XAVIER MBUYAMBA

14 mei 2019 13:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
XAVIER MBUYAMBA #31
Iedere jeugdspeler die een wedstrijdje speelt moet dus een contract hebben volgens sommigen. Dat kan je inderdaad als beleid gaan voeren. Minimumloon van een 18jarige is 770 euro per maand (ongeveer). Bruto loonkosten voor een werkgever ongeveer 12.000 euro per jaar. Gemiddeld 3 nieuwe jeugdspelers per jaar, driejarig contract, betekent dat je na drie jaar tijd negen jeugdspelers hebt. Negen keer 12.000 euro maakt 108.000 euro per jaar dat je kwijt bent aan dit beleid. En let wel: dat is dus aan minimumloon van een 18jarige, maar die spelers worden ouder en dus snel duurder.

Ik weet niet of hieraan een ton per jaar uitgeven voor een club als MVV rendabel is. Dat is koffiedik kijken. Komt er een Schuurs langs, dan ben je binnen. Maar blijft die uit, dan is het een duur grapje.

Let wel: ik praat hier niet de situatie rond Xavier goed, ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik heel goed begrijp dat MVV niet iedere jeugdspeler die tegen het eerste aan zit, automatisch een contract geeft. Volgens deze redenatie hadden namen als Wouter Pastoor, Zev van Melick en Basil Magermans dan nu nog onder contract gestaan. Dat was pas geldverspilling geweest. Had je het forum eens moeten lezen als we nu nog aan dat soort namen vast zaten! MVV moet dit speler voor speler bekijken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, Brncic, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 13:51
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
XAVIER MBUYAMBA #32
Je kunt wel blijven kijken door die rood witte bril maar geloof me er komt een tijd dat je deze bril ook eens af kunt zetten en Mvv eens door een neutrale heldere bril kunt bekijken!

Je hebt zeker 2 partijen nodig om contract te tekenen maar als we eerlijk zijn is Mvv gewoon veel te laat geweest in deze en nog belangrijker hoe ga je dit in de toekomst oplossen eerder contract aanbieden?
Je weet als Mvv zijnde toch het beste wat er rond loopt in de jeugd dus weet je ook wie het wel eens zou kunnen halen misschien is dat wel een beter doel voor veer zien Mvv om de club te steunen op dit doel.
We moeten het als club met weinig geld juist van deze buitenkansjes hebben om ooit weer iets te kunnen betekenen want nu is en blijft het gewoon een amateurclub met proflicentie sorry maar na 40jaar kan ik niet anders concluderen ik hoop dat ik ooit nog anders mag meemaken......

Klopt strucht deze jongen heeft nooit jeugd nl doorlopen geen Ajax PSV en noem maar op maar deze jongen traint al jaren en jaren bij Mvv dat betekend dus dat hij in 1 jaar tijd enorme groei heeft door gemaakt? Of ze zijn stekeblind bij Mvv en zijn niet capabel om talent te herkenen tja zeg het maar of het is helemaal geen talent en die betreffende clubs zijn gek.

Feit is gewoon dat het voor een club die het juist nodig heeft van deze jongens uitermate triest is dat dit gebeurd ben benieuwd of ze er van leren zodat het bij de volgende speler die overkomt niet meer gebeurd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 14:07
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
XAVIER MBUYAMBA #33
Ik zie het alweer, de zaakwaarnemer is de boosdoener!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 14:22 14 mei 2019 14:24 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
XAVIER MBUYAMBA #34
Natuurlijk heb jij ook een punt Hartmans en andere. Maar misschien vorm ik mijn mening ook niet op de juiste manier. Maar MVV komt geld te kort, we missen kwaliteit op het veld, maar wat denk je van kwaliteit naast het veld? Als je Fiat prijzen betaald, moet geen Ferarri specificaties verwachten en dat geld ook voor je personeel.
Wil je top presteren heb je buiten goede spelers, trainers ook bv goede juristen of financiele experts nodig om je beleid op een hoger niveau te tillen.

Dit is allemaal natuurlijk niet negatief bedoeld voor de huidige mensen, maar zulke schoonheidsfoutjes wat bij MVV vaker gebeuren kijk ik niet meer van op of raak ik er van gefrusteerd.( bijvoorbeeld vieze stoeltjes, geen naamstickers etc.. ) Noem het een MVV bril, berusting of realistisch?

Maar denk dat deze discussie meer in de algemene topic thuishoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 15:46
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #35

Hartmans1973 schreef : Klopt strucht deze jongen heeft nooit jeugd nl doorlopen geen Ajax PSV en noem maar op maar deze jongen traint al jaren en jaren bij Mvv dat betekend dus dat hij in 1 jaar tijd enorme groei heeft door gemaakt?


Wellicht wel, anders was hij al eerder weg geweest. Daarbij denk ik dat hij vooral de interesse heeft gewekt vanwege zijn fysieke gestel op deze leeftijd.
Deze jongen speelde een paar redelijke wedstrijden, maar hadden jullie dan serieus de indruk dat we naar een nieuwe De Ligt aan het kijken waren? Het is opportunisme ten top dat hij nu bij Chelsea stage gaat lopen.

En de vergelijking met Schuurs van Sittard gaat ook mank. Deze jongen had volgens mij op het eerste oog meer talent dan Mbuyamba, en heeft destijds ook door zijn clubliefde (en geld van die Turk) een nieuw contract getekend bij Fortuna ondanks dat er interesse was van andere clubs. Dat is echt een hele hoge uitzondering.

Natuurlijk moet je soms je rood/witte bril afzetten, maar sommigen slaan extreem door naar een overdreven kritische en zure blik op alles wat MVV doet.
Maar goed, dat zie je in het algemeen tegenwoordig steeds meer op het internet (ook op andere fora / social media). De zin gaat me er eerlijk gezegd een beetje van over zo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 18:18
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
XAVIER MBUYAMBA #36
www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=312635

UEFA zal paal en perk moeten stellen aan de grootte van selectie's Het is toch absurd dat er clubs zijn met 50 contractspelers terwijl er maar 11 kunnen voetballen. 25 zou het maximum moeten zijn. Zo niet moeten de 90% kleinere clubs maar eens gaan beraden op een nieuwe eigen competitie. Want de 10% rijkste clubs worden alleen maar rijker omdat ze van het verdiende geld nog rijker worden, kunnen investeren met verlies op de koop toe want die toppertjes die ze er wel hebben uitgeplukt die veel geld opleveren zorgen ervoor dat idd jongens v 12-16 jaar al in den vreemde gaan wonen en zodoende de kloof naar de andere 90% alleen maar groter worden waardoor clubs als mvv dus jongens moeten halen uit verwegistan om mee te kunnen blijven doen. En jongens uit verwegistan hebben niet die binding met hun club zoals een Thal, Meijer, Sieske, Benneker dat bijvoorbeeld hadden, die jongens uit verwegistan hebben er dus maling aan als het erop aankomt. Zag je ook bij rjc vorig jaar. "Ach wat maakt t uit, ben hier toch weg volgen jaar, sterker nog, laat ons maar degraderen dan kan ik tenminste voor nop weg."
Om te kotsen die mentaliteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 19:52 14 mei 2019 19:54 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
XAVIER MBUYAMBA #37
Chelsea heeft een speciale pagina op de website die bijhoudt hoeveel spelers er uit zijn geleend. Dit zijn er momenteel 41. Die over de hele wereld uitgeleend zijn, van Belgrado tot Yeovil. Een club die uit alle windrichtingen op achterbakse wijze jeugdspelers aantrekt. Niet voor niks heeft deze onsympathieke club, die zijn status als topclub volledig te danken heeft aan dubieuze Russische oliedollars, hierom een transferban gekregen.

Alle begrip voor zo'n jongen als hij naar Chelsea gaat, op korte termijn levert dit waarschijnlijk behoorlijk financieel gewin op. In Engeland is een salaris van 40.000 pond voor een jeugdspeler niet uitzonderlijk (ik noem dit getal omdat Liverpool enige tijd geleden besloten heeft dat dit het maximale salaris is dat zij jeugdspelers willen geven). Onmogelijk mee te concurreren. Misschien is het gegeven de betere faciliteiten ook voor zijn ontwikkeling beter dat hij naar Chelsea gaat, al vraag ik me dat ten zeerste af, maar goed, daar kun je over discussiëren. Evenals over de begrippen loyaliteit en clubliefde. Maar dat is meer iets voor supporters. Momenteel telt de eerste selectie van Chelsea overigens precies 2 spelers uit de eigen jeugd.

Maar goed, als hij niet naar Chelsea gaat gaat hij naar een andere club, die jongen zijn we vrees ik kwijt, de berichten op vi.nl ook andere clubs wakker hebben gemaakt voor zover ze dat nog niet waren. Over wie daar schuld aan heeft is hierboven genoeg gezegd. Gegeven het feit dat niemand hier in Mbuyamba een supertalent zag, en gegeven dat deze situatie elk jaar wel een paar keer voorkomt, ook bij topclubs die hun talenten verliezen aan de kinderhandelmaffia in de Premier League, lijkt het me erg makkelijk om zonder enige kennis van hoe eea verlopen is alles als geblunder aan de kant van MVV weg te zetten. Neemt overigens niet weg dat het erg zuur en frustrerend is dat er niet eerder een contract getekend is en dat zo'n jongen gratis de deur uitloopt. Dat makelaars een een virus voor de voetballerij zijn lijkt me verder iets waar geen discussie over mogelijk is. Wie daarover twijfelt, lees het boek van Thomas Dekker, waarin onder andere heel helder uiteen gezet wordt hoe een zaakwaarnemer een jonge sporter bewerkt en het hoofd op hol brengt. Ik weet het, dat is een wielrenner en geen voetballer, maar de essentie is vergelijkbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., jovkle, itsman, Zoewiezoe, Pentakel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 17:32 15 mei 2019 17:34 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
XAVIER MBUYAMBA #38
Welnee, MVV kan er ook allemaal niks aan doen. Slim gespeeld zelfs, maar de boze buitenwereld heeft alle schuld.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 18:36
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
XAVIER MBUYAMBA #39
Wat vind ik het toch heerlijk om die cynische, schreeuwerige en ongenuanceerde posts te lezen waarin mede supporter of forummers wordt verweten dat zij door een roodwitte bril kijken, de schuld aan alles behalve de club geven en ga maar door.

Hebben jullie al eens gedacht dat wij het ook om kunnen draaien? Toch opvallend dat diegenen op dit forum die niet meteen met de vinger naar MVV willen wijzen en het grote geheel bekijken vaak begrip weten op te brengen voor andere meningen en standpunten. Vice versa lijkt dit echter ver te zoeken. Dan kijk je meteen door een roodwitte bril, heb je geen ambitie, of een ander (soms meer creatief) verwijt.

Laten we iedereen in zijn of haar waarde laten en andere meningen respecteren, anders beginnen we steeds meer op onze oosterburen te lijken. Kijk maar eens op hun prikbord en je snapt wat ik bedoel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, itsman, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 21:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #40
Wit of zwart. Links of rechts. Als je niet voor bent, ben je tegen.

Zo werkt de huidige wereld van sociale media. Iedereen kan schreeuwen en de nuance ontbreekt, en dat is hier hetzelfde.

Om maar niet te hebben over een discussie op argumenten voeren, hoevaak dat hier op een jaar gebeurd is ook op een jaar te tellen.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 22:05
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
XAVIER MBUYAMBA #41
hoe je het ook wendt of keert, MVV heeft hier een serieuze inschattingsfout gemaakt. Kan gebeuren. Het geeft wel aan dat de tecyhnisch directeur, de technische commissie, of wie dan ook hier een fout gemaakt heeft. Leer er van en doe het voortaan beter. MVV is toch een beetje professioneel amateurisme.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 23:23
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
XAVIER MBUYAMBA #42
Nou hoe je het wendt of keert... Het heeft te maken met geld... Usmvvke heeft maar een beperkt budget.
En usmvvke kan daarom niet iedere talentvolle jeugdspeler die speelminuten maakt maar meteen een contract aanbieden... Als usmvvke drie jeugdspelers een contract zou geven en deze zouden niks presteren dan komt hier ook weer de kritiek op. Tsja en laten we wel wezen hoe raar is de voetballerij... Al die eredivisieclubs hebben dan toch ook liggen te slapen... echte talenten worden nog op jongere leeftijd weggekaap.
Meh jeh als de tribunes vol zouden zitten dan had usmvvke ms wat meer financiele draagkracht of de sponsoren moeten wat meer gaan bijdragenB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 13:37
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
XAVIER MBUYAMBA #43
m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=351904

Ook Liverpool geïnteresseerd in diensten Mbuyamba!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 14:22 16 mei 2019 14:24 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #44

Jo70 schreef : m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=351904

Ook Liverpool geïnteresseerd in diensten Mbuyamba!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER


Inderdaad, dat artikel verwijst naar the daily Mirror waar hij "the next Virgil van Dijk" wordt genoemd :huh:
Maar die halen het weer uit vi.nl, dus zo maakt iedereen elkaar gek.

www.mirror.co.uk/sport/football/transfer...next-virgil-15805760

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2019 16:40
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
XAVIER MBUYAMBA #45
Grappig om vandaag in de MVV-gazet te lezen dat het bestuur zich nog volop richt op de jeugdopleiding door onder andere het verdienmodel dat eraan hangt...

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden