Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

20 apr 2018 13:58
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5881
Hoewel VI een medium is dat iets serieuzer te nemen is dan Dagblad De Limburger, gaat het ook daar om lezers en daarmee adverteerders trekken. Een enkel orienterend gesprek wordt al gauw opgeblazen tot een overname die nagenoeg rond is. Ik moet het nog zien. vooral ook om de redenen die MVVke noemt. het mag simpelweg niet volgens de huidige regels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 14:38
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5882
Club Brugge in zee met Roda JC? Allesbehalve concreet, enkel verkennende gesprekken dus niet eens zeker

https://www.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/eredivisie/club-brugge-in-zee-met-roda-jc-allesbehalve-concreet-enkel-verkennende-gesprekken~a945225b/

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 14:56 20 apr 2018 14:59 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5883
Ik dacht zelf ook, daar gaan we weer.
Gelukkig blijkt er niet veel van te kloppen en kunnen we VI dus ook in de categorie 'sensatie-blad' schalen.
www.telegraaf.nl/sport/1941486/belgische...ent-overname-roda-jc

Het is afwachten. Wat ik begrepen heb willen ze op dit moment het liefste dat er niks in de media komt betreffende overname, omdat men wilt dat men zich focust op de sportieve kant op dit moment. Ze houden het in ieder geval goed stil, wat in het verleden wel eens anders was en over dit (nep)nieuws had ik van te voren nog niks gehoord.

Enige wat ik wel weet is dat dhr. Schrouff koste wat het kost Roda in goede handen wilt laten, maar dat voor hem ivm gezondheid de tijd ook begint te dringen.
Maar ook bijvoorbeeld dat Azimi verhaal was een grote media sensatie. Azimi is nooit serieus in beeld geweest. Er zijn gesprekken geweest, maar Azimi ging zelf naar de media met verhaal dat de deal 50% rond was terwijl dit dus totaal niet klopte. Ik vertrouw op Schrouff en hij zal absoluut het beste met Roda voor hebben. Maar respect dat hij het allemaal doet, die man verdient het om van z'n oude dag te genieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2018 16:54
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5884
Ik zag dat Fortuna de laatste wedstrijd Limburger Ed Janssen krijgt als scheidsrechter. Wat toevallig weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 15:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5885
Fortuna stadion is uitverkocht. Toch wel knap. Investeerder/ sponsor gevonden en in één klap wellicht (voor 99%zeker) promoveren. Ik hoop dat MVV nu ook eens op zoek gaat naar een goede sponsor. Geen drink water maar een echte sponsor. Want wat in 18 jaar niet lukt kan schijnbaar in anderhalf jaar zo gepiept zijn. Ik ben tevens benieuwd wat dit voor MVV gaat betekenen als men alleen in de jup achterblijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 17:32 27 apr 2018 17:38 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5886
MVV heeft een andere sponsor dan Drink Water op het shirt staan. Alhoewel Fortuna een ontzettend goede kans heeft op promoveren is 99% iets te hoog ingeschat. En als Fortuna promoveert, is nog niet zeker dat MVV alleen in de Juup achterblijft. Roda kan nog degraderen en MVV kan nog promoveren. Stel dat MVV toch alleen achterblijft, wat betekent dat dan? Ja, dan is MVV failliet. Alle sponsorcontracten komen te vervallen en niemand verlengt zijn seizoenkaart. Dan blijkt ook dat Veer zien MVV een groot piramidespel is en dat Frits Schrouff MVV al jarenlang MVV overeind hield maar nu per direct zijn geld terugeist. Ook komen we er nu pas achter dat Jack Vinders in Ber de Batteraof zit.

Sorry. Ik zou ook graag morgen om het kampioenschap spelen (of om directe promotie), maar ik word zo moe van de scheelgedraaide plaat dat het allemaal rampzalig is als we "alleen" in de Juup achterblijven. Denk je echt dat dat MVV sponsoren of toeschouwers scheelt? Ik denk dat het - buiten uiteraard het gemis van de wedstrijd MVV - Fortuna - allemaal wel meevalt hoor. Fortuna was pakweg de 15 jaar er voor het lachertje van het betaald voetbal maar leverde ons dat extra sponsoren of toeschouwers op? Echt niet. En ik weet niet of de sponsoren in Sittard in de rij staan om hun geld te geven aan een vage Turk die for all we know van Fortuna gewoon een ordinaire transfercarroussel om geld wit te wassen heeft gemaakt. Ja, Rdorenberg, kom er maar in met je reactie.

Fortuna trekt trouwens al het hele seizoen minder toeschouwers dan MVV hoor, dat ze één wedstrijd uitverkopen, de wedstrijd waarin ze directe promotie kunnen halen, zegt me niet zo veel. MVV - Roda was vorig jaar ook uitverkocht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Boe is dat feeske?, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 18:49
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5887
99% te hoog ingeschat. Kom op zeg. Denk je nu echt dat die in vol huis verliezen van jong Psv. No way.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 19:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5888
Tussen 99% en "denk je nu echt dat ze verliezen" zit een vrij groot gat. Ik verwacht dat Fortuna promoveert, maar ik ben er niet 99% zeker van. Jong PSV kan de periode pakken hè, die zijn in grote vorm. Fortuna zelf ook, dat weet ik.

Bovendien zullen de zenuwen wellicht een rol gaan spelen bij Fortuna.

Maar goed, ik neem die 99% van jou iets te letterlijk, excuus ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 19:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5889
Nou, in principe heb je een punt. Als het 1-1 wordt en Nec wint met 0-3 dan gaat het feest niet door in Sittard. Maar ik kan me de kampioenswedstrijd van MVV tegen Venlo nog herinneren. MVV moest ook winnen. Dat deden ze. Normaal gezien met zoiets op het spel, laat je het niet lopen. Vandaar inderdaad die 99%.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 19:42
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5890
Waar ik ook moe van wordt is het gezegde : blijkbaar kan in Sittard iets binnen 18 maanden, waar ons maar niet lukt, promotie.

Los van dat we morgen weten of feitelijk dit klopt, is het niet zo dat Fortuna een kampioenschap gekocht heeft met geld. (En dat die geldschieter dus de nr 1 reden is van promotie.) Ok de aanvallers zijn gehaald kunnen worden omdat Fortuna nu mogelijk aangesloten is bij een louche makelaars-spelers-clubs- carroussel, dat is direct de verdienste van Gün.

Maar in een normaal juup jaar zou Fortuna 5de geworden zijn, teams als NEC, Graafschap, Cambuur en Go Ahead hebben allemaal (zwaar) onder de verwachting gepresteerd.

Dat Fortuna kan promoveren is dus ook pieken op het juiste moment, geweldig gebruik kunnen maken van de geboden kans door blessurevrij te blijven en veel spelers in vorm te hebben, in combinatie met een hechte teamgeest. Het is een enorme prestatie! Heeft echter weinig met Gün te maken mijns inziens.

Net zoals de bijna promotie van MVV in 2013 en 2017 weinig met geld te maken had. En dat is meteen ook de redding voor onze club, er hoeven geen miljoenen bij, hooguit enkele tonnen, een goed selectiebeleid, wat geluk en een fanatieke aanhang, en wij kunnen ook meedoen.

Wat dan wel een probleem is, MVV komt dus niet zo snel aan die spelers die Fortuna mogelijkheeft door die makelaarsnetwerken... (dit is zo lastig te bewijzen maar het is algemeen bekend dat die netwerken er zijn)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2018 21:18
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5891

Jacques schreef : Ook komen we er nu pas achter dat Jack Vinders in Ber de Batteraof zit.


Zie je wel, ik had altijd al zo'n vermoeden, dee Batteraof!
Dat doen ze in Sittard natuurlijk ook veel beter; Fortunior zal altijd ene van Zittard zijn.

Haha, Jack Vinders, you're killing me! :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2018 18:37
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5892
Heeft dat Fortuna geluk, dat Rosario, Gudmundsson, Lammers, Malen etc niet meedoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2018 19:07
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5893
Ik snap niet dat er mvv supporters zijn die Fortuna de promotie gunnen. Fortuna is gewoon net zoals de moffen een keiharde concurrent van ons. In grensgemeentes zoals Meerssen lopen nu al Fortuna supporters rond, wat denken jullie dat er gebeurd als die club naar de eredivisie gaat? Potentiële supporters en sponsoren uit de grensgemeentes zullen eerder naar fortuna gaan dan naar MVV in de juup. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de moffen. Hoe slechter het bij onze buren gaat hoe beter dat voor ons is en andersom. Beschouw trouwens ook eens hoe clubs als cambuur en go ahead eagles zijn gegroeid door een promotie. Die clubs ziin ons zowel commercieel als qua supporters voorbij gestreefd terwijl ze een aantal jaar geleden op een vergelijkbaar niveau als ons zaten. Ik gun ze dus alleen dat ze het slechter dan ons doen en verder niks!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2018 19:23
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5894
1 x 20ste 3x 19e 2x 17e 3x 16e 3x 15e 1x 11e 1x 8ste en 1x 7e . Fortuna is in de laatste 15 jaar maar 2x in de top 10 geeindigd . Dit is gewoon BIZAR .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2018 20:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5895
Dat is MVV zelf schuld. Een club wat failliet is naar kampioen. MVV had er 18 jaar de tijd voor. Ze zijn het zelf schuld. C'est ça.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden