MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45

11 okt 2019 19:55
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #46
Holtby in de basis!

Leuk dingetje, de zoon van Mark van Bommel zit reserve! Als hij maar 20 procent talent van zijn vader bezit, is het voor ons een nuttige speler haha!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 22:52
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #47
Gelukkig enige tekenen van herstel. Nog lang niet goed, maar wel hard gestreden en het meeste recht op een zege. Bertrams solide net als de hele achterhoede, Last prima pot. Kostons heel sterk verdedigend middenveld, Deom eerste helft hee aanwezig, tweede minder. Holtby hoort in de basis, alleen al vanwege zijn trap. Jammer dat Kot uitviel, speelde prima. Vd Hurk balvast, Goppel snel maar soms helaas te blind.
Al met al wel iets waar we verder op kunnen bouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, itsman, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 22:56 11 okt 2019 23:03 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #48
Uhm tja, eerlijk is eerlijk. Dit was niet slecht. MVV had een overwinning verdient. Maar waarom niet zo'n vechtlust tegen Telstar/Dordrecht/den Bosch? Een veel ander MVV, jagend en meteen erop/ op de bal. Tegenstander meteen vastzettend. Een beetje als Telstar bij MVV deed. Waarom kan dit nu opeens wel?? Omdat je voorlaatste staat?? Waarom niet altijd?? P.s. ik heb de Martina's geen seconde gemist. Ook Goppel viel me voor het eerst mee. Ik denk dat we de opstelling gevonden hebben. Nu op deze lijn doorpakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 23:04
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #49
Ook ik ben positief verrast. Kostons erg sterk vandaag, Goppel ook dreigend, Van Acker stond best goed centraal achterin. Hopelijk pakken ze nu door.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 23:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #50
Een goed spelend MVV met als spelers die er uit springen Bertrams -v/d Acker- Deom -Kostons -Holtby-Kot en v/d Hurk laat deze 7 spelers erbij maar een tijdje in de basis staan met Schroyen erbij heb je een hele goede basis .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 23:30 12 okt 2019 02:45 door Ben Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #51
Voor het eerst sinds tijden ging ik weer eens met een goed gevoel naar huis. De beste kansen waren voor MVV. Ik hoop dat Usta gezien heeft wat voor centrale rol Holtby speelde vanavond.

De duels werden met volle overtuiging aangegaan. Er waren diverse uitblinkers. De reeds genoemde Holtby, Kot, Deom, Goppel. Hard werkende Kostons. Hurkie vond ik helaas helemaal niet zo balvast. Ik heb vooral genoten van de jonkies Last en Everaers. Joeri Schroijen werd niet eens gemist; dat zegt wel iets over de teamprestatie.

Misschien heeft de trainer het deels (behalve het ernaast zetten van Holtby vind ik een blunder) toch wel goed gezien: als er voor elke meter geknokt wordt, zie je dat deze ploeg echt wel kwaliteit heeft. Eigenlijk heeft Cambuur geen enkele 100% kans gehad. En volgens mij hebben we met Bertrams een solide keeper, met een goed organiserende Van Acker in het centrum.

Ik zie weer perspectief. Alleen het lage scorende vermogen baart me nog steeds zorgen. Maar als ze zich zo blijven ontwikkelen, dan komen die punten er echt wel aan. Wellicht eens beginnen met Vlijter in plaats van Hurkie?
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2019 23:31
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #52
Overigens viel me weer de fijne trap van Bertrams op. Die kan de bal af en toe lekker neerleggen. Ook wel eens fijn in plaats van die blinde trappen naar voren. Er zat vandaag echt een behoorlijk stuk meer voetbal in dan de laatste wedstrijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 00:02 12 okt 2019 00:08 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #53
Het is nu toch wel duidelijk (en dat was het voor de meesten hier op het forum al: je kunt gewoon niet om Holtby heen. Die jongen brengt zoveel meer voetbal in de ploeg. Bovendien heeft-ie ook nog eens een geweldige trap in de benen (een vrije trap die op de paal uiteen spat). Hopelijk ziet Usta dat ook in.
Vandaag is de eerste wedstrijd dit seizoen waarin het me voetbaltechnisch heeft kunnen bekoren. Ook als we hadden verloren, was ik niet ontevreden naar huis gegaan. Ik heb combinaties gezien, vechtlust, voetballende oplossingen en niet-basisspelers die er vanaf minuut één stonden.
Last als linksback vond ik zeer verdienstelijk. Dat geldt eigenlijk voor de gehele achterhoede. Sober, simpel, effectief en hardwerkend.
Het middenveld had vandaag enorm veel voetballend vermogen met Deom als regisseur, een zeer gretige Holtby en - eerlijk is eerlijk - een zeer degelijke Kostons. Ik heb wel eens geschreven dat-ie te kort komt, maar vandaag heeft-ie mijn ongelijk bewezen. Hij deed bijna alles goed.
Voorin viel Goppel op. Hij is opportunistisch en snel, maar in de eindfase is er nog veel winst te behalen.
Toch zie je dat MVV met de juiste instelling, opstelling en vechtlust het iedereen moeilijk kan maken. Ook de nummer twee van de eerste divisie. Waren wij dan zo goed of was Cambuur zo slecht? De waarheid zal wel in het midden liggen. Maar als het vandaag dus wel kan, waarom kon het de voorgaande wedstrijden dan niet? Dat is een vraag waarbij zowel selectie als technische staf wat zelfreflectie mogen toepassen. Het zou dus in theorie de komende wedstrijden ook moeten kunnen.

Edit: ik ben Everaers nog vergeten te benoemen. Viel zeer goed in. Naast het feit dat-ie voetballend vaak de juiste oplossing zocht, bracht-ie ook wat bravoure in het spel. Cambuurspelers lekker kort op de huid zitten. Ik hou daar wel van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, Tuor, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 00:05
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #54
Het beste wat we tot nu toe gezien hebben dit seizoen. Holtby, Deom, Kot. Die brengen in ieder geval een stuk voetbal in de ploeg. vd Acker centraal beviel me ook wel. En onze eigen jonge mannen Nino en Raoul hebben het gewoon prima gedaan. Cambuur ? Hebben niks laten zien. Waren zij zo slecht of wij zo goed? Die hebben precies 0 kansen gehad en verdienden zelfs dat ene punt niet.
Sfeer zat er 2e helft goed in in een wel heeeel matig gevulde Geusselt. Zullen we gewoon afspreken dat het vanaf vandaag weer bergopwaarts gaat ?
Hup die roeie !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 00:11
EJHP1993
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #55
Goede pot vandaag. We speelden wel meer verdedigend dan normaal gesproken, of in ieder geval, er werd verdedigd met zijn allen (soms ook 11/10 spelers achter de bal). Dit biedt ook perspectief tegen Excelsior lijkt mij, dat een beetje hetzelfde voetbalt als Cambuur. Hartstikke knap ook gezien het feit we vandaag met een bijna compleet ander elftal speelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 00:14 12 okt 2019 00:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #56
Prima wedstrijd, mooi resultaat, hadden eigenlijk de overwinning verdiend.

Idd vd hurk niet zo balvast. Hangt vaak tegen zijn tegenstander, ging paar keer opzichtelijk niet het duel aan, verloor soms makkelijk het duel. Staat vaak op een eiland, maar kan/moet veel slimmer gaan lopen zodat zijn tegenstander achter hem aan moet.

Vandaag heeft de jeugd zich laten zien. Last, Kostons, Everaers. Evenals Goppel, Holtby en Deom.

Zou Last eens laten staan. Had veel zelfvertrouwen. Aannames prima, prima voortzettingen. Stel hij laat dit ook tegen excelsior zien, dan heeft die Uruguayaan pech. Maar ben bang dat usta terugwisselt.

Goppel liet tegen Jong ajax al goede dingen zien. Vandaag goede rushes en acties, nu nog betere voorzetten.

Everaers viel best goed in. Wereldpassje op een gegeven moment tussendoor. Die moet wat meer ervaring gaan opdoen.

Na Jong Ajax dacht ik, wellicht eens Schrooyen ernaast. Vandaag eigenlijk niet gemist, evenals de Martina's. Maar zal links terugkeren ten nadele van kot.

Kostons vandaag goed. Maar wellicht omwisselen met Kot voor iets meer voetbal. Maar wellicht wordt er dan teveel gewisseld.

Verrast, hopelijk trekt men dit door tegen excelsior.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 01:09 12 okt 2019 01:22 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #57
Enfin na een lange week met allerlei wilde speculaties dan vanavond weer eens aandacht voor waar het om draait. Voetbal. Alleszins redelijke pot gezien waarbij we verdiend hadden te winnen. 

MVV speelde redelijk teruggetrokken, maar probeerde bij momenten druk te zetten, en zeker naarmate de eerste helft vorderde gebeurde dat steeds meer. Echt veel kansen zijn er voor rust niet geweest, maar dat gold ook voor Cambuur. Voetballend zag het er bij momenten niet onaardig uit. Met Holtby en Kot stond er simpelweg veel meer voetballend vermogen op. Doodzonde dat die tweede er vroegtijdig af moest, als het zijn hamstring is zijn we hem voorlopig kwijt. Natuurlijk ging nog lang niet alles goed. Maar het is gewoon een ernstige blunder van Usta geweest dat hij na sluiten van de transfermarkt is gaan sleutelen aan het elftal en spelers als Holtby, Kot en Deom ernaast heeft gezet.

Na rust waren we de betere ploeg. Kansen genoeg gehad, om nog maar te zwijgen van het aantal matig uitgespeelde aanvallen. Buitenspelgoal leek me terecht afgekeurd. En uiteraard ook weer de inmiddels bijna traditionele bal op het aluminium (4e keer in 3 wedstrijden). Helaas was na het uitvallen van Holtby de aanvallende koek op. Jammer, want met een punt krijgen we echt te weinig. 

Hoe dan ook, vanavond biedt perspectief. Reëel gezien liegt de ranglijst natuurlijk ook gewoon, we hebben echt meer kwaliteit dan plek 19. Met wat meer mazzel en minder geblunder hadden we de afgelopen 3 wedstrijden 7 punten gepakt. Ook tegen Helmond en Jong Ajax hebben we bij vlagen goed spel op de mat gelegd. Goed, koop je niks voor achteraf. Maar als we op deze manier doorgaan gaan we zeker punten pakken. Dan moet het dus wel afgelopen zijn met de constante ongedwongen wisselingen in de basis. Jongens als Deom, Holtby en Kot moeten gewoon altijd spelen. 

Paar losse pmerkingen, waarvan veel al gezegd is:
- Ik vond Goppel juist helemaal niet zo geweldig. Let wel, hij heeft keihard geknokt en er gaat dreiging van hem uit, dat is top. Maar voetballend is het echt heel beperkt, daar zit zo veel meer in. Goed, als hij de gretigheid van vandaag doortrekt dan komt dat ongetwijfeld wel.

- Vond sowieso het elftal gretig ogen en een flinke portie werklust tonen. Kan nou niet zeggen dat ik een team heb gezien dat niet meer voor de trainer wil spelen.

- Kostons speelde heel behoorlijk als verdedigende middenvelder, zeker in aanmerking nemend dat dat niet zijn plek is, al mist hij soms net de voetballende finesse.

- Van Acker speelde prima centraal achterin. Ik vind Shermar een heel aardige verdediger en denk dat van Acker nog beter tot zijn recht komt op de plek van Kostons vanwege zijn grotere voetballende vermogen. Maar het is goed om te weten dat we met van Acker een prima alterntief voor achterin hebben.

- Van den Hurk daarentegen was zeer ongelukkig vandaag. Paar aardige mogelijkheden gehad maar het was het allemaal net niet.

- Last speelde alsof hij al jaren in het eerste zit. Klasse! Niet meer dan terecht achteraf dat hij verkozen werd boven Gunst. Ook Everaers viel prima in. Terecht dat hij de voorkeur kreeg boven Vlijter. Om eerlijk te zijn heb ik de Schroyen van de afgelopen weken nauwelijks gemist deze wedstrijd. 

- Bertrams straalt rust en zekerheid uit en wat is het een verademing om weer eens een keeper te hebben die ook een fatsoenlijke pass kan geven. 

- Scheidsrchter Oostrom floot over het geheel genomen een redelijke wedstrijd, al begon hij zeer matig. Was het een overtreding na een kwartier en dus doorgebroken speler en rood? Moeilijk te zeggen. Maar het blijft zuur dat vorige week een situatie als deze onterecht wel zo beoordeeld werd.

- Tegenvallend toeschouwersaantal, maarja, wat wil je na zo'n reeks... Positief de steun van de tribunes!


Volgende week de volgende zware dobber. Met de inzet en het spel van vandaag maken we ook dan kans. Maar nogmaals, wel graag de creatieve jongens opstellen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jesfen, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 08:12
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #58
Het meeste is al gezegd en geschreven, maar gisteren met een goed gevoel naar huis terug gefietst. Eindelijk weer eens de nul gehouden en welgeteld 0 echte kansen weggegeven, tegen een ploeg die tot nu toe erg gemakkelijk scoort. Vóór deze wedstrijd had Cambuur 24 doelpunten gemaakt in 9 wedstrijden, liefst drie keer zoveel dan MVV. Knap dus dat je het tegen deze ploeg achterin dicht houdt en uiteindelijk ook geen tegentreffers incasseert.

Ik denk dat Usta de club, supporters en hemzelf een grote dienst bewijst als hij dit elftal nagenoeg laat staan volgende week. In ieder geval even geen Shermaine aub.

Nog even over Goppel. Dat is echt een typische voetballer die de een wel kan bekoren en de ander niet. Dat is heel makkelijk te verklaren. Voetbaltechnisch, dus in het kaatsen, combinatiespel, aannames etc. komt hij regelmatig tekort. Maar man, geloof mij maar als dit voor veel backs uit de KKD een heel vervelend mannetje is om als directe tegenstander te hebben. Die staat geen seconde stil, brengt ontzettend veel diepgang. Dan kun je zeggen dat hij in de eindfase niet goed genoeg is en er te weinig rendement is, en daar is ook wel wat voor te zeggen. De vraag is alleen, als je daar een ander neerzet, komen die gevaarlijke aanvallen en kansen er dan überhaupt? Ik ben geneigd om te denken van niet. Ik vind Goppel een heerlijke speler voor ons. Moet ook zeggen dat ik zijn kapbewegingen gisteren vrijwel allemaal geslaagd en effectief vond.

Dit geeft een heel ander gevoel dan de afgelopen weken en moet het team vertrouwen geven. Ben vooral tevreden over het gegeven dat het erop lijkt dat de onruststokers onder ons gisteren ongelijk hebben gekregen. Ik heb weinig tot niks gezien van een eventuele zieke verstandhouding tussen Usta en spelersgroep of in de spelersgroep onderling. Nys en Gunst zijn misschien wel vervelend geworden omdat ze geen kans op speelminuten maken onder Usta. We willen toch een trainer die dit soort beslissingen durft te maken? Ik mis Nys geen seconde, datzelfde geldt voor Gunst. Die hadden ons in die slechte reeks echt niet beter doen voetballen/presteren. Tekenend was het moment waarop de spelers na de wedstrijd nog even in een gezamenlijke kring de koppen bij elkaar staken. Nee, ik denk dat het wel snor zit binnen het team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Puime, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 08:44
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #59
Het resultaat van dit nieuwe MVV onder Fuat Usta is dat we gister tegen Cambuur met 3300 supporters aanwezig waren. Zelfs onze Gijs eigen wijs had harde duidelijke woorden in het clubblad
Waar ik misselijk van wordt zijn de interviews van Fuat op TV en media , wat denk die gast nu echt dat in hem een topper schuilt als trainer ?

Hij en zijn team hebben er 10 wedstrijden over gedaan om Deom wat meer aanvallend naar voren te zetten en wat meer rust achter in te creeeren door eens een wat meer ervaren speler naast Mares te zetten ipv onze Martina's
Iedereen van ons smeekte al weken om Holtby in het elftal , maar onze trainer hielt hem weken naast het team.

Gister verliezen we eens een keer niet , maar we scoren ook niet ... we krijgen wel kansen en waren de betere van de 2 ploegen.
Maar goed je speelt als team tegen de koploper en dat motiveert , laten we eens zien wat dit MVV de komende weken kan brengen.

Feit is wel dat Usta geen tegenspraak duld van zijn spelers niet , van de pers niet van niemand niet. Hij zet alleen maar spelers op die hem naar de mond praten en die hij top -down kan sturen, want hij is de baas en hij bepaalt. En dat relateert dat spelers als Gunst en Nijs uit de selectie worden gezet, en ze speelde niet maar hebben een mening .... dat mag bij Fuat Usta niet... als je lastig bent dan ga je eruit... Zal wel iets met cultuur te maken hebben denk. Kan me die anders Fuat ook nog herinneren .

Dat heeft tot nu toe geleid dat we voor laatste stonden en een negatief doelsaldo van -12 hadden en slechts 8 keer gescoord . Tevens zijn de mensen met slecht voetbal het stadion uit gejaagd .
We staan er lekker op.... Dat we gister best aardig spelen gun ik iedereen die MVV goed gezint is ... maar van onze ambitie , promoveren zie ik niks terug .
Kjell Knops verlaat MVV na 3 maanden omdat hij bij MVV een niet betaalde functie had ... begrijpelijk dat deze jongen gaat... Het geeft aan dat we op dun ijs ons begeven als we zelfs Kjell geen salaris kunnen betalen. Met slechts 3300 toeschouwers hebben we geen tendens ingezet ....maar we zaken hard af , en dat heeft echt te maken met onze technische keuzes die we gemaakt hebben. Deze slechte start poetsen we niet meer weg .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2019 09:13 12 okt 2019 09:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Cambuur 11 oktober, 20:45 #60
Applaus. Wat een paar supporters hier al weken roepen, gebeurde gisteren dan eindelijk en het leverde zowaar een heel punt op.
Vooraf nog naar Usta’s interview op Fox geluisterd en daar werd zowel bij mij in de woonkamer als in de fox-studio hard om gelachen. Het wedstrijdboekje kwam ook nog even voorbij tijdens het interview, maar dat schijnt Usta niet te lezen. Bij vragen over Nys reageerde Usta geïrriteerd dat hij het over de selectie wilde hebben.
Dankzij de 0-0 mag hij nog even verder bungelen. Hopelijk laat hij zolang Holtby, Kot en Deom erin staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden