MVV - Jong PSV vrijdag 21 april

18 apr 2017 10:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #1
Jong PSV thuis. Dat wordt zonder de vorm mee te nemen sowieso al moeilijk genoeg, Jong PSV staat al het hele seizoen hoog. Tegelijkertijd pakt het zijn punten vooral in thuiswedstrijden; maak je de ranglijst over enkel thuiswedstrijden dan staat Jong PSV aan kop, maak je een tabel met alleen uitwedstrijden, dan staan ze slechts tiende. Helemaal in het begin, in augustus, wonnen ze uit bij VVV, voor de rest winnen ze uit alleen bij ploegen uit het rechter rijtje. Afgelopen vrijdag verloren ze nog kansloos uit bij Oss. Wat dat betreft moet MVV dit gewoon kunnen winnen. Maar goed, onze eigen resultaten de laatste weken, daar hoef ik hier niemand iets over te vertellen…

Minstens zo interessant zijn de andere wedstrijden. De periodetitel gaat naar Cambuur of De Graafschap. Cambuur heeft een beter doelsaldo en mag thuis tegen RKC, dat de laatste weken weer wat wegzakt. De Graafschap uit naar Almere, die toch behoorlijk aardig draaien. Ik verwacht dus dat Cambuur de laatste periode pakt en daarmee tot en met plaatst 10 play-offs oplevert (plus Helmond wegens periode). Aangezien in mijn verwachting Cambuur wint, verlies RKC en is voor ons de tiende plaats binnen en zijn de play-offs zeker. Nu ging ik daar sowieso al maanden van uit, maar toch, na vrijdag is het normaal gezien 100% zeker. MVV kan dus vrijuit alles op alles zetten om de eerste ronde te ontlopen.

Maar vervolgens, stel dat dat lukt, dan wil ik toch heel graag Cambuur ontlopen. Die zijn in supervorm en zie ik promoveren. Dat betekent dat we tov de huidige stand nog een plekje moeten stijgen. Volendam en Almere hebben maar één punt meer en geloof het of niet, maar Volendam staat onder ons in de periodestand (op gescoorde doelpunten, maar toch!) dus die draaien echt niet lekker. Volendam mag nog uit naar Oss en Fortuna. In hun huidige vorm geen gemakkelijke wedstrijden voor Volendam. Er tussenin staat het affiche Volendam – MVV. Die zou wel eens héél belangrijk kunnen worden. Almere is zoals gezegd beter in vorm maar heeft met De Graafschap en NAC thuis en Helmond uit nog drie lastige wedstrijden. Moeten we ook nog opletten op NAC, momenteel onder ons: Die hebben Emmen en dus Almere uit, en Oss thuis. Zie ik ze ook niet allemaal winnen.

Kortom: hoe slecht de resultaten de laatste weken ook zijn, we hebben alles nog in eigen hand. De concurrenten voor overslaan eerste ronde play-offs, en een goede positie daarin (Cambuur ontlopen) gaan allemaal nog punten laten liggen. MVV waarschijnlijk ook. Maar het staat zo dicht op elkaar dat een gunstige uitgangspositie echt nog er in zit. Winnen van Jong PSV en gelijk in Volendam en we liggen waarschijnlijk op koers om het in de laatste wedstrijd thuis tegen RKC te bezegelen. Gezien de resultaten de laatste weken misschien niet even waarschijnlijk, maar Jong PSV in uitwedstrijden en Volendam de laatste maanden zijn echt niet zo onmogelijk als sommigen misschien nu denken. Vanaf de eerste seconde er vol op in beide wedstrijden. Te beginnen vrijdag in de Geusselt. Kom op! Ik geloof er nog in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, SJENG@BOSCHPOORT, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2017 12:42
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #2
Wat wellicht in ons voordeel werkt, is de wedstrijd PSV-Ajax van zondag. Deze wedstrijd MOET gewonnen worden door PSV, waardoor het vrijwel uitgesloten is dat spelers uit het eerste elftal vrijdag zullen aantreden tegen ons. Eigenlijk was het dat sowieso al, aangezien Jong PSV nooit eerste elftalspelers (Bergwijn, Pasveer, Zinchenko) meeneemt naar uitwedstrijden, behalve in de 'uit' wedstrijd tegen Eindhoven.

Eigenlijk is de situatie precies hetzelfde als de voorgaande weken. We zouden deze wedstrijd moeten kunnen winnen, maar gezien onze vorm de laatste weken kunnen we daar onmogelijk gerust op zijn. Ik ben het roerend met Jacques eens dat het in deze vorm beter is om Cambuur te ontlopen. Dit zou betekenen dat we óf 4de moeten worden en (hoogstwaarschijnlijk) met Volendam moeten afrekenen, óf 6de en nog een extra ronde moeten spelen tegen Helmond, om de mogelijke wedstrijd daarna tegen een eredivisieploeg uit te komen (Aken-Noord ??? )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2017 09:39
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #3
Het is een schande als we niet kunnen instappen in de 2e ronde play off. Dat je uiteindelijk mag instappen in de 1e ronde is een presentje. Wat een Mickey mouse competitie. Tis al jaren niet meer leuk en de hoop dat we ooit nog een keer een trede hoger gaan voetballen zal ik wel nooit meer mee maken. Maastricht hoofdstad van Limburg en dan al jaren dit voetbal, foifoi. Geen investeerders te vinden, helemaal niks. Tis nix en t weurd nix. Zo dat is eruit!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2017 17:38 19 apr 2017 17:43 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #4
Eens zien, hoe zou Elsen tegen deze wedstrijd aankijken?

Vooraf tegen De Graafschap uit, durfde hij niet eens JA te zeggen op de vraag of MVV gaat voor een plek bij de eerste 4. Zette hij - net als tegen Nota Bene EMMEN - een laffe en 4-4-2 in het veld. En gaf hij duidelijk de opdracht mee om voor een puntje te gaan.

Ook gaf Elsen in hetzelfde interview aan, dat MVV boven zijn kunnen had gespeeld in de eerste seizoenshelft. Hoewel ik grote bewondering heb voor Elsen zijn werk, kwam ik toch echt heftig aan het kotsen van dat interview. Met zo'n instelling gaan we die wedstrijd niet winnen, postte ik nog in de eerste minuten van die wedstrijd. En zo gebeurde.

Nu krijgen we dan te maken met een góede tegenstander.

Zal Elsen de laffe 4-4-2 handhaven? En de jongens meegeven dat het echt geen schande zou zijn om van dit Jong-PSV te verliezen? Het zou mij eigenlijk niet eens verbazen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 09:30 21 apr 2017 09:32 door Malpertoni.
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #5
MVV moet tegen die lempkes meteen vanaf minuut 1 lekker erin klatsen. Af en toe een tikje uitdelen en zorgen voor een vroeg doelpunt.

Dan maar hopen dat we de nul vasthouden en de punten in Mestreech blijven.

Hopelijk laat de concurrentie wat liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 12:00
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #6
Eindhovens Dagblad:

Jong PSV reist vrijdag af naar Maastricht, waar de uitwedstrijd tegen MVV op het programma staat. Het beloftenteam staat vierde in de eerste divisie en heeft door de 3-1 zege op Jong Ajax van maandag een gaatje van vier punten geslagen met de nummer vijf. Het wordt een belangrijke 'testcase' voor Jong PSV, dat in uitwedstrijden dit seizoen niet goed presteert. Uit 17 duels buiten Eindhoven nam de ploeg maar 19 punten mee. Thuis is het meestal wel hosanna en presteert Jong PSV van alle ploegen in de eerste divisie op dit moment het best. In totaal 18 duels in Eindhoven leverden liefst 43 punten op.

MVV presteert de laatste weken wisselvalliger dan in het begin van het seizoen en is daardoor wat teruggezakt op de ranglijst. Plaatsing voor de play-offs lijkt niet meer in gevaar te komen en kan in het duel met Jong PSV van vrijdagavond vrijwel zeker veiliggesteld worden.

Bij Jong PSV begint in principe Jong Oranje-goalie Yanick van Osch (20) in de goal. Met Luuk Koopmans, Hidde Jurjus en Van Osch beschikt PSV momenteel over een drietal goalies die afwisselend in het doel staan. De ploeg kan niet beschikken over Dirk Abels, voor wie het seizoen door een blessure voorbij is.

Hoe de selectie er verder uit komt te zien, is nog niet helemaal duidelijk. In theorie kan PSV 1-coach Phillip Cocu bij blessures of twijfelgevallen spelers opeisen voor het eerste elftallen. Vorige week vrijdag speelde bijvoorbeeld Pablo Rosario niet mee tijdens het duel met FC Oss. Dat deed zich toen direct voelen, aangezien Rosario is uitgegroeid tot een van de motoren van de ploeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 12:45 21 apr 2017 12:50 door Lassie80.
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #7
Pedro mag voor mij vanavond wel weer eens in de basis beginnen ten koste van Verheijdt. Ik vind Verheijdt en Nkoyi samen niet echt uit de verf komen. Omdat Nkoyi ook een individuele actie in huis heeft, geeft ik hem de voorkeur in de spits. En dan hebben we Verheijdt, Guvenc en Gijzen als troeven achter de hand.

Op noar de drei punt: Sjeng aon de geng!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 13:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #8
Bericht van Jim Cemint geeft me vertrouwen. Op het oog de minste van de drie keepers zal er in staan - nog altijd geen braggeleer overigens. En Rosario is de metronoom op het middenveld van Jong PSV, als die wegens PSV - Ajax op zondag en de blessures bij PSV niet meedoet vanavond scheelt dat een slok op een borrel. De dreiging van Jong PSV in scorend opzicht komt het hele seizoen al voornamelijk van Rosario, Gudmundsson en Lammers (als Zinchenko en Bergwijn niet meedoen). Lammers ging in het begin van het seizoen als een speer maar staat alweer drie wedstrijden droog en is sowieso een typische spits: van zijn 19 doelpunten waren er 16 (!) tegen ploegen uit het rechter rijtje. De andere drie? Tegen VVV beide wedstrijden en eentje tegen Cambuur. Tegen subtoppers als MVV scoort hij nooit. Gudmundsson is een groter gevaar, creatieve speler die achter de spits of vanaf de zijkanten zal spelen. Laatste weken goed in vorm. Scoort wél tegen ploegen uit het linkerrijtje. Rosario bepaalt het spel en pikt zijn doelpunten mee, is ook in vorm de laatste weken. Laten we hopen dat Cocu geen half werk levert en alle drie verbiedt om te spelen in de Geusselt.

Er zal in ieder geval een piepjong Jong PSV staan. Zoals al gezegd, meteen fors aanpakken en er bovenop zitten. Dan is dit echt goed te winnen. Gas geven!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 19:36
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #9

Lassie80 schreef : Pedro mag voor mij vanavond wel weer eens in de basis beginnen ten koste van Verheijdt.


Fijn dat Ron af en toe naar mij luistert :applaus:

Nu het resultaat nog :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:26
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #10
Ik begin me serieus af te vragen of MVV dit seizoen nog een wedstrijd gaat winnen !! De hoeveelste wedstrijd geven we dit seizoen nu punten weg in de slotfase ?? Er is op het moment geen enkele ploeg in de JL waar ik van overtuigd ben dat we winnen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:31 21 apr 2017 22:32 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #11
Het is tekenend als een getergde langs de lijn inlopende Güvenç over Ron Elsen zegt: ,,Die wilt niet winnen. Als ik daar iets van zegt ben ik de moeilijke jongen"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:35
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #12
Ron, je angsthazen-voetbal is afgestraft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:36
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #13
Maaaa maaaaa maaaaa
Wat een armoede op het veld vanavond. Geen enkel moment zaten we lekker in de wedstrijd voor mijn gevoel. 1-0 is goed doorgaan van Schroijen en dan via via voor de voeten van N'koyi. Daarna even korte fase dwingend met daarna wederom goed doorgaan van Schroijen waardoor Ippel bijna 2-0 kan binnentikken.

Na rust Gijzen voor Ippel, voorzorg voor terugval van blessure? Gijzen geen moment gezien. Achterin weer aantal keer lekker gestuntel maar Bo die zeer sterk keepte als reddende engel.

1-1 uit de corner, die lange zwjiklollie mag hem aardig vrij inkoppen. Ciranni met zijn klasse toch belangrijk op deze manier. Zeer knap.

Maar vervolgens, uhgodmiljaar. De hele linkerflank zat er na een uurtje conditioneel helemaal door. Schroijen die laatste half uur alleen maar achter zijn mannetje aansjokte, vaak 5 meter aan de verkeerde kant. Als je dat structureel ziet gebeuren moet je toch ingrijpen als technische staf. Had wat mij betreft Smylek erin gegooid om op links wat te verdedigen, maar dit kon dus echt niet meer. Beetje onbegrijpelijk. Helemaal over jezelf afgeroepen en dus wederom jezelf in de voet geschoten door niet te profiteren van de (ook) falende concurrentie.

Guvenc was er volgens mij ook helemaal klaar mee langs de zijlijn.

Er hadden weer eens goede zaken kunnen worden gedaan......

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:45
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #14

Sandro schreef : Het is tekenend als een getergde langs de lijn inlopende Güvenç over Ron Elsen zegt: ,,Die wilt niet winnen. Als ik daar iets van zegt ben ik de moeilijke jongen"


Dat bij MVV iets aan de hand is, dat is al lang duidelijk ! Al minstens 10x dit seizoen in de laatste minuten keer op keer punten verspelen op kinderlijke wijze door de eigenzinnige en belachelijke inbreng van ons geweldig technisch duo! Elsen is een ijskonijn pur sang en laat onze beste attractiefste speler (Guvenc !!)
alleen maar warmlopen....een grote schande is het, met deze trainer hebben we niks maar dan ook niks te zoeken in de playoffs !!
Wanneer ziet het bestuur eens in dat de chemie totaal is uitgewerkt tussen spelers en trainer(s) !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2017 22:52 21 apr 2017 22:54 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 21 april #15
De ploegen om ons heen laten ook punten liggen. Volgende week winnen tegen een ploeg die ook niet zo lekker draait de laatste tijd en de wereld ziet er ineens weer anders uit.
Ook ik baalde van WEER puntverlies in de laatste minuten en de vreemde wissels, maar er zijn wel meer ploegen geweest die geen super seizoen draaiden en toch in de play-offs wisten te pieken. Ik hou me maar vast aan die gedachte.

Bedankt voor de peptalk na de wedstrijd Fabrice ;) altijd even positief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden