MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allemaol nao MVV)

16 okt 2016 17:31 16 okt 2016 17:32 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #46
Een mooie zonnige zondag...was te merken; veel (leuke) kids onder de tien jaar op de Angelside.
Niet alleen leuk maar ook mooie kinderen, hebben ze zeker van hun moeder :whistle: ....
Die van Zjef niet gezien, maar dan was de tribune vol geweest :)

Kaartverkoop was rond de 4.000, inclusief seizoenskaarten, maar helaas veel lege plekken op de hoofdtribune.
Hoog bezoek uit Zeist, die zag dat het goed was. Leuk meegenomen zoiets.
Menier dun veurzitter met e sjoen nuij sjwart MVV sjerpke ! :thumbsup:

Het tiktak spel wat te vaak en te lang doorgevoerd i.p.v een splijtende steekpass. Jammer!
Gelukkig wel verdiend op voorsprong en bleven de punten hier...Kuuper had zijn dag niet..
Wat een afbraakvoetbal bij die Hollenders, terwijl die gasten best konden voetballen.
Wat maak 't oet....

Aon alle potloejer : Veer stoon twieds !!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 17:45
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #47
Ik ben blij voor het team dat ze gewonnen hebben maar doe niet mee aan de scorebord journalistiek dat we een goed trainers duo hebben nu we 2e staan en bovenaan qua standaardteams. Het niveau van de competitie dit jaar is dusdanig dat MVV met de kwaliteiten aan spelers die ze hebben kan meedoen om het kampioenschap. Gezien de ontwikkelingen op het gebied van Europese competities, BENEliga etc. moeten we nu de stap gaan maken. Ik geef het trainers duo alle credits voor het samenstellen van de selectie maar MVV is op een punt gekomen dat we meer bekwame (ervaren) trainers nodig hebben voor de volgende stap. Trainers die een wedstrijd kunnen lezen en tijdens de wedstrijden de juiste omstellingen kunnen doen als het niet loopt of de wedstrijd hierom vraagt. Ik wil dit aan de hand van 2 voorbeelden vandaag beargumenteren: We zijn in het bezit van een van de beste linkervleugelverdedigers in de JL. Joeri Schrooien, straalt rust uit, die weer overslaat op het hele team, en hij heeft naast verdedigende ook aanvallende kwaliteiten. Hij is geen echte linkshalf/linksbuiten maar vult die rol met Labylle in zijn rug goed in. Dit is een groot verschil met de zeer onrustige Moustafa achter zich. Waarom zet je Joeri in de beginopstelling gewoon niet linksachter en beloon je Gijzen voor zijn goede invalbeurten of laat je onze speler uit Arsenal niet spelen? Hij, speler uit Arsenal, heeft vandaag tijdens zijn veel te korte invalbeurt laten zien over de nodige kwaliteiten te beschikken. Vervolgens krijg je de kans om tijdens de wedstrijd e.e.a. te herstellen en volgt er een wissel die ons fataal had kunnen worden. In de 2e helft staat Moustafa diverse malen verkeerd opgesteld en laat zijn man diverse malen lopen. Gelukkig is Dordrecht een zeer zwakke ploeg die geen gebruik maakt van de zwakke linksachter positie bij MVV. Vervolgens raakt Moustafa ook nog licht geblesseerd. De trainer komt dan met een van zijn standaard wissels. Loshaj. Loshaj is een van de weinige spelers met diepte, een crosspass en volgens mij heb ik vandaag zelfs een no-look pass gezien. Onbegrijpelijk dat Loshaj gewisseld wordt en Moustafa blijft staan. Ik wil niemand tekort doen (bijv. Ippel die de 1-1 voorkomt waar uit de tegenaanval de 2-0 volgt), elke speler heeft vandaag strijdt geleverd maar sinds jaren hebben we, naast Joeri, een geweldig goed meevoetballende back. Ciranni. Zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten. De spelersgroep is rijp voor een kampioenschap, nu nog de trainers. Kan Bert van Marwijk geen adviserende rol gaan spelen bij MVV voor onze trainers zoals Sef dit doet bij onze 'vrienden' uit de mijnstreek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 17:49 16 okt 2016 17:54 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #48
Ik heb het anders ervaren. Ik vond het een belabberde slechte wedstrijd. Met een hardwerkende Verhijdt die constant bal verlies leed. Maakte een mooie 2-0 maar voor mij de zwakste schakel.De overwinning moest echt uit de tenen komen. Maar goed. Ben er niet minder content mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 17:52 16 okt 2016 17:54 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #49
Op de overwinning valt niks af te dingen. Dordt was echt heel slecht en kwam duidelijk voor een puntje.
MVV was de enige ploeg die probeerde te voetballen maar tot veel grote kansen kwam het niet omdat de laatste pass vaak net te slordig was. Als dat ook nog beter was gegaan vandaag was het 4-1 ofzo geworden.

Hopelijk valt de blessure van Geens mee.. Hij had ook veel last van de zon, misschien kan Veer Zien MVV een petje sponsoren? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 17:55
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #50
Laten we de naam CIRANNI hier maar niet meer noemen. Dan maken we ook geen slapende honden wakker. Andres ben ik bang dat we die binnenkort ook kwijt zijn. Verdiend gewonnen, maar veel te veel kansen gemist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 17:58
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #51
Even een woord van respect voor de tegenstander: staf en reserves gingen netjes staan bij ons volkslied en ook het uitvak hield zich rustig. Netjes. Dat zien we wel eens anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 18:03
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #52

Pino67 schreef : Hij, speler uit Arsenal, heeft vandaag tijdens zijn veel te korte invalbeurt laten zien over de nodige kwaliteiten te beschikken.

en volgens mij heb ik vandaag zelfs een no-look pass gezien.

Deze twee zinnen zeggen voor mij alles over hoe jij naar een voetbalwedstrijd kijkt. Daar is overigens ook niks mis mee, dat mag. Geen enkele supporter is het altijd eens met zijn trainer. Maar om nu, na alweer een 6/6 en op een virtuele promotieplek -met laat ons eerlijk zijn, niet de beste selectie van de JL-, dan zo'n lange post te schrijven over Elsen, vind ik wel erg ver gaan en ook ongepast. In mijn ogen doet Elsen het simpelweg fantastisch, zowel op gebied van samenstelling van de kern als op gebied van resultaten. We mogen onze handen dicht knijpen dat een man met zoveel clubliefde èn kwaliteit MVV al zovele jaren van dienst is. Met de middelen die MVV heeft, kunnen we ons mijn inziens geen betere voorstellen... Er zullen vast betere trainers zijn, maar Elsen is op dit moment de juiste man op de juiste plaats, de kern en de resultaten bewijzen dat.

Op naar Utrecht nu! B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak, Huib, Tuor, Lassie80, Boschpoort, La Chouffe, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 18:08
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #53

Pino67 schreef : Ik ben blij voor het team dat ze gewonnen hebben maar doe niet mee aan de scorebord journalistiek dat we een goed trainers duo hebben nu we 2e staan en bovenaan qua standaardteams.

HetGlasIsHalfLeeg/altijd wat te zeuren-journalistiek is ook geen aanrader.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 18:14
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #54
Geen hoogstaande wedstrijd, maar dat is vooral een compliment aan MVV. De ploeg hield controle en wachtte rustig de kansen af. Dat lijkt saai, maar beter dit dan vol op de aanval en de poort open. Man van de wedstrijd voor mij was Ippel. Niet alleen vanwege de 1-0 maar ook voor een geweldige blocksliding even voor de 2-0. Dordt-aanvaller had de bal voor het inschieten. Ook Verheydt speelde prima. Opende een paar keer geweldig met buitenkant rechts. Leed ook balverlies ja, maar had daarin de scheids zeker niet mee. Verder vielen Schroijen, Kuipers en Nys me vandaag tegen. Zeer onrustig aan de bal. Ook houd ik twijfels over Geens. Hij straalt rust uit, maar volgens mij was de 2-1 niet onhoudbaar. Maar al met al een prima resultaat. Andere ploegen moeten dit MVV maar eens zien te kloppen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 18:51
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #55
Goed dat MVV ondanks het vertrek van Croux punten blijft pakken.

En goed om te lezen dat Nwaki eindelijk is mogen invallen. Laat me raden, in de 80ste minuut;p?

nu doorzetten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 19:11
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #56
Sjiek he die wissel van een paar miljoen euro. Levert je nu zelfs 3 punten op, wie had dat gedacht?. :thumbsup:
Zou het treiteren nu echt voorbij zijn? Of komen er weer represailles zonder beloningen, zoals bij Gijzen het geval is? Drie hele speelminuten voor deze jongen als bedankje voor de negen punten die hij al verdient heeft tijdens zijn invalbeurten. Perspectief pur sang.

Loshaj was 70 minuten (bijna) onzichtbaar op het veld. Nys stond mee te verdedigen bij FC Dordrecht. Kortom weer geen grip op het middenveld. Geen interventie vanaf de zijkant en alleen maar sierwissels die in de rust al zijn opgeschreven. En veel teveel met de punt naar achter gevoetbald, zelfs Geens kreeg de bal soms niet kwijt. Maar goed de winnende trainer zal wel weer gelijk hebben, maar ik ben niet tevreden over hoe het middenveld staat, het oogt soms passieloos en rommelig.

Stilstaand voetbal, waar MVV over negentig minuten verdient wint, dat wel. Goed opgelet van Ippel bij de 1-0, mooi voorbereidend werk van Nwakali en Schroyen bij de 2-0. Schitterend schot op doel bij de 2-1 richting een. in mijn ogen, veel te kleine doelman. Had hij de lengte dan voetbalde hij waarschijnlijk niet bij MVV, hij heeft goede reflexen, maar corners zijn levensgevaarlijk. Pereira, Ciranni en Schroyen waren voor mij de uitblinkers vanavond. Grootste gemis vanavond vond ik toch wel de 12e man, of beter gezegd de leegte die de Ultras achterlaten. Bij vlagen had ik het Roland Garros gevoel in het stadion. Goodwill moet je niet veroordelen, maar dat Bart Smit trommeltje en af en toe een refreintje brengt dat vestingsgevoel niet terug. MVV haalt altijd het beste resultaat in uitwedstrijden, wellicht dat we daarom nu bovenin meedraaien, maar het voelt gewoon niet als een thuiswedstrijd in de Geusselt zonder een 12e man/volwaardige/georganiseerde sfeergroep. Hopelijk komt dat in de toekomst terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 19:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #57
Altijd interessant hoe anderen een wedstrijd beleven. Ik vond Loshaj echt heel goed spelen en snapte noet dat hij gewisseld werd, al viel Nwakali heel sterk in. Tegendoelpunt heeft volgens mij veel meer met opletten en laagstaande zon te maken dan lengte van de keeper. Schroyen verprutste veel ballen en is absoluut geen rustpunt naar mijn mening. Wel keurig de 2-1 aangegeven en ik herhaal dan ook wat ik twee weken geleden zei; als hij bij zo veel doelpunten betrokken blijft; mag hij lekker blijven prutsen :p

Vond MVV best aardig spelen eigenlijk, als kansen eerder worden afgemaakt win je met 4-0. Dordrecht onthutsend zwak, sommige spelers ook bijna ongemotiveerd leek het wel. Als Augustirn de bal niet kreeg hadden ze totaal geen idee wat te doen.

Van mij mag MVV het hele seizoen dit soort wedstrijden spelen, als we maar promoveren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 20:15
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #58
Wel onbegrijpeljjk dat er totaal onbekwaam wordt gewisseld.. 3 spelers vanaf minuut 50 laten warmlopen en alleen Nwakali nog laten invallen.. Gijzen had er best ingekund voor Pedro.. En Verheijdt had er ook wel uit gekund..

Maar goed, de winst is wat telt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 21:35
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #59
Heel mooi geschreven pino dik mee eens,en volgens mij is van marwijk nog steeds adviserend?
En Indd schroijen super man...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2016 22:05 16 okt 2016 22:21 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Dordt, zondag 16 okt. 2016, 14.30 uur (was: Zoondagmiddag goon veer allem #60
Eerste helft een beter MVV, maar beetje zelfde beeld als tegen Cambuur. Tegenstander zette ons vroeg vast en daardoor had MVV moeite openingen te vinden. Tempo lag wederom erg laag, al is dat is ook deels de verdienste van de tegenstander. Overigens was de eerste helft echt wel stukken beter dan tegen Cambuur, en MVV had een van de kansen best mogen maken. Tweede helft MVV stukken beter, het was wachten op 1-0. Overwinning was dan ook meer dan terecht. Grappig hoe iedereen een wedstrijd anders ziet. Ik vond MVV heel aardig spelen. In de eerste helft lag het tempo te laag, maar in de tweede helft was er maar een ploeg die voetbalde, en dat was MVV. Als ik als neutrale kijker deze wedstrijd had gezien had ik geen seconde getwijfeld over dat MVV zou gaan winnen.

Ciranni was mijn man of the match. Wat een talent is die jongen! Ik vond Verheydt ook prima spelen. Kritiek op hem blijf ik onbegrijpelijk vinden. Vraag me echt af wat sommigen van hem verwachten. Speelde vandaag een ijzersterke partij, was constant aanspeelbaar, verloor bijna geen kopduels en had in beide goals een zeer groot aandeel. Pedro vond ik ook dreigend, samen met Ciranni kan dat een hele leuke tandem worden. Kuijpers en Pereira hielden het verder achterin aardig dicht. Keeper was twee keer onzeker bij een voorzet, waarbij hij dat een keer zelf herstelde. Doelpunt leek houdbaar. Straalt echter veel meer zekerheid uit dan Coppens deed. Moustapha viel me wat tegen, met name in de tweede helft. Schroyen vond ik matig spelen, al kwam dat ook door het gemis van Labylle. Werkt heel hard, maar speelt vaak erg gehaast. Ippel was zijn degelijke zelf. Loshaj weer erg wisselvallig, wisselt prima passes af met knullig balverlies en is soms minutenlang onzichtbaar. Niet gek hoor, gezien zijn leeftijd en het feit dat het zijn eerste volledige seizoen op niveau is. Hij komt er wel, jongen heeft duidelijk talent. Nys was ook weer niet geweldig, al had hij met name in de eerste helft wel weer wat betere momenten. Hopelijk het begin van de weg terug.

Grotere plaatje dan. Laten we reëel zijn. Dat we nu tweede staan is een luxe die vooraf niemand verwacht had. We hebben een prima selectie en spelen meestal leuk voetbal, maar op papier hebben andere clubs een betere selectie. Mede dankzij deze knotsgekke competitie waarin iedereen van iedereen kan winnen staan we nu tweede. Niemand steekt erboven uit, zoals bijvoorbeeld NEC een paar jaar geleden. Ook MVV niet. Elke wedstrijd zal een gevecht worden. Verwachten dat MVV tegenstanders wervelend met 5-0 gaat afschieten is totaal irreëel. Maar dat we meedoen is duidelijk. We staan mooi bovenaan. Waar gaat dit eindigen? De logica zegt natuurlijk niet met een kampioenschap. Sprookjes bestaan meestal niet. Maar goed. In oktober 2015 geloofde ook niemand dat Leicester City het vol zou houden. Dromen mag.

Hierboven ook al aangehaald, maar jammer van de sfeer vandaag. Geen kritiek op wie dan ook hoor, maar de dagen dat de Geusselt van begin tot eind een totale heksenketel was lijken momenteel heel ver weg. Hoop dat dat dit seizoen nog gaat bijtrekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden