MVV - Excelsior

19 okt 2019 00:14
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Excelsior #31
Staat Last inmiddels wel onder contract bij MVV of wordt het de nieuwe Mbuyamba?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 00:29 19 okt 2019 00:43 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Excelsior #32
Wanneer enkele belangrijke details anders gelopen waren hadden we uit de afgelopen 3 wedstrijden met gemak 9 punten gehaald. Het zijn er 2 geworden. Uit bij Helmond zijn we genaaid, thuis tegen Cambuur hebben we zelf de kansen gemist en vandaag hebben we onszelf de nek om gedraaid. Totaal onnodig en doodzonde.

De eerste 20 minuten waren de beste die we in maanden hebben gezien in de Geusselt. Lekker fel spelend MVV met hier een daar heerlijke combinaties. Als het na 15 minuten 3-0 had gestaan was dat volledig terecht geweest. Maarja, scoren he. Na een kwartier kwam de wedstrijd iets met in evenwicht. Excelsior kreeg wat kansen, wij eveneens. Al met al verdienden we gewoon om met rust voor te staan.

En dan is na 3 minuten in de tweede helft alles anders. Geen discussie over mogelijk. Oliedom. Weet die jongen zelf ook natuurlijk. Tegelijkertijd was het ergens wel tekenend voor de gretigheid waarmee MVV speelde. Alleen ja, dit was natuurlijk iets te gretig van Shermar, die daarvoor overigens een prima wedstrijd speelde. Maar goed, met 10 man verder. Over de wissel is al genoeg gezegd. Onbegrijpelijk. In plaats van Schroyen eruit te halen (die vanwege zijn mindere snelheid tov Goppel de meest logische wissel zou zijn) werd het voetballende bindmiddel gewisseld. In plaats van dat MVV het middenveld stevig in handen hield en er aan de hand van het voetballend vermogen van Holtby en Deom en de snelheid van Goppel eruit zou kunnen komen raakten we de greep op de wedstrijd volkomen kwijt. Gelijkspel was het maximaal haalbare, en het is te danken aan Bertrams dat dat zo is gebleven. Complimenten ook aan de rest van het elftal overigens dat tot de laatste seconde is blijven vechten.

Paar losse opmerkingen:
- Bertrams, hierboven al meerdere keren genoemd, maar betoont zich een waardig opvolger van Koopmans. Echt een prima aankoop vooralsnog!
- Van Acker deed het weer prima achterin. Goede vondst van de technische staf (mag ook weleens gezegd worden toch?).
- Last en Vermijl speelden een prima wedstrijd op de flanken. Bonifazi heeft zijn plaats nog niet zomaar terug. En ja, hoe zit dat eigenlijk met dat contract van Last?
- Kostons en Deom hadden de eerste helft het middenveld keurig in handen in een constante wisselwerking met Holtby. Complimenten! Na het wisselen van Holtby vielen zowel Deom als Kostons ver terug, al lag dat buiten hun schuld, door de man minder centraal op het middenveld stonden ze constant tegen een overmacht van Excelsior spelers. Nogmaals, onbegrijpelijke beslissing van Usta.
- Van den Hurk had echt zijn avond niet, na vorige week ook al matig te zijn geweest. Die twee kansen in het begin moeten er gewoon in. Ook in de kaats vaak erg ongelukkig. Hij heeft een goal nodig. Maarja, dat geldt voor heel MVV.
- Voorin op de flanken trok Goppel zijn lijn van vorige week door. Hard werkend, dreigend, maar bij de laatste bal vaak net de verkeerde keuze makend. Jammer, maar er zit onmiskenbaar dreiging in. Schroyen vond ik anoniem spelen en had gewisseld moeten worden na de rode kaart. Schroyen is toch wel echt een momenten voetballer. Heeft hij het op zijn heupen dan kan hij heel veel, getuige zijn statistieken van vorig jaar. Ik snap ergens wel dat dat aantrekkelijk is voor een trainer. Maar wanneer de vorm er niet dan is het ook echt niks. Dit seizoen is het helaas teveel van dat laatste. Kot mag van mij de kans krijgen. Waar was die trouwens? Geblesseerd?
- Mooi dat het publiek zo achter de ploeg ging staan toen die het moeilijk had in de tweede helft.
- Er is deze week weer veel gezegd en gesproken over het geval Nys en Gunst en dat er vanalles mis zou zijn in de selectie. Ik heb vandaag wederom geen elftal gezien dat niet voor de trainer speelt of dat er met de pet naar gooit.

Het spel van in elk geval de eerste 45 minuten biedt hoop. Al met al hebben we de afgelopen weken twee potentiële kampioenskandidaten gehad en beide wedstrijden hadden we moeten winnen. Dat kunnen we afdoen als offdays van de tegenstander, maar dat zou flauw zijn en geen recht doen aan de goede dingen die MVV heeft laten zien de afgelopen twee thuiswedstrijden. Het is jammer dat er van de Keuken Kampioen divisie geen uitgebreide statistieken worden bijgehouden. Zou de xG van MVV weleens willen zien. Voor mijn gevoel is die veel hoger dan het aantal goals en punten dat we nu hebben. We hebben een ploeg die beter is dan plek 17.

Maar goed. De realiteit is dat aan het einde van het liedje we weer geen 3 punten hebben, we weer niet gescoord hebben en we nog steeds troosteloos mee onderaan staan. We zullen een enorme inhaalslag moeten gaan maken en hebben daar steeds minder wedstrijden voor. En zolang we onszelf de das omdoen door kansen te missen, domme rode kaarten te pakken en onlogisch te wisselen dan zal die er niet komen. Maar wanneer we zo blijven spelen als in de eerste helft dan gaan we gegarandeerd nog punten pakken en stijgen op de ranglijst. Of het genoeg zal zijn, is de vraag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, middenstip, Lassie80, jovkle, Sjeng043, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 08:38
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - Excelsior #33
Eerste helft sinds lange tijd weer eens echt genoten in de Geusselt. Heerlijke pot voetbal van Mvv met vechtlust lekker aanvallend voetbal richting goal en mooie combinaties, tweede helft na de rode kaart was het een stuk minder.
Ik begrijp niet dat vd Hurk hier altijd zoveel krediet krijgt, sommige noemen hem zelfs een topspeler van de KKD divisie, laat me niet lachen.
V.d Hurk is een zeer matige speler, mist teveel 100% kansen, gaat eerst het gevecht aan met de tegenstander dan pas voor de bal. We zijn niet voor niets de slechts scorende ploeg in de KKD divisie en dat heeft mede ook met hem te maken! Ballen krijgt hij echt wel genoeg maar bijna alles verpruts hij.
Jammer weer geen thuiswedstrijd gewonnen en wederom geen doelpunten van Mvv gezien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 09:09
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV - Excelsior #34
Ik ben ook niet content met Usta maar hem zie ik momenteel niet als de 1e factor wat moet worden aangepakt. De laatste 3 wedstrijden is het met onze beperkte spits gewoon goed. Ondanks dat het een hele domme actie was van Martina vind ik hem als jeugdproduct nog steeds een waardevolle inbreng hebben op langer termijn voor MVV. Dat heb ik niet bij de ervaren en goed verdiende Joeri. Hij houdt zich niet aan de instructies van de trainer (Jong PSV away was het grootste voorbeeld waarin dit duidelijk te zien/horen was), maakt de minste meters maar is als eerste conditioneel erdoor heen en gaat vooral voor zijn eigen succesjes.

Verder mogen we meer kritisch zijn op Penders en co. Spelers zijn aangetrokken waar ik echt mijn bedenkingen bij heb. Het was lichamelijk (op het oog) weer het kunstgrasvoetbalclub tegen de mannen: onbegrijpelijk dat er geen fysieke 1e spits/pinch-hitter is aangetrokken. Verder is er nog geen duidelijkheid wat de regeltjes gaan worden voor NEC away.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 09:10
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Excelsior #35

Tuor schreef : Kot mag van mij de kans krijgen. Waar was die trouwens? Geblesseerd?


Kot was inderdaad geblesseerd. Hij liep in de wedstrijd tegen Cambuur een hamstringblessure op. Geen idee hoe erg die is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 10:52
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Excelsior #36
Mooie en goede eerste helft van MVV. Maar daar hadden wel wat goals uit mogen komen.
En dat is niet de eerste keer dat er WEER niet gescoord is door MVV.
Van den Hurk doet veel maar heeft niet de kwaliteit die nodig is om te scoren.
Ik snap ook niet waar hij al dat krediet vandaan gehaald heeft want hij mist meer dan dat hij scoort.
Met 10 man kon MVV alleen maar verdedigen en hopen dat er geen tegengoal ging vallen.
Hier had meer in moeten zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 11:18
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Excelsior #37
Rondom de wedstrijd hing er toch wel een beladen sfeer ivm de personele problemen binnen MVV en ook op organisatorische zaken loopt het niet lekker

We hadden een overwinning nodig. Voor wederom slechts 3400 toeschouwers tegen een top 4 ploeg uit de KK , begint het Maastrichste publiek zich langzaam van MVV te verwijderen.... We lopen ook flink achter als het gaat om toeschouwers gemiddelde en we hebben toch al aardig wat leuke teams in Maastricht gehad .
Dat kost niet alleen recette maar ook verteer... maar goed dat is nu zo.

MVV speelde de eerste helft maar ook zeker de eerste 15 minuten zeer goed en zeer scherp. Maar ja is dat zo moeilijk . Nee natuurlijk niet . Iedereen die vorig jaar is geweest weet dat spelers zoals Deom en ook Holtby een bepaalde dynamiek met zich mee brengen , je komt ze 2 keer tegen maar daarnaast denken ze vooruit en kunnen die eindpass geven . Tel daarbij op dat je met Goppeld directe snelheid en diepgang hebt waardoor je vanuit de flanken gevaar hebt. Joeri kan dat ook maar die komt wat minder uit de verf op dit moment net zoals de Hulk . Bij de Hulk snap ik het ook wel , als spits moet je scoren. Weken geen fastsoenlijke bal gehad als spits dat gaat niet in je koude kleren zitten . En die balen kreeg hij niet omdat Usta en Co , spelers als Holtby , Deom etc ernaast hield ...geen aanvoer naar voren en dus geen kansen. De geleerden hebben daar weken over moeten doen omdat door te hebben . Niemand van ons ( bijna niemand) snapte dat , dus er moest wel meer spelen. Welnu dat er meer speelde was duidelijk immers Maxime en Pieter zijn verbannen door MVV.

Zonde wat dat we een betere groep hebben en breder dan verleden jaar dat kan toch niemand ontkennen. Daarbij opgeteld dat jongens weer wat langer samen spelen , vertaald zich ook in beter voetbal. Je moet ze dan wel opstellen als trainer anders komt dat er niet uit. Positief is dat Usta en Co dat eindelijk in ziet en dat komt terug in het spel. Maar de echte winst komt van achter uit . we krijgen al 2 weken geen goal tegen . En hoe komt dat nu weer. Dat komt maar door één man en dat is Thibaut van Acker . Die man straalt rust , voetbal , intelligentie uit en regelt de zaak. Heb gister eens de hele 2de helft specifiek op hem gelet. Hoe hij coacht, weg haalt , corrigeert ... zonder super veel energie te gebruiken maar vooral te zien waar het spel naar toe gaat en daar op in speelt. Laat die man aub echt daar staan en schuif hem zeker niet door naar de 6 positie . Voor ons is rust achterin veel belangrijker dan een breker op 6. Daar kan Mares nog voetballen of Nijs ( of kon voetballen) . Kostons doet het t daar ook goed en dat komt weer omdat hij de bal voor zich heeft en daardoor meer tijd heeft om het spel te lezen dan op de 10 waarop hij speelde . Daar is hij op dit moment te flematiek voor. Liefst zie ik op 6 Mares . En van Acker met Lavelle in het centrum... man dat zou een top centrum zijn met Bertrams erachter > Maar goed Lavelle hebben we niet we hebben een Luxemburger van 1.92 die geen enkel kopduel gaat winnen en die meer geblesseerd is dan hij speelt.

De Martina, dat is een garantie voor onbesuisdheid ...Voetballend beperkt , verdedigend spijker hard maar zonder controle en dat past nu gewoon niet . We mogen en kunnen ons niks veroorloven als het gaat om die zaken , immers scoren we niet tot amper.

Dan over de kansen, wat je dan hoort , leest van spelers trainers en supporters , we hadden zeker 3-4 keer moeten scoren. Maar zo werkt dat niet. We krijgen 3-5 kansen op het maken van de 1-0 en pas als je de 1-0 maakt kun je een 2-0 maken. Maar vaak zie je dat de tegenstander ook iets los krijgt of maakt en op zoek gaat naar de gelijkmaker. Tuurlijk krijgen we 3-5 top kansen , maar ik vind het onnozel om dan te roepen je moet met 3 of 4 nul voorstaan. Je moet zorgen dat je de 1-0 maakt en zo moet het ook verteld worden. De Trainer moet dan zeggen als je 3-5 top kansen krijgt dan moet je gewoon met minimaal 1-0 voorstaan en vandaar uit op zoek naar de 2-0.

Die rode kaart veranderde het geheel natuurlijk , we kwam onder druk . En Usta en Co wisselde ook onbegrijpelijk... Ik zelf had de Hulk eruit gehaald en Kostons de de plek van de Hulk gezet Mares achterin en Deom op 6 . Naast de Hulk Goppel en hangend Joeri . Holtby lekker op 10 laten voetballen en dan het zaakje compact houden.

We houden een puntje eraan over , dat is mooi maar daar schieten we weinig mee op. Het getoonde spel in de eerste helft was zeer goed en grettig op de afwerking na.

Bij het fluit signaal toen Usta naar de catacombe liep werd hij door een Usta rot op onthaal getrakteerd vanaf de Angels Side , locatie Trepke B. Op dat moment gaat de stadion speaker de muziek harder draaien. Dat vind ik zo'n betutteling .... De supporters gedragen zich netjes geen spandoeken of gemene leuzen. Ze zijn het er niet mee eens en de dictatuur van klein Turkije wordt direct toegepast ... echt schandalig . Die supporters hebben recht op hun mening. En Usta rot op is niet leuk voor Usta maar daar is niks mis mee .. dat zijn geen kwetsende spreekkoren met woorden , als je moeder is een hoer of krijg de allerlei vreemde ziektes. Die vent die die muziek omhoog zet is een slappe zak . Zal de opdracht hebben gekregen van het bestuur. Maar ons bestuur heeft zowiezo weinig persoonlijkheid en probeert via allerlei kanalen , supporters, sponsoren etc te manen, de waarschuwen in de toom te houden en zelfs te intimideren of "te bedreigen"etc. Maar wij MVV supporters zijn niet achterlijk en ons houd je niet in toom . Wij doen wat wij denken wat goed voor onze club is en we laten ons al helemaal niet door wat nobodys die op het pluche zitten te les te lezen... FY !!!
Supporters mogen hun mening en onvrede blijven tonen , dat deden ze vind ik binnen de grenzen.

Ik hoop dat we punten gaan pakken tegen NEC , want dat hebben we nodig . 9 punten uit 12 wedstrijden ... 8 doelpunten voor ... wat aan blamage ... maar er zit eindelijk dynamiek in het spel .... gelukkig ..... goh hoe moeilijk was het he .... om de juiste mensen alleen op de juiste plek te zetten !!!

komop die Roeie .....!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 11:23
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - Excelsior #38
De reactie vaan Holtby wie 'r gewisseld woort, waor teikenend...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 11:33 19 okt 2019 11:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Excelsior #39
Iedereen heeft het over het spel van vdhurk,ik ben het hier wel mee eens maar jeetje iemand die zijn ballen op de backplaats moet gaan ophalen om dan voor de ballen in het netje te leggen/
ik blijf erbij waar blijft onze bliksem afleider voorin,ben een beetje jaloers op de mensen uit deventer,daar speelt wel een prima bliksemafleidr/doelpunten maker.
Deze speler is bij ons afgetest(misschien te duur) maar bewijst daar zijn waarde!
Ook gister weer bij een snelle uitval staat er welgeteld alleen een goppel en misschien nog een medespeler klaar tegenover een overmacht van minstens 4 verdedigers?
Er is bij mvv giga geïnvesteerd in middenvelders(overschot)kijk maar eens bij het warmlopen tijdens een wedstrijd.
We missen lengte voorin en komen zo bij elke corner en vrije trap die lengte te kort om iets te kunnen betekenen.
Verder een groot compliment beginnend op de angelside met de enorme steun die er vanaf de tribunes kwam STAANK OP ZING VOOR MVV klasse actie.
Ook een oliedomme actie van shermar maar dat hij zelf ook wel gevoeld hebben.
Vanaf dat moment wist ik dat het een bijna onmogelijke is om deze wedstrijd om te zetten naar drie punten.
De eerste spreekkoren beginnen zich nu te laten horen richting onze trainer,en kan mij niet helemaal afzijdig houden als het over zijn functioneren gaat!
Ik zie ook niet in wat er gaat veranderen als het over doelpunten gaat,elke tegenstander gaat daar dalijk op in spelen.
Hoop echt dat dat ik tijdens dit seizoen nog dingen zie veranderen dan hebben er allemaal wat aan...gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 12:02 19 okt 2019 12:05 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Excelsior #40
Sorry hoor, maar vd hurk hoefde gisteren echt niet de ballen op de backplaats te gaan halen. Vorige week ook niet. Hij was gewoon niet slim en sterk genoeg om zich in de juiste positie te manoeuvreren. Of 't waren goede kansen of hij was te laat bij de eerste paal waar hij zich simpel laat hinderen door de tegenstander. Maar goed, dit was tegen tegenstanders uit de top 5. Wellicht komt 't nog goed.

Wat ergerlijk is, is dat je hem moet laten staan omdat je totaal geen backup hebt en dus niks kunt forceren. Nee, we geven geld uit aan een linksback terwijl je Last al hebt (gevalletje Mbuyamba waarbij men niet weet wat men in huis heeft? ) en op dat moment nog Gunst. Zelfde op rechts waar je zeegers hebt die een goede voorbereiding draait, maar nog huurgeld aan ene uit Luik betaald. En in principe aan een Kot (los vh feit dat 't een aardige speler is). Want je hebt Kostons, Martina, Deom, Holtby, Goppel, Schrooijen, Everaers. En op dat moment nog Nys. Dan had je wel geld gehad voor een extra spits. Slecht van de technisch verantwoordelijken.

In het algemeen gewoon te weinig goals in dit team.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 13:32
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - Excelsior #41
Mvv is heel duidelijk geweest Kot is gehaald voor langer termijn ...Last heeft nu 2 wedstrijden gespeeld is geen zekerheid voor 1 seizoen en Zeegers nog minder .Nys eas gisteren de juist persoon geweest om in te vallen bij de wissels
Speelde v/d Acker niets als laatste man maar als middenvelder ,had Kostons kunnen spelen als invaller voor v/d Hurk ,was Vlijter fitter had hij ook in de spits kunnen staan .
Ik ben van mening dat deze selectie wel evenwichtig is
Mvv heeft toch geen geld om 2 volwaardige spitsen van het kaliber v/d Hurk aan te trekken Doe je dit wel heb je geen v/d Acker en Deom denk ik .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 15:05 19 okt 2019 15:07 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Excelsior #42
Vraag is of ze Kostons nog als stand in zien voorin. Want gisteren had je dan heel makkelijk zo kunnen omwisselen na de rode kaart en vd hurk niet in de wedstrijd. En dan Holtby of Deom behouden.

Als kot overigens voor de langere termijn is...hij heeft voor 1 jaar getekend. Met optie?

Zou voor de aardigheid wel eens willen weten wie allemaal is aangeboden qua spitsen of scorende aanvallende middenvelders en wat het verschil vraag/aanbod was op enig moment.

Kan me zo voorstellen dat als ze het contract van Nys en Gunst ontbinden (al zal dat altijd geld kosten) dat in de winterstop nog iets kan gebeuren voorin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden