Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020

03 aug 2019 14:16 03 aug 2019 14:17 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #91
Gisteren, voor het eerst deze voorbereiding, ook gaan kijken. Viel me niet mee eerlijk gezegd.
De startelf: alleen die Luxemburger was nieuw. Deed het aardig, maar dus helaas al uitgeschakeld voor een tijdje. Rest van het team heeft ons vorig jaar veel te weinig gebracht. Waarom zou het nu opeens beter gaan? (en nee, Usta kan ook niet toveren)
Keeper: Van Meurs keepte ongelukkig. Absoluut een stuk minder dan Koopmans (logisch), maar daar zijn we flink achteruit gegaan. Deusings zal ietsje beter zijn dan Van Meurs, maar het moge duidelijk zijn dat we nog een betere doelman nodig hebben.
Rechtsback Zeegers speelde verdienstelijk. Jammer dat Vermijl wéér geblesseerd is. Gunst heeft volgens mij nog geen pot gespeeld in voorbereiding, dus dat zal ook nog wel weken duren. Nys zal vrijdag wel rechtsback spelen.
Eigenlijk is er momenteel geen vervanger linksback. Buiten dat vond ik Gunst vorig seizoen niet goed, dus ook een nieuwe linksback is broodnodig. Martina stond linksback, maar dat was geen succes.
Ik ben een fan van Holtby, maar rechtsbuiten vind ik hem minder renderen. Denk dat hij het best uit de voeten komt op "10". Een rechtsbuiten hebben we ook niet, dus ook die is nodig.
Verder zitten we in alle linies heel dun in de breedte. Hebben we een reservespits bijvoorbeeld?
Zat gister tamelijk dichtbij Usta. Kan er niks aan doen, maar zijn hele uitstraling bevalt me niet. Hij is wel druk bezig met coachen. Dat is positief tov Elsen, die 90 minuten rustig bleef zitten. Maar hij is ook wel heel erg van de bevelen, met een zwaar geïrriteerd gezicht. Tegen spelers, verzorger, maar ook materiaalman. Ook geen enkele interactie met het publiek. Hij riep wel iedere 5 minuten "vooruit, vooruit", das positief! Maar hij zal ook geweten hebben dat we vrijdag de gehele achterhoede + keeper missen....dan kunnen we maar beter naar voren voetballen :-)
Waar was die Turk trouwens die op proef is/was? Had hem graag aan het werk gezien.

Al met al: er moet voor vrijdag nog minimaal een keeper, linksback en rechtsbuiten bij. Achterin centraal heb je ook nog wel iemand nodig. Mares vond ik (wederom) tegenvallen.
Hoop dat het praatcafé wat optimisme heeft gebracht, want afgaande op gisteren zijn we er niets op vooruit gegaan tov het waardeloze vorige seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2019 16:53
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #92
Precies! Zo is het maar net! We zijn er tov vorig seizoen alleen maar op achteruit gegaan! Eigenlijk te gek voor woorden dat we dit accepteren. Het is een schande hoe met ons als supporters wordt omgegaan.....vanalles beloven maar niks waarmaken. Ik begin me langzaam aan te schamen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2019 18:31
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #93
Simpele oplossing laote merke tot veer ut neet mie accepteere

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2019 18:34
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #94

SintServaos schreef : Simpele oplossing laote merke tot veer ut neet mie accepteere


Had je vandaag de kans voor in het supporterscafe
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2019 23:03
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #95

opadiehard schreef : Waarom had mvv zijn zaken omtrent omroeper niet voor elkaar(afwezig) kwam niet profesioneel over...geen opstelling en dus veel ongewis over de mensen die op het veld acteerden..


Gevolg van vertrek Stijn Vullings? Of anders stom misverstand of amateurisme?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2020 19:42 04 jan 2020 19:50 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Onderwerp Auteur
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #96
Even gaan kijken bij het minitoernooi met Westerlo en Almere. Leuk idee waar je meer uit had kunnen halen. Onder meer door er meer ruchtbaarheid aan te geven op een eerder moment. Sowieso was het wat mager ‘aangekleed’. Geen stadionspeaker, geen scorebord (nu scoren wij amper, maar toch...) en geen cateringpunt van Veer Zien MVV open (wel het sponsorhome). Toch wat gemiste kansen.
Over de wedstrijden dan. Zoals gezegd een minitoernooi, waarbij drie ploegen ieder één helft tegen elkaar spelen.

MVV-Westerlo
De eerste wedstrijd speelde MVV tegen de Belgische tweedeklasser Westerlo met Deusings, Last, Martina, Mahmutovic, Martina, Van Bommel, Mares, Holtby, Visser, Van den Hurk en Delrock. Waar door sommigen hier op het forum melding wordt gemaakt dat er bestuurlijk en technisch niets veranderd is, kan ik je vertellen dat dat qua veldspel ook zo was. In een oefenpotje het veld klein houden en veel man achter de bal... Erg jammer. En meer had er wel in gezeten. Westerlo had wel wat fysiek, maar weinig techniek. MVV had net iets betere kansen, maar - zoals al het hele seizoen - werden die niet verzilverd. Lichtpuntje vond ik Van Bommel. Die speelde wel aardig. Helaas een bloedeloze 0-0.

MVV- Almere
Deze wedstrijd een totaal ander elftal: Bertrams, Bonifazi, Van Acker, Klijnen, Nijsten, Deom, Kostons, Nissilä, Schroijen, Vlijter en Goppel.
Andere namen, maar de speelstijl was veelal hetzelfde: erg voorzichtig. Almere combineerde makkelijker. Met name over rechts. Bonifazi had het een aantal keer moeilijk. De bezoekers scoorden al snel uit een vrije trap. Tegen het eind van deze wedstrijd scoorde Goppel (wel of geen buitenspel?). Hij maakte een aantal keer goed gebruik van zijn snelheid en keek nu ook eerst voordat-ie voor gaf. Toch waren nog niet alle voorzetten goed. En als ze dat wel waren liepen de andere aanvallers elkaar in de zestien voor de voeten. Je ziet dat MVV wel wil en er voor vecht, maar het staat tactisch niet goed. Almere stond veel beter en combineerde er makkelijk doorheen. Overigens is Van Acker wel echt een rots in de branding. Heerlijk wat een rust die man uitstraalt. Maakte wel twee foutjes, maar die bleven onbestraft.

Wat blijft hangen na zo’n minitoernooi is het gevoel van de gemiste kansen. De kans om het breder uit te meten en er iets leuks voor supporters en sponsoren van te maken. Combineer het met een nieuwjaarsreceptie, zet een artiest neer en gooi de tap open. Maak reclame en kweek goodwill. Nu waren er misschien 150 tot 200 mensen schat ik. Onder hen trouwens wel bekende gezichten zoals Van Bommel en Van Marwijk.
Wat betreft de speelwijze zijn oefenpotjes juist het moment om aanvallend iets te proberen. Helaas zagen we weer de behoudende, voorzichtige speelstijl. Waarom Usta het ooit over dominant spel heeft gehad is me een raadsel. Dat kan nu alleen maar tegen hem worden gebruikt. Benieuwd naar de volgende oefenpotjes.

Overigens verloor Almere met 2-1 van Westerlo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Ben Salemans, Jacques, jesfen, Tuor, Lassie80, jovkle, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2020 20:08
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #97

M.V.V. 1902 schreef : Even gaan kijken bij het minitoernooi met Westerlo en Almere. Leuk idee waar je meer uit had kunnen halen. Onder meer door er meer ruchtbaarheid aan te geven op een eerder moment. Sowieso was het wat mager ‘aangekleed’. Geen stadionspeaker, geen scorebord (nu scoren wij amper, maar toch...) en geen cateringpunt van Veer Zien MVV open (wel het sponsorhome). Toch wat gemiste kansen.
Over de wedstrijden dan. Zoals gezegd een minitoernooi, waarbij drie ploegen ieder één helft tegen elkaar spelen.

MVV-Westerlo
De eerste wedstrijd speelde MVV tegen de Belgische tweedeklasser Westerlo met Deusings, Last, Martina, Mahmutovic, Martina, Van Bommel, Mares, Holtby, Visser, Van den Hurk en Delrock. Waar door sommigen hier op het forum melding wordt gemaakt dat er bestuurlijk en technisch niets veranderd is, kan ik je vertellen dat dat qua veldspel ook zo was. In een oefenpotje het veld klein houden en veel man achter de bal... Erg jammer. En meer had er wel in gezeten. Westerlo had wel wat fysiek, maar weinig techniek. MVV had net iets betere kansen, maar - zoals al het hele seizoen - werden die niet verzilverd. Lichtpuntje vond ik Van Bommel. Die speelde wel aardig. Helaas een bloedeloze 0-0.

MVV- Almere
Deze wedstrijd een totaal ander elftal: Bertrams, Bonifazi, Van Acker, Klijnen, Nijsten, Deom, Kostons, Nissilä, Schroijen, Vlijter en Goppel.
Andere namen, maar de speelstijl was veelal hetzelfde: erg voorzichtig. Almere combineerde makkelijker. Met name over rechts. Bonifazi had het een aantal keer moeilijk. De bezoekers scoorden al snel uit een vrije trap. Tegen het eind van deze wedstrijd scoorde Goppel (wel of geen buitenspel?). Hij maakte een aantal keer goed gebruik van zijn snelheid en keek nu ook eerst voordat-ie voor gaf. Toch waren nog niet alle voorzetten goed. En als ze dat wel waren liepen de andere aanvallers elkaar in de zestien voor de voeten. Je ziet dat MVV wel wil en er voor vecht, maar het staat tactisch niet goed. Almere stond veel beter en combineerde er makkelijk doorheen. Overigens is Van Acker wel echt een rots in de branding. Heerlijk wat een rust die man uitstraalt. Maakte wel twee foutjes, maar die bleven onbestraft.

Wat blijft hangen na zo’n minitoernooi is het gevoel van de gemiste kansen. De kans om het breder uit te meten en er iets leuks voor supporters en sponsoren van te maken. Combineer het met een nieuwjaarsreceptie, zet een artiest neer en gooi de tap open. Maak reclame en kweek goodwill. Nu waren er misschien 150 tot 200 mensen schat ik. Onder hen trouwens wel bekende gezichten zoals Van Bommel en Van Marwijk.
Wat betreft de speelwijze zijn oefenpotjes juist het moment om aanvallend iets te proberen. Helaas zagen we weer de behoudende, voorzichtige speelstijl. Waarom Usta het ooit over dominant spel heeft gehad is me een raadsel. Dat kan nu alleen maar tegen hem worden gebruikt. Benieuwd naar de volgende oefenpotjes.

Overigens verloor Almere met 2-1 van Westerlo.


Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een verslag hier te plaatsen. Fijn om te lezen, alleen minder fijn om te lezen dat er weinig tot niets veranderd is in de speelwijze. Als men toch over enige zelfreflectie zou beschikken dan zou je toch verwachten dat er wel iets veranderd zou zijn in het spelbeeld. Aangezien er niks veranderd is in de sleutelposities van MVV.....

Jaques zijn recent omschreven scenario is de bittere werkelijkheid.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 22:32 08 jan 2020 22:37 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Onderwerp Auteur
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #98
Ik vond het een weinig verheffende wedstrijd vanavond tegen Lierse SK. Dat lag aan beide ploegen. Lierse (derde niveau in België) bakte er weinig van en MVV speelde rommelig.
De eerste helft begon MVV met Bertrams, Last, Van Acker, Mahmutovic, Vermijl, Van Bommel, Holtby, Mares, Schroijen, Kostons en Goppel. Geen Van den Hurk dus. Al kon Kostons op zijn plek geen potten breken. Vond hem erg onzichtbaar.
MVV kwam relatief gemakkelijk op 2-0. Een doelpunt vanuit een simpele combinatie over de grond waarbij Schroijen vanaf links strak de bal voortrok en Goppel bij de tweede paal kon intikken. De tweede goal was er eentje om in te lijsten. Holtby schoot een vrije trap vanaf een meter of 20 prachtig over de muur richting de linker bovenhoek. Maar het was ook Holtby die aan de basis stond van de 2-1. Een te korte terugspeelbal en niet adequaat anticiperen van het centrum, waardoor de spits van Lierse in kon schieten. Overigens vond ik Mahmutovic weer erg slordig en niet doortastend spelen. Op dit moment zie ik liever Shermar (of is die geblesseerd?) naast Van Acker.
De 3-1 was typerend voor het spel van MVV. Veel man op een klein middenveld en loeren op een uitbraak via Schroijen en de razendsnelle Goppel. Het was die laatste die de bal onderschepte en via Kostons werd buitenspel ontweken en Schroijen bediend. Het zelfde recept als bij de 1-0: bal vanaf links laag voortrekken en Goppel die de bal bij de tweede paal binnenloopt.
In de tweede helft kwamen Deusings (voor Bertrams), Zeegers (voor Vermijl), Shermaine (voor Mahmutovic) Bonifazi (voor Last) Deom (voor Van Bommel) en Nissilä (voor Holtby) in de ploeg. Het werd er niet beter op, hoewel Schroijen wel nog vrij voor de keeper werd gezet. Hij schoot echter wild over. Schroijen had weer eens zo’n alles of niets wedstrijd. Hij was belangrijk met twee assists, maar grossierde ook weer in foute ballen en kapbewegingen waarmee de snelheid uit een aanval werd gehaald.
Bij de 3-2 mocht Lierse min of meer ongehinderd binnenkoppen.
Verder mocht Nissilä nog een aantal keer vanuit kansrijke posities schieten, maar hij faalde een keer of drie. En er kwam nog een batterij aan jeugdspelers het veld in: Kleinen, Nijsten, Delrock en Visser. De weinige lijn die in het spel zat verdween daarmee helemaal. Al begrijp ik prima dat je de jeugd in dit soort potjes ook kansen wil geven. Moet ook kunnen.
De 4-2 kan zo worden ingezonden als prijswinnende video bij Funniest Home Videos. De keeper van Lierse nam een korte uittrap naar de verdediger die ‘m iets te hard terugkaatste terwijl de keeper op het verkeerde been stond: eigen goal.
Ik hoop niet dat dit de ultieme speelwijze en voorbereiding voor zondag is, want dan heb ik er een hard hoofd in. Ik zag weinig ingeslepen automatismen. Overigens verliet Mares geblesseerd het veld. Geen idee hoe het daar mee is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Sjeng043, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 22:38
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #99
Bedankt voor dit toch wel uitvoerige verslag. Weinig hoopgevend voor zondag dus. Is Kot nog steeds geblesseerd? Die zie ik toch wel graag spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 23:24 08 jan 2020 23:25 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Onderwerp Auteur
Oefenwedstrijden seizoen 2019/2020 #100

pinobel schreef : Bedankt voor dit toch wel uitvoerige verslag. Weinig hoopgevend voor zondag dus. Is Kot nog steeds geblesseerd? Die zie ik toch wel graag spelen.


Tja, MVV was wel beter vandaag. Maar er had veel meer ingezeten. Maar goed, zondag is een wedstrijd op zich. (En zo kan ik er meer clichés op loslaten.)
Overigens, weet ik niet wat er met Kot is. Ik zie hem in ieder geval ook graag spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden