MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u

01 mei 2023 14:00
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #31
geweldig om te zien hoeveel mensen het gooien van spullen goed praten, omdat een speler provocerend een goal viert. Ik hoop dat bij jullie OOIT het kwartje valt en jullie begrijpen dat de persoon die het bier gooit het probleem is en niet de speler die juigt omdat hij scoort. Natuurlijk kan een speler opletten wat hij doet maar 1 persoon vind juigen al provocerend en de ander kan er prima mee omgaan. En hoe vier je een goal als je 2 ringen hebt en het uit publiek boven in zit. dan kun je niet voor je eigen vak juigen. dus dat verhaal en onzin kan ook bespaard blijven. Het is gewoon zonde. Hoe sneller deze personen niet meer welkom zijn in het stadion des te sneller zijn we van deze problemen af.
Bij geen enkele andere sport gebeurd dit zo vaak, ook daar worden doelpunten gevierd en met champagne gespoten. Ik heb daar nog nooit aanstekers of bier zien vliegen.

Ik vind gisteren ook dat Perez wel heel provocerend zijn overwinning vierde, Verbaasd me dat niemand hem een klap op zijn gezicht gaf of een fles champagne naar hem gooide. Ooh nee de mensen daar weten zich in de meeste gevallen wel te gedragen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjappie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 14:24
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #32

mvv supporter schreef : geweldig om te zien hoeveel mensen het gooien van spullen goed praten, omdat een speler provocerend een goal viert. Ik hoop dat bij jullie OOIT het kwartje valt en jullie begrijpen dat de persoon die het bier gooit het probleem is en niet de speler die juigt omdat hij scoort. Natuurlijk kan een speler opletten wat hij doet maar 1 persoon vind juigen al provocerend en de ander kan er prima mee omgaan. En hoe vier je een goal als je 2 ringen hebt en het uit publiek boven in zit. dan kun je niet voor je eigen vak juigen. dus dat verhaal en onzin kan ook bespaard blijven. Het is gewoon zonde. Hoe sneller deze personen niet meer welkom zijn in het stadion des te sneller zijn we van deze problemen af.
Bij geen enkele andere sport gebeurd dit zo vaak, ook daar worden doelpunten gevierd en met champagne gespoten. Ik heb daar nog nooit aanstekers of bier zien vliegen.

Ik vind gisteren ook dat Perez wel heel provocerend zijn overwinning vierde, Verbaasd me dat niemand hem een klap op zijn gezicht gaf of een fles champagne naar hem gooide. Ooh nee de mensen daar weten zich in de meeste gevallen wel te gedragen.


Och gossie, ook de KNVB erkend het probleem aangezien er ook instructies naar clubs zijn gegaan dat spelers niet meer provocerend mogen juichen naar de thuisvakken. Het koste Sambo van Sparta een rode kaart vorige week. Of was je dat ontgaan? Het is overgewaaid dit incident, vrijwel geen media aandacht. Hopelijk kun je het zelf een plekje nog geven. Verder zitten er in deze topic een paar berichten de laatste week die helemaal nergens over gaan en tijd en MB's zijn die ik nooit meer terug krijg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 16:23
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #33
Zie je maar weer wat voor een inzicht jij hebt.
Je hebt provocerend juichen naar het publiek toe.
Rennend naar een hoek toe waar allemaal supporters staan. Of gewoon naar je teamgenoten gaan en niet met het publiek bezig zijn.
Je ziet toch dat die jongen extra naar het publiek rent en nog even extra begint te juichen?
Bier gooien is niet goed, maar als je dat wil aanpakken zul je ook gedrag van spelers moeten aanpakken.
Overigens deden ze bij de 3e goal wel normaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 17:12 01 mei 2023 17:14 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #34

CatenaccioMestreech schreef : Zie je maar weer wat voor een inzicht jij hebt.
Je hebt provocerend juichen naar het publiek toe.
Rennend naar een hoek toe waar allemaal supporters staan. Of gewoon naar je teamgenoten gaan en niet met het publiek bezig zijn.
Je ziet toch dat die jongen extra naar het publiek rent en nog even extra begint te juichen?
Bier gooien is niet goed, maar als je dat wil aanpakken zul je ook gedrag van spelers moeten aanpakken.
Overigens deden ze bij de 3e goal wel normaal.


Biergooier heeft zich gemeld bij MVV…...mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 18:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #35
MVV moet haar eigen regels niemand in de grachten of aan het hek zelf beter naleven . Dat pleit de gooier niet vrij natuurlijk maar pleit MVV ook zelf niet vrij !
Maar we glijden af tot een bedenkelijk niveau als het gaat om wedstrijden stil leggen . Ik zie geen fatsoenlijke oplossing in het vooruitzicht
(Kan me nog goed herinneren dat je een tijdje terug direct werd weggestuurd als je aan het hek stond te kijken ).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 22:40
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #36
Het bier gooien was in deze gewoon een terechte reactie. Verder hoop ik dat alle zeikende moraalridders weg blijven uit de stadions. Trieste bedoeling hier in Nederland tegenwoordig, dat we ons hier druk over maken. Er zijn wel ergere dingen dan een plastic bekertje en een paar druppels bier lijkt me.

Verder ben ik er trots op dat bij MVV, in tegenstelling tot andere clubs, er niet allemaal NSB’ers nog even proberen om zo iemand een oor aan te naaien. Als ik dan hier op het forum wel oproepen daartoe lees, dan kom ik aan het kotsen. Iedereen die dit soort NSB gedrag vertoond, mag wat mij betreft een paar tikken krijgen.

Zo, genoeg woorden hieraan vuil gemaakt lijkt me. Op naar de play offs!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Mestreech, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 23:52
Mestreech
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #37
Vieze ratten zijn het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 06:01
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #38

Napoleon schreef : MVV moet haar eigen regels niemand in de grachten of aan het hek zelf beter naleven . Dat pleit de gooier niet vrij natuurlijk maar pleit MVV ook zelf niet vrij !
Maar we glijden af tot een bedenkelijk niveau als het gaat om wedstrijden stil leggen . Ik zie geen fatsoenlijke oplossing in het vooruitzicht
(Kan me nog goed herinneren dat je een tijdje terug direct werd weggestuurd als je aan het hek stond te kijken ).


Dit is volgens mij niet te handhaven op een normale manier aan het einde van een wedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 08:16 02 mei 2023 08:17 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #39
Er moet toch gesproken kunnen worden over het naleven van de regels. beetje vreemd dat mensen klappen verdienen of als NSBer aan de kant geschoven worden omdat de regels gevolgd worden? We de regels overtreed moet de gevolgen accepteren. Als ik naar het voetbal ga wil ik een hele wedstrijd zien en als dat niet mogelijk is door mensen die zich niet kunnen gedragen dan is het terecht dat deze mensen aangewezen worden. Dat is buiten de stadions toch ook. Overtreed je de regels dan zal je moeten accepteren dat hier een straf aan zit. Dat is een algemene regel die we in de hele wereld hanteren. Voor het voetbal moet daar geen uitzondering voor gemaakt worden. Is de man achter de camera die de persoon zoekt of beelden gaat terug kijken ook een NSBer of iemand die zijn werk gewoon doet?

Sommige reageren zo makkelijk dat ik me afvraag hoe doen jullie dit in andere situaties? Wat als je bij je zoontje voetbal staat te kijken en de tegenstander scoort en ze vieren de goal voor je neus ga je dan cola / bier of andere spullen richting kinderen gooien? Keur je dat gedrag dan ook goed want het 12 jarige jongetje was provocerend? Of wat als een andere vader jou kind uitscheld of bier gooit ga je dan tegen je kind zeggen dan moet je maar niet juigen? Vrouwen die aangerand worden hadden zich zeker ook anders moeten kleden? en de verkrachter is niet de dader maar het slachtoffer want de dame had zich te sexy gekleed. Wat een domme vergelijking hoor ik je nu al zeggen. Klopt... maar het principe blijft het zelfde. je hebt een oorzaak en je hebt een probleem. Oorzaak is het juigen, probleem is mensen die zich niet kunnen gedragen.

En dit is een oneindige discussie klopt, maar ik heb in de afgelopen jaren bij MVV genoeg gezien, goals die met spelers gevierd worden, penalty's die gevierd worden en dergelijke. Kans is groot dat er wat het veld op gegooid wordt. Ook als er niet provocerend gejuicht wordt of samen met de spelers gevierd wordt. Wat in die situaties een gegronde reden was om iets te gooien weet ik niet maar daar hebben jullie vast een legitieme reden voor ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 08:43 02 mei 2023 11:17 door Ben Salemans.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #40
Ben de afgelopen dagen eens gaan nadenken over provocatie in het voetbal. Toen kwam mij deze foto van Guvenc boven. Hoe provocerend was deze wel niet voor Fortuna Sittard? Wij, inclusief ikzelf die aanwezig was, vonden het prachtig! Maar het is wel provocerend.

Moet je dat dan maar verbieden, die provocaties? Vind van niet, interactie met supporters is prachtig en moet blijven. Toch heb ik nog nooit de behoefte gehad agressief te worden tegen zo'n speler. Maar zal wel afgedaan worden als 'wijke'. Ik draai het om, echte mannen hebben hun emoties onder controle en zijn niet reactief!

Supporters die zich niet kunnen gedragen heb je alleen in het voetbal, hoe kan dat toch? Waarom gebeurt het niet bij tennis, of rugby? Is het omdat bij voetbal mensen komen die kennelijk andere regels hanteren voor zichzelf? Die de huisregels denken te kunnen en mogen negeren, of het nou gaat om iets op het veld gooien, om rookwaar of harddrugs nuttigen op de tribunes, of in de gracht staan voor een andere reden dan drank halen of naar wc gaan, of spullen binnenbrengen die niet toegestaan zijn, of racistische opmerkingen tegen donkere spelers, of binnenkomen met stadionverbod. Het gebeurt bij MVV (en ook in andere stadions) systematisch en structureel.

Dat is ook allemaal niet te handhaven ook. En je gaat het ook niet oplossen. Want die mensen die dit doen, die willen helemaal niet veranderen. Dus ik heb de oplossing ook niet.

Boe is dat feeske?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 12:13
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #41
Provoceren is prima maar dan moet je een biertje op je kop voor lief nemen.
Maar dat mag niet meer tegenwoordig.
Dus dan ook geen uitgebreide provocerende gebaren meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 12:13 02 mei 2023 12:15 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #42

mvv supporter schreef : je hebt een oorzaak en je hebt een probleem. Oorzaak is het juigen, probleem is mensen die zich niet kunnen gedragen.

Je verwart oorzaak en aanleiding. Het juichen van een speler kan hier nooit de oorzaak van zijn. Verder eens met wat je probeert te zeggen.

Degenen die het hier over NSB'ers of ratten hebben, vergeten dat iemand die zich niet aan de regels wil houden ook die 'rat' iets afneemt. Of het nou de mogelijkheid om MVV te zien winnen of gewoon een pot voetbal zien is, of om een beetje op tijd weer thuis te zijn of wat dan ook... er komt bij 6000 mensen iets in het geding door iemand die in zijn eentje de gevolgen voor hen allemaal besluit te accepteren. Daardoor zijn we ongewild allemaal deelgenoot aan het probleem. Als we belangeloos waren, konden we net zo goed thuis blijven. Of je het eens bent met de betreffende regels is daarbij helemaal niet relevant.

@Boe is dat feeske?: Onlangs een filmpje gezien van een handbalwedstrijd in Slovenië waar het behoorlijk uit de hand liep, maar dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 15:16 02 mei 2023 15:24 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #43
@ boe is dat feeske, MVV en provocerend gedrag is op 1 hand te tellen. Ik denk dat die vlag van Guvenc een reactie geweest is op Danny Schreurs, die salto's maakte in Maastricht. Maar verder kan ik me eigenlijk niets herinneren van provocerend gedrag van MVV-spelers. Ik heb het wel vele malen andersom gezien van o.a. Cambuur en Fortuna spelers dat me goed is bijgebleven. En nog veel meer, dat ik alweer vergeten ben en ook niet de moeite waard is om te onthouden. Maar ikzelf denk ook dat het begint bij een betreffende speler, die dit nodig vindt om te doen. Als je dan naar een tribune rent, en voor een paar duizend mensen, provocerend gedrag vertoond, is er altijd wel één iemand die daar op een andere manier op reageerd. Dat is geen rocket science. Desbetreffende speler mag van mij dus meteen rood krijgen, en dan heb je tegelijk geen biergooiers meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 15:25 02 mei 2023 15:37 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #44
De oorzaak in deze, is gewoon de KNVB en de scheidsrechter, welke een belachelijke regel implementeert en handhaaft, zonder daarbij enig gevoel voor menselijke emotie te tonen.

Het is toch ronduit debiel dat je een wedstrijd stil legt: voor 3 druppels bier, een 8 jarige die een bekertje gooit of zelfs nadat de dader al uit het publiek is gehaald. Het is pure betutteling en symbool politiek, waarbij voetbal supporters collectief worden gestraft en de media de boel nog eens lekker ophitst.

Deze methodieken zouden ze eens ergens anders in de maatschappij moeten toepassen, bij zaken welke wel ernstig zijn. Zoals de dagelijks serieuze geweldsdelicten welke overal in het land plaatsvinden.

Maar i.p.v. ons bezig te houden met serieuze zaken, gaan we in dit land weer een supporters pesten. Daarmee laten de meeste Nederlanders zich blijkbaar zeer gemakkelijk afleiden van echte problemen.

Weten jullie trouwens welke regimes in het heden en het verleden ook collectieve straffen toepas(tt)en, voor door deze regimes ongewenste individuele acties? Juist ja. Dus denk daar nog maar eens over na, als ik het over NSB’ers heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2023 16:46 02 mei 2023 16:47 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #45
Luister ik keur die actie niet/nooit goed maar als het bloed onder je nagels word gehaald door een provocerende speler als deze uitgebreid gaat staan juichen op nog geen meter afstand richting ons en dan ook nog een tijdje blijft staan moet je stevig in je schoenen staan om buiten een aantal verwensingen richting deze speler niet toevallig ook de inhoud van je plastic beker te ledigen richting deze speler!
Ik weet het ja ook ik vind het bier gooien en dergelijke bloed irritant,maar kan mij helaas ook in leven in het ,,verkeerd,, gedrag van deze supporter.
Ik kan het weten want stond ook ik bijna op de plek des,,onheils,,zint eer Ge begint maar dat is moeilijk als emoties de overhand nemen en indd in combie met een paar pilsjes gaat er dan iemand over het,,randje,,….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden