XAVIER MBUYAMBA

17 mei 2019 21:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1868
Meer
XAVIER MBUYAMBA #61
De vraag is eigenlijk waarom leiden we spelers op ?! en de 2de vraag is als we vinden dat we opleiden waarom zien we dan niet of iemand wel of geen talent heeft die in aanmerking gaat komen voor een contract en tussen tegen de A selectie aan zit om er zelfs al bij hoort

Kijk als we opleiden maar we kunnen niet meer zien of iemand op KKD een waarde kan gaan worden en dus daar niet naar handelen voordat die persoon uberhaupt minuten in MVV1 heeft gemaakt , dan kunnen we wat mij betreft vandaag stoppen met opleiden of en dat kan ook nog misschien leiden we wel goed op maar zijn de mensen die doortastend moeten zijn en moeten beslissen over contract geen contract niet goed genoeg , dus zeg maar het doorselecteren naar MVV1 of potentieel MVV1 en daar hangt dan een contract aan vast

Welnu als ik bij MVV zie hoe vaak er spelers weken in de voorbereiding meelopen die pas op het eind een contractje krijgen , die worden maar getest en getest om gek van te worden. Dan heb ik bij MVV gewoon het vermoeden dat er mensen te lang over doen om keuzes te maken of om te zien dat iemand het in zich heeft.
Ron Elsen daarvan heb ik geen hoge pet op als het gaat om bovengenoemde, ik denk echt dat Ron het niet goed genoeg ziet . Ik had ook persoonlijk gehoopt dat ergens een BVO Ron om zijn diensten bij MVV ergens zou zijn opgevallen en men hem als coach een aanbieding zou hebben gedaan. Helaas geen enkele club wil met Ron Elsen en wij zitten er aan vast en dat zegt ook genoeg dat er geen interesse is .


Ik vind zelf als je als MVV wilt opleiden en je geeft spelers als Xavier geen contract maar tuinkabouters als Tuur Houben wel dan klopt je hele beleid niet dan stop maar direct met opleiden.
Dus voor mij had Xavier al maanden eerder een contract moeten hebben , daarmee zeg ik niet dat het een topper gaat worden. Want wat ik van hem gezien heb daar van moet ik zeggen dat niet zo bijzonder vond, wel goed genoeg voor een contractje dus maar al deze ophef over zijn persoon is overdreven. Hij is meer momenten uit de wedstrijd gespeeld dan dat hij echt opviel door doortastend verdedigen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard, Driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 00:21
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
XAVIER MBUYAMBA #62
Ik volg de discussie over Xavier met veel interesse. Daarbij vallen me drie dingen op:
- De respectvolle manier waarop standpunten toegelicht worden. Mooi.
- Het gemak waarmee gesproken wordt over het talent Mbuyamba. Dat lijkt me vooral scorebord journalistiek achteraf. Chelsea heeft belangstelling dus hoe dom is MVV om dat talent niet vast te leggen. Mijn vraag: als Chelsea geen belangstelling had getoond, hadden we er dan hetzelfde tegen aangekeken?
- Het niet participeren van een volwaardig tweede jeugdteam. Spelers hikken tegen een eerste team aan, maar doen op niveau geen wedstrijdritme op. Dan wordt het ook niet eenvoudiger om de kwaliteit van je eigen talenten echt te stimuleren en op basis daarvan te beoordelen. Dat MVV daar niet in investeert vind ik een structurele fout.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 11:17
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
XAVIER MBUYAMBA #63

Napoleon schreef : Want wat ik van hem gezien heb daar van moet ik zeggen dat niet zo bijzonder vond, wel goed genoeg voor een contractje dus maar al deze ophef over zijn persoon is overdreven. Hij is meer momenten uit de wedstrijd gespeeld dan dat hij echt opviel door doortastend verdedigen !

Beste Napoleon, als je de wedstrijd NEC Nijmegen-MVV Maastricht in december gezien had, zou je beslist een ander oordeel hebben gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 11:39
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
XAVIER MBUYAMBA #64
Napoleon schreef: wat ik van hem gezien heb daar van moet ik zeggen dat niet zo bijzonder vond, wel goed genoeg voor een contractje dus maar al deze ophef over zijn persoon is overdreven. Hij is meer momenten uit de wedstrijd gespeeld dan dat hij echt opviel door doortastend verdedigen !

Je vergeet dat 't mènneke pas 17 is!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 11:39
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
XAVIER MBUYAMBA #65

Napoleon schreef : Ik vind zelf als je als MVV wilt opleiden en je geeft spelers als Xavier geen contract maar tuinkabouters als Tuur Houben wel dan klopt je hele beleid niet dan stop maar direct met opleiden.
Dus voor mij had Xavier al maanden eerder een contract moeten hebben , daarmee zeg ik niet dat het een topper gaat worden. Want wat ik van hem gezien heb daar van moet ik zeggen dat niet zo bijzonder vond, wel goed genoeg voor een contractje dus maar al deze ophef over zijn persoon is overdreven. Hij is meer momenten uit de wedstrijd gespeeld dan dat hij echt opviel door doortastend verdedigen !


Dus volgens jou moet MVV haar beleid wat betreft het vastleggen en aantrekken van spelers gaan baseren op de lengte van spelers? Met dat uitgangspunt kun je zeggen dat Marvin Ogunjimi toch echt een goede deal was. Tuur Houben wegzetten als tuinkabouter om je stelling wat betreft Xavier Mbuyamba kracht bij te zetten vind ik onterecht en getuigt van weinig klasse. Die opmerking heb je in dat hele verhaal toch niet nodig? Prima als jij vindt dat het opleiden en contracteren van talenten erg slecht wordt gedaan door MVV, maar zeer onnodig om dan een andere contractspeler als tuinkabouter weg te zetten. Sinds wanneer moet een speler die op de positie van Houben speelt over lengte beschikken? Onbegrijpelijke opmerking wat mij betreft als je ziet wat Houben in de speeltijd die hij dit seizoen gekregen heeft bracht. Vaak goed ingevallen en beslissend bij de 2-2 tegen Roda met een geweldige solo.

Laten we Golpek dan maar meteen een contract voor het leven geven. Emrullah Güvenc was om met jouw woorden te spreken ook een 'tuinkabouter', heeft het toch ook niet verkeerd gedaan bij ons? Was geen topper maar een verdienstelijke speler, dat is Houben ook. Het was overigens ook een 'tuinkabouter' die in extremis de wereldtitel voor de neus van Oranje wegkaapte 8 jaar geleden. Wellicht neem ik je declassering van Houben door het gebruik van dat woord wat te serieus, corrigeer me dan maar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 13:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
XAVIER MBUYAMBA #66

De Zwarte Vogel schreef :

Napoleon schreef : Want wat ik van hem gezien heb daar van moet ik zeggen dat niet zo bijzonder vond, wel goed genoeg voor een contractje dus maar al deze ophef over zijn persoon is overdreven. Hij is meer momenten uit de wedstrijd gespeeld dan dat hij echt opviel door doortastend verdedigen !

Beste Napoleon, als je de wedstrijd NEC Nijmegen-MVV Maastricht in december gezien had, zou je beslist een ander oordeel hebben gehad.

En dan nog den Bosch-MVV. Het waren misschien maar 10 minuten, maar wel een heel opvallende 10 minuten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 08:14
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
XAVIER MBUYAMBA #67
Xavier is bij MVV als spits in de jeugd begonnen. Kon op die positie geen potten breken. Dit geldt ook als verdediger. in de omschakeling van verdedigen naar opbouw / aanval is nog veel winst te behalen. Wat ik niet snap is waarom Racing Genk Mbuyamba niet heeft overgenomen? Het is al vaker gebeurd dat talenten van MVV eerst naar Genk gaan......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 03:49
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
XAVIER MBUYAMBA #68
Onduidelijkheid over begeerde MVV-parel (17): "Hij keert dus niet terug bij MVV"

De begeerde Xavier Mbuyamba lijkt MVV de rug toe te keren, hoewel de Maastrichtenaren daar nog niet van op de hoogte zijn. De zeventienjarige verdediger brak dit seizoen door en speelde zich in de kijker van Heracles Almelo, FC Groningen en een serie buitenlandse topclubs.

Chelsea, Liverpool, Bayern München en FC Porto hebben Mbuyamba op de korrel, meldde Voetbal International eerder deze maand al. MVV heeft ook een poging gewaagd om de verdediger binnenboord te houden, maar dat lijkt een kansloze missie te zijn. "We hebben het aanbod én de club MVV afgewezen. Hij keert dus niet terug bij MVV", laat zaakwaarnemer Carlos Tavares Barros weten aan De Limburger.

'Chelsea, Liverpool, Bayern, Porto, Heracles en Groningen willen Nederlander (17)'Mbuyamba

MVV weet echter van niets: volgens directeur Paul Penders is er door het kamp-Mbuyamba nog niet gereageerd op de driejarige contractaanbieding die de club gedaan heeft. "Wat ons betreft is het aanbod nog formeel in overweging", laat Penders weten.

Mbuyamba debuteerde op 9 november in het betaald voetbal en kwam sindsdien tot elf Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden namens De Sterrendragers.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 11:51 28 mei 2019 11:51 door De Zwarte Vogel. Reden: is vergeten!
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
XAVIER MBUYAMBA #69
Xavier is in ons recht nog niet eens handelingsbekwaam, maar hij heeft wel al zijn ziel en zaligheid verkocht aan een zaakwaarnemer die in wezen maar één belang heeft en dat is zijn eigen portemonnee. Het is nog steeds zo dat deze geldwolven jonge spelers stroop om de mond smeren om het goud in hun eigen zakken te laten vloeien!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 12:39 28 mei 2019 12:42 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
XAVIER MBUYAMBA #70

De Zwarte Vogel schreef : Xavier is in ons recht nog niet eens handelingsbekwaam, maar hij heeft wel al zijn ziel en zaligheid verkocht aan een zaakwaarnemer die in wezen maar één belang heeft en dat is zijn eigen portemonnee. Het is nog steeds zo dat deze geldwolven jonge spelers stroop om de mond smeren om het goud in hun eigen zakken te laten vloeien!

En het MVV-belang is om een speler te ontwikkelen die zodanig presteert dat het uiteindelijk waarde oplevert voor de club. De MVV-portemonnee. Of leiden we soms spelers op voor een ideëel doel?

Met de instelling dat de grote boze buitenwereld van makelaars de boosdoeners zijn kom je vandaag de dag nergens. Laten we ons focussen op ons eigen falen in het herkennen van uitzonderlijk talent en het op tijd beschermen van eigen producten.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 13:27 28 mei 2019 13:30 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #71

Sjotelsplak schreef : En het MVV-belang is om een speler te ontwikkelen die zodanig presteert dat het uiteindelijk waarde oplevert voor de club. De MVV-portemonnee. Of leiden we soms spelers op voor een ideëel doel?

Met de instelling dat de grote boze buitenwereld van makelaars de boosdoeners zijn kom je vandaag de dag nergens. Laten we ons focussen op ons eigen falen in het herkennen van uitzonderlijk talent en het op tijd beschermen van eigen producten.


Volgens Trepke B heeft Xavier in November al een aanbod van MVV gehad en begon die makelaar toen spelletjes te spelen.
Altijd makkelijk om MVV te veroordelen op hun falen als je niet alle details kent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 13:57
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
XAVIER MBUYAMBA #72
Is het normaal als je als 16 jarige al een contract hebt met een makelaar?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 14:41
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
XAVIER MBUYAMBA #73
effen een stom vraagje wat brengt deze jongen op voor mvv ? :oops:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 18:31
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
XAVIER MBUYAMBA #74

jeoff schreef :

Sjotelsplak schreef : En het MVV-belang is om een speler te ontwikkelen die zodanig presteert dat het uiteindelijk waarde oplevert voor de club. De MVV-portemonnee. Of leiden we soms spelers op voor een ideëel doel?

Met de instelling dat de grote boze buitenwereld van makelaars de boosdoeners zijn kom je vandaag de dag nergens. Laten we ons focussen op ons eigen falen in het herkennen van uitzonderlijk talent en het op tijd beschermen van eigen producten.


Volgens Trepke B heeft Xavier in November al een aanbod van MVV gehad en begon die makelaar toen spelletjes te spelen.
Altijd makkelijk om MVV te veroordelen op hun falen als je niet alle details kent.

Rijkelijk te laat dus! Mbuyamba debuteerde op 9 november. Als ik in zijn schoenen stond zou ik ook lekker wachten tot het einde van het seizoen. Zeker als je toch weet dat je aan spelen toekomt en de aanbieding van MVV niet geweldig is. Andere clubs doen dat veel zakelijker bij spelers die nog maar 1 jaar contract hebben. Ofwel je tekent bij, ofwel krijg je het hele seizoen 0 minuten speeltijd.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 19:21 28 mei 2019 19:26 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
XAVIER MBUYAMBA #75
Rijkelijk laat? MVV heeft hem al snel na zijn debuut een aanbieding gedaan. En ja, je kunt altijd zeggen, MVV had de kwaliteiten allang moeten zien, maar het is altijd maar afwachten hoe een speler zich in het eerste elftal zich profileert. Als hij toen al voor zijn debuut een contract had gekregen en hij bakte erna totaal niets van, dan waren we aan het zeiken dat deze jongen een contract had gekregen en dat MVV geld zomaar weggooit.

MVV kan het helaas nooit goed doen... Helaas gebeurt dit nu, maar wie had gedacht dat de Europese top achter een jeugdspeler van MVV zou aangaan?
En je kunt het ook anders zien, MVV heeft misschien wel hebben gedacht, we bieden hem een contract en laten hem spelen. Dan is de kans misschien groter dat hij toch voor ons tekent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden