Helmond Sport - MVV

06 aug 2016 17:49
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
Helmond Sport - MVV #76
Goede wedstrijd gezien (tegen 12 man) die we natuurlijk verdienden te winnen. Team stond erg goed en dan te bedenken dat O'Connor, Moustafa, N'Koyi en waarschijnlijk Pedro en nog 1 of 2 man van Genk er ook nog bij komen. Krijgen we zowaar luxeproblemen B)

Moet zeggen dat ik Pereira echt heel erg sterk vond gisteren, waar ik hem vorig seizoen bijna elke wedstrijd erg matig vond. Keeper maakte ook een goede indruk.

I wanna go home :evil:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2016 18:22
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
Helmond Sport - MVV #77
In zijn eerste officiële wedstrijd als hoofdtrainer koos Roy Hendriksen voor een basis, die gezien zijn opstellingen in de laatste oefenduels, als weinig verrassend mag worden beschouwd. Desalniettemin betekende dit voor maar liefst zeven spelers hun competitiedebuut, even buiten beschouwing gelaten dat Robert Braber en Marc Höcher in een ver verleden natuurlijk ook al voor Helmond Sport uitkwamen. MVV kende een wat minder groot verloop in de zomerstop, maar het feit dat de Maastrichtenaren slechts met 15 spelers naar Helmond waren afgereisd (volgens de nieuwe regels van de KNVB mogen er tegenwoordig zelfs 11 spelers op de bank plaatsnemen) doet vermoeden dat de selectie nog niet compleet is.
MVV heer en meester, HS op voorsprong

Smalle selectie of niet, de gasten dicteerden vanaf het begin het spel. Al na vier minuten ontstond het eerste gevaar, veroorzaakt door de goed spelende Jordy Croux. De eerste keer dat HS in het vijandelijke strafschopgebied kwam, resulteerde echter meteen in de openingstreffer. Scheidsrechter Bax constateerde dat Edwards werd vastgehouden door de uit Kosovo afkomstige linksback Florian Loshaj, de toegekende penalty werd door Edwards zelf benut (10' ;1-0).
Deze onverwachte voorsprong bracht jammer genoeg geen rust in het Helmondse spel, balbezit bleef een zeldzaamheid. De onvermijdelijke Maastrichtse kansen kwamen met name door de lucht, zo zag spits Thomas Verheijdt zijn kopbal van dichtbij nog gestopt door Ferhat Kaya. De van Fortuna overgekomen doelman maakte op de doellijn een prima indruk, maar de wijze waarop hij de bal bij een medespeler probeerde te krijgen, was niet altijd even nauwkeurig.
Tweede helft begint en eindigt spectaculair

Er waren nog maar 18 seconden gespeeld in de tweede helft toen oud-HS speler Emrullah Güvenç de gelijkmaker op de schoen had, maar ten koste van een corner kon deze nog worden voorkomen. Het bleek slechts een zeer kort uitstel van executie te zijn, deze hoekschop werd door Nick Kuipers binnen gekopt (46' ;1-1).
Nog geen twee minuten later zou de verder onzichtbare Hiwat een kans krijgen op de 2-1, maar daarna slaagden beide ploegen er niet meer in om gevaar te stichten. MVV was hierbij wel de ploeg die het monopolie hield op het balbezit, maar leek toch te moeten berusten in een gelijkspel.
De laatste minuut van de reguliere speeltijd zou de wedstrijd geheel op zijn kop zetten, een met veel effect van het doel afdraaiende vrije trap van invaller Sam Strijbosch werd door Jordy Thomassen in de touwen gekopt (90' ;2-1). Wat nog restte waren drie minuten blessuretijd, althans dat gaf het bord van de vierde man aan. Scheidsrechter Bax dacht daar anders over, na ruim drie minuten extra tijd liet hij MVV nog doodleuk een corner nemen. De Helmondse verdediging liet eerst spits Vermeijdt koppen, en vervolgens Güvenç van dichtbij intikken (90'+4 ;2-2). Een gestolen zege werd daardoor op het allerlaatste moment een ook niet geheel verdiend gelijkspel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2016 19:58
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Helmond Sport - MVV #78
Zelden zo een eerlijk wedstrijdverslag van het mindere team gelezen, klasse. :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2016 23:04
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
Helmond Sport - MVV #79
Buiten mijn vorige reactie vol lof over Perreira, Schrooijen en Kuipers wil ik ook iets kwijt omtrent Thomas Verheydt.

Ik hoor veel kritiek omtrent Verheydt, hij scoort niet en dat is natuurlijk waar je als spits op wordt afgerekend.
Afgelopen playoffs heb ik zeer goed op hem gelet net zoals gisteren. Verheydt verricht echt veel goed werk dat niet gezien word door meeste forumleden of supporters. Hij kopt echt veel ballen goed door, waardoor bijv een Croux gevaarlijk kan worden of een aanval word op gezet, hij kaatst vaak heel goed en houdt gewoon veel ballen vast waardoor het team weer kan aansluiten. Ook gisteren is die bij 2-2 goed erbij doormiddel van de bal door te koppen! Kortom, het is echt een belangrijk aanspeelpunt, het is wachten op de doelpuntjes..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, itsman, Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2016 00:17
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Helmond Sport - MVV #80

Roei baank schreef : Iech lees hei niks euver 't akkefietsje vaan Ron Passion mèt den arbiter.


www.facebook.com/132352476873346/videos/966273563481229/

Samenvatting inclusief Ron Passion :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2016 11:41
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
Helmond Sport - MVV #81
@Elneik

Sorry ik deel die mening eigenlijk niet...

Ik heb ook goed op hem gelet afgelopen half jaar, en mijn conclusie is juist dat hij ontzettend veel kopduels verliest.
Kaatsen en de bal vasthouden kan Verheijdt zeker goed, maar daarna is hij gewoon te langzaam om optijd voor het doel te zijn.

Maar dit is mijn bescheiden mening..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak, Boer458, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2016 18:19 08 aug 2016 18:27 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Helmond Sport - MVV #82

elneik schreef : Buiten mijn vorige reactie vol lof over Perreira, Schrooijen en Kuipers wil ik ook iets kwijt omtrent Thomas Verheydt.

Ik hoor veel kritiek omtrent Verheydt, hij scoort niet en dat is natuurlijk waar je als spits op wordt afgerekend.


Je slaat meteen de spijker op de kop. Maar vervolgens zegt je verhaal eigenlijk dat hij verder wel kan voetballen, tegen een bal aantrappen en wat kaatsen. Daarvoor staan de andere 10 ook in het veld. Want als hij dat ook nog niet kon dan bleef er weinig over. Nee ik vind Verheijdt een echte pinch hitter. Iets voor de laatste 20/25 minuten. Ook niet onbelangrijk trouwens. Maar ik denk dat dan veel meer uit Verheijdt wordt gehaald dan nu het geval is. Van daaruit kan hij misschien uitgroeien tot meer, maar dat is niet zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 22:09
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Helmond Sport - MVV #83
Wat me ook is opgevallen dat dat sukkeltje van die Helmond Speler die de 2e treffer scoorde geen straf heeft gekregen of dat niemand het er over heeft.
Zeker in deze tijd dat we spreken dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben en zogenaamde normen en waarden...
Toen hij scoorde vond hij het nodig het uitvak uit te dagen...
De grensrechter bv moet dit ook gezien hebben...
Meh jeh...
Blijkbaar heeft niemand het gezien of is dat wederom in deze makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 22:13
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Helmond Sport - MVV #84
Was een leuke wedstrijd, alleen jammer dat de behandeling van uit supporters nog altijd hetzelfde is... triest. Het went merk ik al.
Ronduit asociaal dat de bussen pas vijf voor acht arriveren... Sommige mensen willen op tijd zijn en graag de warming-up zien.
Belachelijk veel politie en die gaan ook de boel wat provoceren voor een vlag. :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 08:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Helmond Sport - MVV #85

Kletswief schreef : Wat me ook is opgevallen dat dat sukkeltje van die Helmond Speler die de 2e treffer scoorde geen straf heeft gekregen of dat niemand het er over heeft.
Zeker in deze tijd dat we spreken dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben en zogenaamde normen en waarden...
Toen hij scoorde vond hij het nodig het uitvak uit te dagen...
De grensrechter bv moet dit ook gezien hebben...
Meh jeh...
Blijkbaar heeft niemand het gezien of is dat wederom in deze makkelijker.


Dat hoort er toch gewoon bij? Voetbal is emotie maar van de spelers verwachten dat ze zich altijd voorbeeldig gedragen...

Vervelend als het bij je eigen club gebeurd maar als je eigen spelers het doen vind iedereen dat prachtig en geweldig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 08:39
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Helmond Sport - MVV #86

Gohf schreef :

Kletswief schreef : Wat me ook is opgevallen dat dat sukkeltje van die Helmond Speler die de 2e treffer scoorde geen straf heeft gekregen of dat niemand het er over heeft.
Zeker in deze tijd dat we spreken dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben en zogenaamde normen en waarden...
Toen hij scoorde vond hij het nodig het uitvak uit te dagen...
De grensrechter bv moet dit ook gezien hebben...
Meh jeh...
Blijkbaar heeft niemand het gezien of is dat wederom in deze makkelijker.


Dat hoort er toch gewoon bij? Voetbal is emotie maar van de spelers verwachten dat ze zich altijd voorbeeldig gedragen...

Vervelend als het bij je eigen club gebeurd maar als je eigen spelers het doen vind iedereen dat prachtig en geweldig.


Inderdaad, dat hoort er gewoon bij. Daarnaast is die Tomassen altijd bezig geweest met de supporters van MVV, ook toen hij met RKC in de Geusselt speelde. Daarnaast, toen Guvenc het deed vond het hele forum de actie toch ook geweldig? Laten we niet zo zeiken, wij hebben uiteindelijk als laatste kunnen lachen

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 10:36
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Helmond Sport - MVV #87

Kletswief schreef : Was een leuke wedstrijd, alleen jammer dat de behandeling van uit supporters nog altijd hetzelfde is... triest. Het went merk ik al.
Ronduit asociaal dat de bussen pas vijf voor acht arriveren... Sommige mensen willen op tijd zijn en graag de warming-up zien.
Belachelijk veel politie en die gaan ook de boel wat provoceren voor een vlag. :sick:


Het ligt vooral aan het politiekorps Brabant Oost. MVV speelt simpelweg vaak in brabant, en dat korps is samen met het korps in en rond Almere zeer streng, en MVV staat op nr 1 qua 'lastig publiek' bij dat korps. Dacht je dat dat verandert in 1 seizoen?

Het kan ook anders, zie het korps van Rotterdam.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 10:49
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Helmond Sport - MVV #88
Ze hebben gewoon zelf incidenten gecreeerd zowel bij de MVV supporters in het uitvak als bij de helmond suppporters na de wedstrijd. Enige reden die ik me hiervoor kan bedenken is dat ze er voor willen zorgen dat voor deze wedstrijd ook de komende paar jaar een combi regeling geldt. Als er 3 jaar op rij geen incident is geweest wordt er normaliter terug geschaald naar een vrij vervoer wedstrijd. Hierbij moet wel gezegt worden dat de term incident vaak heel vrij geinterpeteerd wordt. Zo is het voor sommige lokale driehoeken al een incident als er meer uitsupporters komen dan verwacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 10:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Helmond Sport - MVV #89

Kletswief schreef : Was een leuke wedstrijd, alleen jammer dat de behandeling van uit supporters nog altijd hetzelfde is... triest. Het went merk ik al.
Ronduit asociaal dat de bussen pas vijf voor acht arriveren... Sommige mensen willen op tijd zijn en graag de warming-up zien.
Belachelijk veel politie en die gaan ook de boel wat provoceren voor een vlag. :sick:


Ik las op de Helmond fan site daarentegen dat hun supporters ook niet blij waren omdat zij na de wedstrijd moesten blijven wachten in het stadion totdat de MVV supporter bussen vertrokken waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2016 23:28 11 aug 2016 23:30 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Helmond Sport - MVV #90

Gohf schreef :

Kletswief schreef : Wat me ook is opgevallen dat dat sukkeltje van die Helmond Speler die de 2e treffer scoorde geen straf heeft gekregen of dat niemand het er over heeft.
Zeker in deze tijd dat we spreken dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben en zogenaamde normen en waarden...
Toen hij scoorde vond hij het nodig het uitvak uit te dagen...
De grensrechter bv moet dit ook gezien hebben...
Meh jeh...
Blijkbaar heeft niemand het gezien of is dat wederom in deze makkelijker.


Dat hoort er toch gewoon bij? Voetbal is emotie maar van de spelers verwachten dat ze zich altijd voorbeeldig gedragen...

Vervelend als het bij je eigen club gebeurd maar als je eigen spelers het doen vind iedereen dat prachtig en geweldig.


Inderdaad voetbal is emotie... Maar dan nog hebben voetballers een voorbeeldfunctie en bestaat er iets als fatsoen... Ook al is het voetbal en emotie... en fanatisme hoort hier ook bij. Maar dan nog kun je je normaal gedragen. Meh jeh wat is voor iedereen normaal?
En hier was er geen aanleiding die dit asociaal gedrag kon verklaren.
Ooit werd Henk Vos in zijn nadagen door de Angelside tribune bezongen met oude lul en toen hij vervolgens scoorde reageerde hij naar de tribune met zijn handje bij zijn oor... Dat vond ik klasse.
Maar deze actie van dat sukkeltje... tja... als iemand vind dat emotie en bij voetbal hoort... Dan moet we niet meer praten over een pop of het vreemd vinden als voorwerpen naar deze voetballer worden gegooid of what else...

En nee, als een speler van usMVVke doet, kan ik dit ook niet waarderen.
Dat een speler van us maar zijn feestje met zijn eigen supporters viert :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden