MVV - Excelsior

15 okt 2019 15:04
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Excelsior #1
Volgende wedstrijd wederom thuis, tegen wederom een op papier sterke tegenstander. Geen idee wat te verwachten van dit MVV vrijdag. Daarnaast benieuwd welke spelers fit zijn en welke afhaken? Gaat Usta terug naar zijn gewoontes of heeft ie toch het licht gezien afgelopen vrijdag?

Mijn sterkste opstelling voor vrijdag;
Bertrams
Vermijl - Van Acker - Mares - Last
Deom - Kostons
Goppel - Holtby (Mits fit, anders Nissila) - Kot (Mits fit, anders Everaers)
Van den Hurk

Zeegers; wanneer Vermijl zo blijft kwakkelen, mag hij best eens een kans krijgen. Net als Last een prima voorbereiding gespeeld
Bonifazi; heerlijke back, maar Last is toch een stuk technischer en rustiger aan de bal
Shermar; zie liever Van Acker naast Mares ivm zijn ervaring en rust
Shermaine; te weinig kwaliteit voor op het middenveld, er zijn veel betere spelers voor zijn positie
Vlijter; lijkt nog niet fit genoeg voor een basisplaats
Schroijen; mag van mij eerst nog n paar wedstrijden invallen, gaat zijn mentaliteit (arbeid) misschien ten goede

Shoot me if i'm wrong ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, opadiehard, Vluuzak, AngelsideE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 04:03 16 okt 2019 06:05 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 749
Meer
MVV - Excelsior #2
Mijn opstelling voor vrijdag:
-----Schroijen--Van den Hurk-----
Kot-----Deom-----Holtby----Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------

Toelichting:
a. Bertrams maakt een betrouwbare indruk; gewoon laten staan. MVV slaagt er op een of andere manier altijd in om goede keepers aan te trekken of op te leiden.
b. Last speelde gewoon goed als linksback tegen Cambuur. Hij lijkt mij een betere speler dan Gunst: laat dus ook maar staan.
c. Zolang Enes Mahmutovic nog geblesseerd is, verdient Tim Zeegers (die in oefenwedstijden een goede indruk op mij maakte) zeker ook eens een kans. Dat gaat ten koste van Vermijl.
d. Van Acker is misschien van huis uit een middenvelder, maar we hebben een overschot aan (goede) middenvelders. Ik vind Mares als centrale verdediger ietwat ielig: hij heeft nog niet genoeg body/spiermassa en wordt daardoor soms vrij gemakkelijk weggeduwd door tegenstanders. Van Acker heeft meer power als centrale verdediger. Ik zie in hem een van de (toekomstige) leidende spelers van MVV. En als ik moet kiezen tussen Shermar Martina en Mares, heb ik een lichte voorkeur voor Shermar. Ik vind Shermar iets doortastender dan Mares; Shermar is ook steviger, krachtiger gebouwd dan Mares (die meer aan krachttraining moet gaan doen om meer spiermassa/gewicht te krijgen).
e. We hebben, zoals gezegd, een overvloed aan middenvelders. Zeker Holtby, maar ook Deom en Kot verdienen een basisplaats. Ik zet Goppel rechts op het middenveld. Met zijn snelheid kan hij als een halve of hangende rechtsbuiten fungeren. Kot kan dat wellicht ook aan de linkerkant van het veld? Goppel mag voor mij ook een plekje naar voren schuiven: dan wordt hij rechtsbuiten en verandert de 4-4-2-opstelling in een 4-3-3-opstelling.
f. Er is veel ophef over het gegeven dat Nijs niet in de selectie tegen Cambuur zat. Nijs werkt weliswaar hard in een wedstrijd, maar hij rent vaak als een kip zonder kop rond. Ik vind hem echt stukken minder spelen dan twee of drie seizoenen geleden. Ik kan Usta dus wel volgen als hij Nijs niet in de selectie opneemt.
g. Kostons valt net buiten de boot, al vond ik hem tegen Cambuur goed spelen. Ook voor de heel goed invallende Everaers heb ik nog effe geen plekje gevonden in mijn opstelling.
h. Mijn aanvalslinie is vrij traditioneel met Schroijen en Van den Hurk. Misschien in plaats van Van den Hurk eens Kostons in de spits proberen? Van den Hurk is klein en geen kopper; hij wil de bal in de voeten aangespeeld krijgen. Bij een langer iemand als Kostons kan de bal ook eens hoog voor de pot voorgezet worden. Ook Nissilä komt misschien in aanmerking om als spits te fungeren? Nissilä is door sommigen wel heel vlug afgeschreven. In de oefenwedstrijd tegen Spouwen-Mopertingen was hij met drie goals toch echt de man van de wedstrijd.
i. Ik zou het ook leuk vinden om Van Bommel junior aan het werk te zien in het eerste. Misschien een invalbeurt?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 07:30
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
MVV - Excelsior #3

Ben Salemans schreef : Mijn opstelling voor vrijdag:
Nissilä is door sommigen wel heel vlug afgeschreven. In de oefenwedstrijd tegen Spouwen-Mopertingen was hij met drie goals toch echt de man van de wedstrijd.


Daar zit het hem nou juist in, tegen een Spouwen-Mopertingen (Belgie, Tweede klasse amateurs) verwacht ik ook uitblinkers, en dan is een snelle speler goed, maar die jongen mist nog wat body en inzicht om niet als een kip zonder kop achter alle ballen aan te rennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 10:46
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV - Excelsior #4
Nou als willekeurige supporters al een degelijke opstelling weten te maken zou het Usta toch ook moeten lukken...

Verder hoop ik dat Nys in elk geval weer terug bij de selectie komt. Ervaring heb je ook nodig en Usta moet maar leren hoe met ervaren spelers om te gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 11:26
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Excelsior #5
Ik zou zeggen: Dezelfde opstelling als tegen Cambuur handhaven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2019 21:16 16 okt 2019 21:16 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - Excelsior #6

Ben Salemans schreef : Mijn opstelling voor vrijdag:

-----Schroijen--Van den Hurk-----
Kot-----Deom-----Holtby----Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------

Toelichting:
a. Bertrams maakt een betrouwbare indruk; gewoon laten staan. MVV slaagt er op een of andere manier altijd in om goede keepers aan te trekken of op te leiden.
b. Last speelde gewoon goed als linksback tegen Cambuur. Hij lijkt mij een betere speler dan Gunst: laat dus ook maar staan.
c. Zolang Enes Mahmutovic nog geblesseerd is, verdient Tim Zeegers (die in oefenwedstijden een goede indruk op mij maakte) zeker ook eens een kans. Dat gaat ten koste van Vermijl.
d. Van Acker is misschien van huis uit een middenvelder, maar we hebben een overschot aan (goede) middenvelders. Ik vind Mares als centrale verdediger ietwat ielig: hij heeft nog niet genoeg body/spiermassa en wordt daardoor soms vrij gemakkelijk weggeduwd door tegenstanders. Van Acker heeft meer power als centrale verdediger. Ik zie in hem een van de (toekomstige) leidende spelers van MVV. En als ik moet kiezen tussen Shermar Martina en Mares, heb ik een lichte voorkeur voor Shermar. Ik vind Shermar iets doortastender dan Mares; Shermar is ook steviger, krachtiger gebouwd dan Mares (die meer aan krachttraining moet gaan doen om meer spiermassa/gewicht te krijgen).
e. We hebben, zoals gezegd, een overvloed aan middenvelders. Zeker Holtby, maar ook Deom en Kot verdienen een basisplaats. Ik zet Goppel rechts op het middenveld. Met zijn snelheid kan hij als een halve of hangende rechtsbuiten fungeren. Kot kan dat wellicht ook aan de linkerkant van het veld? Goppel mag voor mij ook een plekje naar voren schuiven: dan wordt hij rechtsbuiten en verandert de 4-4-2-opstelling in een 4-3-3-opstelling.
f. Er is veel ophef over het gegeven dat Nijs niet in de selectie tegen Cambuur zat. Nijs werkt weliswaar hard in een wedstrijd, maar hij rent vaak als een kip zonder kop rond. Ik vind hem echt stukken minder spelen dan twee of drie seizoenen geleden. Ik kan Usta dus wel volgen als hij Nijs niet in de selectie opneemt.
g. Kostons valt net buiten de boot, al vond ik hem tegen Cambuur goed spelen. Ook voor de heel goed invallende Everaers heb ik nog effe geen plekje gevonden in mijn opstelling.
h. Mijn aanvalslinie is vrij traditioneel met Schroijen en Van den Hurk. Misschien in plaats van Van den Hurk eens Kostons in de spits proberen? Van den Hurk is klein en geen kopper; hij wil de bal in de voeten aangespeeld krijgen. Bij een langer iemand als Kostons kan de bal ook eens hoog voor de pot voorgezet worden. Ook Nissilä komt misschien in aanmerking om als spits te fungeren? Nissilä is door sommigen wel heel vlug afgeschreven. In de oefenwedstrijd tegen Spouwen-Mopertingen was hij met drie goals toch echt de man van de wedstrijd.
i. Ik zou het ook leuk vinden om Van Bommel junior aan het werk te zien in het eerste. Misschien een invalbeurt?


Ben, ik kan me voor een groot deel in jouw opstelling vinden. Zeker gezien het creatieve middenveld met Kot, Deom en Holtby. Omdat we sowieso body missen in het elftal moet je het hebben van creativiteit.
Zelf vind ik Schroijen op dit moment zwak. Matige voorzetten en laat snel het kopje hangen, terwijl we allemaal weten wat-ie kan.
Ik zou het niet slecht vinden om Kot naar voren te schuiven op de plek van Joeri en dan Kostons erbij op het middenveld. Tegen Cambuur deed hij het heel goed als controleur op het middenveld.
Ik zou Van den Hurk wel laten staan. Ik vind het juist een vrij aardige kopper. Ik heb geen statistieken paraat, maar volgens mij heeft-ie vorig jaar wel een aantal kopgoals gemaakt. Dit jaar is één van zijn drie goals tot nu toe een kopgoal. Bovendien heeft goed kunnen koppen niet alleen met lengte te maken, maar vooral met sprongkracht en nog meer met timing. Extreem voorbeeld is Bryan Linssen. Die maakt als relatief ‘kleine’ aanvaller opvallend veel kopgoals. Hij zegt zelf dat-ie een fractie eerder springt als zijn directe tegenstander waardoor hij als het ware meelift. Bovendien is Kostons (volgens) Wikipedia maar drie centimeter langer. Neemt niet weg dat het rendement van Van den Hurk omhoog moet. Maar dat geldt eigenlijk voor de gehele aanvalslinie.
Ik ben benieuwd of Usta met zoveel creativiteit durft te spelen als tegen Cambuur of dat-ie vervalt in de ‘veilige’ opstellingen van daarvoor. Het door hem gepredikte dominante voetbal moet ik nog zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 03:11 17 okt 2019 05:24 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 749
Meer
MVV - Excelsior #7
Oké, M.V.V. 1902. Dus jij stelt voor om mijn opstelling (waarin wat mij betreft Van den Hurk een keer of een paar keren kan worden vervangen door Kostons)
-----Schroijen--Van den Hurk-----
Kot-----Deom-----Holtby----Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------
te vervangen door jouw opstelling:
---------Kot---Van den Hurk------
Deom----Holtby---Kostons---Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------
Daar kan ik me best wel in vinden, M.V.V. 1902. Kot in plaats van Schroijen vind ik wel wat gewaagd, maar ik ben het met je eens dat het misschien wel goed is om onze vaste linksbuiten, Joeri Schroijen, wat te prikkelen door hem een keer of een paar keren geen basisplaats te geven. Schroijen in normale doen is natuurlijk onze vaste linksbuiten, toch?

Ik vind verder dat je Van den Hurk goed verdedigt, M.V.V. 1902. Maar misschien mag Van den Hurk ook wel eens wat geprikkeld worden door hem geen basisplek te geven? Ik zou Kostons (of Nissilä?) wel eens in zijn plaats in de spits willen zien spelen. Ik wil gewoon eens zien hoe Kostons als spits functioneert. MVV scoort heel weinig (en dat ligt natuurlijk heus niet alleen aan Van den Hurk), dus wordt het ook tijd om in de voorste linie eens wat nieuws te proberen.
Als Kostons naar de spits doorschuift, is er in jouw opstelling misschien wel in een keer plaats voor Nino Everaers op het middenveld?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 07:33 17 okt 2019 07:33 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
MVV - Excelsior #8
Ook eens een optie bij 4-4-2
------Kostons---Van den Hurk------
Deom-----Holtby-----Kot-----Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 07:51
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - Excelsior #9

Ben Salemans schreef : Oké, M.V.V. 1902. Dus jij stelt voor om mijn opstelling (waarin wat mij betreft Van den Hurk een keer of een paar keren kan worden vervangen door Kostons)

-----Schroijen--Van den Hurk-----
Kot-----Deom-----Holtby----Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------
te vervangen door jouw opstelling:
---------Kot---Van den Hurk------
Deom----Holtby---Kostons---Goppel
Last-Sr.Martina-Van Acker-Zeegers
------------Bertrams-------------
Daar kan ik me best wel in vinden, M.V.V. 1902. Kot in plaats van Schroijen vind ik wel wat gewaagd, maar ik ben het met je eens dat het misschien wel goed is om onze vaste linksbuiten, Joeri Schroijen, wat te prikkelen door hem een keer of een paar keren geen basisplaats te geven. Schroijen in normale doen is natuurlijk onze vaste linksbuiten, toch?

Ik vind verder dat je Van den Hurk goed verdedigt, M.V.V. 1902. Maar misschien mag Van den Hurk ook wel eens wat geprikkeld worden door hem geen basisplek te geven? Ik zou Kostons (of Nissilä?) wel eens in zijn plaats in de spits willen zien spelen. Ik wil gewoon eens zien hoe Kostons als spits functioneert. MVV scoort heel weinig (en dat ligt natuurlijk heus niet alleen aan Van den Hurk), dus wordt het ook tijd om in de voorste linie eens wat nieuws te proberen.
Als Kostons naar de spits doorschuift, is er in jouw opstelling misschien wel in een keer plaats voor Nino Everaers op het middenveld?


Klopt, helemaal Ben. Alleen zou ik - als Kot op de plek van Joeri komt te staan - een 4-3-3 aanhouden. Met voorin van links naar rechts: Kot, Van den Hurk en Goppel. En op het midden Deom, Kostons en Holtby. Dan kan Kostons zijn controlerende rol op het middenveld afwisselen door bij dode spelmomenten wel mee naar voren te gaan.
Overigens zou ik een Schroijen in goede doen wel altijd opstellen, maar zoals gezegd vind ik hem de laatste tijd wat minder.
Ik ben het met je eens dat Van den Hurk ook wel eens wat geprikkeld mag worden. Alleen vind ik dat er voor zijn positie weinig alternatieven zijn. Bovendien denk ik dat Usta niet snel zijn aanvoerder aan de kant houdt.
Je zou inderdaad kunnen wisselen gedurende de wedstrijd door Kostons door te schuiven en Van den Hurk eerder er uit te halen. Everaers ben ik tot nu toe wel een fan van. Eigen jeugd, kan voetballen, een opening zoeken en brengt wat bravoure mee. Dat missen sommige spelers wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 08:25
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 278
Meer
MVV - Excelsior #10
Van den Hurk prikkelen?
Die gast staat al anderhalf jaar op een eiland, krijgt amper een fatsoenlijke voorzet per wedstrijd en dan wordt hier verwacht dat hij er drie in schiet iedere week....?
Van den Hurk is een prima spits voor KKD- niveau, mits hij in stelling wordt gebracht. En laat dat laatste nu net het probleem zijn...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Tuor, Lassie80, Sjeng043, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 09:26
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Excelsior #11
Ik zie hier nu opeens allemaal andere formaties voorbij komen zoals 4-4-2 en 4-3-3, maar het is toch wel duidelijk dat Usta 4-2-3-1 wil spelen? En hier dus ook niet snel van af zal gaan wijken en niet ter discussie staat. Overigens een prima formatie naar mijn mening. Welke namen op welke posities is weer een heel ander verhaal natuurlijk, daar is van alles mogelijk.

Om nog even aan te haken op de discussie over Van den Hurk, sluit ik me volledig aan bij ASR. We hebben voor KKD begrippen echt een top spits in handen, maar helaas verkeerd gebruikt waardoor hij te veel uit de 16 wordt getrokken door ons eigen spel. Nu met Goppel erbij wordt het hopelijk al beter. Wanneer Schroijen weer ergens werklust kan vinden en begrijpt dat hij op linksbuiten het meest waardevol is, heb je op beide kanten snelheid en een voorzet om onze spits meer te gaan bereiken. Al zal Goppel nog wat extra ballen moeten gaan trappen op de training om die voorzet beter te maken :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 11:01
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Excelsior #12
Usta kiest inderdaad 4-2-3-1. Dan zou dit mijn voorkeur hebben:

Bertrams; Vermijl (vanwege de ervaring), Shermar, Van Acker, Last; Deom, Kostons; Goppel, Holtby, Kot;
Van den Hurk.

Voetballend vermogen in de as met Van Acker, Deom, Kostons en Holtby. Snelheid (Goppel) en techniek (Kot) op de flanken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 12:31
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV - Excelsior #13
Allemaal geneusel spelen met Kot ,Holtby en Goppel is te aanvallend ....en te onervaren . Cambuur speelde zeer zwak tegen MVV dit zal Excelsior niet worden . .

Vergelijk die Kanon eens met Goppel allebei hard lopers waar je verder weinig aan hebt ....

V/d Hurk en Schroyen horen in de basis ,Zeegers en Last samen is de verdediging te onervaren ....

Deze discussie hier is iets voor op de frobel school ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 14:55
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
MVV - Excelsior #14
Jammer van die Frõbel-opmerking, want daarmee diskwalificeert je op arrogante wijze een boeiende discussie tussen meedenkende supporters. Laten we zeggen: geen ganse maar een kwart bijdrage, omdat die afbreuk doet aan mijns inziens constructieve bijdragen van andere supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, trepkec

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 15:19
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Excelsior #15

Sjeng043 schreef : Volgende wedstrijd wederom thuis, tegen wederom een op papier sterke tegenstander. Geen idee wat te verwachten van dit MVV vrijdag. Daarnaast benieuwd welke spelers fit zijn en welke afhaken? Gaat Usta terug naar zijn gewoontes of heeft ie toch het licht gezien afgelopen vrijdag?

Mijn sterkste opstelling voor vrijdag;
Bertrams
Vermijl - Van Acker - Mares - Last
Deom - Kostons
Goppel - Holtby (Mits fit, anders Nissila) - Kot (Mits fit, anders Everaers)
Van den Hurk

Zeegers; wanneer Vermijl zo blijft kwakkelen, mag hij best eens een kans krijgen. Net als Last een prima voorbereiding gespeeld
Bonifazi; heerlijke back, maar Last is toch een stuk technischer en rustiger aan de bal
Shermar; zie liever Van Acker naast Mares ivm zijn ervaring en rust
Shermaine; te weinig kwaliteit voor op het middenveld, er zijn veel betere spelers voor zijn positie
Vlijter; lijkt nog niet fit genoeg voor een basisplaats
Schroijen; mag van mij eerst nog n paar wedstrijden invallen, gaat zijn mentaliteit (arbeid) misschien ten goede

Shoot me if i'm wrong ;)

Je hebt het precies goed gezegd zoals het is. Dit is de sterkste opstelling. Als je Cambuur zo op 0-0 houdt, zou ik niet weer opnieuw gaan husselen. Laat de Martina's maar ff op de bank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden