Fc Den Bosch - MVV

23 feb 2019 12:48
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Fc Den Bosch - MVV #46

Zwegel schreef : Wat is je punt Komopdieroeie !!
Dat ik voorlopig niet meer bij MVV kom uit principe wil niet zeggen dat ik het niet meer volg.


Mijn punt is, zoals ik al zei, dat je aangeeft de club niet meer te steunen. Vervolgens post je na de overwinning van gisteren een redelijk positief bericht waaruit men kan opmaken dat je de club nog wel degelijk steunt of wil steunen. Dat vind ik, binnen een week tijd, een snelle omslag. Verder heb ik niets gezegd.

@redwhitearmy, ik heb er begrip voor dat mensen niet meer naar uitwedstrijden gaan, daar heb ik ook niks over gezegd. Zwegel had het niet over het niet bezoeken van uitwedstrijden maar over het niet steunen van de club :-). Geen drugs in de bus lijkt me overigens een redelijk normale maatregel, of wil jij graag de indruk wekken dat we in Maastricht allemaal een stelletje pillen slikkende en cokesnuivende hooligans zijn die naar een uitwedstrijd gaan om drugs te kunnen gebruiken? Wellicht heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 12:56
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Fc Den Bosch - MVV #47
[/quote]
Mijn punt is, zoals ik al zei, dat je aangeeft de club niet meer te steunen. Vervolgens post je na de overwinning van gisteren een redelijk positief bericht waaruit men kan opmaken dat je de club nog wel degelijk steunt of wil steunen. Dat vind ik, binnen een week tijd, een snelle omslag. Verder heb ik niets gezegd.
[/quote]

Dus doordat ik een vrij positief stuk post over MVV maak jij op dat ik de club wel steun of wil steunen ??
Een club steunen en volgen zijn bij mij twee verschillende aspecten, maar het kan aan mij liggen.
Dus ik kan je verklappen dat er geen omslag is, daar moet wel wat meer voor gebeuren.
Maar goed, trek jij je conclusie maar lekker, iedereen blij !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 13:05
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Fc Den Bosch - MVV #48

Zwegel schreef :

Mijn punt is, zoals ik al zei, dat je aangeeft de club niet meer te steunen. Vervolgens post je na de overwinning van gisteren een redelijk positief bericht waaruit men kan opmaken dat je de club nog wel degelijk steunt of wil steunen. Dat vind ik, binnen een week tijd, een snelle omslag. Verder heb ik niets gezegd.
[/quote]

Dus doordat ik een vrij positief stuk post over MVV maak jij op dat ik de club wel steun of wil steunen ??
Een club steunen en volgen zijn bij mij twee verschillende aspecten, maar het kan aan mij liggen.
Dus ik kan je verklappen dat er geen omslag is, daar moet wel wat meer voor gebeuren.
Maar goed, trek jij je conclusie maar lekker, iedereen blij ![/quote]

Excuus, ik wist niet dat je cynisch zou worden. Nogmaals, ik heb geen oordeel geveld of conclusie getrokken. Jij mag de club volgen of steunen op jouw manier, maar als je daar hier op het forum over praat dan kun je natuurlijk ook reacties verwachten. Dat is nou immers het hele mechanisme van een forum, iemand post iets en een ander reageert. Anders kunnen we beter met zijn allen tegen een muur gaan praten. Misschien is Twitter een beter medium om een club te 'volgen'. Gezien de naamgeving van dit forum verwacht je toch dat de mensen die hier actief posten supporters of fans zijn maar misschien ben ik dan kortzichtig. Maar je hoeft je verder niet aangevallen te voelen, ik heb geen problemen met jou of de manier waarop jij de club volgt :-). Constateerde slechts iets dat mij opviel. Fijne daag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 13:17
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
Fc Den Bosch - MVV #49

Frostie_999 schreef : Yup, qua uitwedstrijden 2e. Over de thuiswedstrijden zullen we het maar niet hebben ;-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Jawel, doe toch maar. Op welke plek staan we in de thuiswedstrijden?? 2e in de uitwedstrijden is natuurlijk bizar goed voor MVV. Dat was vroeger wel anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 13:38
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Fc Den Bosch - MVV #50

Schapendonk schreef :

Frostie_999 schreef : Yup, qua uitwedstrijden 2e. Over de thuiswedstrijden zullen we het maar niet hebben ;-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Jawel, doe toch maar. Op welke plek staan we in de thuiswedstrijden?? 2e in de uitwedstrijden is natuurlijk bizar goed voor MVV. Dat was vroeger wel anders.


Thuis staan we op een 14e plaats met 17 punten uit 13 wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Fc Den Bosch - MVV #51
Heerlijk, vijf keer winnen op rij deden we voor het laatst in 2014-2015, toen we op het eind van de competitie zelfs zes keer op rij wonnen (dus deze statistiek kan meteen door naar de topic van de wedstrijd tegen de Eagles). Was het helemaal verdiend? Mwah, Den Bosch had recht op een puntje op zich. Die raken lat en paal. Van de andere kant buiten die momenten ook niet heel veel kansen voor hen - het doelpunt van Den Bosch en op het eind nog een grote kans, meer niet. MVV had nog wat momenten waar meer in zat, zoals met vier tegen twee overtal slecht uitspelen.

In 2014-2015 waren die zes overwinningen op rij niet eens genoeg voor de play-offs. Maar we eindigden toen op 48 punten, waar we nu met nog twaalf wedstrijden te gaan al op 42 punten staan. We gaan dat seizoen dus wel verbeteren, als er geen extreme vormdip komt. Twee seizoenen geleden, het jaar dat we eventjes bovenaan stonden en uiteindelijk de finale van de play-offs verloren van die rare knakkers uit het oosten, hadden we na 26 wedstrijden 47 punten. Zo veel meer is dat niet. Met het gemiddelde puntenaantal per wedstrijd dat we nu hebben, zouden we uiteindelijk op 61 punten uitkomen. In de recente historie was 61 punten maar één keer niet goed genoeg om de eerste ronde van de play-offs over te mogen slaan. Die eer gaat naar De Graafschap in het al eerder genoemde seizoen 14/15. De Graafschap promoveerde alsnog via de play-offs, voor dat scenario teken ik uiteraard meteen.

Aangezien we vorig seizoen verloren uit bij Den Bosch, wordt de statistiek van het wedstrijd voor wedstrijd de resultaten vergelijken alleen maar interessanter. We liggen nu al veertien punten voor op vorig seizoen! Als we in het restant dezelfde resultaten neerzetten als vorig seizoen, eindigen we dus op 64 punten. Gaat nooit precies zo gebeuren, ik blijf het zeggen, maar toch een leuke indicator. Een andere vergelijking; vorig seizoen hadden we na 26 wedstrijden 35 punten. We liggen op die manier dus zeven punten voor op vorig seizoen.

Kortom, het zal niemand verbazen aangezien we zevende staan, maar alle statistieken staan op groen.

Persoonlijk vind ik de winst van Twente niet zo erg. In de zin van: als we de periode winnen, hebben we automatisch al genoeg punten gepakt om ook via de eindstand al de play-offs te halen. Het voordeel van het winnen van een periode zit toch vooral in de geldprijs zoals Houten terecht aanhaalde. Als we maar resultaten blijven halen, komen die play-offs vanzelf. En als Twente alles wint, dan winnen ze dus van concurrenten van ons. Prima.

Volgende week uit naar Go Ahead. Dat wordt weer lastig genoeg. Maar tegelijkertijd staan Roda - Twente, Almere - Eindhoven, Sparta - RKC, Jong Ajax - Den Bosch en Cambuur - Oss op het programma. Als alles meezit komende speelronde, staan we op nog maar drie punten van plaats twee... Gaat dat gebeuren? Vast niet, maar dromen is mooi. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, TPC, Liersesup, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:30
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Fc Den Bosch - MVV #52
Mocht Twente de periodetitel pakken en wij als tweede eindigen en Twente uiteindelijk kampioen worden, wat gebeurd dan met die periodetitel? Gaat die dan na de club wat in die periode tweede stond?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Fc Den Bosch - MVV #53

Mestreech28 schreef : Mocht Twente de periodetitel pakken en wij als tweede eindigen en Twente uiteindelijk kampioen worden, wat gebeurd dan met die periodetitel? Gaat die dan na de club wat in die periode tweede stond?


Nee. De titel blijft gewoon voor Twente. De plaats in de play-offs gaat naar de hoogste in de stand. Kans lijkt momenteel groot dat de eerste drie periode-winnaars op basis van de stand sowieso al play-offs zouden spelen, dus buiten de geldprijs en het schildje maken die periodetitels geen enkel verschil.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 14:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Fc Den Bosch - MVV #54

Schapendonk schreef : Is het niet zo dat de nr.2 tegen de nr.5 speelt in de nacompetitie? Want dat is op dit moment fc den Bosch. En ik zie die wel als 2e eindigen. Of MVV hier nu zo blij mee moet zijn? Ik zou die graag aan Roda gekoppeld willen zien, want op dat prikbord zijn ze al vanaf de 3e wedstrijd ongeveer, naar NAC Breda aan het kijken. Schijnbaar hun favoriet, en over fc den Bosch spreken ze niet eens haha. Wellicht kan MVV nog ff doorvlammen en 3e of 4e worden. Op Fox werd gister overigens gezegd dat MVV op de 2e plek staat in de uit wedstrijden.


Ja, dat is zo, en ik zie Den Bosch nog wel zakken. Ik heb geen voorkeur in de play-offs, al ontloop ik liever Roda. Niet uit angst, maar omdat ik het idee heb dat in de selectie van Roda het heilige vuur ontbreekt om play-offs te winnen. Tegen ons zal dat heilige vuur er automatisch zijn, want een derby, en eerder dit seizoen verloren in een vijandige Geusselt et cetera...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 17:25
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Fc Den Bosch - MVV #55
Wel benieuwd naar wat jullie vinden (of vonden) van onze aanvoerder. Ippel is sinds zijn blessure nog geen moment de oude geweest en voegt op dit moment weinig toe aan deze ploeg in mijn ogen. Strijdlust heeft hij natuurlijk, maar ik vond dat hij gisteren niet altijd even fanatiek met zijn man meeliep, zichzelf en de ploeg minimaal een keer erg in de problemen bracht door op eigen helft met de bal aan de wandel te gaan en lijkt de laatste tijd alleen nog maar overtredingen te maken op momenten en plekken waar het niet nodig is. Wanneer hij een counter eruit kan halen door een speler (kunst)gras te laten happen verzuimd hij dit vaak (doelpunt Jong Utrecht en gisteren ook weer een moment). Of zie ik nu spoken?

Hij heeft natuurlijk wel wat krediet opgebouwd de laatste jaren en ik pleit hier ook niet voor een plaats op de bank voor Ippel want ik vind het een geweldige jongen voor de club maar hoop wel dat hij zijn oude niveau nog kan halen. Is qua voetbal nooit een geweldenaar geweest maar bracht wel iets extra's, dat mis ik dit seizoen. Benieuwd hoe andere fans hierover denken. Ben er overigens wel van overtuigd dat hij dit seizoen nog belangrijk gaat zijn voor de ploeg, zeker wanneer het weer even minder loopt wat natuurlijk nog gaat gebeuren.

@Jacques, mooie statistiek om de 5 overwinningen op rij mee te nemen naar de Adelaarshorst, maar volgens mij kunnen we statistisch/historisch gezien geen slechtere tegenstander treffen dan deze, helaas. Wanneer hebben we daar voor het laatst gewonnen? Volgens mij is dat al een eeuwigheid geleden, ik kan het namelijk niet zo 1,2,3 terugvinden. Lijkt dan vóór 2005 te moeten zijn geweest. Maar goed, reeksen zijn er om doorbroken te worden ;-).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 18:13
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Fc Den Bosch - MVV #56
Volgens mij is dat al een eeuwigheid geleden, ik kan het namelijk niet zo 1,2,3 terugvinden. Lijkt dan vóór 2005 te moeten zijn geweest. Maar goed, reeksen zijn er om doorbroken te worden


Laatste keer in seizoen 2001/2002 Daarvoor seizoen 92/93 .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 19:36
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
Fc Den Bosch - MVV #57
Het zal niet makkelijk worden daar. Maar niet moeilijker dan in den Bosch. Wat wel nadeliger is, is het publiek. Daar zitten zowat 8000 mensen iedere thuis wedstrijd, en tegen het huidige MVV wellicht 10.000. Toch heb ik er vertrouwen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2019 22:47
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Fc Den Bosch - MVV #58
Op dit moment komt Ricardo Ippel voetballend inderdaad niet goed uit de verf, maar zijn “table-presence” is nog wel belangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 05:49 24 feb 2019 05:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
Fc Den Bosch - MVV #59
Niet goed uit de verf. Het is een conditie probleem. Ik zag Ippel verschillende malen verschrikt kijken, dat het hem te snel ging. Ook zo'n eigen doelpunt komt voort, als een team iets niet kan bijbenen. Een hele week conditie training lijkt me niet verkeerd voor een DEEL (let op, DEEL) van de spelers. Een Ruud van Nistelrooy zit niet alleen op de tribune omdat hij ooit voor Den Bosch speelde, maar ook omdat hij niet naar gebraggel komt kijken. Fc Den Bosch-MVV was een uithoudings/ uitputtingsslag waarin MVV duidelijk de mindere was. Nu is het 1-2 geworden, maar het had ook 4-2 kunnen zijn geweest. Natuurlijk is het een mooi resultaat, maar tegen Go Ahead komt je zo'n soort gelijke wedstrijd tegen. Hopenlijk valt dan de munt weer de goede kant uit. Ik heb er vertrouwen in mits er hard gewerkt wordt aan het uithoudingsvermogen, want wat dat betreft zit men niet aan de beste kant. Niet te veel Carnaval vieren wat mij betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 10:26
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Fc Den Bosch - MVV #60
Ik vond Kostons trouwens een goede pot spelen. Was bij veel aanvallen betrokken, goede aanvoer richting de vleugelspelers etc. Jammer dat hij die kans niet verzilverde. Hij moest in de rust gewisseld worden, volgens mij vanwege zijn griep? Hopelijk zet hij deze groei door iig :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden