MVV - Excelsior

17 okt 2019 15:46
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
MVV - Excelsior #16
Ik denk dat iedereen van zichzelf wel denkt dat hij of zij de beste opstelling paraat heeft. Wie echt de allerbeste kijk erop heeft weet ik niet, ik weet alleen dat diegene niet bij MVV op de bank zit. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 15:58
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
MVV - Excelsior #17
Vermoedelijke opstelling afgaande vd training.

Vd Hurk
Goppel. Schroijen

Holtby- Kostons. -Deom

Last - Mares(Martina)-den Acker-Vermijl
Bertrams
Mares heeft de training verlaten met een blessure ,onduidelijk of hij morgen kan spelen.

Verder niet inzetbaar: Meurs-Zeegers-Bonifazi-Mahmutovic-(Mares)-Nijs-Gunst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 16:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Excelsior #18
Verlies. 1-3.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 17:02 17 okt 2019 17:08 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Excelsior #19
De opstelling zoals Oldchap die beschrijft is momenteel gegeven het beschikbare materiaal de meest logische denk ik. Shermar op de plek van Mares is prima, want Shermar is zowel verdedigend als voetballend beter dan Mares. Last heeft het prima gedaan tegen Cambuur en verdient zijn basisplaats. Maar let wel, het inzetten van jeugdspelers is incidenteel leuk, het is een ander verhaal om zo'n jongen structureel te laten starten. Dan is er echt ervaring nodig om die jongen bij te staan. De keuze voor Vermijl is dan ook logisch. Hij speelt weliswaar geen groots seizoen (en ook geen slecht overigens) maar zijn ervaring is hard nodig.
Van Acker deed het prima achterin tegen Cambuur en snap dat hij die plek behoudt. Toch zou ik hem liever terug op het middenveld zien. Iemand met ervaring als centrale man op het midden is extreem belangrijk, en zonder van Acker vind ik ons centraal op het middenveld erg licht. Kostons en Deom zijn jong en onervaren, en met name Kostons is voetballend soms matig en druistig (al speelde hij tegen Cambuur heel behoorlijk als verdedigende middenvelder). Dat laatste is Deom bij vlagen ook. Idealiter komt Mahmutovic snel terug en kan van Acker dan terug naar het middenveld.
Holtby is een no brainer. Van den Hurk ook. Goppel eveneens want op rechts hebben we geen beter alternatief. Schroyen kan in theorie op rechts spelen, maar in de praktijk pakt dit zelden goed uit. Dat Schroyen speelt snap ik op basis van zijn statistieken, maar gekeken naar de laatste wedstrijden zou hij eigenlijk geen aanspraak mogen maken op een basisplaats en zou Kot moeten spelen. Wel is het zo dat Schroyen altijd het beste rendeert wanneer er iemand naast of achter hem staat die hem kan lanceren. Met Holtby hebben we nu weer zo iemand. Kot is minder snel en veel meer een technicus dan Schroyen, ander soort voetballer. Wel prettig dat we wat opties hebben wat dat betreft.

Zal morgen een moeilijke pot worden. Onvoorspelbaar hoe het gaat lopen. Veel zal afhangen van de as Kostons-Deom en of die controle krijgen over het middenveld. En daarnaast hopen dat alle ballen die op de paal gingen, alle net niet momenten en alle dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen die de afgelopen weken in ons nadeel zijn geweest eens een keer onze kant op vallen. Wat dat betreft wordt het weleens tijd dat het weer eens een beetje mee zit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 21:57
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Excelsior #20
De discussies over jeugdspelers en ervaring zijn van alle tijden. En ja, ik ben ook voor een ervaren as bij MVV. Dat is het fundament waar je op moet bouwen in onze situatie. Maar dan ook jonge hongerige talenten ernaast. Wat is jong. Ajax laat iedere keer opnieuw zien dat leeftijd uiteindelijk geen echt issue is.
Dus Last en Zeegers en Everaerts en dadelijk wellicht zelfs van Bommel. So what. Laat gaan. Ook Voorjans en Borgers en Braken etc hebben ons toch plezier gebracht. Die jongens hebben uiteindelijk toch net iets meer met het MVV shirt....
En waarom zouden we niet winnen van Excelsior? 2-1 veur us, gei gezeik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, opadiehard, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 08:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV - Excelsior #21
Wat moet je hier nu voorspellen? Bij MVV rommelt het, maar vorige week hielden we Cambuur vrij eenvoudig op 0-0. Excelsior heeft op papier een beter team, maar we spelen op kunstgras, niet op papier. En Excelsior won pas één uitwedstrijd, van een jong team. Kan werkelijk alle kanten op. 2-0, 0-3, het zou me allebei niet heel erg verbazen.

De selectie van Excelsior barst van de eredivisie-ervaring. De doelpunten komen van Rai Vloet als aanvallende middenvelder en spitsen Zwarts en Meijer. Let vooral op die laatste; die speelde de eerste vijf wedstrijden geen minuut, en heeft in totaal pas 284 minuten gespeeld. Wel al vier doelpunten gemaakt. Daarnaast nog leuke buitenspelers zoals altijd bij Excelsior. Let ook op de verdedigende middenvelder Fortes. Van oorsprong een rechtsachter maar staat het hele seizoen al in een 433-opstelling als punt naar achteren op het middenveld. Scoorde vanaf daar vijf keer en gaf twee assists. Interessante toevoeging: al zijn doelpunten en één assist maakte hij tegen Jong AZ, Jong PSV en Helmond, tegen de laagvliegers dus. De andere wedstrijden is hij helemaal niet zo gevaarlijk. Maar laten wij nu net een laagvlieger zijn...


Ik verwacht een zwaarbevochten 1-1, maar zoals gezegd: kan alle kanten op.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 20:24
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV - Excelsior #22
De martinas moeten spelen.. hoe kan dat denken jullie? 1+1!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 21:55
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Excelsior #23
En veer stoon weer met 10 gvd wat un gekuts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:01
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Excelsior #24
Pfft 0-0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:30
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV - Excelsior #25
Martina boete de basis houwe, wie dom kinse zien..
Usta out estebleef!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:30
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV - Excelsior #26
Niks te zeggen over de spelers en hun inzet, op de domme 2e gele kaart en slechte spel van vd Hurk na. Dubbel gevoel bij 0-0, had meer in gezeten maar vantevoren een goed resultaat tegen Excelsior. Wel weer gebrek aan scorend vermogen.
Heb me echter zoals velen we geïrriteerd aan de wissels en tactisch onvermogen van Usta. Man man man, alle creativiteit van het middenveld eruit halen ipv van een niets presterende vd Hurk. Conclusie : dubbel gevoel, goed gespeeld. Shermar en vd Hurk slecht, Usta zal ik maar verder niet meer over beginnen. Zit in ieder geval perspectief in zullen we maar zeggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:43 18 okt 2019 22:44 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Excelsior #27
De eerste helft was voor mij de leukste van het seizoen. Martina speelde volgens mij voornamelijk omdat Mares niet helemaal fit was, daarbij vond ik hem tot aan de 2de gele kaart gewoon goed verdedigen, zelfs beter dan Mares de laatste tijd. De 2de gele kaart was dan wel weer erg dom.
Van den Hurk speelde inderdaad een mindere wedstrijd, de rest van het team goed.

Bertrams verrichte overigens wel een aantal wereldreddingen anders hadden we zeker verloren vandaag.

Ik wil ook nog melden dat als er spanningen in het team zijn, je er van buiten af iig helemaal niks van merkt. Zowel voor, tijdens als na de wedstrijd zijn alle spelers goed bezig zonder zichtbare irritaties, en daarbij wordt er voor elkaar gevochten. Ik geloof daarom ook niet dat er zo'n pestsfeer hangt binnen het team.

Wat in ieder geval niet helpt is als mensen hier met naam en toenaam spelers zwart liggen te maken zonder dat ze het verhaal van alle kanten gehoord hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, Zakelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:43 18 okt 2019 22:58 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 737
Meer
MVV - Excelsior #28
1e helft prima. 2e helft na die blinde rush van Martina en oliedomme actie meteen gedaan met de goede intenties.
Ook deze wedstrijd had gewonnen moeten worden. Maak er twee en excelsior komt niet terug. Wel zelden trouwens zo'n goede vrije trappen en corners gezien als van excelsior, bijna allemaal juiste snelheid, effect of hoogte.

Enige vraag is wie gaat die goals maken. Vd hurk wederom niet gezien. Loopt verkeerd vrij, gaat duels niet goed aan of houdt zijn tegenstander niet genoeg van zich af . En zo worden ballen die goede spitsen erin moeten schieten, verprutst.

Schrooijen, vd Hurk...sorry, maar dit is naar mijn mening gewoon te weinig. En dit zijn de topverdieners. Geldt ook voor Vermeijl.

Man of the match, Bertrams.

p.s. Ondanks dat ik totaal niet gecharmeerd ben van Shermaine Martina (erin voor deom) en ook Holtby eruit ging, vind ik het na 2 keer 0-0 tegen de nr 1 en 4 niet helemaal juist om met 100 man Usta rot op te zingen. Ook ik heb mijn bedenkingen, zeker als je ziet hoe er nu wordt gevoetbald met Holtby/Deom erin, maar als die kale ze er voorin eindelijk eens inschiet of zelf eens iets creëert, hoor je niemand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vluuzak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 22:51
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV - Excelsior #29
Simpele conclusie vandaag: sterke eerste helft waarin je in het eerste kwartier 4 100% kansen krijgt en bij rust gewoon voor moet staan. Na rust een oliedomme 2e gele kaart voor Martina, waarom in hemelsnaam op die plek op het veld er zo blind ingaan? Uiteindelijk ruim 40 minuten geknokt voor een verdiend punt, waarbij met name Bertrams een aantal cruciale reddingen maakte.

Usta blijft overigens constant in zijn prestaties, wederom tactisch onvermogen en onverklaarbare wissels: hoezo je 2 beste spelers op dat moment, Holtby en Deom, wisselen? Ik snap dat Mares erin moest komen, maar waarom niet Schrooijen of van den Hurk eens wisselen, want die hebben vrij weinig goed gedaan vandaag.

Overigens ook nooit gezien dat scheidsrechters hoedjes nodig hebben om warm te lopen voor de wedstrijd, zo moeilijk lijkt me dat niet toch?
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2019 23:46 18 okt 2019 23:50 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Excelsior #30
Zoals Excelsiorspeler Luigi Bruins na afloop over Nigel Bertrams zei: "Ik ben benieuwd of-ie nog een keer zo'n wedstrijd keept. Maar die ballen pakte hij fantastisch". Een zeer hard werkend MVV heeft vandaag één punt uit het vuur gesleept. Met de keeper als absolute uitblinker. Ik heb vanavond een paar wereldreddingen gezien.
Overigens zei die zelfde Bruins ook dat MVV in de eerste helft wel met 3-0 of 4-0 voor kunnen staan. En dat is ook een beetje het verhaal van deze wedstrijd. Een prima eerste helft en een tweede helft die je bijna volledig met tien man speelt. Knap dat de tien die er toen nog stonden het hebben weten vol te houden. Ik weet niet hoeveel corners we wel niet om de oren hebben gekregen. En dan kom je nog goed weg met die bal op de paal en je hebt Bertrams die fantastische reddingen verricht.
Over de rode kaart dan: feit is dat Shermar op die plek (ver over de middellijn met veel mensen voor de bal) als centrale verdediger niets te zoeken heeft en dat-ie al zeker niet in een duel moet komen. Dat mag-ie zichzelf wel aanrekenen. Waarom niet gewoon simpel inpassen? Er stonden genoeg creatieve jongens die de bal met minder risico naar voren kunnen brengen.
Er was ook behoorlijk wat onbegrip (ook bij mij) over de wissels van Usta. In het interview met Fox geeft-ie na afloop toe dat-ie er spelers uithaalt die goed in de wedstrijd zitten, maar hij vond dat op dat moment spelers werden gevraagd die hun rol op die positie anders invullen. Ík denk zelf dat je beter Schroijen eraf had kunnen halen voor Mares en Holtby had kunnen laten staan. Schroijen werd naarmate de wedstrijd vorderde minder. Holtby kan vanuit zijn creativiteit, techniek en vechtlust nog een keer iemand in stelling brengen. Bovendien weten we dat-ie goede vrije trappen kan nemen. Ook de wissel van Shermaine voor Deom vond ik geen vooruitgang. Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen. Aan het boegeroep te horen waren er in ieder geval meer mensen het oneens met de wissel. Tekenend is dat Holtby het publiek tot kalmte probeerde te manen tijdens zijn wissel.
Terug naar de eerste helft. Je doet jezelf te kort. Veel kansen, helaas geen enkele verzilverd. Noem de oorzaken maar op: slordigheid, te gehaast schieten, pech... Toch zag ik nu net als vorige week meer lijn, meer drive en meer combinatievoetbal. Het middenveld staat nu wel prima met Deom en Holtby en Kostons als controleur. Van Acker achterin brengt rust en Last speelde echt wel goed. Knap dat je dat op die leeftijd al kan tegen Cambuur en Excelsior. Als-ie dit kan vasthouden gaan we daar nog veel plezier aan beleven. Natuurlijk gaat-ie nog wel mindere potten spelen, maar er zit potentie in. Bertrams was subliem, maar dat heb ik al gezegd. Alleen voorin werd de trekker niet over gehaald. Die Goppel is wel écht snel. Nu nog werken aan een betere voorzet. Hij kan er ook eens aan denken om de bal over de grond terug te leggen. Hij is vaak eerder dan de rest in de zestien en de spits hoeft hem dan alleen maar op doel te schieten.
Kortom: het spel van vandaag geeft de burger toch enigszins hoop. Het blijft wel opmerkelijk: waarom kan het Cambuur en Excelsior wel en tegen laagvliegers niet? Of waren dat de wedstrijden dat bepaalde spelers op de bank zaten of niet op de juiste positie stonden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Sjeng043, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden