MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allemaol nao MVV)

17 okt 2016 10:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #76
Wat wel grappig was dat we met vak E die nr 5, De Nooijer, volledig uit de wedstrijd hebben gehaald in de eerste helft. Die was zo geirriteerd dat hij bijna geen bal meer goed raakte. Bij rust liet hij zijn ergernis nog even merken aan het publiek. :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 10:59 17 okt 2016 11:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #77

seppo schreef : Als je wint hoef je je ogen niet te sluiten voor verbetering. Denk dat veel mensen het gevoel hebben dat er meer in zit.


En juist dat is een compliment voor Ron Elsen als Technische Manager. Dat hij met beperkte middelen toch een elftal heeft aangetrokken, waar zelfs meer in zit dan verwacht werd en zelfs wordt. Ondanks mijn kritiek op zijn wisselbeleid als trainer, die andere functie doet ie gewoon voortreffelijk vind ik. Ook zijn wedstrijd analyses vind ik zeer professioneel en nuchter. Ron is de spil van het nieuwe MVV en moet je als TD/TM nooit te nimmer laten gaan vind ik. Hij is van onschatbare waarde met zijn ervaring en trainersdiploma. Maar als de tijd rijp is moet er weer ruimte komen voor vernieuwing op de trainerspositie vind ik, daar wordt teveel van hem verwacht in een rol die hij niet ambieert. Maar wat zou het toch mooi zijn als uitgerekend hij, voor de zoveelste keer als rol van interim trainer, zijn eigen club een stapje hoger kan brengen in het betaaldvoetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u seppo, Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 11:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #78

Boschpoort schreef : Wat wel grappig was dat we met vak E die nr 5, De Nooijer, volledig uit de wedstrijd hebben gehaald in de eerste helft. Die was zo geirriteerd dat hij bijna geen bal meer goed raakte. Bij rust liet hij zijn ergernis nog even merken aan het publiek. :lachen:


Och, dat was ik alweer vergeten! Zou het goed gaan met de beste man? Zwaarste blessure die ik in jaren gezien heb! Schandalig dat MVV daar geen rode kaart kreeg. Materazzi in zijn beste dagen was er niets bij. Ik dacht dat hij minimaal een dubbele beenbreuk en afgescheurde kruisbanden had, zo schreeuwde hij. En daarna de Boschpoort bij ieder balcontact van hem ook. :cheer:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 11:27
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #79
Ik ben het (alweer) eens met de analyse van Tuor. Rest me alleen nog eraan toe te voegen dat ik het uitermate onprofessioneel van keeper Bo Geens vond dat hij geen petje met zonneklep droeg. Ik denk dat het halve stadion zich afvroeg (toen ze na de rust weer het veld opliepen) waarom hij bij zo'n laagstaande zon geen klep droeg. Die goal wijt ik volledig aan de laagstaande zon, waarvoor Geens dus geen bescherming droeg. Dat hij dat zelf (of de bank) niet ziet!? Ik denk dat hij die bal gewoon niet zag. Dat was voor mij wel een domper op de wedstrijd, want 2-1 is geflatteerd; dan lijkt het alsof het een spannende wedstrijd was, terwijl MVV echt het spel dicteerde van de eerste tot de voorlaatste minuut. Ik hoop overigens dat de botsing met de paal niet al te hard was (hij zag niet alleen de zon, maar ook de nodige sterren) en dat Bo snel herstelt.

Prima blok overigens van Ippel, waardoor het geen 1-1 werd bij een van de spaarzame kansen van Dordrecht. En Nwakali lijkt me een speler waar we nog heel veel plezier van gaan krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 11:38
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #80
Fotoverslag MVV Maastricht - FC Dordrecht (klik)


Op noar Utrecht Spakenburg veur de volgende 3 punt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 11:41
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #81
Ik snap dat allemaal wel... dat van Nwakali eerder brengen, O' Connor laten spelen... kortom die verhalen van "die Arsenal jongens zet je toch niet op de bank?" Ze hebben allereerst natuurlijk allebei de "pech" dat MVV goed draait en nu tweede staat. En dat er niet of nauwelijks aanleiding is geweest om de basiself te wijzigen. Daarnaast is het zo dat ze zich allebei op een specifieke positie moeten richten om de balans in het elftal te houden. Als er iemand moet schuiven voor O 'Connor is dat Kuipers (en niet Perreira want dan missen we snelheid centraal achterin) en als Nwakali in de basis moet, gaat dat ten koste van Loshaij. Je kunt niet Nijs of Ippel opofferen voor Nwakali. Dat zijn 'zekerheidjes' op het middenveld en knappen veel vies werk op. Ook Nijs, die nu misschien wat minder uit de verf komt, is erg belangrijk voor dit team. Nwakali moet je bij voorkeur geen vies werk laten opknappen. Dat is een creatieve speler. Anna D geef het ook al aan: balans op het middenveld is belangrijk. En dus zullen de twee Arsenal youngsters zich vooral moeten richten op invalbeurten. En als er blessures en schorsingen gaan spelen, zullen ze er moeten staan. Dan kunnen ze bewijzen dat ze beter en belangrijker zijn. En, maar dat heeft niks met voetbalkwaliteiten te maken, ze zouden ook wel iets meer mogen uitstralen dat ze het leuk vinden. Teleurstelling omdat ze op de bank zitten is begrijpelijk, maar als ik zo'n Nwakali dan na afloop de ereronde zie lopen... kon geen lachje of klapje vanaf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak, Anna D., Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 13:30
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #82
Velen waren het met me eens dat Pieter Nys gisteren niet een van zijn betere wedstrijden speelde om het eufemistisch te formuleren. Meest amusant was dat gedurende de eerste helft de tussenstanden in de Jupiler League werden aangekondigd en toen de tussenstand van Excelsior - Kerkrade verscheen. Een vooruitziende blik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 14:13
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #83
Het is toch ongelofelijk dat De Limburger, nota bene in editie Maastricht, anderhalve pagina volkalkt over de 0-1 van de nummer laatst uit Kerkrade en ernaast één kolom over MVV schrijft dat nu tweede staat.

Ik heb nu een proefabbonement, maar ze stikken er maar in als dat gedaan is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u gaston satijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 14:40
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #84

Usual_suspects schreef : Zelden voelde een overwinning zo leeg. Voorgaande seizoenen speelde we in de middenmoot en ging ik met een tevreden gevoel naar huis.

We missen gewoon de 12e man. Dut gaat op ons den duur, punten en toeschouwers kosten.

Kunnen Mvv en de ultras niet wat water bij de wijn doen?


Hier wil ik wel even op reageren. Ik ben een man van de statistieken en zo kennen mijn vrienden mij ook haha. Even statistiek van de laatste jaren erbij pakken. En deze statistiek is op zijn minst verbazend te noemen:

Thuiswedstrijden
2015-2016 Winst 6 Gelijk 5 Verloren 7
2014-2015 Winst 8 Gelijk 5 Verloren 6
2013-2014 Winst 7 Gelijk 6 Verloren 6
MVV is in de laatste jaren een van de slechts presterende thuisploegen geweest. Die zogenoemde kolkende Geusselt heeft klaarblijkelijk altijd tegen ons gewerkt. Net alsof er een bepaalde thuisdruk op het team heeft gelegen. Laat me duidelijk zijn: ik mis ook die sfeer, maar het heeft qua prestaties tegen ons gewerkt.

Ter vergelijking: Dit jaar hebben we 5 thuiswedstrijden in een relatieve rustige Geusselt gespeeld. We hebben hiervan 4x gewonnen en 1x in extremis verloren (Venlo in 92e minuut).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 15:44
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #85
Tuurlijk is de sfeer op dit moment niet fantastisch te noemen. Maar de geschiedenis leert dat fanatieke groepen komen en gaan. Je kunt niet verwachten dat van het een op het ander moment er een nieuwe groep opstaat. Dat heeft tijd nodig.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, Tuor, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 15:47
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #86

Olzie schreef :

Usual_suspects schreef : Zelden voelde een overwinning zo leeg. Voorgaande seizoenen speelde we in de middenmoot en ging ik met een tevreden gevoel naar huis.

We missen gewoon de 12e man. Dut gaat op ons den duur, punten en toeschouwers kosten.

Kunnen Mvv en de ultras niet wat water bij de wijn doen?


Hier wil ik wel even op reageren. Ik ben een man van de statistieken en zo kennen mijn vrienden mij ook haha. Even statistiek van de laatste jaren erbij pakken. En deze statistiek is op zijn minst verbazend te noemen:

Thuiswedstrijden
2015-2016 Winst 6 Gelijk 5 Verloren 7
2014-2015 Winst 8 Gelijk 5 Verloren 6
2013-2014 Winst 7 Gelijk 6 Verloren 6
MVV is in de laatste jaren een van de slechts presterende thuisploegen geweest. Die zogenoemde kolkende Geusselt heeft klaarblijkelijk altijd tegen ons gewerkt. Net alsof er een bepaalde thuisdruk op het team heeft gelegen. Laat me duidelijk zijn: ik mis ook die sfeer, maar het heeft qua prestaties tegen ons gewerkt.

Ter vergelijking: Dit jaar hebben we 5 thuiswedstrijden in een relatieve rustige Geusselt gespeeld. We hebben hiervan 4x gewonnen en 1x in extremis verloren (Venlo in 92e minuut).


Het is dan ook al jaren niet meer kolkend.
De jaren van Maaskant toen de Geusselt echt kolkte wonnen we letterlijk IEDERE thuiswedstrijd (helaas verloren we ook IEDERE uitwedstrijd).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 15:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #87
Op zich een terecht discussie onderwerp maar het zou beter tot zijn recht komen in het topic dat daarvoor bedoeld is.
Dit omdat het niet enkel deze wedstrijd tegen dordrecht betreft. Onder rubriek 'Supporters' is een topic 'de 12e man'. Dan kan het hier over de wedstrijd gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 16:21
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #88
Elsen is n.m. geen t.m.
Henny Bastiaans is volgens mij t.m.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2016 22:56
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #89

middenstip schreef : Elsen is n.m. geen t.m.
Henny Bastiaans is volgens mij t.m.


Ron Elsen is Manager Technische Zaken en Hennie Bastiaans is bestuurslid Technische Zaken.
www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/organisatie
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2016 08:18
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #90
Kwam overigens nog een leuk artikel tegen met wat statistieken. Daaruit blijkt toch wel dat de defensie van MVV (op basis van de beschikbare cijfers) misschien nog wel beter is dan we zelf dachten:

voetbalgeneuzel.tumblr.com/post/15193762...0162017-statistieken

In het kort: MVV krijgt van de top 5 clubs de meeste schoten voor en ook de minste tegen. Alleen bij Volendam gaan de schoten iets beter richting het doel.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Tuor, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden