FC Den Bosch - MVV

20 mrt 2018 18:47
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
FC Den Bosch - MVV #1
Op goede vrijdag, 30 maart speelt MVV de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch.
Voor deze wedstrijd geldt een Auto / Buscombi. Dus goed nieuws voor degenen die liever met de eigen auto gaan!

Aangezien sommigen dan een vrije dag hebben zou het mooi zijn als het uitvak extra gevuld is :)

Meer info op de pagina van het supportersoverleg: www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/uitwedstrijden
Zo is het ook al bekend dat de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Jong Ajax ook een Auto / Buscombi is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2018 20:37
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Den Bosch - MVV #2

jeoff schreef : Op goede vrijdag, 30 maart speelt MVV de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch.
Voor deze wedstrijd geldt een Auto / Buscombi.

Wat als je met de trein wilt komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2018 13:54
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
FC Den Bosch - MVV #3
@Zwarte vogel sorry ik denk dat dat niet mogelijk is.

De autocombi kaarten zijn trouwens te koop via www.mvv.nl/tickets
Meer info: www.mvv.nl/nieuws/ticketinfo-fc-den-bosch-mvv-maastricht-1718

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2018 16:34
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
FC Den Bosch - MVV #4
Zeer goede uitslagen van concurrenten voor de play-offs:

FC. Dordrecht - Go Ahead Eagles 1 - 2
FC. Volendam - FC. Den Bosch 1 - 0

Hierdoor blijft MVV op een 8e plek staan!!

En nu Bossche Bollen vreten!!!!


MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2018 20:50
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Den Bosch - MVV #5

jeoff schreef : @Zwarte vogel sorry ik denk dat dat niet mogelijk is.

Dan probeer ik het maar met mijn trouwe ogen en grijswitte haar!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 09:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
FC Den Bosch - MVV #6
Zoals Jo70 hierboven al terecht aangeeft, zeer gunstige uitslagen voor MVV afgelopen weekend. De drie clubs op een plaats die recht geeft op overslaan eerste ronde play-offs waar je met veel fantasie nog kunt hopen dat we ze heel eventueel inhalen spelen alle drie gelijk: De Graafschap, Telstar en Emmen. De ploegen direct om ons heen, Dordrecht, Den Bosch en Oss, alle drie verloren. Achtervolgers Cambuur en Almere verliezen en spelen gelijk. De enige ploeg die afgelopen weekend gewonnen heeft en met wie we nog in enige mate concurreren is FC Volendam. Daar staan we vier punten voor en wij hebben een veel beter doelsaldo, dus dat is niet zo erg. We staan opeens achtste en overslaan eerste ronde play-offs is nog maar drie punten (en een hoop doelpunten) van ons verwijderd.

Dat betekent automatisch dat in het paasweekend veel te halen is, maar natuurlijk ook veel te verliezen. Kijken we naar boven, dan staat De Graafschap op die fel begeerde zevende plaats met drie punten voorsprong. De Graafschap speelt twee keer thuis, tegen RKC en Den Bosch. Ik verwacht niet dat die veel laten liggen, helaas. Al moet gezegd worden dat De Graafschap na een goede serie inmiddels weer ver aan het terugzakken is met al vier wedstrijden geen overwinning en de laatste twee thuiswedstrijden een nederlaag.

Met een stiekem schuin oog kijk ik naar Telstar en Emmen. Die staan eigenlijk al te ver van ons vandaan, maar aangezien we op maandag zelf tegen Emmen moeten, kan het snel gaan. Emmen speelt vrijdag thuis tegen Dordrecht. Telstar moet uit naar Oss en NEC en heeft ook daarna een loodzwaar programma met enkel Jong Utrecht uit het rechterrijtje. Vooralsnog niet te veel naar kijken maar over een paar weken zouden we zo maar naast Telstar kunnen staan. Met uiteraard de levensgrote ‘als’ dat we zelf veel punten blijven pakken.

Onder ons dan. Ik beperk me tot vier ploegen die binnen drie punten van ons staan. Dordrecht heeft met Emmen uit en Jong Ajax thuis een zwaar programma. Den Bosch krijgt ons op bezoek en moet dan uit naar De Graafschap. Oss krijgt dus Telstar op bezoek en moet daarna naar Jong PSV. Almere ten slotte ziet Fortuna langskomen en moet daarna naar RKC. Het loopt altijd anders dan je verwacht, maar ik verwacht dat ze allemaal minimaal één keer verliezen.

Zou MVV van Den Bosch én van Emmen winnen, dan doe je extreem goede zaken linksom of rechtsom. Ik zie ons thuis wel van Emmen winnen, want die wonnen nog maar één keer in de laatste zes wedstrijden. Uit bij Den Bosch? Dat wordt een lastige. Maar ook daar liggen kansen. Ook bij Den Bosch lijkt de schwung er een beetje uit. In de afgelopen zeven wedstrijden won Den Bosch slechts één keer, thuis tegen Dordrecht dat net de periode gewonnen had, 4-1. Tegelijkertijd verliest Den Bosch thuis zelden, dit jaar pas één keer. Wil Boessen zet altijd een heel stug en moeilijk te verslaan team neer, volgens mij haalt hij altijd de play-offs en dat is een knappe prestatie gezien de beperkte middelen waar hij dat bij Fortuna, Oss en nu Den Bosch doet. Maar bij Fortuna en Oss allebei met ruzie vertrokken en in de play-offs altijd snel uitgeschakeld – Wil Boessen verloor letterlijk iedere play-off wedstrijd die hij coachte. En dan noemen wij soms Elsen een trainer die nooit een prijs zal pakken… Grappig feitje, maar doet vrijdag natuurlijk niet ter zake.

Gevoelsmatig ben ik tevreden met een punt in Den Bosch. Van de afgelopen tien keer dat we in Den Bosch aan moesten treden, wonnen we er maar twee. Maar gezien bovenstaand verhaal zou een overwinning wel heel gunstig zijn. Na dit paasweekend moet MVV nog tegen Helmond, Dordrecht, Jong AZ en Oss voor we naar Amsterdam moeten voor Jong Ajax. Genoeg punten te pakken dus, een goed paasweekend plaatst ons in een goede positie om een serieuze aanval op de top zeven te doen. Kom op die roeije!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 09:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
FC Den Bosch - MVV #7
Ik heb nog eens mijn bestandje met vergelijkingen met vorig seizoen bekeken. Het voelt wellicht niet zo aan, maar als je kijkt naar de resultaten ten opzichte van precies dezelfde tegenstanders vorig seizoen, dan staan we maar 1 punt achter op de score van vorig jaar. Er zit hier iets arbitrairs in omdat je Achilles, NAC en VVV moet vervangen door Jong AZ, Go Ahead en NEC en hoe wijs je die toe? Maar ik kan jullie vertellen dat ik met deze berekening enkel nog een wedstrijd tegen Achilles van vorig jaar moet verrekenen, de uitwedstrijd die we wonnen. Tegen de drie gewijzigde ploegen hebben we nu al meer punten dan vorig jaar behaald dankzij de thuisoverwinningen op NEC, Go Ahead en Jong AZ. Van de resterende zeven wedstrijden verloren we er vorig jaar maar één, uit bij Den Bosch.

We trekken dit seizoen gemiddeld 4898 toeschouwers bij thuiswedstrijden. Een stijging van het eindgemiddelde van vorig seizoen van zo'n 260 fans per wedstrijd. Als we tegen Emmen, Dordrecht en Oss net zoals tegen Eindhoven boven de 5000 uitkomen gaan we wellicht richting 300 fans per wedstrijd extra. Een mooi resultaat in een seizoen dat toch een beetje teleurstelt tot nog toe.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ster_Drager, Tuor, Lassie80, jovkle, De_Lange, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 11:53
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Den Bosch - MVV #8
Hallo Jacques, dat het een beetje arbitrair is, klopt helemaal. Ik kom uit op 4 punten minder tot nu toe. Ik heb NEC tegenover NAC, Go Ahead tegenover VVV en Jong AZ tegenover Achilles '29 gezet. Het meest opvallend bij mij is dat we 11 doepunten meer hebben geïncasseerd, anderzijds 8 maal meer hebben gescoord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 12:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
FC Den Bosch - MVV #9
Zwarte Vogel; je hebt helemaal gelijk. Nog eens goed gekeken en ik heb nota bene bij Fortuna - MVV de uitslag verkeerd om gezet en dus scoren we tot nu toe in "dezelfde" wedstrijden inderdaad vier punten minder dan vorig jaar. Gat toch iets groter dus, en we hebben niet heel veel marge om in te lopen aangezien we vorig seizoen zoals gezegd maar één keer verloren in dezelfde wedstrijden. Van de andere kant; winnen bij Den Bosch en we liggen nog maar één punt achter op schema vorig seizoen, en toen was het genoeg voor overslaan eerste ronde play-offs!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 19:24
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
FC Den Bosch - MVV #10
Weliswaar steeds meer off-topic, maar als reactie op bovenstaande info:
Een andere invalshoek is de huidige statistieken vergeleken met vorig seizoen (na 31 wedstrijden):
2016-2017: 31 15 10 6 55pt 47-32 2e plaats (zonder Jong-teams)
2017-2018: 31 12 7 12 43pt 49-45 6e plaats (zonder Jong-teams)

Het eindresultaat na 38 wedstrijden was als volgt:
2016-2017: 38 15 14 9 59pt 55-45 5e plaats (zonder Jong-teams)
2017-2018: ?????????

Kortom: nog 16 punten te halen uit 7 wedstrijden om wéér de 5de plaats te kunnen halen!
Overigens nét zo arbitrair als de vorige aannames, maar in alle gevallen geldt: een zware dobber!
Het lijkt al moeilijk zat om bij de beste 9 te komen, maar zeker haalbaar!

Verder is het ook duidelijk dat er dit jaar véél minder punten nodig zijn dan vorig jaar om kampioen te worden (óf hoog te eindigen).
Een gemiste kans voor MVV, want 17 punten uit de laatste 8 wedstrijden doortrekkend over de rest van de competitie, had een héél goed eindrapport kunnen opleveren. Maar ja, 'als' bestaat niet, dus moeten we nu maar voor het hoogst haalbare gaan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 22:06
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
FC Den Bosch - MVV #11
Tja dat laatste is logisch. De top 5 teams hebben straks gewoon de minste dips gehad. Want eigenlijk heeft elke club dit jaar al een dip gehad, de ene club echter meer dan de andere. En dat is vrijwel elk jaar zo.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 07:24
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
FC Den Bosch - MVV #12
Gelukkig hebben wij als supporters geen dip en blijven we met z'n allen achter Us MVV'ke staan. En laat dat nu maar een kwalificatie van echte supporters zijn!! In goede en slechte tijden achter ons clubje!! CHAPEAU!!

FORZA MESTREECH OLÉ OLÉ OLÉ

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:09
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
FC Den Bosch - MVV #13
Hoeveel punten nodig zijn voor welke eindklassering hangt voor een erg groot deel af van hoeveel punten de Jong-teams halen. Immers, hoe meer punten voor de beloftenploegen, hoe minder punten er gaan naar de ploegen die wél mogen deelnemen aan de play-offs. Dit jaar staat Jong Ajax bovenaan, Jong PSV in de subtop en Jong AZ onderaan in de middenmoot. Jong FC Utrecht doet het even slecht als Achilles vorig jaar. Een heleboel punten dus die niet door play-offkandidaten vergaard zijn... De formule wordt zodoende iets te complex voor ons simpele voetballiefhebbers vrees ik :P

In ieder geval is het wel meer dan duidelijk dat wanneer we deze reeks doorzetten dat we de play-offs op onze sloffen gaan halen. Laten we ons daarom maar focussen op de zaken waar we wel invloed op hebben; het steunen van MVV in Den Bosch vrijdag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 14:44
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
FC Den Bosch - MVV #14
Een andere invalshoek is dat MVV nog een mini-competitie te gaan heeft met daarbij zeven concurrenten, waarbij de top drie zeker is van PO's en mogelijk de vierde en vijfde zich ook nog kwalificeren (afhankelijk van hoe hoog Dordrecht eindigt en wie de laatste periode wint). Voor de eerste plek is De Graafschap de grote favoriet, die plek levert bovendien een ronde verder PO's op. Bij een tweede en derde plaats ben je zeker van de PO's, bij een vierde ook tenzij een lagere ploeg de laatste periode wint. Fc Dordrecht doet eigenlijk niet echt mee aan deze competitie, omdat zij al een PO-plek hebben. Ze zouden alleen de eerste plek van ons af kunnen pikken. Go Ahead is zo'n typisch team dat nog wel eens kan gaan meespelen voor de laatste periode, die hebben niet echt een zwaar programma. Go Ahead staat echter negen punten achter ons, dus die zouden ons op de ranglijst niet meer mogen bedreigen. De onderlinge wedstrijden tussen deze teams zijn zespuntenwedstrijden. Helder dus dat de wedstrijd in Den Bosch in ieder geval beter niet verloren wordt.

1 De Graafschap 46
2 MVV Maastricht 43
(3 FC Dordrecht 43)
4 FC Den Bosch 41
5 FC Oss 40

6 Almere City FC 40
7 Cambuur 39
8 FC Volendam 39
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 19:23
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Den Bosch - MVV #15

De Zwarte Vogel schreef : mijn trouwe ogen en grijswitte haar!

Voor een E-ticket mocht ik mijn zonnebril en mijn pet ophouden! Ik ben erbij vrijdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.363 seconden