MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur

20 aug 2016 07:10
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #1
Ik zie deze en de volgende wedstrijden vol vertrouwen tegemoet. Zoals te zien in de eerste drie wedstrijden kan MVV iedereen aan. Nu eens zien of ze niet in oude patroon vervallen en de tegenstander te licht opvatten.
Mijn voorspelling..... 3-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 08:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #2
MVV had vorig jaar het opmerkelijke patroon dat weekends met twee wedstrijden steeds hetzelfde resultaat opleverden. Dat mogen ze nu nog even doortrekken :thumbsup:

Grootste gevaar is nu onderschatting. Zodra MVV denkt dat ze een gemakkelijke avond krijgen, gaat het mis. Als MVV er vol voor gaat, is Oss natuurlijk te pakken. En doe je goede zaken op de ranglijst.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 09:01
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #3
Ben benieuwd naar de voorspellingen van de "pessimisten" onder ons (zie NAC-MVV)! Ik hoop dat ze nu meer vertrouwen in onze ploeg hebben. Met een beetje geluk in de afgelopen wedstrijden, waarin m.i. onnodig puntverlies werd geleden, had MVV in de top drie gestaan en dat is m.i. ook gelet op het vertoonde spel de plek waar MVV thuis hoort! Mits er tussentijds niemand vertrekt (Croux) en er nog een goede voorhoedespeler bijkomt durf ik te voorspellen dat MVV in deze competitie in de top drie zal eindigen.
Chapeau Elsen/Düsseldorp!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 10:21
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #4
TRAINING MVV ZATERDAG 20 AUGUSTUS NAAR 12.30 UUR
Na de overwinning op Nac Breda, traint MVV Maastricht zaterdag 20 augustus om 12.30 uur (i.pl.v. 11.30 uur)
Dit in voorbereiding op de wedstrijd tegen FC Oss van maandag 22 augustus a.s.
www.mvv.nl/nieuws/training-mvv-zaterdag-20-augustus-naar-12-30u

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 12:41
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #5

jovkle schreef : Ben benieuwd naar de voorspellingen van de "pessimisten" onder ons (zie NAC-MVV)! Ik hoop dat ze nu meer vertrouwen in onze ploeg hebben. Met een beetje geluk in de afgelopen wedstrijden, waarin m.i. onnodig puntverlies werd geleden, had MVV in de top drie gestaan en dat is m.i. ook gelet op het vertoonde spel de plek waar MVV thuis hoort! Mits er tussentijds niemand vertrekt (Croux) en er nog een goede voorhoedespeler bijkomt durf ik te voorspellen dat MVV in deze competitie in de top drie zal eindigen.
Chapeau Elsen/Düsseldorp!!!


Geluk is een grote factor natuurlijk. Maar we laten echt teveel kansen voor het doel liggen om denk ik mee te doen aan die top 3. Twee keer scoren uit een standaardsituatie, paal en zwak schuivertje tegen de keeper. Dat waren alle kansen die je creëert en benut. Daarnaast zit de complete voorhoede er na 70 minuten doorheen en heb je geen wissels meer op de bank om na die 70e minuut op dit tempo aanvallend te blijven voetballen. Het is budget dat je tegenwerkt, niet geluk. Als MVV er drie kwalitatieve aanvallende spelers bijhaalt dan denk ik dat top 5 haalbaar moet zijn zonder grote tegenslagen. Maar met dit elftal ga je denk ik 'conditioneel' geen top drie halen.

Hopelijk maandag een overwinning tegen een ploeg die zich waarschijnlijk gaat ingraven en MVV waarschijnlijk het spel gaat laten maken in korte ruimtes. En dan moeten juist alle kansen tussen de palen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 13:00
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #6

houtengerard schreef :

jovkle schreef : Ben benieuwd naar de voorspellingen van de "pessimisten" onder ons (zie NAC-MVV)! Ik hoop dat ze nu meer vertrouwen in onze ploeg hebben. Met een beetje geluk in de afgelopen wedstrijden, waarin m.i. onnodig puntverlies werd geleden, had MVV in de top drie gestaan en dat is m.i. ook gelet op het vertoonde spel de plek waar MVV thuis hoort! Mits er tussentijds niemand vertrekt (Croux) en er nog een goede voorhoedespeler bijkomt durf ik te voorspellen dat MVV in deze competitie in de top drie zal eindigen.
Chapeau Elsen/Düsseldorp!!!


Geluk is een grote factor natuurlijk. Maar we laten echt teveel kansen voor het doel liggen om denk ik mee te doen aan die top 3. Twee keer scoren uit een standaardsituatie, paal en zwak schuivertje tegen de keeper. Dat waren alle kansen die je creëert en benut. Daarnaast zit de complete voorhoede er na 70 minuten doorheen en heb je geen wissels meer op de bank om na die 70e minuut op dit tempo aanvallend te blijven voetballen. Het is budget dat je tegenwerkt, niet geluk. Als MVV er drie kwalitatieve aanvallende spelers bijhaalt dan denk ik dat top 5 haalbaar moet zijn zonder grote tegenslagen. Maar met dit elftal ga je denk ik 'conditioneel' geen top drie halen.

Hopelijk maandag een overwinning tegen een ploeg die zich waarschijnlijk gaat ingraven en MVV waarschijnlijk het spel gaat laten maken in korte ruimtes. En dan moeten juist alle kansen tussen de palen.


Volgens mij heb jij alleen de samenvatting gezien, houtengerard; MVV creëerde zowel in de 1e alsook in de 2e helft (vooral na die rode kaart) meerdere kansen, alleen was de afwerking niet al te best. De wissels (verdedigers inbrengen) die Elsen toepaste waren meer dan logisch om de drie punten mee te nemen naar Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 14:04 20 aug 2016 14:09 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #7

jovkle schreef :

houtengerard schreef :
Geluk is een grote factor natuurlijk. Maar we laten echt teveel kansen voor het doel liggen om denk ik mee te doen aan die top 3. Twee keer scoren uit een standaardsituatie, paal en zwak schuivertje tegen de keeper. Dat waren alle kansen die je creëert en benut. Daarnaast zit de complete voorhoede er na 70 minuten doorheen en heb je geen wissels meer op de bank om na die 70e minuut op dit tempo aanvallend te blijven voetballen. Het is budget dat je tegenwerkt, niet geluk. Als MVV er drie kwalitatieve aanvallende spelers bijhaalt dan denk ik dat top 5 haalbaar moet zijn zonder grote tegenslagen. Maar met dit elftal ga je denk ik 'conditioneel' geen top drie halen.

Hopelijk maandag een overwinning tegen een ploeg die zich waarschijnlijk gaat ingraven en MVV waarschijnlijk het spel gaat laten maken in korte ruimtes. En dan moeten juist alle kansen tussen de palen.


Volgens mij heb jij alleen de samenvatting gezien, houtengerard; MVV creëerde zowel in de 1e alsook in de 2e helft (vooral na die rode kaart) meerdere kansen, alleen was de afwerking niet al te best. De wissels (verdedigers inbrengen) die Elsen toepaste waren meer dan logisch om de drie punten mee te nemen naar Maastricht.


Ik heb de hele wedstrijd gezien. Ja ook die kopbal van Kuipers over de lat. Maar ook de aanvallen waarbij Schrooijen doorschuift naar voren (na de rode kaart), drie tegen twee spelers in overtal situaties kwamen en croux/guvenc/verheijdt statisch in de dekking bleven staan van de tegenstander en niemand samen de inspiratie vond om vrij voor het doel te komen. Daar moet je meer mee doen vind ik om echt hoog te gaan eindigen. Dat handje vol counters van NAC waren gevaarlijker, de keeper van hun heeft zich niet op de lange hoek moeten strekken. Ik denk met N'Koyi in de ploeg dat je een breekijzer krijgt waarvan Croux of Guvenc meer kan profiteren. Maar na de 70e minuut is de koek op en in de meeste wedstrijden wordt dan pas de buit verdeeld. Als MVV nog iets achter de hand had en dan nog een tandje bij kan zetten met deze team-inzet, dan geef ik je helemaal gelijk en kunnen we wel eens hoog gaan eindigen. Ik zou als bestuur echt eens gaan overwegen of die ene extra niet begrote aanwinst zich niet via de play-offs kan terugverdienen.

Het spijt me, maar met een man meer, je spits opofferen voor een centrale verdediger is geen logische wissel, maar een gedwongen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 14:57
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #8

houtengerard schreef :

jovkle schreef :

houtengerard schreef :
Geluk is een grote factor natuurlijk. Maar we laten echt teveel kansen voor het doel liggen om denk ik mee te doen aan die top 3. Twee keer scoren uit een standaardsituatie, paal en zwak schuivertje tegen de keeper. Dat waren alle kansen die je creëert en benut. Daarnaast zit de complete voorhoede er na 70 minuten doorheen en heb je geen wissels meer op de bank om na die 70e minuut op dit tempo aanvallend te blijven voetballen. Het is budget dat je tegenwerkt, niet geluk. Als MVV er drie kwalitatieve aanvallende spelers bijhaalt dan denk ik dat top 5 haalbaar moet zijn zonder grote tegenslagen. Maar met dit elftal ga je denk ik 'conditioneel' geen top drie halen.

Hopelijk maandag een overwinning tegen een ploeg die zich waarschijnlijk gaat ingraven en MVV waarschijnlijk het spel gaat laten maken in korte ruimtes. En dan moeten juist alle kansen tussen de palen.


Volgens mij heb jij alleen de samenvatting gezien, houtengerard; MVV creëerde zowel in de 1e alsook in de 2e helft (vooral na die rode kaart) meerdere kansen, alleen was de afwerking niet al te best. De wissels (verdedigers inbrengen) die Elsen toepaste waren meer dan logisch om de drie punten mee te nemen naar Maastricht.


Ik heb de hele wedstrijd gezien. Ja ook die kopbal van Kuipers over de lat. Maar ook de aanvallen waarbij Schrooijen doorschuift naar voren (na de rode kaart), drie tegen twee spelers in overtal situaties kwamen en croux/guvenc/verheijdt statisch in de dekking bleven staan van de tegenstander en niemand samen de inspiratie vond om vrij voor het doel te komen. Daar moet je meer mee doen vind ik om echt hoog te gaan eindigen. Dat handje vol counters van NAC waren gevaarlijker, de keeper van hun heeft zich niet op de lange hoek moeten strekken. Ik denk met N'Koyi in de ploeg dat je een breekijzer krijgt waarvan Croux of Guvenc meer kan profiteren. Maar na de 70e minuut is de koek op en in de meeste wedstrijden wordt dan pas de buit verdeeld. Als MVV nog iets achter de hand had en dan nog een tandje bij kan zetten met deze team-inzet, dan geef ik je helemaal gelijk en kunnen we wel eens hoog gaan eindigen. Ik zou als bestuur echt eens gaan overwegen of die ene extra niet begrote aanwinst zich niet via de play-offs kan terugverdienen.

Het spijt me, maar met een man meer, je spits opofferen voor een centrale verdediger is geen logische wissel, maar een gedwongen.


Professioneel de buit binnen halen lijkt mij; zoal jij al eerder memoreerde waren de spitsen na 70 minuten op. Welke ploegen, behoudens PSV, Ajax en Feyenoord, wisselen in een uitwedstrijd bij een "topper" bij een voorsprong en met nog 22 minuten te gaan, een spits voor een spits? Ik vind dit uitermate logisch!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 15:07
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #9
Vorig jaar was een stunt en nu was het een terechte overwinning op nac.
Uitslag had groter moeten zijn als ik de kansen in de samenvatting zag.

Nu de vraag was nac zo slecht of mvv zo goed. Ik denk beide. Nac zal wel nog groeien in het seizoen.
Nac speelde eerder tegen mindere tegenstanders en dit was hun eerste serieuze wedstrijd.
Voor MVV kan ik zeggen dat tegen helmond gewonnen had moeten worden en toch blij moet zijn met een gelijk spel.
Tegen vvv was een gelijk spel verdient maaf je verliest ongelukkig/onterecht.
Kortom er staat een aardige ploeg die 7 punten hadden moeten hebben en nu maar 4 punten heeft.

Maandag tegen oss zal weer een andere wedstrijd worden, maar er moet gewoon gewonnen worden.
Hopelijk met Nkoyi erbij want die zullen we nodig hebben.

Heb er alweer zin in :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 15:11
stef
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 67
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #10
Nkoyi eerste 5 weken nog geblesseerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 15:20 20 aug 2016 15:22 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #11

jovkle schreef :
Professioneel de buit binnen halen lijkt mij; zoal jij al eerder memoreerde waren de spitsen na 70 minuten op. Welke ploegen, behoudens PSV, Ajax en Feyenoord, wisselen in een uitwedstrijd bij een "topper" bij een voorsprong en met nog 22 minuten te gaan, een spits voor een spits? Ik vind dit uitermate logisch!!!


Daarom staan we ook tot de 92e minuut te pompen in de eigen zestien. Als je een spits voor een spits erbij zet, en die duwt tijdens de tegen-counter de 1-3 op het bord is het klaar. Dan kan Elsen zijn collega's in de andere dugout een handje gaan geven, zoals Mourinho dat altijd doet. Nu ga je bewust inzakken als ploeg en verlies je het voordeel van een mannetje meer omdat je NAC volledig op je eigen helft toelaat en hierdoor het lot laat beslissen. Zo'n bal hoeft maar één keer verkeerd te vallen (Tegen VVV gezien). Ik had het commentaar hier wel eens willen zien als die bal van NAC aan de binnenkant van de paal het doel in ging, dan rakelings langs de buitenkant. Aanvallen is het beste verdedigen vind ik, zij moeten met het mannetje minder twee extra passen maken willen ze bij ons doel komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 15:21
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #12
Volgens mvv.nl zou hij maandag wellicht bij wedstrijdselectie (bank) zitten. Beetje raar als hij nog 5 weken geblesseerd zou zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 16:10
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 221
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #13

houtengerard schreef :
Daarom staan we ook tot de 92e minuut te pompen in de eigen zestien. Als je een spits voor een spits erbij zet, en die duwt tijdens de tegen-counter de 1-3 op het bord is het klaar. Dan kan Elsen zijn collega's in de andere dugout een handje gaan geven, zoals Mourinho dat altijd doet. Nu ga je bewust inzakken als ploeg en verlies je het voordeel van een mannetje meer omdat je NAC volledig op je eigen helft toelaat en hierdoor het lot laat beslissen. Zo'n bal hoeft maar één keer verkeerd te vallen (Tegen VVV gezien). Ik had het commentaar hier wel eens willen zien als die bal van NAC aan de binnenkant van de paal het doel in ging, dan rakelings langs de buitenkant. Aanvallen is het beste verdedigen vind ik, zij moeten met het mannetje minder twee extra passen maken willen ze bij ons doel komen.


Dit ben ik helemaal met je eens. Ik vond al na de 0-1 dat MVV het iets te rustig aan ging doen en zich te veel liet inzakken. Alsof ze zich schrap gingen zetten voor de Bredase stormloop. Natuurlijk hoeft MVV niet het spel te maken, maar waarom niet gewoon lekker doorvoetballen als je voelt dat je de betere ploeg bent en controle hebt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 16:17
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #14

Lassie80 schreef :

houtengerard schreef :
Daarom staan we ook tot de 92e minuut te pompen in de eigen zestien. Als je een spits voor een spits erbij zet, en die duwt tijdens de tegen-counter de 1-3 op het bord is het klaar. Dan kan Elsen zijn collega's in de andere dugout een handje gaan geven, zoals Mourinho dat altijd doet. Nu ga je bewust inzakken als ploeg en verlies je het voordeel van een mannetje meer omdat je NAC volledig op je eigen helft toelaat en hierdoor het lot laat beslissen. Zo'n bal hoeft maar één keer verkeerd te vallen (Tegen VVV gezien). Ik had het commentaar hier wel eens willen zien als die bal van NAC aan de binnenkant van de paal het doel in ging, dan rakelings langs de buitenkant. Aanvallen is het beste verdedigen vind ik, zij moeten met het mannetje minder twee extra passen maken willen ze bij ons doel komen.


Dit ben ik helemaal met je eens. Ik vond al na de 0-1 dat MVV het iets te rustig aan ging doen en zich te veel liet inzakken. Alsof ze zich schrap gingen zetten voor de Bredase stormloop. Natuurlijk hoeft MVV niet het spel te maken, maar waarom niet gewoon lekker doorvoetballen als je voelt dat je de betere ploeg bent en controle hebt...


Stel dat Elsen een spits voor een spits had gewisseld en NAC had gelijk gemaakt dan was hier het hek van de dam geweest en had iedereen geroepen dat hij er een verdediger erin had moeten zetten! MVV verslaat NAC en keert met drie punten in de achterzak terug naar Maastricht. Wat is daar mis mee?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2016 16:23
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV-TOP. Oss Maandag 22-8-2016 20.00 uur #15
En nu de lijn doortrekken maandag tegen FC Oss, dat zou toch top zijn voor het moraal van de groep. Wereld ziet er weer rooskleuriger uit na de bonuspunten gisteren in Breda. Voorspel een 3-1 overwinning en een mooie stijging op de ranglijst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden