MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u

29 apr 2023 10:28 29 apr 2023 10:31 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #16
Helemaal gelijk in deze Duin. Sommigen en dat zie ik ook in de reacties bij pec gisteren proberen de regels die er nou eenmaal zijn om te draaien. Maar dit zal vaker voorkomen, genoeg mensen die hun emoties niet de baas zijn met een beker of karton tray in de hand. Tuurlijk moet de scheids geel geven (hier moet de knvb echt naar kijken dat ook dit consequent gebeurd). De mvv spelers moeten daarna ook zo slim zijn om naar de scheids te vliegen en hem een extra kaart aansmeren. Maar het geeft weer hoe de hele wedstrijd was, zonder genoeg passie en beleving. Beveiliging die er met drie man bijstaat en niets ondeneemt om die gast eruit te vissen, zegt genoeg over dat niveau. Krijgen de mensen na de onderbreking niet eens de tribune op. Maar wel o.a. beveiliging als reden opgeven dat kaarten zo duur worden. En het gezeur over jong teams. Ben ik het ermee eens dat ze vaak op maandag spelen en spelers gewoon kunnen wisselen, neen. Dit dient slechts vier clubs. Maar kom op, zolang andere bvo's waaronder mvv geen vuist (durven te) maken om ze te weren, hebben we dat te accepteren. Je moet erop kletsen, gisteren weinig gezien. En dan zelf jeugd opstellen heeft geen nut, is niemand bij gebaat als je voor playoffs gaat en het doelsaldo om zeep wordt geholpen.

Al met al een teleurstellende avond. Weinig passie, gezapig en dat terwijl je de playoffs veilig had kunnen stellen. Scoort van Bommel, loopt het wellicht anders. Maar ook de trainer had hierin geen goede rol. Te late wissels. Labylle had al 20 minuten eerder gewisseld moeten worden, te ver van de tegenstander, te langzaam. Van Bommel die overal opgehemeld wordt terecht gewisseld. Te laks en weinig strijd/werk verdedigend. Kostons wordt continu gespaard (wat is die aan het doen de laatste tijd) en ook Steuckers had eruit gekund. Azrak met z'n pit en vinnigheid wordt dan vervolgens op de bank gelaten. Maar niet getreurd, we halen de playoffs, te meer omdat andere ploegen tegen elkaar moeten. Jammer van de periode en eventuele premie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 10:35
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #17
Een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft vond ik MVV, met uitzondering van het eerste kwartier, bij vlagen zeer goed spelen. Combinaties liepen goed en het enige waar het aan ontbrak was een doelpunt.

In de tweede helft speelde MVV veel minder. Jong AZ kwam brutaal uit de kleedkamer. Combinaties bij MVV liepen niet en tussen middenveld en verdediging lag een gapend gat, waar Jong AZ dankbaar gebruik van maakte. Daar ligt denk ik de Achilleshiel van MVV. Het was wachten op een doelpunt van Jong AZ. Verder dan enkele counters kwam MVV niet meer.

Ik denk dat Kostons gisteren de meeste meters heeft gemaakt; hij is druk bezig met vastzetten van de tegenstander op eigen helft. Wellicht zou hij daarin wat gedoseerder kunnen voetballen, om zo energie te besparen voor aanvallend voetballen?

Een domme actie van Van Helden was bepalend. Of het echt bewust was? Het was wellicht ook wel een reflex van een (nog wat onervaren) verdediger. Maar wel een verdediger met toekomstperspectief, want hij wordt steeds sterker in de duels.

Was het alleen maar kommer en kwel. Dat vond ik dus niet. Het was goed om te zien dat Nicky Souren weer wedstrijdritme kon opdoen. En Essers liet zien dit seizoen behoorlijk gegroeid te zijn.

Steuckers is erg belangrijk voor MVV. Speelt hij goed, dan speelt MVV goed. Hij voerde zijn acties soms te ver door en legt risico in zijn spel en passes. Dat leidde gisteren nogal eens tot balverlies. Maar het leidt ook vaak tot gevaarlijke situaties. Wat mij betreft toch een van de toppers dit seizoen. Maar gisteren ietsje minder.

Kortom: een pijnlijke en onnodige nederlaag. Maar geen ramp. Die playoffs zijn echt binnen handbereik met zeven punten voorsprong op nummer 9 en drie wedstrijden te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 11:46 29 apr 2023 11:57 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #18
Sommige clubvertegenwoordigers hebben nu eenmaal meer rechten vanuit de samenleving. Dat begint niet in de Geusselt, of met een bepaalde sjaal om je nek. Maar blijkbaar denkt de KNVB dat MVV duizenden uren aan maatschappelijke problematiek dient op te lossen als de overheid de andere kant op kijkt.

Maar wat ook zorgelijk is, is dat de KNVB met haar nieuwe no bullshit beleid een systeem creëert waarbij je als supportersgroep een leuke geldpot kunt maken om iemand van de straat die niets met voetbal heeft richting je aartsvijand te sturen om daar een wedstrijd stil te leggen en een leuke boete en reputatieschade aan te smeren.

Een speler bekogelen is niet normaal. Hoort niet bij normaal je emoties ventileren ook al doet iemand een dansje voor je nadat je eigen team je in de steek liet. Maar buiten zo iemand het stadion uit bonjouren en duidelijke rapporteren wat er gebeurd is, houdt de maatschappelijke verantwoordelijkheid van MVV daar op. Maar ik begrijp de wanhoop van de KNVB met zo'n lakse overheid en justitie die onder het kader van gegeven vrijheden alles maar afzwakt en geen afschrikkend beleid voert (binnen de gehele samenleving)dat je dan maar grijpt naar het zwakste, het collectief straffen. 1 iemand misdraagt zich, 6000 worden er gestraft, lang leven de democratie. Alsof er in de winkelstraat of het theater wel iemand op een doorgedraaide TBS'er van het kaliber Rico Verhoeven gaat springen om hem op zijn fatsoen te wijzen.. Daar lopen we ook door.. En sommige gewichtsklassen liggen nog verder uit elkaar binnen het straatbeeld. Sterker nog, in de promotiefilmpjes van de overheid wordt zelfs geadviseerd om je er niet mee te bemoeien en alleen te rapporteren. Toch verwacht de KNVB heel onrealistisch dat dit sociaal corrigerend gedrag in de Geusselt wel gebeurt onder wildvreemden.

Het zal niet de laatste keer zijn dat iemand de memo van het nieuwe voetbal-normaal niet heeft meegekregen dus ik ben blij dat VZM het contract van Kleinen betaalt volgend seizoen, want dat geld wordt aan de andere kant door onze clubvertegenwoordigers met een roeping er toch wel weer uitgepakt aan boetes en duurdere beveiliging.. En we kwamen al tonnen tekort voor de continuïteit.

'N'ne groete Merci' voor degene die zich weer groter voelde dan de 6000 aanwezigen die zich wel konden gedragen. Want eerlijk is eerlijk, het was er maar 1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 12:45
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #19
Triest dat we zelf geen strafschop krijgen, triest dat stam de zaak staat te provoceren maar we moeten hey ermee doen. Dat wil dan niet zeggen dat we onze frustratie dan maar gaan uiten door een beker bier te gooie, drink het gewoon op en beheers je. Verdomme de hele wedstrijd is het goed gegaan terwijl er genoeg momenten waren dat ik dacht nou dadelijk vliegt er weer vanalles op het veld. Mij complimenten dat we ons wisten te beheersen en dan op het laatst gaat het toch mis. Ik sluit mij dan ook aan bij andere die vinden dat hij comform de regels het stadion niet meer in komt en voor de boete die mvv wellicht zal krijgen moet opdraaien. Helaas maar het moet maar eens stoppen, mvv is onze club en die moeten we niet kapot laten maken door zoiets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 12:52
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #20

Dary66 schreef : Triest dat we zelf geen strafschop krijgen, triest dat stam de zaak staat te provoceren maar we moeten hey ermee doen. Dat wil dan niet zeggen dat we onze frustratie dan maar gaan uiten door een beker bier te gooie, drink het gewoon op en beheers je. Verdomme de hele wedstrijd is het goed gegaan terwijl er genoeg momenten waren dat ik dacht nou dadelijk vliegt er weer vanalles op het veld. Mij complimenten dat we ons wisten te beheersen en dan op het laatst gaat het toch mis. Ik sluit mij dan ook aan bij andere die vinden dat hij comform de regels het stadion niet meer in komt en voor de boete die mvv wellicht zal krijgen moet opdraaien. Helaas maar het moet maar eens stoppen, mvv is onze club en die moeten we niet kapot laten maken door zoiets


Ik denk toch aan de hand van de beelden dat deze persoon wel herkend zal worden/zijn?….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 13:42
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #21
@Roed enWit70
"En het gezeur over jong teams. Ben ik het ermee eens dat ze vaak op maandag spelen en spelers gewoon kunnen wisselen, neen. Dit dient slechts vier clubs. Maar kom op, zolang andere bvo's waaronder mvv geen vuist (durven te) maken om ze te weren, hebben we dat te accepteren. "

Dat is net het punt, MVV moet een VUIST maken hiertegen!
Ze zullen nu wel met de KnvB rond de tafel gaan vanwege het bier-incident en in weze de hele wedstrijd mag dan besproken worden.
MVV kan zeggen “WIJ WILLEN NIET meer TEGEN JONG TEAMS VOETBALLEN!”
Het is pure Competitie Vervalsing! Tegen clubs als MVV (met onze ambiance) stellen ze het liefste hun betere spelers op, want precies in deze wedstrijden kunnen ze veel leren hoe om te gaan met de druk en het publiek bij een gelijkwaardige tegenstander.
De speler die de goal maakte vierde zijn goal alsof hij de Champions League finale won, (in weze was het het hele jong team enorm gedreven) terwijl het in weze maar een gewone wedstrijd is (MVV haalt de PO wel).
Een competitie van 14 clubs (en erna een playoff’s ronde voor de bovenste en de onderste 7 voor promotie en degradatie) zou veel beter en eerlijker en leuker zijn.
Totaal 26 + 12 = 36 wedstrijden
(in ander landen gebeurd dit al, maar bij de KnvB is alles gericht op de topclubs in NL). Bah !!

De 4 jong clubs verdienen vele tientallen miljoenen, misschien wel honderd, aan het opleiden van hun spelers via de KKD. In weze zou het ophoesten van bv 16 miljoen Euro (1 miljoen voor iedere KKD club) peanuts voor hun zijn. (dwz 4 miljoen per jong club om 38 wedstrijden te mogen spelen om hun spelers beter te maken tegen gelijkwaardige tegenstanders). Maar zelfs dat moet je niet willen.

Een competitie van 14 clubs met PO van 7 teams dat moet MVV nastreven (en een degradatie van 1 club uit de KKD divisie, ….Spakenburg, Archilles etc
zouden dan kunnen promoveren).
Als ik MVV was zou ik een aanvraag doen bij de Belgische Voetbal Bond om deel te mogen nemen in hun 2e divisie (als grens club). Waarschijnlijk wordt het afgewezen, maar deze actie alleen maakt je standpunt duidelijk. MVV zal zich sowieso meer moeten richten op België dan op Holland.
Ja je moet wel een VUIST willen maken (en bv in gesprek gaan met andere KKD clubs, bondgenoten zoeken zoals Sparta (ok zijn inmiddels gepromoveerd) etc.). Waarvoor sta je als club?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 15:38
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #22
Vooropgesteld dat ik gooien met bier niet ok vind; ik drink het zelf veel liever op. En zeker bij aanstekers of andere zaken die spelers kunnen verwonden zoals bij Klaassen, dat is onacceptabel en dan moet je mensen een lang stadionverbod geven.

Maar wat gister gebeurde, die speler rent op een klein groepje supporters af, nadert ze tot op een meter afstand provoceert en slaat de cornervlag richting hen. Je hebt ook nog zoiets als actie/reactie. Ik keur zowel de actie als de reactie af. Maar deze persoon nu voor het leven verbannen op basis van dit zou ik wel ver vinden gaan hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 17:04
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #23
MVV heeft dus 0 punten gehaald tegen jong az (dit omdat ze 2x met een rel. sterk team voor de dag kwamen).
Ieder Jong team waar MVV-1, 0 of 1 punten tegen haald, zou ik het seizoen erna MVV-2 (onze eigen talenten) het veld insturen. Dit als reactie op hun actieve/bewuste Competitie Vervalsing. Dit is volledig legaal.
MVV heeft sowieso normaal een slechter doelsaldo als de tegenstanders (dus 2x eraf gaan met 7-0 maakt niks uit).

Als je de ranglijst van nu bekijkt staan de jong team tamelijk laag; dwz dat de meeste andere teams wel punten hebben gepakt tegen jong teams (en dus ook tegen jong az). Als je een ranglijst maakt met alle Jong team resultaten weggestreept dan staat MVV er dus beter voor (waarschijnlijk waren we nu al zeker van PO). Het zou een enorm schandaal zijn mocht MVV de PO niet halen (kans is zeer klein)!
Ook deze Ranglijst van 16 clubs zou ik de KnvB presenteren.
Is snel gemaakt met de hand of een programma-tje: De resultaten staan op VI.nl en of KKD divisie.

Zoals Mosae al aangaf hier heb je ook voordelen van (je eigen MVV-2 spelers opstellen):
Geen gele/rode kaarten voor je MVV-1 spelers.
Uitgeruste spelers. En een kans voor onze eigen jeugd ervaring op te doen. Ook wij kunnen enkele spelers die terugkomen uit een blessure laten meedoen.
Maar je maakt vooral een VUIST dat hiervan af wilt!
Wellicht waren onze jongens te moe, 2 wedstrijden tegen jong in 5 dagen (ook dat is competitie vervalsing).
Jong ajax stelde op Carnaval maandag (voordat ze tegen Union Berlin speelde) 3 eerste elftal spelers op. Wat een bedrog en wat een culture barbaren!

PS die man die er stond en met het bier gooide; wat verwacht je als je geprovoceerd wordt, dan heb je al goede zekeringen en zelfbeheersing nodig…. hij had waarschijnlijk beter iets kunnen roepen… Scheiss Hollaender of zo (of is dat ook al gecensureerd?).
Vuurwerk op de tribune hoort trouwens bij voetbal… bij vele buitenlandse clubs is dat zo. Ik vind het een behoorlijk saaie boel anders aan het worden.
Voetbal is emotie, anders hoef je er niet meer heen te gaan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 17:07
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #24

FatyPapy1990 schreef : MVV heeft dus 0 punten gehaald tegen jong az (dit omdat ze 2x met een rel. sterk team voor de dag kwamen).
Ieder Jong team waar MVV-1, 0 of 1 punten tegen haald, zou ik het seizoen erna MVV-2 (onze eigen talenten) het veld insturen. Dit als reactie op hun actieve/bewuste Competitie Vervalsing. Dit is volledig legaal.
MVV heeft sowieso normaal een slechter doelsaldo als de tegenstanders (dus 2x eraf gaan met 7-0 maakt niks uit).

Als je de ranglijst van nu bekijkt staan de jong team tamelijk laag; dwz dat de meeste andere teams wel punten hebben gepakt tegen jong teams (en dus ook tegen jong az). Als je een ranglijst maakt met alle Jong team resultaten weggestreept dan staat MVV er dus beter voor (waarschijnlijk waren we nu al zeker van PO). Het zou een enorm schandaal zijn mocht MVV de PO niet halen (kans is zeer klein)!
Ook deze Ranglijst van 16 clubs zou ik de KnvB presenteren.
Is snel gemaakt met de hand of een programma-tje: De resultaten staan op VI.nl en of KKD divisie.

Zoals Mosae al aangaf hier heb je ook voordelen van (je eigen MVV-2 spelers opstellen):
Geen gele/rode kaarten voor je MVV-1 spelers.
Uitgeruste spelers. En een kans voor onze eigen jeugd ervaring op te doen. Ook wij kunnen enkele spelers die terugkomen uit een blessure laten meedoen.
Maar je maakt vooral een VUIST dat hiervan af wilt!
Wellicht waren onze jongens te moe, 2 wedstrijden tegen jong in 5 dagen (ook dat is competitie vervalsing).
Jong ajax stelde op Carnaval maandag (voordat ze tegen Union Berlin speelde) 3 eerste elftal spelers op. Wat een bedrog en wat een culture barbaren!

PS die man die er stond en met het bier gooide; wat verwacht je als je geprovoceerd wordt, dan heb je al goede zekeringen en zelfbeheersing nodig…. hij had waarschijnlijk beter iets kunnen roepen… Scheiss Hollaender of zo (of is dat ook al gecensureerd?).
Vuurwerk op de tribune hoort trouwens bij voetbal… bij vele buitenlandse clubs is dat zo. Ik vind het een behoorlijk saaie boel anders aan het worden.
Voetbal is emotie, anders hoef je er niet meer heen te gaan?


Zelden zoveel.onzin in één post gelezen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjappie, jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 17:17
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #25
wordt eens concreet Duin, waar klopt het verhaal dan niet ? (we hebben beiden het beste voor met onze clubje, een discussie is altijd goed).
ps Duin was dat niet dat afgedankt talentje van az ? misschien tijd om een nieuwe user name te bedenken. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 17:46
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #26

FatyPapy1990 schreef : wordt eens concreet Duin, waar klopt het verhaal dan niet ? (we hebben beiden het beste voor met onze clubje, een discussie is altijd goed).
ps Duin was dat niet dat afgedankt talentje van az ? misschien tijd om een nieuwe user name te bedenken. :-)


Als al die andere teams het beter hebben gedaan dan ons tegen de Jong-teams, zou het dan misschien ook een beetje aan ons liggen ipv aan de competitie-opzet?

Bij rust hadden we gisteren gewoon met 3-0 voor moeten staan als het elftal iets scherper was geweest.

Daarbij gaat MVV echt geen verandering kunnen brengen in het toelaten van de Jong-teams.
Dus ondanks dat ik de Jong-teams ook helemaal niks vind en het daarin dus met je eens ben, is het een totaal zinloze discussie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 18:57
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #27
Als het een zinloze discussie is dan zal nooit iets veranderen ten goede voor MVV?
Ik denk dat de andere teams meer punten hebben behaald (dit is een feit) omdat ze tegen zwakkere jong-teams speelden als MVV (dit kan evtl nagegaan worden via statistieken wie speelden).
Dit is dan competitie vervalsing. Ja de KnvB zal pas veranderingen aanbrengen (met extreem veel tegenzin) als de KKD clubs met een alternatief plan komen (bv 14 clubs met 2 PO groepen/rondes).
Zoals bekend, de speeldag speelt ook een rol, je kunt beter tegen ze spelen op vrijdag als op maandag.
Maandag kunnen ze kijken wat ze nog ter beschikking hebben aan spelers, vrijdag sparen ze evtl. hun spelers voor het eerste elftal.
Als ze een Europacup wedstrijd hebben sparen ze normaal ook hun spelers.
Bij jong ajax -MVV was het echter omgekeerd (enige eerste elftal spelers moesten spelritme opdoen). Carnaval Maandag was echter niks voor MVV en een schande (ja hier was het bestuur ook aan het slapen).

De MVV spelers (Waem) hebben al aangegeven dat ze het spelen op maandag in een (troosteloze) omgeving zonder ambiance, minder inspirerend vinden. Het lijkt me ook niet leuk op een maandag met een bus naar Utreg of Amsterdam te gaan.
Persoonlijk vind ik voetbal ook iets voor het weekend (werken doe je door de week).

Hier moet je als club iets aan willen veranderen, je zal minimaal bereiken dat je een betere scheidsrechter toegewezen bekomt, maar het doel moet groter zijn.

Het zou al voor verbazing en respect zorgen als MVV volgend seizoen 2x jong-MVV tegen Alkmaar liet spelen. Een schot voor de boeg, je kloot ook alkmaar bij de opleiding van hun spelers. MVV moet de punten dan maar halen tegen de andere clubs (zoals dit seizoen).
Het bestuur moet zo iets in overweging nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2023 18:57
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #28
Gister was het zeer gezapig vond ik.
Heel onzorgvuldig in de passing etc.
Ook blijven die jong ploegen gewoon heel vervelend om tegen te spelen.

Het bier gooi incident kunnen we veel van vinden en het is natuurlijk niet goed.
Maar als je zo provocerend gaat juichen terwijl je weet dat het tegenwoordig na 1 voorwerp gestaakt wordt, dan ben je zelf ook oliedom en vraag je er bijna om.

Eerste helft had je echt al voor moeten staan en dan hadden die jonkies waarschijnlijk al geen vertrouwen meer in een goede afloop.
die rode kaart van Rein is helaas terecht.
Die straf staat er nu eenmaal op als je hem met je hand van de lijn haalt.
Overigens vond ik Kleinen wel weer heel degelijk spelen.
Wel vind ik dat Verberne echt wat meer mag wisselen.
We hebben El Basri die toen echt top in viel thuis en daar zien we bijna niks van.
Ook een El Azrak had ik wel willen zien en die had misschien wat kunnen forceren.

Laten we deze wedstrijd verder snel vergeten en op naar de Graafschap waar een zwaar potje staat te wachten.
Periode zal lastig worden en het is wachten wat Willem 2 tegen De Graafschap gaat doen vanavond.

Kom op die roeie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2023 09:48
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #29

FatyPapy1990 schreef : Als ik MVV was zou ik een aanvraag doen bij de Belgische Voetbal Bond om deel te mogen nemen in hun 2e divisie (als grens club). Waarschijnlijk wordt het afgewezen, maar deze actie alleen maakt je standpunt duidelijk. MVV zal zich sowieso meer moeten richten op België dan op Holland.


Wat denk je nu zelf ?
In Belgie spelen ook jong-teams in de tweede klasse.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2023 16:13
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV - Jong AZ, vr 28 april 2023, 20.00u #30
Ohhh de Belgen hebben dan hetzelfde probleem ….
Perfect dan maken we er een gemeenschappelijke competitie van: B en NL clubs samen (dus op ut 2e nivo) maar zonder Jong Bedrog Teams (jbt).
Zou best leuk zijn al die uitwedstrijden in mooie steden en Belgisch beer en Vrij Vervoer (een super weekend voor velen!)
Perfect om een pilot project te starten (evtl. met extra playoff rondes).
Misschien moet MVV dus eerst bondgenoten/medestanders in B zoeken?
Ps de beste B en de beste NL club promoveren dan naar hun eigen hoogste klasse (in eerste instantie… in de loop van de jaren kan dat natuurlijk ook veranderen).
De clubs en supporters bepalen uiteindelijk wat ze willen (het is maar een entertainment spel dat men zelf kan defineren....zo is het allemaal begonnen?)

Wel creatief blijven denken of nog beter kom zelf maar met ideëen? (de meeste hier vinden het niks de jong teams maar willen ook niks veranderen).

Ooit had Herge (Kuifje) het idee “mannen op de maan”…. en nu wordt een Starship gebouwd zoals hij zich dat voorstelde…
alles begint met fantasieen/ideëen, daarna zien we verder. En je hebt dan mensen nodig die gaan lobyen met deze ideëen (dwz een actief bestuur).
Misschien iets voor Napoleon :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden