XAVIER MBUYAMBA

27 aug 2019 15:01
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #106
Je hoeft toch maar te tellen? Dat kan de journalist, en dat kan een andere club ook. Of je het nou van Ron hoort, uit de krant, of door zelf de UEFA site erbij te pakken. Ik zie het probleem niet.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 15:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
XAVIER MBUYAMBA #107
Ik zie het probleem wel.

Je gaat toch niet in de media open en bloot verkondigen dat je even €310.00,- kletsers binnenhaalt voor een jeugdspelertje? De zakenwaarnemer en/of speler leest dit ook en gaan vervolgens meer vragen, want ja jullie hebben net €310.000,- ontvangen als opleidingsvergoeding. Staat ook mooi in omschreven sinds wanneer hij bij MVV was (denk dat dit bijvoorbeeld niet iedereen weet). Je moet men net wijzer maken dan ze al vaak zijn. Als niets bevestigd is door een club, kan iemand daar ook niets op verhalen.

Daarnaast vraag ik mij af of dit daadwerkelijk wel allemaal zo geldt. Niet verkeerd bedoelt, maar een speler als Zev van Melick speelde ook de hele jeugdopleiding bij MVV. Het kan toch niet zo zijn dat een andere club uit de KKD (als ze hem hadden gewild) dan een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 15:09
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
XAVIER MBUYAMBA #108
Nog een aantal leuke feiten, die verder niet helemaal gerelateerd zijn aan deze transfer (ik gebruik wel spelers van MVV als voorbeeld):
- Bij iedere internationale transfer vóór het einde van het seizoen waar de speler 23 wordt, heeft MVV recht op een opleidingsvergoeding. Bij zowel een vertrek tijdens de contractduur als bij een transfervrij vertrek.
- Wanneer een speler op huurbasis heeft gespeeld bij ons, kan MVV ook recht hebben op zowel een opleidingsvergoeding als solidariteitsvergoeding.
Even als voorbeeld, stel Lavelee tekent morgen een contract bij Ajax dan hebben wij (in theorie) recht op 90.000 euro. Ik kan mij echter voorstellen dat bij een huurovereenkomst wordt vastgesteld dat de rechthebbende club (MVV in dat geval) afziet van de vergoeding.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 15:23
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #109

Lijnsje@tappunt schreef : Ik zie het probleem wel.

Je gaat toch niet in de media open en bloot verkondigen dat je even €310.00,- kletsers binnenhaalt voor een jeugdspelertje? De zakenwaarnemer en/of speler leest dit ook en gaan vervolgens meer vragen, want ja jullie hebben net €310.000,- ontvangen als opleidingsvergoeding. Staat ook mooi in omschreven sinds wanneer hij bij MVV was (denk dat dit bijvoorbeeld niet iedereen weet). Je moet men net wijzer maken dan ze al vaak zijn. Als niets bevestigd is door een club, kan iemand daar ook niets op verhalen.

Daarnaast vraag ik mij af of dit daadwerkelijk wel allemaal zo geldt. Niet verkeerd bedoelt, maar een speler als Zev van Melick speelde ook de hele jeugdopleiding bij MVV. Het kan toch niet zo zijn dat een andere club uit de KKD (als ze hem hadden gewild) dan een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen?


Zit wat in ja, bedankt voor de uitleg.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 15:31
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
XAVIER MBUYAMBA #110

Lijnsje@tappunt schreef : Daarnaast vraag ik mij af of dit daadwerkelijk wel allemaal zo geldt. Niet verkeerd bedoelt, maar een speler als Zev van Melick speelde ook de hele jeugdopleiding bij MVV. Het kan toch niet zo zijn dat een andere club uit de KKD (als ze hem hadden gewild) dan een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen?


Nee, inderdaad. Uit het verhaal van Audiowaste kun je opmaken dat de te betalen vergoeding afhankelijk is van de categorie club waar de speler naar toe verkast. Een club uit de KKD zal dus logischerwijs nooit eenzelfde bedrag hoeven te betalen als een topclub als Barcelona. Daarnaast kunnen clubs zelf een afweging maken of de speler waardevol genoeg is om aan te trekken wanneer er een dergelijke vergoeding betaald dient te worden.

Als het verhaal van Audiowaste klopt - waar ik wel van uit ga - heeft MVV dus gewoon recht op dat geld en is Barcelona het verplicht om te betalen. Ik denk ook niet dat ze daar wakker liggen van 3 ton.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 16:41
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
XAVIER MBUYAMBA #111

Lijnsje@tappunt schreef :
Daarnaast vraag ik mij af of dit daadwerkelijk wel allemaal zo geldt. Niet verkeerd bedoelt, maar een speler als Zev van Melick speelde ook de hele jeugdopleiding bij MVV. Het kan toch niet zo zijn dat een andere club uit de KKD (als ze hem hadden gewild) dan een dergelijk bedrag voor hem op tafel leggen?

Mijn hele pleidooi had alleen betrekking op internationale transfers waarbij de regels van de FIFA gelden. Bij een binnenlandse transfer gelden de regels van de KNVB.

Stel Mbuyamba was naar Heracles gegaan, dan hadden we 1.523 euro per opleidingsjaar gekregen (8 x 1.523 = 12.184 euro) dit is een bedrag waar de meeste clubs nog wel een risico voor kunnen lopen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2019 10:18
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
XAVIER MBUYAMBA #112
Mooi transfer voor hem.
En dan nog iets waarom probeert MVV niet met Barcolana een samenwerkinsverband? Als je akluivert toch aan de lijn hebt gehad?
Vragen kun je altijd toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2019 11:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
XAVIER MBUYAMBA #113
Wie zegt dat dat niet gevraagd is? Alleen denk ik dat Barcelona zo ongeveer 1000 verzoeken per jaar krijgt voor een samenwerking (of gewoon of Barcelona nog een speler gratis wil uitlenen). Denk niet dat MVV daar veel gewicht in de schaal kan brengen. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2019 16:18
MVV86
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
XAVIER MBUYAMBA #114
Xavier stond overigens gisteravond in de basis bij de openingswedstrijd van het nieuwe tweede stadion van Barcelona. Barcelona U19 - Ajax U19 (0-2)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2019 16:54 28 aug 2019 16:55 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
XAVIER MBUYAMBA #115


Prima pass van Mbuyamba, zo had hij er meerdere gisteren.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 21:24
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 98
Meer
XAVIER MBUYAMBA #116
'Xavier Mbuyamba (18) laat Barcelona achter zich en maakt toptransfer'

Levert dit nog geld op voor MVV?

www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=375237

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 21:35
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 460
Meer
XAVIER MBUYAMBA #117

MVV_Mestreech schreef : 'Xavier Mbuyamba (18) laat Barcelona achter zich en maakt toptransfer'

Levert dit nog geld op voor MVV?

www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=375237


Jacques, kom er maar in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 09:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
XAVIER MBUYAMBA #118
Dank voor de eer, maar Audiowaste heeft dit veel beter uitgezocht dan ik ooit zou kunnen!

Audiowaste, verbeter me gerust, maar het komt hier op neer: MVV heeft recht op 2% van de transfersom, en eventueel nog aanvullend wederom 310.000 euro opleidingsvergoeding.

Stel dat Mbuyamba voor 5 miljoen gaat, krijgen we dus in ieder geval 100.000 euro en wellicht daar nog eens 310.000 euro bovenop.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 09:19
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
XAVIER MBUYAMBA #119
Dan hoop ik dat hij een echte voetbalnomade wordt en we jaarlijks nog wat kunnen verdienen.. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 09:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
XAVIER MBUYAMBA #120
Los van wat MVV hier wel,of niet aan kan verdienen vind ik dit een merkwaardige move.
Een jaar geleden wilde Chelsea hem ook hebben maar koos hij (of waarschijnlijker, zijn zaakwaarnemer) voor Barcelona. Gezien de stad, het weer maar vooral de jeugdopleiding een stap die ik logisch vond. En dan na een jaar Barcelona niet goed genoeg meer vinden? Dit lijkt me een stap waar vooral de zaakwaarnemer beter van wordt.
Maar laten we het allemaal maar eens even afwachten. Het is de Daily Mail die met die bericht komt. Een van de meest waardeloze, sensatiezoekende tabloids die er bestaan waarbij het enkel gaat om kranten verkopen en de waarheid volstrekt irrelevant is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.597 seconden