FC Twente - MVV

14 okt 2018 19:57 14 okt 2018 19:58 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
FC Twente - MVV #16
Nou. Classic MVV he. Vorige week kansloos afgeserveerd door Den Bosch, nu doodleuk winnen bij Twente. Was het verdiend? Nee, gelijkspel was denk ik eerlijker geweest (en dat is door een rood-witte bril gekeken). Maar goed. Hoe dan ook een enorme opsteker voor het team en voor ons na vorige week vrijdag.

Twente begon fanatiek, wij trokken ons terug. Zoals verwacht. En zoals wel vaker dit seizoen gaven we achterin bijzonder weinig weg, kan me geen kans voor Twente herinneren in de eerste helft. Tegelijkertijd konden we aanvallend geen enkele vuist maken. Allerlei kleine overtredingen maakten het behoorlijk stop-start allemaal. Maar goed, dat was voor ons niet verkeerd.

In de tweede helft hetzelfde beeld. Na zestig minuten was er echt nog helemaal niks gebeurd aan twee kanten en opeens stond het 0-1. Eindelijk een fatsoenlijke aanval waarbij direct gespeeld werd. Klasse voorzet van Vermijl, keurig ingekopt door van den Hurk. Nouja, en dan dus een half uur billen knijpen. Koopmans heeft ons een paar keer gered, evenals de paal. Aan de andere kant had Abuhbakar de wedstrijd kunnen beslissen. Hoe dan ook, Twente drukte wel, een gelijkspel was nogmaals ook wel terecht geweest, maar vandaag viel het voor ons de goede kant op. Dat geluk hebben we ook afgedwongen door de tomeloze inzet die de spelers op de mat legden.

In elk geval had Elsen flink ingegrepen in de opstelling. Shermaine, Gunst en Abuhbakar terecht ernaast gezet, al moet ik zeggen dat Shermaine vooral slachtoffer is van de verkeerde speelwijze die we op het middenveld hebben gehanteerd de afgelopen weken. Maar Gunst en Abuhbakar waren gewoon matig de laatste wedstrijden. Nu is Twente uit natuurlijk geen wedstrijd om aanvallend erin te gaan. Maar ook met dat in het achterhoofd vond ik ons in aanvallend opzicht wederom erg matig. Verkeerde passes, slechte loopacties, matige aannames, buitenspel. Nee, het was tot de 0-1 niet om aan te zien aanvallend. Deom liet wel zien meer aanvallende impulsen te kunnen geven dan Shermaine. Ga ervan uit dat hij een paar wedstrijden de kans krijgt en het systeem met drie verdedigende middenvelders definitief de prullenbak in is. Ook met twee verdedigende middenvelders geven we namelijk niet veel kansen weg. Maar hoe dan ook, in aanvallend opzicht is nog veel te winnen. We staan 9e, maar hebben het op 3 na minst scorende elftal! Zelfs de nummer laatst heeft er meer gemaakt. Dit team is prima in staat de tegenstander het spel te laten maken en door de ruimtes klein te houden punten te pakken. Maar zelf het spel maken en een tegenstander bij de keel grijpen is beduidend lastiger. De statistieken bewijzen dat, gezien we uit nog ongeslagen zijn en thuis pas 1x gewonnen hebben. Overigens, moet ik wel zeggen, wat viel Twente tegen. Ik ken de ins outs daar ook niet, maar dan ben je gedegradeerd, mede omdat je veel te veel geld hebt besteed aan exotische 'vedetten', ga je daar in de KK-divisie vrolijk mee verder. Natuurlijk hebben een aantal spelers kwaliteit en misten ze wat namen, maar het hing als los zand aan elkaar. Gelukkig voor ons, maar ik snap de filosofie daarachter niet.

Koopmans heeft ons met twee klasse reddingen voor een belangrijk deel de drie punten bezorgd. Het betaalt zich uit dat MVV een keeper gehaald heeft die niet alleen getalenteerd is, maar ook de nodige ervaring heeft. Er is terecht kritiek op het transferbeleid van MVV soms, maar in deze heeft MVV het gewoon prima gedaan. Vermijl hield de rechterkant prima, keurige assist ook. Was hij geblesseerd, dat hij gewisseld werd? Centrum was weer uitstekend. De Martina's krijgen soms belachelijke kritiek online ('vriendjes van Elsen'), onbegrijpelijk gewoon. Die jongens geven MVV de voorkeur boven hun interlandcarrière, geven zich volledig elke wedstrijd en zeker Shermar is dit jaar gewoon top achterin. Ik snap daar oprecht niks van dat zij bij enkelen vaak de kop van jut zijn. Lavalée leek even onzeker te starten, had ook wat moeizame momentjes, maar bleef uiteindelijk overeind, zij het op het einde letterlijk met pijn en moeite. Goede leerschool, en denk dat Gunst zijn plek voorlopig kwijt is. Ippel en Nys deden verdedigend prima hun werk, maar met name Nys speelde aanvallend zeer stroperig. Dat moet echt een tandje sneller! Nouja, nogmaals, uit bij Twente ligt de focus uiteraard in eerste instantie op verdedigen. Deom kwam niet veel aan de bal maar liet zien dat zijn intenties meer aanvallend zijn dan Shermaine, die overigens prima inviel. Houben vond ik onzichtbaar. Abuhbakar viel daarentegen prima in, had de 0-2 kunnen scoren, was balvast en snel. Zo zien we het graag! Schroyen was dreigend, maar kreeg weinig ballen. Vind hem dit jaar wel echt beter dan vorig seizoen. Straalt ook veel meer zelfvertrouwen uit. En van den Hurk leek weer zo'n middag te hebben als we de afgelopen weken al te vaak hebben gezien. Veel werken, sleuren, soms prima eigen kansen creeëren, maar met nauwelijks bruikbare ballen, waar hij soms nog best aardige dingen mee doet. De 0-1 kopte hij uitstekend binnen. Maar wat zou het fijn zijn als hij meer in het spel betrokken zou worden. Nouja, daar is al genoeg over gezegd.

Waarom zijn trouwens die bussen teruggestuurd? Op tv was sowieso te zien dat een deel van onze aanhang pas ruim na begin van de wedstrijd binnenkwam en zag op Trepke B dat de bussen werden opgewacht door politie met honden en wapenstok. Gezellige ontvangst. Zag ook een filmpje dat politie in de bus foto's nam van iedereen (hoorde dat iemand zeggen?)? We hebben het over een middag voetbal... Ik weet nogmaals niet wat de reden voor terug sturen is, dus ik kan er niks over zeggen, maar deze ontvangst maakt, op basis van de beelden, maar weer eens duidelijk dat voetbalsupporters gewoon als criminelen behandeld worden.

Hoe dan ook, lekker om drie punten te pakken. Mooie overwinning, maar ook reeël blijven, er is nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering. We staan er echter wel gewoon nog bij in het linkerrijtje. Volgende week Jong PSV, tijd om voor eigen publiek eens te gaan vlammen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, Puime, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 00:16
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
FC Twente - MVV #17
Gewoon een goed resultaat. Behaald met strijd, passie, keihard werken, een portie geluk (twee ballen op de paal, een paar knappe reddingen van Koopmans) en een andere opstelling. Ik was vooraf verrast toen ik het wedstrijdformulier zag. Drie veranderingen in de basiself. Dat had ik niet verwacht. Wel al langer gehoopt. Eerlijkheidshalve kan ik niet helemaal goed beoordelen of Deom op het middenveld beter uitpakte dan beginnen met Shermaine. Ik heb de wedstrijd pas vanaf de goal van Van den Hurk gezien. Ik begrijp dat het toen ook pas echt interessant werd. Vond Abubakar tijdens zijn invalbeurt meer gevaar stichtten dan de afgelopen wedstrijden. Thuis ook eens aan deze opstelling vasthouden? Wellicht ook goed voor Shermaine, Gunst en Abubakar om niet in de basis te beginnen. Het kan je zelfvetrouwen een deuk bezorgen, het kan je ook extra motiveren. En bovendien gaat het uiteindelijk om het teambelang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 08:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
FC Twente - MVV #18
Prachtig resultaat. Heerlijk. Sowieso een mooi voetbalweekend met twee nederlagen voor Duitsland ;)

Eerste helft was van beide kanten erg slecht, erg rommelig, hotseknots en een hoop gedoe zonder dat ik nou echte kansen heb gezien. Vooral veel frustratie aan Twente-kant. Iedere inworp tegen leverde een Spanjaard (of zo) op die op de knieën viel en met de handen voor de ogen de scheidsrechter smeekte dit gigantische onrecht om te draaien. Die waren nauwelijks met voetballen bezig. Prima voor MVV overigens, uit bij Twente is dat precies wat je wilt. Tweede helft kan tot het doelpunt ook nog beide kanten op. Dan scoort Van den Hurk heel knap, na een prachtige pass van Vermijl en überhaupt een goede aanval. Tsja, dan weet je dat Twente gaat stormen en op zich gebeurde dat ook. MVV wat geluk, met twee keer de paal en een prachtredding van Koopmans op een slecht ingekopte bal. Van de andere kant bleef het ook daarbij, kwamen die kansen van Twente uit puur opportunisme en kreeg MVV op de counter wat kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Verdiende overwinning? Dat gaat misschien wat ver, maar Twente verdiende geen punt.

Abu als invaller veel beter dan ik hem tot nog toe in de basis heb gezien. Is denk ik ook een echte counterspits. Wat hij gisteren liet zien deed me sterk aan Okita denken, ontzettend opportunistisch maar op die manier wel een paar keer heel dreigend. Helaas in de afronding nog niet zoals Okita.

Alweer de derde uitoverwinning. Vorig seizoen haalden we in totaal vier uitzeges. De afgelopen twee seizoenen haalde iedere ploeg met vijf (of meer) uitzeges de play-offs, of promoveerde rechtstreeks (Jong Ajax en PSV uiteraard uitgezonderd), en ploegen met vier uitzeges haalden soms wel, soms niet de play-offs. Het is natuurlijk geen natuurwet, maar vijf (of meer) uitzeges lijkt een goede indicator voor de play-offs kansen, en dan zijn we goed op weg. Twee kanttekeningen: als we het thuis zo belabberd blijven doen, dan worden de play-offs alsnog een lastig verhaal, dat spreekt voor zich. En dat blijkt dan ook uit het verleden, in 2014-2015 pakte MVV 6 uitoverwinningen en in 2013-2014 zelfs 8. Beide seizoenen geen play-offs. De statistieken zijn zeker niet heilig.

Ik heb echt geen idee van wat we tegen Jong PSV mogen verwachten. We staan keurig negende in de stand, gezien de tegenstanders de komende weken zouden we in het linkerrijtje moeten kunnen blijven, maar dit MVV is zo onregelmatig als wat, dus daar kun je zeker niet op rekenen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 09:11
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
FC Twente - MVV #19
Prachtig resultaat. Zoals ik in mijn eerdere post al aangeef (ik geef mezelf dan maar met mijn propaganda een schouderklopje), lagen hier gewoon kansen. Zeker toen je de basisopstelling van Twente zag, kreeg ik nog meer hoop op een stunt.

Wat ook geweldig is, is dat naar een prachtig resultaat er welgeteld ZES, ik herhaal ZES reacties op het forum te vinden zijn. Zijn de galspuwers, eeuwige azijndrinkers en negativo's dan zo laag dat ze nu niet kunnen reageren? Immers , afgeven op andere is makkelijker dan de eigen fouten toe te geven.

Vorige week was simpelweg een complete off-day van de gehele club. Gisteren een collectieve prestatie neergezet. Je staat miljaar maar 3 punten af van plek 4! We hebben in de eerste 9 wedstrijden (voor wat het nu waard is) 5 ploegen gehad uit de top 6.


Weten jullie wat nu typisch MVV is? Vrijdag weer afgaan als een gieter

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 10:16
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
FC Twente - MVV #20
Ik denk dat MVV gisteren een verstandige speelwijze hanteerde. Je moet voetballen naar je mogelijkheden. Omdat MVV nu eenmaal geen spelmaker heeft, moet je vanuit een solide verdediging, bijna ouderwets Italiaans gaan voetballen. Het spel van de tegenstander als verdediging voor je zien te houden, zodat je beter kunt anticiperen op wat er gaat gebeuren. Dat ging tegen Den Bosch thuis faliekant mis; met een paar snelle counters en/of flitsend combinatievoetbal ben je als verdediging dan te gemakkelijk uitgespeeld.

Omdat er (nog) geen spelverdeler is, zal MVV het meer moeten zoeken in opportunisme. Dan heb je aan een goede voorzet (Vermijl: gisteren echt perfect op maat, dan zie je het voetballend vermogen van deze jongen!) met een goede spits (en die hebben we met Van den Hurk; let maar op dat die nog veel meer gaat scoren) en het netje van de tegenstander trilt. En individuele pingelacties, zoals gisteren bij Abubakar. Ook die laatste kan dus voetballen. En het scheelt voor MVV een slok op een borrel als Schroijen meedoet; die neemt toch ook wat ervaring mee en dat laat andere jongens beter voetballen.

Het lijkt erop dat dit MVV met deze selectie beter af is als ze het spel niet hoeven te maken. In De Geusselt voelen ze die verplichting uiteraard wel, maar daar hebben ze de spelers niet voor. Ik zou zeggen, laat die tegenstander maar komen, maar ga niet langer met drie stofzuigers/ verdedigende middenvelders voetballen. Er moet er altijd een bij zijn met overzicht, individuele actie en goede pass. Ik denk dat Martina, Ippel en Nijs drie goede voetballers zijn, maar hen samen op een middenveld opstellen lijkt me weinig zinvol. En durf wat opportunistischer te gaan voetballen; ook thuis.

Als er eventueel in de winterstop een gedegen middenvelder bij komt, die met creativiteit en steekpasjes korter achter van den Hurk gaat voetballen, dan kun je meer aanvallend gaan denken. Maar nu nog niet. Ik denk dat de trainers dat ook gezien hebben, als ik uitga van de omzettingen gisteren. Hulde daarvoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 10:31
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
FC Twente - MVV #21
Super blij met de 3 punten. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht!!
Maar de mannen heb goed gestreden en verdiend de 3 punten gepakt.
Is toch een groot verschil 25000 man die tegen je zijn.

Maar wat een belachelijke vertoning van de politie.
Criminelen krijgen nog minder aandacht dan dat MVV supporters krijgen.
Ik moet wel aangeven dat ik geen idee heb wat de reden was om 1 of 2 bussen terug te sturen.
Ik weet ook niet of in alle bussen foto's gemaakt zijn van de ID's.
Maar zonder duidelijke verklaring of reden is dit toch provoceren.

Vervolgens zie je een filmpje waar agenten mensen de bus in slaan.
Helaas is niet te zien wat er van te voren gebeurd dus moeilijk te zeggen of dit in lijn stond met de situatie daar.
Politie heeft zich weer van hun slechtste kant laten zien, Je beste vriend zeggen ze ook nog.
Je denkt wel 5x na voor dat je oom agent belt als er iets aan de hand is.
Zeer spijtig voor die supporters, eigenlijk niet te begrijpen.
Mits er geen duidelijke reden / overtreding is/was om de bussen terug te sturen.

Ik zeg stuur hun supporters ook maar naar huis als ze bij de Geusselt aankomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 10:54 15 okt 2018 11:00 door TPC.
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
FC Twente - MVV #22
Voor mij waren er gisteren voor de match al 2 spelers MOTM: de Martina broeders.

Afgelopen seizoen heb ik een Social Media post aangekaart waarin ik bang was dat de Martina's broeders te veel zou optrekken met de rotte appels binnen het team (Ogunjimi, Pereira etc.). Dit werd door sommige wat overtrokken omdat ik een sarcastische opmerking maakte over de kledingstijl van een van spelers op de foto terwijl dat niet mijn bedoeling was.

Ik kan nu zeggen dat de Martina broeders het gezicht zijn van dit MVV en zij wel de professionaliteit tonen van een sportman.

- MVV youth
- Veel kennissen/vrienden op de tribunes
- Interland-voetbal heet de 2e plaots gekregen want MVV is hun leven
- Emotioneel zijn bij het behalen van de playoffs
- Goed overkomen op de media: realistische jongens
- Volwassener geworden in (en buiten?) het veld
- Actief betrokken bij Maatschappelijke projecten

Ik hoop dat wanneer we nederlagen leiden (die zullen er zeker volgen want dit MVV kan niet wekelijks gaan winnen want creativiteit ontbreekt) niet zij weer kop van jut zijn want dit lijkt iets typisch Maastrichts te zijn: kijk naar Smeets, Kuipers Braken etc. Van fouten maken kom je vooruit en dit doen zij integenstelling tot de meeste passanten de laatste jaren wel: ontwikkeling maken.

MVV mag van mij de broeders nog meer bij marketingcampagnes betrekken.

ps: geweldig resultaat, hoop dat het bestuur nu wel opkomt voor de 3 die-hard bussen die onterecht zijn getreiterd en teruggestuurd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 11:11
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
FC Twente - MVV #23
hoeveel bussen zijn er in totaal terug gestuurd?
Wat was volgens de politie de reden, je kunt geen bussen terug sturen zonder de reden kenbaar te maken aan de stewards of chauffeur lijkt me.
Dat mis ik een beetje in alle post die hier over gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 11:30
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
FC Twente - MVV #24

mvv supporter schreef : hoeveel bussen zijn er in totaal terug gestuurd?
Wat was volgens de politie de reden, je kunt geen bussen terug sturen zonder de reden kenbaar te maken aan de stewards of chauffeur lijkt me.
Dat mis ik een beetje in alle post die hier over gaan.


Klasse MVV supporter , eens een keer niet ongefundeerd om je heen slaan over een situatie. Dat siert je. De bussen die teruggestuurd zijn geworden weigerden collectief mee te werken aan een blaastest, het toelaten van drugshonden en het 1 voor 1 op de foto zetten. Hierbij suggereer ik niet dat we iets te verbergen hadden maar dat dit complete waanzin is. Dus dit is kenbaar gemaakt dat we hier niet aan meewerkten en ze maar terugsturen. Uit frustratie hebben ze ons nog tientallen kilometers belemmerd om een plaspauze te nemen door hachelijk op 30 cm naast de bus te gaan rijden. Vervolgens mocht er geplast worden en moesten de mensen 1 voor 1 met oom agent gaan wildplassen . Mensen die niet gauw genoeg de bus terug in gingen werden naar binnen gebokst. We hadden met zijn allen besloten om rustig te blijven . Geen voer te geven, maar ik kan je zeggen dat dit heel vies had kunnen worden en wij ook in opstand hadden kunnen komen . Maar de rust is bewaard gebleven. Dit zal een staartje gaan krijgen . Het is een nieuw dieptepunt in de supportersbehandeling in NL.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 12:04
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
FC Twente - MVV #25

webmastersfm schreef :

mvv supporter schreef : hoeveel bussen zijn er in totaal terug gestuurd?
Wat was volgens de politie de reden, je kunt geen bussen terug sturen zonder de reden kenbaar te maken aan de stewards of chauffeur lijkt me.
Dat mis ik een beetje in alle post die hier over gaan.


Klasse MVV supporter , eens een keer niet ongefundeerd om je heen slaan over een situatie. Dat siert je. De bussen die teruggestuurd zijn geworden weigerden collectief mee te werken aan een blaastest, het toelaten van drugshonden en het 1 voor 1 op de foto zetten. Hierbij suggereer ik niet dat we iets te verbergen hadden maar dat dit complete waanzin is. Dus dit is kenbaar gemaakt dat we hier niet aan meewerkten en ze maar terugsturen. Uit frustratie hebben ze ons nog tientallen kilometers belemmerd om een plaspauze te nemen door hachelijk op 30 cm naast de bus te gaan rijden. Vervolgens mocht er geplast worden en moesten de mensen 1 voor 1 met oom agent gaan wildplassen . Mensen die niet gauw genoeg de bus terug in gingen werden naar binnen gebokst. We hadden met zijn allen besloten om rustig te blijven . Geen voer te geven, maar ik kan je zeggen dat dit heel vies had kunnen worden en wij ook in opstand hadden kunnen komen . Maar de rust is bewaard gebleven. Dit zal een staartje gaan krijgen . Het is een nieuw dieptepunt in de supportersbehandeling in NL.

Waanzin inderdaad als je dat zo leest. Enorm jammer dat de normale supporter niet meer op een gewone manier een uitwedstrijd kan bezoeken. De behandeling van de MVV-supporters gisteren is natuurlijk wel een rechtstreeks het gevolg van het gedrag van een aantal "supporters" in Utrecht. Ieder seizoen gebeuren deze uitspattingen helaas wel een keertje en dat zorgt ervoor dat de MVV-supporters een slechte naam hebben. De behandeling van gisteren slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat geldt evenzeer voor het gedrag van dat kleine groepje dat het voor een groot aantal supporters verpest.

Zelf de wedstrijd gisteren samen met een aantal Twente-supporters gevolgd in een thuisvak. De MVV-speler die zij vooral vonden opvallen was Van de Hurk. Daar hadden ze zich zeer aan geïrriteerd, maar het leek hun een heerlijke speler om in het team te hebben. Veel foutjes maken, doorlopen op verdedigers, blessures veinzen en heel veel meters maken. Mij viel individueel vooral Ippel op en om teamvlak de goede organisatie, maar ook de aanvallende onmondigheid. Er lagen bij momenten zeeën van ruimte, maar die werd over het algemeen matig gebruikt. Zet in deze ploeg nog twee sterke aanvallende spelers en dit MVV is een zeer moeilijke tegenstander. Toch valt het op dat MVV vooral op verplaatsing punten haalt, volgens mij een rechtstreeks gevolg van het feit dat de thuisploeg meer initiatief moet nemen en daardoor meer ruimte weggeeft. Wellicht moet MVV in thuiswedstrijden ook meer het initiatief aan de tegenstander durven laten. Rekening houdend met de kwaliteit die je op dit moment hebt, ga je dan tot de beste resultaten komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 12:45
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
FC Twente - MVV #26
Wat een heerlijke driepunter gisterenavond. Uit bij twente met 25.000 man op de tribune en een aantal bussen met supporters die teruggestuurd werden toch even mooi een resultaat gepakt. Helaas moest ik werken dus heb ik de wedstrijd niet volledig kunnen volgen maar wat was het een slechte pot zeg. In mijn ogen heeft MVV de tegenstander prima ontregeld en het het voetballen lastig gemaakt. Mooi om te zien ook dat de gebroeders Martina MVV in deze fase verkiezen boven interlandvoetbal, hier mogen we niet zomaar aan voorbij gaan want zo veel komt dat niet voor. Koopmans is echt een klasse apart voor dit MVV en heeft al een aantal cruciale reddingen gemaakt in het nog prille seizoen. Houben kon mij als vervanger van Abubakar helaas niet bekoren gisteren, al vond ik hem wel regelmatig sterk en dreigend invallen in vorige wedstrijden, laten we hopen dat deze jongens niet allemaal moeite hebben met het spelen vanaf de start. Abubakar viel dreigend in met een erg mooie solo gevolgd door een prima schot die helaas knap werd gepakt door de keeper van Twente. Een paar keer goed weggekomen maar zonder een beetje geluk vaart niemand wel.

Nadat we vorig seizoen thuis erg sterk waren en uit weinig punten pakten lijkt de tendens dit seizoen omgekeerd. Op dit moment al evenveel uit overwinningen als vorig seizoen en thuis pas een schamele 3 punten uit 4 wedstrijden. Vorig seizoen slechts 4 thuiswedstrijden verloren, teller nu al op 3. Blij om te zien dat Elsen gisteren eindelijk wat keuzes maakte in de basiself en helaas voor Shermaine werd hij hier het slachtoffer van, in mijn ogen had dat net zo goed Nys kunnen en mogen zijn. Prettig voor Hurk dat hij zijn ene kans gisteren meteen maakt, nadat hij wat stroef op gang is gekomen in het benutten van kansen. Hopelijk krijgt hij hier wat vertrouwen van en gaat die het net vaker vinden, want hij is wel elke wedstrijd belangrijk voor de ploeg met o.a. het winnen van duels.

Ben benieuwd naar a.s. vrijdag, totaal andere pot tegen een ploeg die onberekenbaar is, zoals alle belofteploegen. Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken en een keer knallen voor eigen publiek. Selectie lijkt fit en dus compleet dus ik zie het positief in. We staan er op dit moment gewoon goed voor en wanneer de vorm thuis gevonden wordt (want aan de support ligt het niet) kan het een leuk seizoen worden gezien de strijdlust en verdedigende stabiliteit (Den Bosch vorige week uitgezonderd) van deze ploeg. 3 punten op nummer 4 twente, hier had iedereen van te voren denk ik toch voor getekend na 9 potjes. De komende twee wedstrijden moeten punten gepakt worden en dan kun je zomaar in de top 5 staan en gaat het vertrouwen alleen maar groeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 13:09 15 okt 2018 13:11 door peeke.
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
FC Twente - MVV #27
FC Twente stuurt MVV-fans terug naar huis: 'Iedereen wist van de afspraken' Maandag 15 oktober 2018 om 12:43

Veel ophef zondag bij de fans van MVV, vlak voor het uitduel met FC Twente. Na een lange busreis vanuit Maastricht werden drie bussen naar huis gestuurd omdat fans gedronken bleken te hebben. De burgemeester van Enschede werd op social media de gebeten hond.

"Vooraf waren afspraken gemaakt en één daarvan was dat op de heenweg geen alcohol gedronken mocht worden", laat een woordvoerder van de gemeente Enschede weten aan RTV Oost. Blijkbaar is dat sinds enige tijd een 'standaardprocedure'. De fans van MVV waren echter niet op de hoogte van de afspraak. Een aantal van hem had wél gedronken - en werden bij een controle voor aanvang van de wedstrijd in de Grolsch Veste teruggestuurd.

De gemeente Enschede heeft geen begrip voor de onstane commotie. "De afspraken zijn door FC Twente afgestemd met MVV zoals dat gebruikelijk is in de Keuken Kampioen Divisie. Iedereen wist er dus van."

MR
@martijnwaalwijk
Drie van de zes bussen zijn teruggestuurd van MVV wat op bezoek moest bij FC Twente vandaag. Supporters moesten oa blazen, waarom zou je fucking moeten blazen als je zelf niet eens achter het stuur zit?! In wat voor waanzin leven wij in dit verpauperde land.

Door de controles van de bussen, misten fans de openingsfase van de wedstrijd. "Als uit de controle blijkt dat supporters alcohol gedronken hadden, is dat vragen om moeilijkheden. Als iedereen nuchter was geweest, hadden de bussen gewoon door kunnen rijden en was iedereen op tijd geweest."

MVV won zondag met 1-0 in Enschede. Anthony van den Hurk tekende na de pauze voor de winnende treffer.

https://www.voetbalprimeur.nl

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 13:18
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
FC Twente - MVV #28
Mienjaar wat een behandeling van onze fans, grote schande.

Misschien goed dat het nu eens op de spits gedreven is door onze supporters een lijn trokken (no pun intended), en dat er nu eens écht een discussie losbarst in Nederland hoe we nou eigenlijk willen omgaan met uitsupporters.

Want als ik dit weer hoor...

Laat dit maar eens echt een staartje krijgen idd.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 13:47
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
FC Twente - MVV #29
Wat een onzin, voor hetzelfde geld drink je voor vertrek een paar biertjes?
Ik heb de mededeling dat er geen alcohol geschonken mocht worden op de heenreis wel voorbij zien komen, maar dit gaat wel erg ver.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2018 14:46
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
FC Twente - MVV #30
Je kunt natuurlijk van alles vinden over de 3 bussen die de politie terugstuurde vanuit Twente .

Maar de supporers die naar uit wedtrijden van Mvv gaan hebben terecht een zeer slechte naam ,de samenleving wil dit niet meer en daarom legt de politie
de bussen die gaan naar uitwedstrijden van MVV een norm op ,geen drank ,geen drugs geen wapens enz en dat controleert men ....Jammerlijk genoeg wilde de suppoters van MVV zich niet aan de afspraak niet houden , Helaas krijgen ze hier door een nog slechtere naam .
Had die controle toe gestaan ,hoe vernederend dit ook mag zijn ,dan had je vandaag wel een verhaal gehad , kon je protesteren tegen de politie ,knvb ,politiek enz dat je behandelt word als een Crimineel ,Nu heb je alleen verliezers en toon je aan dat de politie gelijk had ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden