MVV - FC Oss 20 april 2018

17 apr 2018 12:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Oss 20 april 2018 #1
FC Oss begon goed aan het seizoen en stond na vier wedstrijden zelfs nog eerste. Zijn sindsdien langzaam maar zeker weggezakt met een kleine opleving in januari. Oss won 1 december voor het laatst een uitwedstrijd, van de tien uitwedstrijden daarna verloren ze er acht en enkel uit bij De Graafschap in december (1-1) en Den Bosch in maart (0-0) wisten ze een verlies te voorkomen. Van de laatste negen wedstrijden (dus thuis en uit opgeteld) won Oss er precies één (van RKC), speelde er twee gelijk en verloor de andere zes. Puur afgaand op de vorm van Oss moet MVV een relatief eenvoudige zege kunnen behalen, ze zijn daar al maanden de weg volledig kwijt. Trainer Wels is sinds een ruime maand van systeem veranderd en speelt weer echt met buitenspelers, maar dat heeft Oss nog geen resultaat gebracht. De doelpunten komen van aanvallende middenvelders Kamaci en van de Venne. Kamaci speelt in het nieuwe systeem feitelijk als centrumspits en scoort de laatste wedstrijden steeds (vier doelpunten in de afgelopen drie wedstrijden), ook al levert dat Oss maar weinig punten op. Voor Oss staat er natuurlijk wel nog iets op het spel, daar kom ik hieronder op.


Stand vooraf, alleen de teams die MVV nog kan inhalen of andersom, eerst het puntenaantal en dan het doelsaldo:

7 FC Emmen 54 7
8 SC Cambuur 52 1
9 MVV Maastricht 49 2
10 Almere City 49 -7
11 FC Volendam 46 -5
(12 FC Dordrecht 46 -22)
(13 Jong AZ 45 -11)
14 FC Den Bosch 44 4
15 FC Oss 44 -12
16 FC Eindhoven 43 -23

Dordrecht heeft al een periode, waar die eindigen maakt voor play-off plaats weinig uit. Jong AZ mag geen play-offs spelen dus ook niet relevant. Cambuur is verder de enige ploeg die concurrentie is voor de play-offs, die nog kans maakt op de laatste periode (zie uitzondering hieronder*), dus ook dat maakt verder weinig uit. Voor alle duidelijkheid: met de huidige klassering van Dordrecht en Jong AZ spelen Cambuur, wijzelf en Almere play-offs en Volendam, Den Bosch en de ploegen daaronder niet. De tiende plaats is op dit moment de “cut”. Kan dus veranderen als Dordt en/of Jong AZ nog stijgen.

Van onder naar boven:
Eindhoven staat wel op dit lijstje, maar kan MVV alleen inhalen als ze twee keer winnen, wij twee keer verliezen én er maar liefst 25 doelpunten goedgemaakt worden. Dat gaat niet gebeuren. Eindhoven speelt nog tegen Almere en Oss dus kan wel degelijk voor ons nog een rol spelen. Zie ook de uitzondering op periodetitel hieronder.
Oss moet twee keer winnen, van ons en van Eindhoven, en wij twee keer verliezen – of één keer verliezen, één keer gelijkspelen en dan nog 14 doelpunten goedmaken - om ons in te halen. Dit geeft het belang van komende vrijdag meteen goed aan.
Den Bosch moet twee keer winnen, van Emmen en van Go Ahead, en wij twee keer verliezen – of één keer verliezen, één keer gelijkspelen – om ons in te halen. Ze hebben al een beter doelsaldo dus dat biedt geen ruimte.
Volendam moet tegen Jong Ajax dat om de titel strijd, en daarna nog uit naar Almere. Volendam staat drie punten en zeven doelpunten achter op ons. Met een overwinning op Oss zetten we Volendam onder normale omstandigheden op een te grote achterstand. Kanttekening is dat een grote nederlaag van ons tegen Jong Ajax nog roet in het eten zou kunnen gooien qua doelsaldo. Maar let wel: Volendam kan ons dan alleen nog voorbij als ze van Almere winnen, en dat betekent weer dat Almere ons vrijwel niet meer kan inhalen.
Voor al deze clubs geldt heel simpel: als wij vrijdag van Oss winnen, dan blijven we ze sowieso voor. Dat betekent ook automatisch dat we minimaal tiende worden en dat we de play-offs binnen hebben. Disclaimer: enkel een scenario waarbij we van Oss winnen, maar heel hard onderuitgaan bij Jong Ajax, én Volendam haalt uit tegen Jong Ajax én Almere, maar Almere wint met nog grotere cijfers in Eindhoven, zou betekenen dat we nog een kans hebben de play-offs te verspelen ondanks winst op Oss. Niet realistisch maar ik wil het genoemd hebben.
Winnen we echter niet van Oss, dan wordt het spannender. Ook bij een gelijkspel staat MVV er waarschijnlijk nog goed op, maar bij een nederlaag zijn we afhankelijk van andere clubs. Ik ga niet alle scenario’s beschrijven, ik wilde vooral duidelijk maken dat winst op Oss MVV zekerheid biedt.

Dan de andere clubs:
Almere staat gelijk in punten maar heeft een fors minder doelsaldo. Almere moet naar Eindhoven en mag daarna nog tegen Volendam. Eindhoven vecht voor de laatste strohalm, dus ik verwacht dat Almere daar niet wint. Maar Almere maakt sowieso tot de laatste ronde kans ons te passeren.
Cambuur staat drie punten voor, mag thuis tegen Helmond en uit naar Telstar. Speelt bovendien nog mee om de periode. Ik zie ons die drie punten niet goedmaken.
Emmen staat vijf punten voor en heeft een beter doelsaldo. Alleen als MVV twee keer wint maken we nog kans. En dan moet Emmen maximaal één punt pakken, Emmen speelt de laatste wedstrijd thuis tegen nummer laatst Jong Utrecht, dus ook dat zie ik niet gebeuren.

Kort en goed: door de nederlaag tegen Jong AZ moeten we overslaan eerste ronde play-offs uit ons hoofd zetten. Tegen Oss moet er gewonnen worden, dan zijn de play-offs en het linkerrijtje zeker. Betekent dat we – grote verschuivingen daargelaten - tegen Almere komen te spelen in de eerste ronde van de play-offs. Niet mijn favoriete tegenstander, maar Almere moet te pakken zijn. En dan zou er wel eens opeens een erg interessante volgende ronde kunnen staan… Tegen een club met geel-zwarte clubkleuren…

*dit wordt een ingewikkeld verhaal, maar kort gezegd: Eindhoven kan nog tweede worden in de periode, als Fortuna dan de periode wint, krijgt Eindhoven de play-off plaats. Maar dat kan alleen als Jong Ajax twee keer verliest, dus ook van ons. Aangezien ook Volendam en Almere nog tegen elkaar spelen en Eindhoven nog tegen Oss en Almere, en ook dat Cambuur nog punten moet laten liggen om Eindhoven op die tweede plaats in de periode te krijgen, betekent dit scenario weliswaar dat Eindhoven een play-off plaats krijgt, maar dat MVV door de andere resultaten sowieso hoog genoeg eindigt voor de play-offs.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D., opadiehard, Tuor, Lassie80, Boschpoort, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 13:21
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #2
Mooi stukje werk Jacques. Helder.
Iedereen weet nu dat we kunnen en moeten winnen van Oss.
MVV kennende bereid ik me voor op een teleustelling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 13:40
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #3
Miljaar Jacques, dit heet diech wel 'n pilske opgelieverd! De wits boe iech staon vriedag.

Laatste tijd niet meer echt de puf om hier te reageren, daar mensen enkel reageren als iets negatiefs te melden is. Ik ben dan andersdenkend wellicht en reageer als er iets positiefs te melden is. Positief denk je nu? Ja, precies zoals Jacques schetst zou het een schande zijn, rare samenloop van omstandigheden en ronduit beschamend zijn als je de PO gaat mislopen!

Oss uit tegen denk ik wel de meest onverdiende nederlaag opgelopen. Maar goed, dan ze vrijdag maar terugpakken.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 13:54
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #4
Bedankt voor je analyse Jaques.
Er is dus maar een devies; winnen.

Hopelijk krijgt Elsen en Co dit ook overgebracht op de spelersgroep.

Kijkend naar de vorm waar Oss op het moment in verkeerd moet dat goed te doen zijn. Al ben ik het wel eens met Boschpoort, MVV is vaker het medicijn voor een ploeg wat niet lekker draait....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2018 14:31
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #5
Om in de positieve flow te blijven:

Ik ga voor een 2-1 overwinning waar de concurrenten punten laten liggen.
We plaatsen ons vrijdag voor de PO's!






Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 10:07 18 apr 2018 10:08 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #6
Goede uitgebreide analyse van Jacques opnieuw.

Ik houd het wat korter: als we winnen van Oss en Volendam laat punten liggen tegen Jong 020 dan eindigen we bij de eerste 10 en hebben we play-offs vrijdag al binnen. Almere zie ik namelijk wel gewoon winnen van Eindhoven. Dan gaat de laatste wedstrijd alleen maar erom of je uit of thuis begint in de eerste ronde play-offs.

Vraag is wat we met dit voetbal in de play-offs te zoeken hebben. Maar volgens mij vragen supporters van veel andere clubs zich ook af, zelfs bij NEC (check hun forum maar eens) die 3e staan en uit zeer matig presteren. En we weten allemaal van vorig seizoen dat play-offs wedstrijden op zich zijn, we traden toen aan tegen Cambuur dat de tweede seizoenshelft erg goed op dreef was maar in de play-offs niet thuis gaf. Echter, als ik reëel ben over dit gehele seizoen van MVV: de eerste ronde kun je makkelijk doorkomen (of niet, iedereen kan van elkaar winnen of verliezen, het hangt van de vorm van de dag af en of je wat geluk hebt), en alles wat erna komt is bonus (volle bak thuis, Eredivisieploeg etc.), het gevoel van: "we hebben dit seizoen echt kans om te promoveren" heb ik i.t.t. vorig seizoen totaal niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2018 12:16 18 apr 2018 12:18 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #7
Precies wat je zegt Mappie : vorig seizoen had je dat gevoel wel , nu heb je dat gevoel niet. Vorig seizoen viel uiteindelijk vies tegen doordat de moffen ons de weg naar de Eredivisie blokkeerde. Dan kan het nu toch alleen maar meevallen en wellicht dat de ''druk'' ervan af. Vorig seizoen had iedereen toch een bepaalde verwachting en kon het de laatste wedstrijd alleen maar negatief uitvallen.

Ik deel je mening dat ik vorig seizoen dan meer de illusie had dat we het gingen redden dan dit seizoen. Maar vrijdag hengelen we de play-offs binnen (hopelijk na 60 minuten 3-0, zodat we de mensen op scherp een kaartje kunnen laten pakken), gaan ze uitrazen tegen Jong-Ajax waar je toch de boot in gaat en begin je met een schone lei aan de play-offs. Eagles en Dordrecht zijn ook ooit vanaf de laatste PO-plek gepromoveerd zonder dat iemand daar rekening mee had gehouden. Waarom kunnen wij dat niet?

Daarnaast hebben we i.i.t. vorig seizoen niet eens zo een slechter team gekregen. Doelman minimaal gelijkwaardig, centrum hetzelfde, back was Labylle aanvallend beter dan Janssens, Nys hetzelfde, Ippel geblesseerd maar Mares doet het naar behoren, Pedro mis je totaal niet, Schrooijen hetzelfde, Nwakali erbij en Okita in de spits.

LAOT US DRUIME! LAOT US ZOEPE!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 14:47
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #8
Van Oss moeten we winnen. Dus het zou me niks verbazen als het een gelijkspel wordt.

Maar mensen we moeten ook niet te bang zijn voor de Joden: het rommelt daar behoorlijk en dat kan zomaar ook overslaan op hun B-elftal. MVV heeft de laatste jaren vaak prima resultaten behaald tegen Jong-Ajax. Al zullen we dit keer fysiek sterke spelers als T Bies, de Kuuper en Ippel wel missen en ook de extra kwaliteit van Labylle.

Enfin, iers Oss: vol veur de euverwinning!
Maar zoals gezegd zou t me niks verbazen als we op een gelijkspel blikven steken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 15:44
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #9
Lekker weertje. Ik zeg 5-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 21:28
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #10
Eindelijk de tijd gevonden om een match van MVV mee te pikken .
Dus aanwezig tegen FC Oss , samen met mijn broer . Kaarten besteld voor de hoofdtribune .
Komaan MVV winnen !!

Groeten uit Lier .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 22:10
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #11

Liersesup schreef : Eindelijk de tijd gevonden om een match van MVV mee te pikken .
Dus aanwezig tegen FC Oss , samen met mijn broer . Kaarten besteld voor de hoofdtribune .
Komaan MVV winnen !!

Groeten uit Lier .


Welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2018 23:15
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #12

Liersesup schreef : Eindelijk de tijd gevonden om een match van MVV mee te pikken .
Dus aanwezig tegen FC Oss , samen met mijn broer . Kaarten besteld voor de hoofdtribune .
Komaan MVV winnen !!

Groeten uit Lier .


Ik ben niet zo thuis in de supportersverbonden, dus ik weet niet welke er zijn tussen MVV supporters en andere clubs, maar hoe komt iemand uit Lier bij MVV? Vind ik altijd wel interessant om verhalen te horen hierover.

Veel plezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 06:37
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #13
Volgens de krant neemt Sef Hoenjet vanavond afscheid. Was dat bij iemand bekend?? Want als iemand een eerbetoon verdient is het Sef wel...
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 08:05
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #14
Ik volg MVV al van de tijd van Willy Brokamp . Ik keek Studio Sport an supporterde alzo voor MVV .
Toen Rene Trost , oud trainer van Lierse en sympathiek man , bij jullie trap,er werd heb ik een account genomen op de MVV side .
Nooit echt gedacht dat ik in mijn hart een echte supporter Van jullie club zou worden totdat , De dochter van mijn broer enkele
jaren geleden in Maastricht is gaan studeren en gaan wonen is in de buurt van De Geusselt .
Zodoende heeft het MVV virus de kop weer opgestoken en zijn ik en mijn broer echt wel een MVV-er geworden .`
Natuurlijk blijft Lierse de club van mijn hart , waar het niet goed mee gaat , maar MVV is een goede tweede .
Komaan MVV winnen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, Tuor, Lassie80, Jim Cemint, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 10:18
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #15

Brncic schreef : Volgens de krant neemt Sef Hoenjet vanavond afscheid. Was dat bij iemand bekend?? Want als iemand een eerbetoon verdient is het Sef wel...

Dat heb ik dan blijkbaar gemist (in de krant). MVV schrijft er zelf niks over op haar website. Dat hij ooit een keer zou gaan stoppen is niet gek. Maar het zou jammer zijn als deze man met de stille trom vertrekt na al die jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.411 seconden