Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 apr 2018 16:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5866

jasonke7 schreef : Als psv hun plicht doen nog maar 3 punten vanavond


Minimaal een punt voor de moffen vanavond vrees ik.

De voltallige selectie van PSV was maandag bezopen en tot diep in de nacht in feeststemming. Heel normaal ook als je kampioen wordt. Maar ja

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 20:02
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5867
PSV moot zich sjaome sportief pliech neet doen
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 20:43
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5868
Nac moet vanavond gewoon winnen van Sparta dan staan ze in de nacompetitie. Dan kunnen ze alleen nog maar naar beneden kijken ipv naar boven. Stuk minder prettiger voetballen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 21:51 18 apr 2018 21:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5869
Ik kan er niks aan doen maar ik heb altijd al een gruwelijke hekel gehad aan die brabantse club. Maar ja, aan welke andere eigenlijk niet...want ligt het nu aan mij dat ik het uit vind zien dat Psv aan Roda jc vaak een "vriendendienst" wordt geleverd??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 08:31
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5870
Zie het scenario al voor me... VVV en Den Haag zijn veilig en spelen nergens meer voor Twente degradeert speelronde 33 en wil in de laatste wedstrijd voor eigen publiek nog een keer tegen NAC laten zien dat ze wel eredivisie waardig zijn.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 08:36
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 99
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5871
ADO speelt nog voor Europees voetbal en krijgt nog PSV thuis dan al kampioen is.
Is te hopen dat Vitesse van Twente wint zodat Twente al gedegradeerd is voordat ze tegen NAC moeten...

Maar vrees hetzelfde scenario als dat van jou....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 11:48
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5872
Hoe vaak ergeren we ons niet aan de JONG - elftallen en spreken we over competitievervalsing ?
Hetgeen PSV liet zien komt hier ook aardig de buurt.
Die Einhovenaren moeten zich diep en diep schamen. Dit was een wanprestatie in optima forma.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 13:14
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5873

Nao Väöre schreef : Hoe vaak ergeren we ons niet aan de JONG - elftallen en spreken we over competitievervalsing ?
Hetgeen PSV liet zien komt hier ook aardig de buurt.
Die Einhovenaren moeten zich diep en diep schamen. Dit was een wanprestatie in optima forma.


Jij en anderen zeiken dat dit vervalsing is, waarschijnlijk omdat de moffen ermee geholpen worden nu, en wellicht anders ook.

Maar nergens hoor ik een oplossing!

Ik vind dat PSV niks te verwijten valt, als je kampioen wordt ga je je kapot zuipe. Dat zou vrijwel ieder ander persoon ook doen!

Vrijwel elk jaar wordt een club kampioen een paar speelrondes voor t einde, een aantal andere clubs zijn dan ook al uitgespeeld (als een VVV). Valt hun wat te verwijten? Ik vind van niet. Kun je dit tegengaan? Nee ook niet. Tenzij je een regel bedenkt als: je mag pas vieren na het eind van de competitie ofzo op straffe van uitsluiting Europees voetbal ofzo? LOL!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 13:14
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 99
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5874
Ik ben absoluut geen PSV fan maar het spel en de intentie van PSV was nieteens zo slecht, ze hadden daar makkelijk kunnen winnen. Heb me meer geërgerd aan het tweede elftal wat Cocu opgesteld had...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 13:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5875
Mensen, geen paniek.

Ten eerste; weten we een paar jaar geleden de degradatie van de koempels? Op de laatste speeldag moest NEC naar Ajax dat al kampioen was. NEC had één punt nodig om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Ajax won al maanden vrijwel iedere wedstrijd, maar tegen nummer 17 NEC in eigen huis werd het opeens 2-2. Gevolg was dat Roda degradeerde. Dat PSV nu 2-2 speelt tegen Roda kunnen jullie je heel kwaad om maken, maar dit soort dingen gebeurt ieder jaar. En Roda heeft er dus al eens “nadeel” van gehad.

Ik zeg “nadeel” tussen aanhalingstekens, want iets wat Roda-fans heel graag vergeten is dat Roda zelf die competitieronde uit bij Go Ahead won. Nu was Go Ahead dat seizoen verrassend sterk en al veilig voor de laatste competitieronde. Ze eindigden 13e. Go Ahead verloor dat seizoen thuis alleen van Vitesse (dat toen op de eerste plaats stond en een goed seizoen kende), Ajax (de latere kampioen) en PSV. Tot de laatste twee thuiswedstrijden. Go Ahead was al drie wedstrijden voor het einde veilig en stond zelfs elfde, maar verloor nog even drie keer op rij. Thuis van Heerenveen, uit van Vitesse, beiden hadden weinig invloed op de competitie. En die laatste pot dus opeens van Roda. Go Ahead verloor het hele seizoen thuis alleen van clubs die uiteindelijk in de top zes zouden eindigen. Behalve Roda. Die wonnen opeens in Deventer.

Waar ze in Kerkrade een grote mond hadden over de “schande” van Ajax dat NEC een puntje gunde, had niemand daar oog voor het cadeau van drie punten dat ze zelf in Deventer kregen. Kortom; staar je niet zo blind op één wedstrijd.

En zelfs na gisteren: het kan nog alle kanten op.

NAC staat drie punten voor op Roda en heeft een veel beter doelsaldo. NAC krijgt nog Heerenveen in Breda, dat zie ik NAC eigenlijk wel winnen en daarmee zijn ze feitelijk veilig. Maar goed, kan ook zo maar anders lopen. Daarna nog Twente – NAC. Als NAC inderdaad thuis van Heerenveen speelt, is dan voor NAC het belang afwezig en zie ik Twente die wedstrijd wel winnen – als er voor Twente nog iets op het spel staat. Maar dat is maar zeer de vraag.

Sparta mag uit naar Feyenoord dat wellicht de week er voor de beker gewonnen heeft en dus wellicht zomeravond voetbal speelt. Daarna nog Heracles thuis. Heracles heeft de kansen op play-offs Europees voetbal verspeeld en won dit hele seizoen pas één uitwedstrijd (bij Roda). Als Sparta die wedstrijd nog ergens voor moet voetballen, zie ik ze dat wel winnen. Als Sparta nog vier punten pakt, is dat geen grote verrassing.

Twente moet uit naar Vitesse en daar zie ik Twente niet winnen. Nu dacht ik dat ook van Roda onlangs, maar Vitesse heeft de trainer ontslagen en speelt sindsdien weer veel beter. Daarmee is Twente gedegradeerd en speelt de laatste wedstrijd thuis tegen NAC nergens meer om. Mocht Twente stunten bij Vitesse, dan hebben we een heel nieuwe situatie en zie ik Twente ook NAC nog verslaan. Twente heeft een beter doelsaldo dan Roda (en Sparta).

Roda zelf moet uit naar VVV en thuis tegen ADO. ADO moet waarschijnlijk dan nog altijd punten pakken om de play-offs om Europees voetbal te halen. Die gaan het niet laten lopen. VVV is wel feitelijk uitgespeeld. Hopelijk dat daar derbygevoelens leiden tot minimaal een gelijkspel en hopelijk een overwinning van VVV. Dat Roda op 28 of 29 punten eindigt, is best reëel. Dat Sparta meer punten haalt, ook. NAC heeft al meer punten. Vraag is vooral wat Twente nog gaat doen. Nogmaals: het kan nog alle kanten op en ja ik zie ook de doemscenario’s die jullie beschrijven, maar even zo goed kun je claimen dat Roda er rechtstreeks uitvliegt. Meest waarschijnlijk: ze komen gewoon in de play-offs terecht. En dan moet ik het nog zien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 09:06
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5876

Jacques schreef : Meest waarschijnlijk: ze komen gewoon in de play-offs terecht. En dan moet ik het nog zien.


Tot nu toe is Roda kampioen play-offs; de laatste jaren hebben ze altijd weten te overleven. Daar werd ik gisteren nog even fijntjes aan herinnerd door een Roda collega...

En mijn gevoel nu zegt dat ze dit weer gaat lukken want ik vind ze sterker dan vorig seizoen. Toch, hoe mooi zou het zijn als wij die serie kunnen doorbreken....
Eerst zelf maar eens play-offs veilig stellen vanavond!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 10:47
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5877
Daar komt nog eens bij dat de Jupiler League ongekend zwak is dit jaar. Telstar of Emmen gaan Roda ook niet uit de Eredivisie knikkeren ben ik bang. De enige ploegen die ik op dit moment enige kans op promotie via de nacompetitie toedicht zijn NEC/Fortuna of de Graafschap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 13:03
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5878
www.1limburg.nl/weer-nieuwe-roda-jc-inve...c-investeerder-beeld

't Zoeväölste hoofstök oet 't Science-fiction book vaan die club....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 13:09 20 apr 2018 13:10 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5879
www.vi.nl/nieuws/opmerkelijke-belgische-...e-lonkt-voor-roda-jc

Ja hoor, nu weer een overname door de eigenaar van Club Brugge. Er zit echt geen plan achter bij Roda, gewoon de eerste de beste gek die wat geld overheeft uitnodigen en hopen dat hij bijt. Ik vraag me af of dit voor Roda een goede zet zou zijn. Die eventuele nieuwe eigenaar wil er echt geen miljoenen per jaar uit eigen zak bijsteken. En Roda heeft al forse tekorten. En als een Belg eigenaar is en de club feitelijk een dependance van Club Brugge is, dan ga je als sponsor ook eens achter je oren krabben of je nog wel zo veel geld aan Roda wil uitgeven. Je zorgt er dan feitelijk simpelweg voor dat die Belg minder aan Roda hoeft uit te geven, meer niet.

Raar verhaal weer. Een Nederlandse eredivisieclub als volledige dependance van een Belgische... Ik zie het niet zo.

[edit] Sorry MVVke, zie nu pas dat jij hetzelfde al gepost had.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 13:19
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5880
Maak niks Jacques ;) Mer wat 'ch m'ch zoe 'ns aof zaot te vraoge; Maag dit allemaol zoemer. Is dit neet 't zelfde es wat M.V.V. jaore geleie aon de hand had mèt Bilgic en co.? De maags toch mer 1 club höbbe?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden