Keuken Kampioen Divisie en de KNVB.
De beoogd eigenaar van de club, Mauricio Garcia de la Vega, heeft in dit gesprek kenbaar gemaakt dat met de huidige betrokkenen de crisis onoplosbaar is. Hij is van mening dat het belang van de club Roda JC bij iedereen altijd voorop moet staan. De la Vega heeft daarom zelf besloten af te zien van de overname van de aandelen van de Frits Schrouff Foundation. Hij roept ook andere betrokkenen op de juiste keuzes te maken in het belang van de club. Alleen dan komt de continuïteit van de club niet in gevaar.

Hessel Meijer, Algemeen Directeur Roda JC: "Mauricio Garcia de la Vega is in mei 2019 bij Roda JC geïntroduceerd. Hij had een sterke visie op de club, zowel op het organisatorische als sportieve doel. Met heel veel inzet en groot sporthart zijn belangrijke stappen gezet. Er staat een team op het veld dat kwalitatief sterker is dan de afgelopen jaren, tegen lagere kosten. Hij heeft een toptrainer voor een club als Roda JC weten aan te trekken. Hij moest werken onder zeer moeilijke omstandigheden. Er waren geen Algemeen- en Technisch Directeur die hem konden bijstaan. Door de opeenvolgende gebeurtenissen de afgelopen maand is een beeld ontstaan dat geen recht doet aan het werk en de persoon Mauricio Garcia de la Vega. Het is helaas anders gelopen dan waar iedereen op had gehoopt. Wij respecteren zijn moedige beslissing om in het belang van Roda JC de geplande overname stop te zetten. Daarbij is het te prijzen dat Mauricio afziet van financiële claims tegen de club. Alle bij Roda JC betrokken partijen moeten nu keihard aan de slag om de toekomst te waarborgen."

Burgemeester van de Gemeente Kerkrade, Petra Dassen: "Roda JC is verweven met de Gemeente Kerkrade. Al vele jaren beleven de inwoners hier veel plezier aan het Betaald Voetbal. De club is niet weg te denken in Kerkrade. Het is dan ook te prijzen dat alle partijen zo snel tot een oplossing zijn gekomen. De grote stap die Mauricio Garcia de la Vega daarbij zet maakt dat mogelijk. De vele fans in Kerkrade mogen hem dankbaar zijn."

Competitieleider KNVB, Jan Bluyssen: "Roda JC komt al tientallen jaren uit in onze competities van het Betaald Voetbal. Het doet pijn om te zien hoe een bestuurlijk conflict zo'n mooie club bijna lam legt. Gelukkig kan de club dankzij de moedige stap van Mauricio Garcia de la Vega nu weer vooruit kijken. De club moet nu eensgezind stappen zetten. De stap van Mauricio is een eerste belangrijke stap. Ook van de overige bestuurders worden verstandige besluiten gevraagd. In het belang van de club. Alleen dan kunnen de spelers en de fans weer van het voetbal genieten. We wensen Mauricio Garcia de la Vega alle goeds in de toekomst."

Mauricio Garcia de la Vega: "Met pijn in mijn hart en teleurgesteld heb ik besloten af te zien van de overname van de aandelen van de Frits Schrouff Foundation. Toen ik instapte bij Roda JC had ik de volle overtuiging om de club naar een hoger niveau te brengen. Ik heb met veel energie een team samengesteld dat kwaliteit heeft. Met deels spelers afkomstig van grote clubs. Daarnaast heb ik de organisatie gestroomlijnd. Alles was gericht op de stabiliteit van Roda JC. Zowel financieel als sportief. Onrust binnen de club heeft geleid tot een oncontroleerbare situatie. Daar wordt niemand beter van. Voor mij persoonlijk staat mijn eigen veiligheid voorop. Ik neem het echter de fans niet kwalijk dat zij vechten voor hun club. Door de gebeurtenissen de afgelopen weken ben ik in de media neergezet als een onbetrouwbaar persoon, met valse intenties. Dat beeld is onjuist. De club heeft bij mij altijd op de eerste plaats gestaan. Daarom ben ik ook zo vasthoudend geweest.

Het grotere belang van Roda JC heeft de doorslag gegeven in mijn moeilijke beslissing om mij terug te trekken. We zijn, met zijn allen, op een punt beland dat iedereen in de spiegel moet kijken en zijn eigen rol moet analyseren. Ik heb dat gedaan en mijn conclusies getrokken.

Ik neem met pijn in het hart afscheid van de club en een aantal mensen binnen en rond de club. Grote dank aan iedereen die me in deze moeilijke tijd heeft gesteund. Ik dank in het bijzonder Frits Schrouff en Huub Mullenders voor het vertrouwen dat zij mij keer op keer gegeven hebben, ook toen de situatie oncontroleerbaar werd. Ik dank Jean-Paul de Jong omdat hij steeds het voetbal vooropgesteld heeft. Roda JC mag zich gelukkig prijzen met zo'n trainer. Ik dank ook de staf van Jean-Paul, die keihard gewerkt heeft om het team zo goed mogelijk voor te bereiden. Het team heb ik in mijn hart gesloten. Het is het hart van de club.

Tot slot complimenteer ik Jean-Paul en het team dat gisteren, ondanks de onrust in Kerkrade, de drie punten mee naar huis genomen heeft. Want drie punten, daar draait het allemaal om."

Dit is een gezamenlijk persbericht van Roda JC, KNVB, Gemeente Kerkrade, Keuken Kampioen Divisie en Mauricio Garcia de la


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 17:16
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7206
Belachelijk dat KNVB zich hier zo voor heeft ingezet. Waar was hun bijdrage toen andere clubs failliet gingen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Roed en Wit 70, Ben Salemans, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 17:39
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7207
Dat DLV zou gaan vertrekken was meer de vraag wanneer. Wijs besluit van hem ( onder druk wordt alles vloeibaar)

Nu benieuwd hoe roda 2.0 tot stand komt en hoe welwillend de investeerders zijn... ik schreef al eerder om in te stappen moet je een groter ego hebben dan geld ! Want daar doen ze t allemaal voor hun eigen ego .... hoeveel is je ego waard !! ( Schrouff was een uitzondering denk ik, hadden wij maar zo'n man . ) Maar van alles wat nu klaar staat staat zijn allemaal media geilen investeerders ! Die al een natte droom hebben van het feit dat zei Roda runnen. Ik geef ze een advies ga naar de hoeren, zelfde gevoel kost je minder !!! ;-)

Deze soap is ten einde en ik denk wat wij ons maar eens op onze eigen soap moeten gaan richten , we staan 19de en bakken er helemaal niks van .
Als we zo door gaan staan we over een paar jaar ook weer op de markt, alleen wie helpt ons dan ?! Maastricht is niet met MVV verweven ( althans bestuurlijk) .
Laten wij vooral goed opletten , want we kunnen zo de volgende zijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 18:15 05 okt 2019 18:16 door vakB.
vakB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7208

Napoleon schreef : Dat DLV zou gaan vertrekken was meer de vraag wanneer. Wijs besluit van hem ( onder druk wordt alles vloeibaar)

Nu benieuwd hoe roda 2.0 tot stand komt en hoe welwillend de investeerders zijn... ik schreef al eerder om in te stappen moet je een groter ego hebben dan geld ! Want daar doen ze t allemaal voor hun eigen ego .... hoeveel is je ego waard !! ( Schrouff was een uitzondering denk ik, hadden wij maar zo'n man . ) Maar van alles wat nu klaar staat staat zijn allemaal media geilen investeerders ! Die al een natte droom hebben van het feit dat zei Roda runnen. Ik geef ze een advies ga naar de hoeren, zelfde gevoel kost je minder !!! ;-)

Deze soap is ten einde en ik denk wat wij ons maar eens op onze eigen soap moeten gaan richten , we staan 19de en bakken er helemaal niks van .
Als we zo door gaan staan we over een paar jaar ook weer op de markt, alleen wie helpt ons dan ?! Maastricht is niet met MVV verweven ( althans bestuurlijk) .
Laten wij vooral goed opletten , want we kunnen zo de volgende zijn !


Helemaal mee eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 18:19
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7209
Die vermaledijde KNVB heeft Aken Noord dan wel gesauveerd, maar de begroting moet nog wel worden goedgekeurd nu de Zorro-dekking is vervallen en te verwachten is dat het tekort met een verzwegen afkoopsom is toegenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 18:26 05 okt 2019 18:27 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7210
Ok, conclusie:

A Die kut club kump weer demèt weg. Mer dat is niks nuits...

B De KNVB heult mèt de verkierde lui, bemeujt ziech op 'n foute meneer mèt zakeen es zoe malafide es 't mer zien kint. Mer ouch dat is niks nuits.

C Iech zeen lui hei op 't forum 't nsb-book al touwgoeie, mer iech zouw neet wete boe dat daan op gebaseerd is. Die moffe mote iers nog 'ns mer 'ns zien wee noe daan die aondeile wèlt höbbe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 18:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7211

De Zwarte Vogel schreef : Die vermaledijde KNVB heeft Aken Noord dan wel gesauveerd, maar de begroting moet nog wel worden goedgekeurd nu de Zorro-dekking is vervallen en te verwachten is dat het tekort met een verzwegen afkoopsom is toegenomen.


Dat moet zeker nog , maar dat gaat allemaal gebeuren... die club is te groot ( op dit moment) voor om te vallen . En dan zal blijken wat ze er van gaan maken..
Willen ze een feestje in Kerkrade dat kan hoor.... kost wel geld ! Wil je Erwin op je bruiloft of wil je Robbie Williams zeg het maar het is een kwestie van prijs en betalen !!.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 18:44
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7212
Verbazendwekkend hoe de knvb en burgemeester zich daar met de soap bemoeien. Hier in Maastricht zou burgemeester en knvb mvv het laatste zetje richting de afgrond gegeven hebben en dan zeggen dat het door het "wangedrag" van de fans kwam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 20:07
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7213
En nu zullen die kut Moffen ook nog die 3 punten terug krijgen!! Let maar op!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2019 08:46
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7214
Mauricio Garcia de la Vega ziet af van zijn plannen om Roda JC over te nemen. Dat hebben Roda JC, de gemeente Kerkrade en de KNVB zaterdagmiddag bekendgemaakt in een gezamenlijk statement.
Vrijdag werd er urenlang op hoog niveau gesproken over de kwestie. Nu is er dus een oplossing gevonden hoofdpijndossier-De la Vega. De Mexicaan ziet daarbij af van financiële claims tegen de Roda, aldus zijn voormalige mededirecteur Hessel Meijer.

Lees ook: De la Vega houdt vol: ‘Puntenaftrek Roda niet mijn schuld’

Onhoudbaar
De positie van De la Vega is onhoudbaar geworden nu zowat iedereen in en rond de club van mening is dat hij moet vertrekken. De Mexicaan werd vier maanden geleden gepresenteerd als redder, investeerder en toekomstig eigenaar. Van zijn beloofde investeringen kwam echter niets terecht. Ook zijn gedrag op de werkvloer stuitte een groot deel van het kantoorpersoneel tegen de borst. Naarmate de tijd vorderde keerden steeds meer mensen zich van de overnamekandidaat af. Notabelen die zich aanvankelijk maar wat graag in zijn omgeving ophielden, waren plots niet meer te zien en ook steeds meer sponsoren van Roda hadden zo hun bedenkingen. Iets meer dan een week geleden was ook voor een deel van de fans de maat vol. In de rust van het thuisduel tegen De Graafschap werd de directeur van de tribune gehaald en het stadion uitgejaagd.

Lees ook: Alweer tegenvaller voor Roda: puntenaftrek en forse boete vanwege dubbelrol De la Vega

Nadien ondernamen zijn mededirecteur Hessel Meijer en Roda-adviseur Pieter Nieuwenhuis diverse pogingen hem op straat te zetten. Garcia de la Vega hield echter vol dat hij niet wilde wijken. De vele aantijgingen aan zijn adres deed hij ondertussen af als ‘fake news’. Ook zou er een complot tegen hem gaande zijn, zo vermoedde hij.

Keurig
Dergelijke boze woorden zijn in de verklaring van zaterdagmiddag niet meer terug te vinden. De verklaring lijkt er vooral op gericht om een vertrek door de voordeur zo keurig mogelijk af te wikkelen. De overgebleven directeur Hessel Meijer, die de afgelopen lijnrecht tegenover Garcia de la Vega stond, zwaait de Mexicaan nu lof toe voor de samenstelling van de selectie en het binnenhalen van een toptrainer. Ook wordt hij geprezen om zijn ‘moedige’ besluit de club weer te verlaten. De la Vega op zijn beurt zegt in de verklaring met pijn in zijn hart te vertrekken. Hij roept ook andere betrokkenen op de juiste keuzes te maken in het belang van Roda. Voor hem staat zijn eigen veiligheid voorop. De onrust binnen de club heeft geleid tot een oncontroleerbare situaties. Meijer zegt in de verklaring ook dat het in de afgelopen weken ontstane beeld in de buitenwereld geen recht doet aan de handelwijze en de persoon van Garcia de la Vega.

Zelf
Volgens de verklaring is Garcia de la Vega zelf tot de slotsom gekomen dat het beter is te vertrekken. Op de vraag of en in hoeverre hij onder druk gezet is of een handje geholpen is bij het komen tot dat besluit, hullen alle partijen zich in stilzwijgen. Meijer wil het bij de door de KNVB, gemeente Kerkrade en de Keuken Kampioen verzonden verklaring houden. Garcia de la Vega neemt de telefoon niet op. KNVB en burgemeester Petra Dassen-Housen van Kerkrade willen niet zeggen of er druk is uitgeoefend. ,,Het is afgesproken om het met deze verklaring te doen”, reageert de burgemeester.

Op zoek
Roda moet nu op zoek naar een nieuwe investeerder. De aandelen blijven in beheer bij de stichting FS United. Voormalig eigenaar Frits Schrouff heeft formeel geen positie meer. De aandelenstichting wordt nu nog bestuurd door drie Spaanse vrienden van Garcia de la Vega, maar zij zullen volgens bronnen binnen de club op korte termijn worden vervangen.

Burgemeester Dassen-Housen hoopt dat de club snel een investeerder met ,hart voor Roda’ vindt. ,,Het belangrijkste is dat Roda nu kan beginnen te bouwen aan een nieuwe en gezonde toekomst.”

Als La Vega echt gratis - en alleen in ruil voor doorzichtig eerherstel - is weggegaan is hij dommer dan verwacht.
Benieuwd wie er nu een miljoen kwijt wil aan die kut club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2019 11:15 06 okt 2019 11:16 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7215
Ongeloofelijk hebben zich al een hoop inversterder zich aangemeld roda over te nemen uit scotland en nog een paar landen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden