MVV - Almere City FC

28 feb 2017 12:04
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Almere City FC #1
Vrijdag 3 maart spelen we in onze eigen vertrouwde Geusselt de thuiswedstrijd tegen Almere.
Hopelijk wordt de schande van Cambuur weggepoetst.
Ik heb er vertrouwen in.
Het wordt een lastige wedstrijd. die wij uiteindelijk met 2 - 1 zullen winnen. :applaus:

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2017 15:01
britt
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 33
Meer
MVV - Almere City FC #2
We gaan er vanuit dat de groep zich nu herpakt en met twee wijzigingen in de basis Guvenc en Gijzen wint van de eerder onnodige nederlaag 2-1 in almere
IK ZEG 1-0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2017 16:03
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Almere City FC #3
mijn vermoeden zegt dat de carnaval dip gaat komen, al hoop ik het niet aangezien we al veel te veel punten hebben laten liggen.
We zullen het zien vrijdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 16:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Almere City FC #4
Ik heb een heel dubbel gevoel hier bij. Van de ene kant verwacht ik dat MVV zich opricht en wint, maakt niet uit hoe. Van de andere kant zou het ook zo maar weer mis kunnen gaan. Ik hoop zo snel mogelijk uit de toch wel negatieve serie te zijn.

Almere staat 8e en op maar vier punten van ons. Winnen is dus alleen al goed om een gat te slaan richting hun. Almere is zelf nogal wisselvallig, ze stonden na een maand voorlaatste, maar begonnen opeens te winnen en in november waren ze vierde. Vervolgens zakten ze weg richting de tiende plaats een paar weken geleden, met twee overwinningen weer zesde, maar daarna nog maar één puntje uit twee wedstrijden en dus een achtste plaats. Wat perspectief biedt: Almere wint bijna nooit van een club uit het linker rijtje. Enkel van Eindhoven en RKC, die met de negende en tiende plaats geen hoogvliegers zijn, en van Jong PSV en... MVV. Van hun 13 overwinningen dus maar twee tegen hooggeplaatste tegenstanders (en dat zijn we nog steeds). De uitoverwinningen die ze pakten sowieso allemaal tegen laagvliegers. Een gelijkspel bij Volendam is het enige punt dat ze in een uitwedstrijd bij een ploeg uit het linker rijtje haalden. Wat dat betreft dus gunstige statistieken, Almere presteert op vreemde bodem waardeloos.

Er staan, en dat is zeldzaam, buiten onze wedstrijd eigenlijk geen wedstrijden op het programma waarin concurrenten tegen elkaar spelen. Wij zijn de enige wedstrijd van clubs uit het linker rijtje tegen elkaar. Wat dat betreft kan het zo zijn dat iedere concurrent wint. Dat maakt het qua stand erg belangrijk voor ons om te winnen. Dit weekend kun je veel laten liggen. Hierna volgen Dordrecht, Jong Utrecht en Telstar. Laat dit het begin zijn van een goede serie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 19:27
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Almere City FC #5
MVV doet het zo goed als mogelijk. Een mager budget, wel veel deskundigheid (staf en begeleiding), veel motivatie. We doen ons best en hopen op het beste. Elke simpele fan is zowel ongerust (een rijke turk bij de concurrentie), een nog rijkere rus bij de uitgekotsten die altijd geluk hebben, als vol zelfvertrouwen dat het goed gaat komen. We zijn redelijk gezond. We doen het niet slecht. Op dit moment is dit het maximaal haalbare.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 19:42
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Almere City FC #6
MVV, de minst scorende ploeg in de laatste periode, ja lees goed, de minst scorende ploeg. 8 doelpunten in de laatste 9 wedstrijden. Dan weet je het wel. Hopelijk geen heel seizoen naar de klote.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 20:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Almere City FC #7
Thomas is ver teruggevallen qua rendement, Youri hapert ook. Laat dit de wedstrijd zijn dat ze weer eens een goaltje meepikken. Hoop dat thomas niet teveel BACO heeft gedronken deze vastelaovent

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 20:05
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV - Almere City FC #8
MVV heeft op de spits en het trainersduo na een van de betere selecties van de Jupiler League. (Dit wordt zelfs beaamd door de trainer van jong-Ajax) Een spits die niet kan voetballen en te weinig doelpunten maakt. Daarnaast ontbreekt het bij het trainersduo aan voetbal- en trainerservaring op het hoogste niveau. Een trainer is net zo goed als de kwaliteiten van zijn groep maar goede trainers halen die extra 5% nog uit een groep. Laten we aub ophouden met het calimero gedrag dat we gezien de financiële middelen er goed voorstaan. Als we zo blijven denken komen we nooit in de Eredivisie terecht. Complimenten aan de trainer voor het niveau waarop hij ons tot nu toe gebracht heeft maar voor een hoger niveau worden er andere kwaliteiten gevraagd. Elke week bewijst de trainer opnieuw dat hij niet over deze kwaliteiten beschikt. Een klein voorbeeldje; de stand tegen Eindhoven is 0-0 en MVV is beter maar het ontbreekt aan creativiteit om een opening te forceren. Als op dat moment een van de Martina's klaar staat om in te vallen laat je duidelijk zien dat je het m.i. niet snapt terwijl je creativiteit, bijv. Losahj, op de bank hebt zitten of een lucky invaller zoals Ghijzen. Gelukkig voor de trainer wordt hij op dat moment gered door Ippel die er met rood van af moet waardoor de invalbeurt van Martina te verdedigen valt maar dat was niet de intentie van de trainer toen Martina klaar stond om in te vallen. Als de trainer kiest voor creativiteit als vervanging van de geschorste valt er voor Almere niks te halen in Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 21:30 02 mrt 2017 21:32 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
MVV - Almere City FC #9

Pino67 schreef : MVV heeft op de spits en het trainersduo na een van de betere selecties van de Jupiler League. (Dit wordt zelfs beaamd door de trainer van jong-Ajax) Een spits die niet kan voetballen en te weinig doelpunten maakt. Daarnaast ontbreekt het bij het trainersduo aan voetbal- en trainerservaring op het hoogste niveau. Een trainer is net zo goed als de kwaliteiten van zijn groep maar goede trainers halen die extra 5% nog uit een groep. Laten we aub ophouden met het calimero gedrag dat we gezien de financiële middelen er goed voorstaan. Als we zo blijven denken komen we nooit in de Eredivisie terecht. Complimenten aan de trainer voor het niveau waarop hij ons tot nu toe gebracht heeft maar voor een hoger niveau worden er andere kwaliteiten gevraagd. Elke week bewijst de trainer opnieuw dat hij niet over deze kwaliteiten beschikt. Een klein voorbeeldje; de stand tegen Eindhoven is 0-0 en MVV is beter maar het ontbreekt aan creativiteit om een opening te forceren. Als op dat moment een van de Martina's klaar staat om in te vallen laat je duidelijk zien dat je het m.i. niet snapt terwijl je creativiteit, bijv. Losahj, op de bank hebt zitten of een lucky invaller zoals Ghijzen. Gelukkig voor de trainer wordt hij op dat moment gered door Ippel die er met rood van af moet waardoor de invalbeurt van Martina te verdedigen valt maar dat was niet de intentie van de trainer toen Martina klaar stond om in te vallen. Als de trainer kiest voor creativiteit als vervanging van de geschorste valt er voor Almere niks te halen in Maastricht.


Tja, ben het hier voor de helft mee eens. Elsen en Dusseldorp moesten Ippel vervangen vanwege een schorsing. Ikzelf had waarschijnlijk ook voor Martina gekozen. Dit omdat deze speler defensief denkt. Als je had gekozen voor bv Guvenc of Gijzen, dan was het middenveld te aanvallend ingesteld. Nou vind ik ook dat beide Martina's niks brengen en dat je ze kunt laten spelen als je 2-0 voorstaat. Maar dit zijn geen spelers voor in de basis.
Los ervan dat diverse spelers momenteel laten afweten (Schroijen, Nwakali (kan ik niet kwalijk nemen), Verheydt, Kuipers).

Nu mis je Nys en Pedro, in mijn ogen spelers die totaal uit vorm (Nys) en een egoïst (Pedro). Ippel is er gelukkig wel weer bij. Met Ippel erbij, zou je Guvenc of Gijzen erbij kunnen zetten. Wat meer voetbal vanuit het middenveld.

Ciranni zou een linie naar voren kunnen spelen, waardoor er plek vrij komt voor Moustafa op de rechtsbackpositie.
Houben zou ook een optie kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 23:47
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
MVV - Almere City FC #10
Tja, ben het hier voor de helft mee eens. Elsen en Dusseldorp moesten Ippel vervangen vanwege een schorsing .


Sorry maar die 2e gele kaart van Ippel tegen Eindhoven zag je gewoon aankomen . Elsen had Ippel moeten wisselen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 00:15
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Almere City FC #11
Ik ben het echt niet met jullie eens. Met het geld wat we hebben, hebben we een mooie selectie samengesteld. Een combinatie van huur, lenen, en contracten. Redelijkerwijs hadden we ook 8e kunnen staan. of zoiets. De technische staf heeft gewoon goed werk geleverd. Als jullie vinden dat deze of gene gewisseld had moeten worden, het zij zo, de beste stuurlui staan aan wal. Wat mij betreft, laat ome ron maar schuiven en laten we maar eens gaan nadenken over een mr MVV standbeeld voor hem. Hij is al zoveel jaren de vaste waarde bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 05:50
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
MVV - Almere City FC #12
Helemaal met je eens, Krampioen. Ja, we zitten effe in een dipje, maar we staan vijfde! Boven ons staan Jong Ajax op de tweede en Jong PSV op de derde plaats. Die ploegen mogen niet meedoen aan de nacompetitie. Dus we staan voor de nacompetitie er helemaal niet slecht voor. Maar, nogmaals, we zitten in een dipje. Sommigen zien in dat dipje een bewijs dat Elsen, Dusseldorp (en Spilmann en Meijer) slechte trainers/coaches zijn. Wat een onzin. MVV heeft een laag budget en draait elk dubbeltje (nog steeds) om. Ondanks dat lage budget staan we dus vijfde. Ik vind dat nu net een bewijs van het goed functioneren van onze vier trainers.

Ik ben niet blind. Ook ik ben, zeker de laatste wedstrijden, teleurgesteld in de aanvallende kracht van ons cluppie. MVV heeft de laatste maanden wel erg veel kansen nodig om te scoren. Misschien dat een op de tien reële kansen erin gaat? Maar onze trainers zien dat natuurlijk ook. Ze zullen er keihard aan werken. Verheijdt werkt zich het snot voor zijn ogen voor het team, terwijl ik denk: man, ga nu gewoon in de spits op de penaltystip staan...

Het wisselbeleid kan ik af en toe ook niet volgen. Misschien zijn er wel foute of te late wissels? Ach, achteraf is het makkelijk lullen...

De wedstrijd tegen Almere is belangrijk. Die moeten we gewoon winnen. Maar als we die pot verliezen is er wat mij betreft (behalve dat mijn weekend naar de klote is) niet veel aan de hand. Of we nu de eerste wedstrijd van de nacompetitie mogen overslaan of niet: MVV heeft een ploeg die van iedereen kan winnen. Ik zie de nacompetitie met optimisme tegemoet. Als MVV in een flow zit, kunnen er mooie dingen gebeuren. Maar, toegegeven, MVV zit nu effe niet in een flow.

't Kump good. Oets. Nao väöre!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 09:32 03 mrt 2017 09:32 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Almere City FC #13
Je verschuilen met de reden we hebben een klein of kleiner budget dan de andere begint me langzamerhand de neus uit te komen.
natuurlijk heeft budget een invloed maar is niet alles. Dan is het in de ere divisie wel erg makkelijke, ajax, psv hebben het hoogste budget dus als je van hun verliest is het geen probleem. alle ploegen doen meer voor plek 3 of lager want hun budget is lager.
Nee zo werkt het niet, je wilt altijd winnen. kritiek hoor je te geven op het spel op het veld.

Het probleem bij MVV blijft al seizoenen lang het afmaken van kansen, het maken van goals.
Dat we nu nog 5de staan hebben we deels te danken aan de resultaten van andere ploegen en het nalaten van scoren van andere ploegen. Om je dan iedere keer te verschuilen achter een budget is gewoon makkelijk en kinderachtig.
Kijk naar Engeland, Spanje en dergelijke. daar zijn er altijd clubs die veel meer budget hebben en toch in de zelfde competitie spelen.

Je kunt je beter afvragen hoezo heeft MVV al seizoenen moeite met scoren, Hoezo heeft MVV moeite met het nemen van hoekschoppen?
In mijn ogen missen we te veel kansen en worden hoekschoppen te veel verneukt. Hoezo dat komt weet ik niet maar wat ik wel weet is dat het niks met budget te maken heeft. Maar wel met training en spelers. Wat er moet veranderen weet ik ook niet maar als we al eens meer scoorde dan waren we niet altijd afhankelijk van andere ploegen.

Begrijp me niet verkeerd, ben blij met de huidige stand maar ben wel kritisch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 10:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Almere City FC #14

mvv supporter schreef : Dat we nu nog 5de staan hebben we deels te danken aan de resultaten van andere ploegen en het nalaten van scoren van andere ploegen.


Met kritisch zijn is niets mis, maar dit is gewoon niet waar. We staan na 27 speelronden vijfde, met 47 punten.

In seizoen 2015-16 stond Volendam na 27 speelronden* vijfde met 41 punten en zou MVV met 47 punten vijfde gestaan hebben.
In seizoen 2014-15 stond Emmen na 27 speelronden vijfde met 46 punten en zou MVV met 47 punten vijfde gestaan hebben.
In seizoen 2013-14 stond Excelsior na 27 speelronden vijfde met 43 punten en zou MVV met 47 punten vierde gestaan hebben.
In seizoen 2012-13 stond MVV (!) na 27 speelronden** vijfde met 46 punten en zou MVV met 47 punten vijfde gestaan hebben.
In seizoen 2011-12 stond Helmond Sport na 27 speelronden vijfde met 46 punten en zou MVV met 47 punten vierde of vijfde gestaan hebben.
In seizoen 2010-11 stond Volendam na 27 speelronden vijfde met 41 punten en zou MVV met 47 punten derde of vierde gestaan hebben.

Kortom, we staan niet vijfde omdat andere ploegen punten laten liggen, we staan precies op de plek waar de ploeg met 47 punten na 27 wedstrijden vrijwel altijd staat. Het is niet zo dat de rest in vergelijking met voorgaande jaren gemiddeld slechter presteert. Bovendien hebben we maar weinig wedstrijden gewonnen waar we zelf van dachten "dit hadden we niet verdiend, de tegenstander was beter". Voor mijn gevoel eerder andersom, Venlo twee keer, Helmond uit, Achilles thuis. Noem maar op.

Daarnaast hebben we in al die seizoenen geen enkele keer na 27 wedstrijden al 47 punten behaald. We doen het tot nog toe beter dan alle voorgaande jaren sinds onze laatste degradatie. Seizoen onder Maaskant? Stonden we na 27 wedstrijden vijfde (!), met 45 punten.

Ik ben ook niet tevreden over het spel en de resultaten van de afgelopen weken. Maar MVV doet het echt nog altijd beter dan voorgaande seizoenen. Ik promoveer het liefst vandaag nog naar de eredivisie, maar als MVV ieder jaar een stap kan zetten zoals ze dit jaar aan het doen zijn, dan ben ik ook heel tevreden. Mochten we vanavond winnen, dan hebben we even veel punten als vorig jaar aan het eind van het seizoen. En ons doelsaldo is momenteel 19 doelpunten positiever dan vorig jaar.

*seizoen met oneven aantal ploegen dus de stand na 27 speelronden opmaken is bewerkelijk, maar Volendam stond met 26 wedstrijden en 41 punten vijfde, en met 27 wedstrijden en nog altijd 41 punten zesde. Emmen stond met 27 wedstrijden en 41 punten zesde, en met 28 wedstrijden en 42 punten vijfde, in dezelfde speelrondes als Volendam. Het maakt dus weinig uit welke ploeg ik kies, 41 punten na 27 wedstrijden it is.

**seizoen waarin clubs omvielen en de resultaten wegvielen, ik heb nu de stand er bij gepakt waarbij de nummer 5 27 wedstrijden gespeeld heeft na het wegstrepen van die wedstrijden.


mvv supporter schreef : Je kunt je beter afvragen hoezo heeft MVV al seizoenen moeite met scoren, Hoezo heeft MVV moeite met het nemen van hoekschoppen?
In mijn ogen missen we te veel kansen en worden hoekschoppen te veel verneukt. Hoezo dat komt weet ik niet maar wat ik wel weet is dat het niks met budget te maken heeft.



Scoren heeft juist veel met budget te maken. Van de top-5 van de topscorerslijst zouden wij alleen Boere kunnen betalen. Ironisch genoeg de nummer 1. Daar heeft Oss veel geluk mee/hebben ze goed gescout. MVV heeft dat ook echt wel gezien, maar niet het budget om zekerheid op doelpunten in te kopen. Ze hebben gegokt met N'Koyi, maar die is helaas veel geblesseerd. Een fitte N'Koyi had waarschijnlijk al lang een basisplaats gehad. Die scoorde de laatste jaren bij Fortuna 15 keer per seizoen. Güvenc scoort ook altijd vaak, is ook het grootste deel van het seizoen geblesseerd geweest. Tsja, dan houdt het - met het budget van MVV - dus wél op. Wij kunnen niet drie scorende spitsen en drie scorende middenvelders betalen. Althans, niet als je ook nog andere spelers wilt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, Lenica, Josef1982, Zoewiezoe, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 11:04
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - Almere City FC #15
Los van alle budget-redenen denk ik dat het gebrek aan scoren bij MVV ook te maken heeft met drie andere, speltechnische, zaken:

1. Hoekschoppen worden steevast dramatisch slecht genomen.
Wat is er nou moeilijk aan het laten indraaien van een bal in de 16 meter? De kans dat er iemand tegenaan loopt is best groot. Iedere corner moet in feite een doelpoging zijn, er is lengte genoeg. Laten ze eens ophouden met die 'korte' corners, want dat levert niets op.

2. Men is voorin niet goed op elkaar ingespeeld.
Als van de zijkant een voorzet komt staat er niemand voor het doel, en als er iemand voor het doel staat komt er geen voorzet. Ik heb het gevoel dat Verheijdt de snelheid niet heeft om Schroyen en Pedro of Nwakali bij te benen bij een aanval/uitbraak. Hij zal dus meer vooruit moeten gaan staan zodat hij altijd een voorsprong heeft. het lijkt me ook goed om Guvenc om hem heen te laten spelen, die zorgt altijd voor gevaar.

3. Men wil altijd een zaalvoetbalgoal maken.
Ik mis vaak een schot vanaf de 16 meterlijn of daar in de buurt. Er wordt veel te weinig geschoten. Ze willen die bal over de doellijn kussen, lijkt het wel. Kappen, draaien, de tegenstander drie keer voorbij moeten, dat duurt te lang. Durf eens af te vuren!

Dat zijn zaken die me elke wedstrijd weer storen. Maar ja, kijken is gemakkelijker dan het moeten doen.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden