MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u

25 apr 2023 01:47 29 apr 2023 19:17 door Ben Salemans.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #1
Van de ene beloftenploeg op de maandag naar de andere beloftenploeg op de vrijdag.
Maandag was het een moeizame en een hele slordige wedstrijd tegen Jong PSV.
Maar dat laat de drie punten natuurlijk niet minder smaken.
Want drie punten, zijn drie punten.
Zeker in de strijd om een plek in de nacompetitie, wat nu bijna niet meer mis kan gaan.


Daarom is de komende wedstrijd tegen de Alkmaarders in onze eigen Geusselt, direct de uitgelezen kans om die plek in de nacompetitie te reserveren.
Want op papier is nog één driepunter nodig en dan is het helemaal binnen.
Ook doen we het geweldig in de 4e periode.
We moeten wel hopen op een misstap van de Tilburgers. Maar als we zelf onze punten binnenhalen kan die periode zo maar eens onze kant op vallen.

Onze tegenstander.

De Alkmaarders zijn net zoals alle andere beloften zeer wisselvallig.
De laatste wedstrijd verloren van ze van Dordrecht met 1-0 en de wedstrijd daarvoor wonnen ze van Jong Utrecht met 4-0.

Dat AZ een uitstekende jeugd opleiding heeft, werd maandag nog maar eens bevestigd.
De onder 19 van AZ heeft de Champions League van jeugdteams gewonnen. Ze wonnen met maar liefst 5-0 van Hajduk Split.
Hier deden ook spelers mee die bij Jong AZ vaak meespelen.
Het grootste talent en blikvanger van de ploeg is toch wel de blonde Mexx Meerdink.
De vraag is natuurlijk wel of die vrijdag meedoet aangezien hij afgelopen week in 4 dagen tijd bij 3 wedstrijden moest zijn en minuten moest maken. (Anderlecht, RKC, Hajduk Split).
Dus het zou lekker zijn als ze hem de lange reis naar 'Us sjoen Mestreech' besparen.

Onze eigen selectie

Volgens mij is iedereen zo goed als fit.
Alleen Koen Kostons werd maandag vroegtijdig er af gehaald uit voorzorg.
Nicky Souren is hard op de weg terug en kan al bijna ruiken aan wedstrijd minuten.
Al zal Jong AZ nog iets te vroeg voor hem komen.

Ik hoop op een goed gevulde Geusselt met een heerlijke sfeer. En natuurlijk 3 punten!

Op naar de play-offs en knallen voor die 4e periode!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin, Jacques, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 08:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #2
AZ onder 19 won, zoals CatenaccioMestreech al zei, gisteren in Geneve de Youth League. van de 16 spelers die in actie kwamen, hebben er als ik het goed zie maar liefst 15 dit seizoen minuten gemaakt bij Jong AZ. Meteen eerlijk er bij zeggen dat het in sommige gevallen gaat om een invalbeurtje van 12 minuten, maar toch ook een paar vaste basisspelers van Jong AZ. Nu is het best lang tot vrijdag dus die jongens kunnen in Maastricht gewoon meedoen, maar laten we hopen dat ze toch wat vermoeidheid hebben van het reizen en de indrukken, en dat ze een beetje naast hun schoenen lopen. Of dat AZ ze gewoonweg spaart. Ik blijf het overigens vreemd vinden dat dit allemaal maar kan, zo'n Mexx Meerdink speelt in zeven dagen tijd in de Conference League en de eredivisie met AZ 1, in de Keuken Kampioen divisie met Jong AZ en dus in de Youth League met AZ onder 19. Gewoon in georganiseerd verband met drie verschillende teams in een week tijd. Het is nu hosanna dat AZ onder 19 die Youth League wint, maar dat is op zich logisch. De tegenstanders van AZ onder 19 spelen doorgaans helemaal niet in het betaald voetbal. In de kwartfinale versloegen ze bijvoorbeeld Real Madrid onder 19, die jongens mogen simpelweg niet ook nog uitkomen voor Real Madrid Castilla (zeg maar "Jong Real Madrid") in het profvoetbal (derde niveau). Laat staan dat ze daarnaast ook nog eens bij Real Madrid 1 zouden mogen spelen. In Nederland mag dit allemaal gewoon en dan is het logisch dat zo'n Mexx Meerdink meer body heeft en meer ervaring met het spelen van spannende wedstrijden. Die heeft letterlijk vier dagen eerder tegen Anderlecht mogen invallen in kwartfinale Conference League en de beslissende penalty raak geschoten. Tsja, die scoort vervolgens twee keer in de finale van die Youth League. Het is overduidelijk competitievervalsing maar als je dat uitspreekt ben je in de ogen van velen een Calimero.

Het "grote" AZ heeft dit weekend geen wedstrijd want er is bekerfinale, dat is pech voor ons. Van de andere kant moet AZ nog tegen Ajax en PSV in de competitie, waar ze nog in de strijd zijn met precies deze clubs om de tweede plaats en dus een Champions League plekje, en staat AZ in de halve finale van de Conference League. Ik denk niet dat ze veel risico gaan nemen met spelers uit de vaste selectie van het eerste elftal die qua leeftijd toevallig nog mee mogen doen tegen MVV. Als voorbeeld: de nu door mij een paar keer genoemde Mexx Meerdink speelt de laatste maanden vaker niet dan wel mee bij Jong AZ, sinds februari maar twee uitwedstrijden meegedaan. Dat was wel meteen uit bij Zwolle en bij Heracles. Als Meerdink niet speelt, staat vrijwel zeker Barasi in de spits en dat is ook geen verkeerde, die scoorde tien doelpunten in 1100 speelminuten. Jong AZ is aanvallend gewoon heel sterk. Daar staat tegenover dat Jong AZ in 2023 alle uitwedstrijden verloor op uitwedstrijden bij Jong-teams na, en op één wedstrijd in januari, tegen Top Oss. Komt onder meer door de verkoop van hun beste buitenspeler, Allouch, die naar VVV is vertrokken, en daar totaal geen potten breekt. Met Griffith hebben ze nog een andere razendsnelle buitenspeler die de nodige assists levert. Is vaak ook aanvoerder van Jong AZ. Griffith en Barasi (of Meerdink) zijn de spelers van wie het gevaar gaat komen.


Ik houd me vast aan de waardeloze uit-reeks die Jong AZ neer heeft gezet en verwacht/hoop dat er geen versterkt elftal naar Maastricht afreist. En dan winnen we gewoon met 3-1. Doelpunten van RvB, King Koen en Azrak. Tegendoelpunt van Barasi (of Meerdink). Wedstrijd wordt niet tijdelijk gestaakt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen, LRB, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2023 09:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #3
Voor wat het waard is: voorbeschouwing vanuit AZ:

www.az.nl/nl/nieuws/voorbeschouwing-mvv-jong-az

Staat eigenlijk helemaal niets in dat relevant is voor de wedstrijd, niets over welke spelers wel of niet meegaan. Wel dat Maastricht toch wel erg van Alkmaar is. Cheers, Geoff!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2023 20:30
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #4
Voor de thuisblijvers: duel is live te volgen via livetv.sx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2023 22:04
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #5

Jacques schreef : Wedstrijd wordt niet tijdelijk gestaakt.



Weten we ook gelijk wat we aan jouw voorspellingen hebben :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2023 23:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #6

Larsbak schreef :

Jacques schreef : Wedstrijd wordt niet tijdelijk gestaakt.



Weten we ook gelijk wat we aan jouw voorspellingen hebben :P


Ik zal het je nog sterker vertellen. Die Barasi die ik als doelpuntenmaker voorspeld had, die volgens mij al tien keer gescoord had? Die scoorde dus. Goede voorspelling? Nou - dit was zijn eerste goal ooit, ik had verkeerd gekeken. Werd er naast me op de tribune op gewezen. Die gast raakte geen knikker maar schoot wel de penalty binnen.

Wat een waardeloze wedstrijd. Weinig zin in een uitgebreide analyse, hopelijk zet dit de jongens op scherp richting play-offs. Scheids was ook drama maar MVV dwong zelf veel te weinig af, te slordig, te laag tempo. Op deze manier lig je de eerste ronde kansloos er uit. VVV verliest overigens ook weer, die zijn echt helemaal de weg kwijt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2023 23:26
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #7
De eerste keer dit seizoen waar ik me in een thuiswedstrijd heb geërgerd. 2e deel 1e helft nog best ok maar Heel slap aan de 2e helft begonnen en jong az mocht voetballen. Voortdurend tussen linies aanspeelbaar en zelfs 2e bal voor az. Als iedereen er 110% procent voor gaat winnen we deze pot alleen op het fysieke deel. Hopelijk is het een wake up call voor de komende weken.We kunnen iedereen aan als we er vol voor gaan maar (een deel van de wedstrijd ) op 90 % voetballen betekend dat we van iedereen kunnen verliezen. ech hiel errug zund

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 00:10
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #8
JBC Jong Bedrog Club hier moet je niet tegen willen voetballen, of als het niet anders gaat je eigen 2e elftal opstellen, dan is het niet meer interresant voor hun. De Jong teams en hun club spinnen enorm veel garen van deze competitie, dat werd maandag door de trainer van jong psv bevestigd.

Wat hebben ze dan geleerd vandaag :
1. vVn Helden: als je al een gele prent hebt moet je geen hands maken, want dan kom je niet alleen achter door een penalty maar speel je vervolgens een verloren wedstrijd met 10 man, zeker tegen een professionele tegenstander. En de volgende week ben je er ook niet bij. Dan volgende week maar Kleinen in de defensie en Souren of T. van Bommel op het middenveld.
2. Tegen 10 man als je al gelijk maakt moet je gaan verdedigen en genoegen nemen met 1 punt. Normaal moet je voor 3 punten gaan.
3. De eerste 3 wissels waren goed: Souren, Livramento Zeegers, maar waarom werd el Azrak en/of el Basri niet gebracht? En ik ook hoop echt dat El Basri de vervanger van Labylle is, want met Ge-Schenk heb je niks in de PO te zoeken (een blind paard kan dit zien, komt gewoon tekort voor dit nivo).
4. Het alles of niets voetbal moet ook intelligenter, maar ze hebben het nu minimaal 1x geprobeerd.

Het is maar goed dat we afgelopen maandag gewonnen hebben..... wonden likken en kijken hoe we er voorstaan op de Graafschap
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 04:44
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #9

FatyPapy1990 schreef : Wat hebben ze dan geleerd vandaag :
1. vVn Helden: als je al een gele prent hebt moet je geen hands maken, want dan kom je niet alleen achter door een penalty maar speel je vervolgens een verloren wedstrijd met 10 man, zeker tegen een professionele tegenstander. En de volgende week ben je er ook niet bij. Dan volgende week maar Kleinen in de defensie en Souren of T. van Bommel op het middenveld.

Volgens mij maakte het niet uit dat Van Helden al geel had. Als ik mij niet vergis, wordt bewust hands maken in je eigen strafschopgebied (bijv. door de bal uit de goal te slaan) bestraft met een penalty en een directe rode kaart.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 08:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #10
Rectificatie; ik moet ook niet naar de jongens op de tribune luisteren. Barasi heeft 11 goals in 16 wedstrijden KKD. In 10 wedstrijden eredivisie heeft ie nog niet gescoord, daar hadden mijn tribunegenoten naar gekeken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 08:45 29 apr 2023 08:53 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #11


Dus de Sparta speler hierboven krijgt rood voor uitdagen en wedstrijd gaat zonder onderbreking door…

Maar deze AZ speler mag wel de Angel Side uitdagen na een ongelukkige 1-2 vlak voor tijd… wat gaat hij in godsnaam doen in die hoek…en dan net zo lang blijven staan ettere totdat er iemand gooit, terwijl er mensen in de gracht staan omdat er nog maar 7 minuten te spelen waren…Die had ook zeker een kaart verdiend!



Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jasonke7, bokkesprongen, Hier menier, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 09:17
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #12
Leuk dat we de problematiek maar weer heel eenzijdig aanpakken: we kijken alleen naar wangedrag van fans, maar niet naar wangedrag van spelers.
Die speler provoceert enorm en krijgt de deksel op de neus. Wat mij betreft gewoon: "game on". Maar dan wordt er gestaakt en staat overal in de media met vette letters weer dat een wedstrijd van MVV gestaakt is door biergooien. In de kleine lettertjes lees je dan nog wel dat de speler provoceerde. Betreffende speler (Stam) had al geel en had hier gewoon z'n 2e moeten krijgen. Dan speel je nog 10minuten 10 tegen 10. Maar nee; het vingertje gaat alleen naar de supporters.
Slim overigens van de trainer van AZ om die gast tijdens de onderbreking te wisselen. Ik meen zelfs gezien te hebben dat de eigen AZ-spelers niet blij waren met het juichen van Stam.
Sowieso vond ik AZ vanaf minuut 1 irritant spelen met veel getreiter en tijdrekken. Chapeau als je zo je jeugdspelers moet klaarstomen voor het echte werk...

MVV zelf was heel matig, verdiende geen overwinning. Kan gebeuren. Wake-up call dat we iedere pot toch echt allemaal 100% moeten geven.
Play-offs gaan we zeker halen.
MAKE US DREAM!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 09:20 29 apr 2023 09:24 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #13
Als een "jong elftal" tegen MVV 6 punten in een seizoen ophaald, kun je sowieso beter je eigen jeugd opstellen. MVV leert dan méér van deze partij dan hun "jeugd" aan MVV. Maar de topclubs (sorry, al vind ik AZ geen topclub), die wéten dat MVV dit niet kan, omdat MVV steeds volle bak moet gaan voor een NC plekje. Een grote oplichterij is het, waarvan MVV steeds weer de dupe is, en hun de nodige punten wordt ontnomen. Maar als dan tóch de 6 punten foetsie zijn, zet dan je eigen jeugd erop. Dan leert AZ, Ajax, Psv en Utrecht hier niets van. En of je dan met 3-1, 1-3 eraf gaat of 6-0, 0-6, het blijven 6 punten. Bovendien krijgen je beste spelers de nodige rust, en géén gele/rode kaarten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 09:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #14
"Een opzettelijke handsbal, duwen, vasthouden of een tackle zonder intentie om de bal te spelen, waarbij een scoringskans ontnomen wordt in het strafschopgebied, dienen nog altijd bestraft te worden met een rode kaart. Alleen een tackle mét intentie om de bal te spelen of onopzettelijk hands zullen voortaan met een gele kaart worden bestraft".

Ik denk dat Van Helden een directe rode kaart heeft gekregen, bovenop de gele prent die hij al had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 09:36
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #15

Maosbrögk schreef : Leuk dat we de problematiek maar weer heel eenzijdig aanpakken: we kijken alleen naar wangedrag van fans, maar niet naar wangedrag van spelers.
Die speler provoceert enorm en krijgt de deksel op de neus. Wat mij betreft gewoon: "game on". Maar dan wordt er gestaakt en staat overal in de media met vette letters weer dat een wedstrijd van MVV gestaakt is door biergooien. In de kleine lettertjes lees je dan nog wel dat de speler provoceerde. Betreffende speler (Stam) had al geel en had hier gewoon z'n 2e moeten krijgen. Dan speel je nog 10minuten 10 tegen 10. Maar nee; het vingertje gaat alleen naar de supporters.
Slim overigens van de trainer van AZ om die gast tijdens de onderbreking te wisselen. Ik meen zelfs gezien te hebben dat de eigen AZ-spelers niet blij waren met het juichen van Stam.
Sowieso vond ik AZ vanaf minuut 1 irritant spelen met veel getreiter en tijdrekken. Chapeau als je zo je jeugdspelers moet klaarstomen voor het echte werk...

MVV zelf was heel matig, verdiende geen overwinning. Kan gebeuren. Wake-up call dat we iedere pot toch echt allemaal 100% moeten geven.
Play-offs gaan we zeker halen.
MAKE US DREAM!


Moeten we het niet gewoon over de 'kloetzak' hebben die bier gooit?
Ja je hebt gelijk, die AZ-speler moet daar wegblijven, maar je bent gewoon een klootzak als je je dan niet kunt beheersen. En natuurlijk slaat het nergens op om een wedstrijd daarvoor stil te leggen, maar je weet het van te voren.

En als ik dan de samenvatting zie, erger ik me nog meer als ik zie dat de rest er omheen totaal niet op die **** reageert.
Die moet je gewoon aan z'n haren het stadion uitslepen! Maar nee, we geven de scheids en de AZ-speler de schuld dat wij zo'n **** langs de lijn hebben staan.
De 6000 andere échte supporters hebben weer genoten gisteren! Bahbah

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden