XAVIER MBUYAMBA

28 mei 2019 21:26
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #76
Is de moeite nog niet meer waard om over deze zakkenvuller te praten.

MVV moet doorpakken nu, afspraken maak je van tevoren. Betrek je de ouders ook bij.
Ik ken MVV qua jeugdopleiding niet, maar ik zou verwachten dat jeugdtrainers hier ook een rol in spelen. Wat dat betreft is het dan ook goede zet dat Robbie Servais trainer O19 wordt, dan heb je een linking pin.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:36 28 mei 2019 21:38 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
XAVIER MBUYAMBA #77

Raffalaldo schreef : En je kunt het ook anders zien, MVV heeft misschien wel hebben gedacht, we bieden hem een contract en laten hem spelen. Dan is de kans misschien groter dat hij toch voor ons tekent.

Dat zou best kunnen, want zo naïef schat ik MVV wel in.

Laten we inderdaad hopen dat met Robbie Servais verbetering komt in het herkennen van talent. Anders kunnen we beter stoppen met onze jeugdopleiding.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2019 09:04
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
XAVIER MBUYAMBA #78
Is Xavier nog op trainingen, of is deze vogel definitief gevlogen?
Indien weg maar hier best een slotje op ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 13:41
MVV86
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 13:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
XAVIER MBUYAMBA #80
Je kunt er van alles van vinden, maar voor die jongen is dit natuurlijk helemaal een droomtransfer. Niet netjes gespeeld maar zeg op die leeftijd maar eens nee tegen Barcelona. Op iedere leeftijd trouwens. Ik hoop ondanks alles dat hij zich daar goed ontwikkelt en vanaf komende zomer ieder jaar voor tientallen miljoenen van club wisselt, zodat wij over vijf jaar in het superdeluxe Xavier Mbuyamba-stadion (met schone stoeltjes!) spelen ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 13:53
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
XAVIER MBUYAMBA #81
Barça haalt na De Jong en Reis weer Nederlander: MVV-parel naar La Masia

Gepubliceerd: maandag 26 augustus 2019 om 13:27

Laatste update: maandag 26 augustus 2019 om 13:48

Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook

FC Barcelona heeft zich na de komst van Frenkie de Jong, Ludovit Reis en Mike van Beijnen weer versterkt met een Nederlander. De zeventienjarige Xavier Mbuyamba komt over van MVV.

Mbuyamba gaat in de jeugd van Barça spelen. Vorig seizoen kwam hij elf keer in actie namens MVV in de Keuken Kampioen Divisie en meerdere Europese topclubs zouden achter de lange verdediger aan hebben gezeten. De keuze is uiteindelijk op Barcelona gevallen.

Chelsea, Celtic, FC Porto, Bayern München, Liverpool en de Nederlandse clubs Heracles Almelo en FC Groningen hadden belangstelling voor Mbuyamba. Bij MVV beschikte hij over een amateurcontract, waardoor hij in principe vrij was om te gaan en staan waar hij wil. MVV schoof Mbuyama nog een driejarig contract onder de neus, maar dat mocht niet baten.

De geboren Maastrichtenaar maakte op 9 november, een kleine twee maanden voor zijn zeventiende verjaardag, zijn debuut in het eerste elftal van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 14:07 26 aug 2019 14:15 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
XAVIER MBUYAMBA #82
Die gekke makelaar toch, brengt hij zo'n jongen naar één of andere flut club, terwijl hij gewoon hier gezellig voor een appel en een ei in Maastricht had kunnen voetballen.. Onbegrijpelijk...

#Kapitaalvernietiging
#GeenOpleidingscontrole
#AchJehJehJoaVasteloavendIsWeerDao..
#VeerBlieveDruime
#LoatMerLekkerGoonZoeWieUtGeit

Ik kan niet wachten op de plottwist van één van onze positivo's in dit topic, waaruit blijkt dat FC Barcelona geen kijk op het voetbal heeft, hun jeugdopleiding de MC Donalds onder de opleidingsinstituten is en MVV de grote winnaar in dit verhaal is. En dat dit echt geen verwijtbare commerciële nederlaag is. Het komt ook zo vaak voor dat wij een speler opleiden waar we geld voor konden vangen. (Eén keer in de 50 jaar..)

(Mijn bloed kookt hiervan..)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 14:21
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #83
Ach @houten, MVV is wellicht wat naief geweest om hem geen contract aan te bieden nog voordat hij ook maar 1x opgesteld werd.. Toch kan ik me ook goed indenken dat MVV dat niet wilde op basis van wat wedstrijden in de jeugd. De voetbalwereld is totaal gek geworden en de makelaars maken het helemaal kapot. Barcelona kan een gok wagen voor een paar ton, MVV niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 16:26 26 aug 2019 16:40 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
XAVIER MBUYAMBA #84
@Houten: beetje flauwe reactie over de zogenaamde 'positivo's' die je op nogal flauwe wijze en blijkbaar uit frustratie woorden in de mond legt. Laten we elkaar vooral zo bejegenen, wordt de sfeer alleen maar beter van! 

On topic: mooie stap voor die jongen, zuur voor MVV, behalve als Barça hem over een paar jaar voor miljoenen verkoopt. Dit is echter voor nu zonde voor MVV en had met de kennis van nu anders aangepakt moeten worden, al zijn er ook wel behoorlijk wat nuances hierin aan te brengen. MVV heeft hem wel degelijk in een vroeg stadium een contract aangeboden (waarvan niemand de inhoud weet). Dat hij dat niet heeft geaccepteerd is zijn goed recht. Zijn makelaar had blijkbaar een beter verhaal dan wij, en naar nu blijkt heeft die vent woord gehouden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf verwacht had dat Mbuyamba uiteindelijk ergens bij een of andere vage club in Oost-Europa zou uit komen, zeker na de verhalen dat bijvoorbeeld Vitesse hem afgewezen had. Bovendien vond ik Mbuyamba zelf heus wel aardig in de wedstrijden die hij speelde, maar om nou te zeggen van niveau Barça, nee. Kan me ook niet herinneren dat iemand hier dat wel vond, en ook de voetbalwereld an sich niet, gegeven dat hij volgens mij nooit voor vertegenwoordigende elftallen heeft gespeeld en op zijn 17e nog steeds bij MVV zat. Maar goed, met de kennis van nu hadden we hem inderdaad meteen toen het legaal mogelijk was een contract moeten laten tekenen. Ik zou zelfs graag zien dat MVV elke jeugdspeler op hun 16e standaard een contract zou laten tekenen om dit soort situaties te voorkomen. Gegeven de financiële situatie van ons is het niet gek dat dat niet gebeurd. Eveneens te begrijpen is dat ze een 17 jarige jeugdspeler met een handvol wedstrijden geen dik contract aangeboden hebben. Sowieso is er natuurlijk geen enkele garantie dat als MVV hem een dik contract had gegeven hij uiteindelijk ook met flinke winst verkocht zou zijn.

Enfin, dat zijn allemaal nuanceringen, feit blijft dat het in beginsel zuur is dat een speler naar Barcelona gaat en wij er weinig aan over houden (opleidingskosten zullen wel vergoed worden lijkt me, maar dat is een habbekrats natuurlijk. Edit: gezien het bericht hieronder valt dat wellicht mee).

Los van dit alles, alle succes aan Mbuyamba gewenst en ik hoop op vele miljoenentransfers de komende jaren. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 16:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
XAVIER MBUYAMBA #85
Met het risico dat ik automatisch maar weer eens een positivo ben, ik heb begrepen dat Barcelona wel degelijk een opleidingsvergoeding moet betalen en dat die vergoeding bij een contract bij een buitenlandse club binnen UEFA jurisdictie om relatief forse bedragen gaat. Zie ook deze link:

www.holla.nl/nieuwsbericht/opleidingsvergoeding/

Nu kun je dit soort regelingen alsnog op verschillende manieren lezen. Ik weet bijvoorbeeld niet eens welke categorie club MVV is - waarschijnlijk II of III - en hoe ze het aantal jaar precies bepalen. Stel dat MVV categorie II is en Mbuyamba drie seizoenen in de opleiding heeft gezeten volgens deze regeling, gaat dat toch om 180.000 euro.


Een doekje voor het bloeden, ik weet het, maar tegelijkertijd voor MVV best veel geld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 16:36
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
XAVIER MBUYAMBA #86
Maar Mbuyamba heeft toch nooit een profcontract bij MVV ondertekend (voorwaarde 1 uit bron van Jacques)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 16:45
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
XAVIER MBUYAMBA #87

Frank Salemans schreef : Maar Mbuyamba heeft toch nooit een profcontract bij MVV ondertekend (voorwaarde 1 uit bron van Jacques)?


Dat maakt volgens mij niet uit Frank, want als een speler vanuit een amateurclub een contract tekent bij een profclub heeft hij ook nergens een contract gehad. Maar die amateurclub krijgt wel een opleidingsvergoeding!!

Dus denk dat MVV hier ook wel een centje aan overhoudt!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 16:59 26 aug 2019 17:03 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
XAVIER MBUYAMBA #88
@Tuur, trek het je niet aan, het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld. Het was de uitkomst van de vorige discussie over dit onderwerp, met deze nieuwe informatie, verwachte ik dat het ook weer die kant op zou gaan. (Ik zat er niet veel naast.:p)

Natuurlijk is zo'n jongen niet houdbaar voor MVV, maar dat kleine contract voor de drempel van zijn debuut zou ons enorme procenten hebben gescheeld. Hetzelfde dilemma speelt nu met Zeegers, straks debuteert ie, tankt hij vertrouwen, en ontgroeit hij binnen zes wedstrijden de club. Er horen gewoon jeugdspelers op de begroting te staan ieder seizoen om dit scenario te voorkomen. Raar genoeg gebeurde dat bij de gebroeders Martina wel nog. Maar goed dat is natuurlijk lastig als je al geen bestaansrecht hebt om überhaupt 18 spelers vast te kunnen leggen ieder seizoen, dat je dan ook nog 4 extra jeugdspelers moet mee begroten op een klein contract. Maar als je daar financieel niet in toe in staat bent, dan kun je beter stoppen met het opleiden van spelers, want je maakt er alleen maar andere verenigingen blij mee met dit kaliber speler.

Een orgaan binnen MVV heeft hier gewoon niet goed haar werk gedaan. Iemand had in de jeugd de potentie van Mbuyamba moeten opmerken en waarborgen. Dat is niet gebeurd. Bij iedere andere BVO met aandeelhouders, zou er nu iemand zijn functie zijn verloren over dit debacle. Bij MVV koekenbakken we gewoon vrolijk verder. Maar daar mag ik natuurlijk niks over zeggen, of ik moet het zelf gaan doen.. bij Zwemvereniging Jekerdal onder de betaald voetbalclubs..

Stel je voor dat Fortuna door een fout Schuurs transfervrij had laten vertrekken, dan zou die Turkse investeerder het hele clubbestuur voor straf naar Mekka hebben gestuurd voor strafrondjes.. Maar hier mag het allemaal maar gewoon onder het motto 'Ach Jeh", "Jeh Joa".. Wij passen ons gewoon aan, ieder resultaat is het juiste. (Ik ga nu stoppen met typen, dit is niet goed voor mijn hart.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Tuor, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 17:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
XAVIER MBUYAMBA #89

Frank Salemans schreef : Maar Mbuyamba heeft toch nooit een profcontract bij MVV ondertekend (voorwaarde 1 uit bron van Jacques)?


Maar het is hem wel aangeboden. Het staat niet mijn bron maar uit eerdere gevallen heb ik begrepen dat de intentie om hem te laten tekenen al genoeg is. Geen idee of dat klopt hoor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 17:31
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
XAVIER MBUYAMBA #90
Goed lezen svp.

"Wij hebben het aanbod én de club MVV afgewezen. Hij keert dus niet terug bij MVV", laat zaakwaarnemer Carlos Tavares Barros weten aan De Limburger.[/i]"

Het gaat dus niet alleen om een contractaanbod lijkt mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden