MVV - FC Oss 20 april 2018

20 apr 2018 23:52
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #31

Zoewiezoe schreef : 2 bepalende momenten vandaag; de gemiste kans van Okita op 2-0 en de geel-rode kaart voor Mares. Leek me wel erg zwaar gestraft temeer het rood tot gevolg had. Vanaf dat moment was een overwinning ver weg. Maar over de hele wedstrijd gezien neemt Oss gewoon verdient een punt mee naar huis. Verrips heeft vandaag dat punt gered.
Verder snel vergeten en kijken of we in A'dam toch voor een kleine verrassing kunnen zorgen. Ook daar zal toch wel wat druk opstaan voor J-Ajax.

Als Den Bosch as maandag niet wint van Emmen zijn we zeker van de playoffs. Dan mogen ze wat mij betreft de wedstrijd tegen Jong-ajax laten lopen. dan worden die maar kampioen en mogen fortuna en nec uitmaken wie rechtstreeks promoveert. Spaar de niet geheel fitte spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 23:53
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #32
Wat een ongeregeld zooitje is het toch. Een simpele insteekpass op drie meter is te moeilijk voor de profs. De tegenaanval bestaat uit een driehoekje op de middenlijn, die weer eindigt bij de eigen doelman. Het is alsof Jong-Klevarie op het veld stond, zo traag ging de opbouw. Iedereen had een banaan in zijn schoenen als ze moesten schieten. De wissels waren ook weer onnavolgbaar defensief. Oss die nergens meer voor voetbalden, waren gemotiveerder en speelden beter, dan de thuisploeg die vandaag een prijs kon pakken. Wat een diva's zijn het toch, ze moeten zich kapot schamen.

Hopelijk verlost Den Bosch ons alsnog van dit zaaddodend seizoen. Want de nacompetitie wordt gegarandeerd een complete afgang met dit ongemotiveerd zooitje zonder scorend vermogen. Degene die MVV in deze staat treft, staat met één been in de volgende ronde. En dat geluk gun ik ze in het Oosten niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 08:24
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #33
Vond Oss gewoon de betere ploeg over de hele wedstrijd .
Vraag me af waar we de hele week op trainen, als we 2 goed opgezette aanvallen produceren dan is het veel . Er zit gewoon veel te weinig voetbal in deze ploeg en daarbij is onze strategie dramatisch

Nijs waar ik gewoon geen fan van bent speelt veel te hoog , laat Kelechi op 10 spelen en Nijs er een beetje om heen als stofzuiger . Elsen gebruikt Kelechi gewoon helemaal verkeerd . Bij ons een van de weinige die een steeppas kan geven maar heeft er gister welgeteld 1 kunnen geven en die was ook direct gevaarlijk.
Spelers als Houben brengen het ook niet , maar goed als je ziet dat die de voorkeur krijgt voor Koolhof ( aankoop voor 3 jaar) en Losheij dan weet je hoe we er voor staan.

Wat me gewoon het meeste verbaasd is hoe slecht we gewoon voetballen , we weten mekaar vanaf het middenveld amper te vinden naar voren toe, ballen komen om 3-4 meter niet aan , aannames zijn dramatisch etc. Tel daarbij op dat de speler(s) die dat wel zouden kunnen Kelechi al weken verkeerd wordt gebruikt door Elsen en Co dan weet je waar je staat
Kijk ik hoop voor de club dat we de PO halen , puur voor de extra inkomsten en ik hoop dan ook nog dat we t eerste rondje winnen ook puur voor de inkomsten
Maar ik maak me geen enkele illusie verder .
We hebben dit jaar ( begin van t seizoen) gewoon niet goed ingekocht, alles heeft natuurlijk te maken met ons beperkte budget . Maar ik moet ook wel opmerken dat het spel van MVV gewoon van week tot week minder wordt.
Kijk van mij hoeft Elsen niet weg , alleen met Elsen gaan we nooit wat winnen , mits ons budget mega omhoog gaat , zodat ook zijn beperkingen als coach/trainer wat wegvloeien . Elsen is niet de trainer die een ploeg of spelers echt beter maakt , Ron heeft zeker zijn kwaliteiten dat geloof ik . Maar voor mij speelt hij te defensief en maakt hij vaak de verkeerde keuzes in wissels en opstellingen .

Maar goed als we de PO halen dan is het doel behaald, ik hoop t oprecht voor de club . En dan hoop ik ( tegen beter weten in) dat we voor volgend jaar al bezig zijn om eens een team samen te stellen wat ons doet verbazen en waar we van kunnen genieten .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 10:02
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #34
Ronduit armzalige vertoning gisteren, werd er zelfs een beetje treurig van. Oss is (met Helmond) een van de meest nietszeggende clubs van Nederland en het steekt dat je daar in eigen huis niet van kan winnen. Nys was gisteren een van de slechtsten van het veld. Ongelofelijk hoeveel mislukte combinaties ik heb gezien op het middenveld. Sommige keuzes van Elsen zijn ook ronduit vreemd te noemen. Nys is veel meer in het aanvalsspel betrokken dan Nwakali, hij wisselt Schroijen juist op het moment dat Oss één op één moet gaan spelen terwijl Joeri de enige is die een man uit kan spelen (lukt veel vaker niet dan wel, maar hij maakt nog eens een actie).
Misschien dat iemand mij kan vertellen waarom Houben altijd speelt? Zie werkelijk helemaal niets in hem. Veel te licht, geen steekpass, maakt constant de verkeerde keuzes, niet doelgericht, geen spelinzicht...

Overigens zijn we nog helemaal niet zeker van de play-offs. Op deze drie voorwaarden lopen we de nacompetitie mis:
- We verliezen volgende week zelf bij Jong Ajax (geen gewaagde voorspelling)
- FC Den Bosch wint haar twee resterende wedstrijden (ondanks dat ze nu vier keer op rij hebben verloren en er nu twaalf wedstrijden over gedaan hebben om twee keer te winnen)
- Almere City wint de laatste wedstrijd van Volendam (terwijl Volendam ook nog alles heeft om voor te spelen; bij een overwinning gaan zij juist over Almere heen)

De kans is dus aanzienlijk dat het tweede of het derde niet gaat gebeuren, althans niet tegelijkertijd. Dan zou het eerste ronde play-offs worden. Cambuur/FC Emmen zijn voor ons niet meer te achterhalen en FC Dordrecht kan ons niet meer achterhalen. Dit betekent dat onze tegenstander de andere ploeg wordt die op de laatste speelronde de play-offs haalt. Of we dan tiende of elfde worden, hangt dus af van de laatste speelronde. In ieder geval kunnen we beter tiende worden. Dan beginnen we met een uitwedstrijd op dinsdag 1 mei en mogen we het vervolgens op de vrijdag afmaken thuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 12:50 21 apr 2018 12:51 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #35
Jammer dat we Oss niet oprollen. Het weer en de sfeer waren ernaar. Maar ook wel weer te verwachten met MVV. Wat betreft de spelers: Ik vind Houben helemaal niet zo slecht, Koolhof brengt niet meer hoor. Verrips heeft goed gekeept die vond ik Man of the Match. Maee viel wel goed in, Okita bij vlagen weer leuk en gevaarlijk. Van Nwakali verwacht ik iets meer.

Komende week een puntje pakken tegen Jong Ajax. Vorig jaar lukte dat ook, met toen nog een fanatiek coachende Ron Elsen.

De playoffs zijn dichtbij. Nu hopen dat Fortuna en Roda daar ook in terecht komen. De bal blijft immers rond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 13:12 21 apr 2018 13:13 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #36
Met verbazing heb ik gisteren naar dit MVV gekeken, want ik heb het idee dat ik het allemaal niet meer kan volgen. En met mij de supporters om me heen.

Eigenlijk speelde MVV gisteren met een spits zeker nadat Joerie gewisseld werd: Okita. Jonathan is een van de weinige spelers met een goede actie in huis. Ik begreep die wissel niet goed. Niet dat Joerie een superwedstrijd speelde (voor mij speelde alleen keeper Verrips een goede wedstrijd), maar dan is er tenmisnte nog éen speler die Okita kan bedienen. Want de voorzetten vanaf de vleugel (Schroijen, Ciranni) lijken met de week aan precisie te verliezen: dramatisch. De passing van Janssens is ver onder de maat. Vanaf het begin leek MVV te willen spelen voor een gelijkspel. Maar dat leidde gisteren tot (naar mijn smaak) gezapig angsthazenvoetbal.

Waar ik echt helemaal niets van begrijp is met welke opdracht de trainer Kelechi Nwakali laat voetballen: op deze manier had hij net zo goed in Londen kunnen blijven. Hij is een zeer creatieve speler, met goed spelinzicht en gezegend met een geweldige techniek. Een man van acties, genialiteit en steekpasjes. Maar waar is hij geposteerd? Vijf meter voor de verdedigingslinie…….. Op deze manier komt er van de creativiteit van Kelechi helemaal niets terecht. Want vanaf die positie is het onverantwoord om creatief risico’s te nemen en dus speelt hij sober. En drukt met de week minder zijn stempel, zo lijkt het.

Er is werkelijk geen enkele speler die anderen goed op de plaats zet. Tuur Houben werkt zich een slag in de rondte, smijt met energie, maar is weinig effectief en efficiënt in zijn acties. Van Pieter Nijs zou ik dan meer verwachten, maar ook hij is dan onzichtbaar. Een aanvoerder onwaardig. Niemand die rust en structuur brengt.

Als ik trainer was, zou ik Nwakali op de positie van Nijs zetten, en omgekeerd. Met creatieve spelers als Nwakali en Okita in een offensieve rol is de kans op doelpunten m.i. veel groter. En Nijs met het spel voor zich, komt dan ook beter tot zijn recht in een defensief corrigerende rol en verbinding brengend met aanvallende middenvelders en voorhoedespelers.

Als ik naar de breedte van de selectie kijk, dan zie ik daar wel verbetering in t.o.v. vorige seizoenen. Maar echte toppers (m.u.v. Okita en Nwakali) ontbreken. Ik hoop dat MVV voor volgend seizoen kiest voor een iets smallere selectie, maar dan wel met betere spelers. Dit hondstrouwe publiek verdient meer dan ons gisteravond (en de rest van het seizoen, m.u.v. september en oktober) werd voorgeschoteld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 13:51
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #37
Ik begreep tijdens de wedstrijd ook niets van de wissels. Maar ik hoorde Elsen in een interview aangeven dat het noodzakelijke wissels waren. Schroijen en Shermar gaven aan pijn te hebben/geblesseerd te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 14:26
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #38
Toen was de wedstrijd al gespeeld!
Jullie draaien om de brij heen, MVV zit gevangen in een doorlopend contract van iemand
en jullie weten ook wie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 14:48
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 819
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #39
De bezem door de selectie halen zie ik als enige oplossing voor MVV behouden indien mogelijk Verrips ,Ciranni ,Janssens ,Ippel ,Nys ,N,koli ,Schroyen en Okita en voor de breedte spelrs Shermar en Shermaine ,Mares ,de rest contract ontbinden ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 16:04
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #40

bokkesprongen schreef : De bezem door de selectie halen zie ik als enige oplossing voor MVV behouden indien mogelijk Verrips ,Ciranni ,Janssens ,Ippel ,Nys ,N,koli ,Schroyen en Okita en voor de breedte spelrs Shermar en Shermaine ,Mares ,de rest contract ontbinden ........


Hahahaha prachtig dit. Bezem door de selectie, maar je wilt toch 11 vd 18 mensen behouden. Vind ik knap.

Ik wist niet dat we al een nieuwe speler hadden in N’Koli. Is dit een voortplanting uit de familie Nwakali en N’Koyi?

Maar goed, net zoals atijd is Elsen het schuld etc etc etc. Wissels waren kut, maar niemand luistert of verdiept zich ook maar in het feit waarom gewisseld is.

We halen de PO wel, maar vraag niet hoe. Stelletje zeikers altijd!

Fijn weekend ;)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:28
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #41
Kan me iemand uitleggen hoe MVV er nu voorstaat voor de playoffs ?? Ik begrijp er helemaal niks meer van . Ga voor het gemak er van uit dat we verliezen van jong Ajax . geeft de 10e plaats ook nog recht op de playoffs ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:56 21 apr 2018 20:57 door M-MVV.
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #42

Sjonnie schreef : Kan me iemand uitleggen hoe MVV er nu voorstaat voor de playoffs ?? Ik begrijp er helemaal niks meer van . Ga voor het gemak er van uit dat we verliezen van jong Ajax . geeft de 10e plaats ook nog recht op de playoffs ??

De tiende plaats geeft inderdaad ook nog recht op de playoffs.

Almere kan nog boven ons eindigen, evenals Den Bosch, waardoor we zelfs nog 11de kunnen worden. Indien Almere of Den Bosch punten laten liggen of wij zelf minimaal 1 punt pakken, spelen we playoffs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 22:45
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #43
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat de nummer 10 van de JL met meer verloren dan gewonnen wedstrijden playoffs mag spelen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 10:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #44
waarom zouden we met dit team de playoffs willen halen? Hopen op een heilige dag waarin alles meezit en de tegenstander maar met 7 man komt opdagen.
Laten we eerlijk zijn dit seizoen is voorbij, Na een leuk seizoen vorig jaar zijn we dit jaar weer zwaar teleurgesteld door MVV. Alweer hebben we geen fatsoenlijke spits weten te behalen. Okita bedankt voor je goals jij was de enigste die echt kon scoren.
Alle overige spitsen kunnen beter stoppen met voetballen op dit niveau want zelfs dit is te hoog voor ze. Tonen ze inzit ja dat klopt maar daar red je het niet mee. allemaal zijn ze geflopt bij MVV. Nkali hele leuke speler mits hij op de juiste positie staat maar ook dit snapt elsen niet echt en zet deze jongen teveel naar achteren. Seizoen is voorbij. Laten we hopen op een zo goed als nieuwe selectie volgend jaar. Voor mij mag 80% echt weg, ik zal er niet wakker van liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 12:45
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - FC Oss 20 april 2018 #45

mvv supporter schreef : waarom zouden we met dit team de playoffs willen halen?


Omdat dat toch weer een extra thuiswedstrijd is met inkomsten uit kaartverkoop en Veer Zien MVV...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden