MVV - Emmen

12 apr 2016 09:42
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3820
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Emmen #1
Zo, twee wedstrijden verder. Een gewonnen, een verloren. De gevolgen, zoals ook al door anderen aangegeven:

De vijfde plaats wordt een vrijwel onmogelijk verhaal. Go Ahead en Emmen staan 8 en 7 punten voor ons. Beide clubs zouden alles moeten verliezen en MVV alles winnen. Ik ga daar op dit moment verder geen aandacht aan besteden.
Volendam daarentegen staat nog altijd boven ons, maar dat is puur vanwege hun erg goede eerste competitiehelft. Het verschil is nog maar één puntje en aangezien Volendam vrijwel geen punten meer pakt zouden we ze zomaar kunnen inhalen. Gezien hun dramatische vorm en het feit dat we ze al twee keer verslagen hebben deze competitie, zie ik Volendam graag als tegenstander in eventuele play-offs. Kom ik zo op terug.

De ploegen onder ons dan. Door de periodetitel van Almere maakt het puur voor het halen van de play-offs geen fluit uit of die ons nog inhalen. De overige ploegen onder ons moeten we onder ons houden. Dat lijkt te doen: Telstar staat op vier punten met een wedstrijd meer, Helmond, Den Bosch en Fortuna staan op respectievelijk 5, 7 en 8 punten. Met nog drie wedstrijdjes te gaan en gezien het feit dat dit allemaal geen ploegen zijn die vaak winnen, zijn we zo goed als veilig voor de play-offs. Telstar heeft op zich twee relatief gemakkelijke wedstrijden, maar kreeg in de afgelopen twee wedstrijden negen doelpunten tegen. Helmond heeft ook geen lastig programma, en zie ik persoonlijk nog als enige bedreiging voor de play-offs. Den Bosch en Fortuna gaan niet drie keer op rij winnen en wij winnen heus wel minimaal één van de laatste drie wedstrijden. En met die laatste mededeling blijkt dan ook dat ook Helmond het waarschijnlijk niet gaat redden.

Dus met het risico van de huid al verkopen voor de beer geschoten is: als we de play-offs halen, tegen wie moeten we dan? Met de huidige stand is de eerste ronde tegen Volendam. Zoals hierboven al gezegd een ideale tegenstander om tegen te beginnen. Maar zoals in de stand te zien is, kunnen Volendam, wijzelf en Almere nog gemakkelijk van plaats wisselen. Hoe zit het ook alweer precies? Voor de play-offs worden de ploegen die zich plaatsen, op basis van de ranglijst ingedeeld. Dat staat onder het kopje “Positie play-offs” hieronder. De nummer 5 speelt tegen de nummer 8, de nummer 6 tegen de nummer 7. In beide gevallen speelt de hoogst geplaatste ploeg de laatste wedstrijd thuis. Ik beschouw dat als een voordeel, de steun van het thuispubliek in de beslissende wedstrijd. Bovendien zullen er neem ik aan iets meer mensen naar het stadion gaan als de wedstrijd op vrijdag is (de eerste match is op maandag) en als het echt gaat om doorgaan of niet.
Kortom: ik zie MVV graag als zesde eindigen in de play-off ranglijst. Om het even verwarrend te maken: dat betekent zevende op de reguliere ranglijst, behalve als Jong Ajax en/of Jong PSV hoger eindigen. Volendam inhalen is, zoals eerder gezegd, wel te doen. Waar ik vooral bang voor ben, is dat Almere, in de goede flow die die hebben, ook Volendam voorbij gaan. En dan moeten we opeens tegen Almere in de eerste ronde play-offs. Gezien hun goede vorm, ontloop ik die liever. Maar goed, Almere moet vrijdag naar Den Bosch, dat voor zijn laatste kans op play-offs speelt, daarna uit naar NAC, en dan nog tegen Jong PSV. Dat zijn lastige wedstrijden. Wij moeten tegen Emmen, dat weliswaar hoog geplaatst is, maar dat dit seizoen pas drie uitwedstrijden won, waarvan twee bij kelderploegen. Daarna komt Sparta op bezoek, die zijn al kampioen dus hoeven hopelijk niet meer zo nodig. Laatste wedstrijd uit naar RKC. Meestal voor ons lastig, maar RKC zwalkt als een amateurteam door de competitie. Ik verwacht dat wij tussen de 4 en 6 punten pakken in het restant. Is dat genoeg voor de zesde plaats in het play-off klassement? Ik verwacht van wel. Maar garantie tot aan de deur.

Maakt het overigens nog veel uit voor de tegenstander in de eventuele, gezien MVV’s dramatisch slechte verleden in de nacompetitie nogal hypothetische, tweede ronde play-offs? De tegenstander in die tweede ronde zal een eredivisie-ploeg zijn, Aan de huidige standen krijgen wij of Volendam dan Excelsior en Almere of Emmen krijgt de Graafschap. Het maakt me niet zo veel uit, ik denk dat het voetbal van Excelsior ons iets beter ligt maar in principe zijn beide ploegen beter dan ons. Over een eventuele tegenstander in de finale wil ik het al helemaal niet hebben.

Het schema van onszelf en onze concurrentie om de play-offs:



Kortom: vrijdag winnen, enerzijds om de play-offs helemaal zeker te maken, en anderzijds om een gunstige plaats in het schema om de play-offs te bereiken. Ron Promotion, doe je werk, want voetballend mag het wel wat beter…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Ster_Drager, seppo, Sjotelsplak, Us Clubke, vette sajs, opadiehard, Tuor, Boschpoort, αναρχος en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 13:59
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV - Emmen #2
Alweer een mooie analyse. Wij moeten nog een keer winnen en Helmond moet een keer punten verliezen, dan zijn de play offs behaald. :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 19:11
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - Emmen #3
Boven Volendam eindigen moet het doel zijn ivm. laatste wedstrijd thuis voordeel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 20:05 12 apr 2016 20:08 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Emmen #4
Hieronder mijn korte analyse die ik al eerder poste in de wedstrijd Fortuna-MVV.

Worden nog drie spannende speelrondes;

Met Telstar als minst gevaarlijke kanshebber. Zij krijgen Oss uit en Helmond thuis. Aangezien zij nog max 6 punten kunnen pakken verwacht ik dat ze er maar 3 pakken tegen Oss. Buiten dat verkeren ze ook nog eens in een slechte vorm.

Helmond daarintegen, krijgt de Eagles en Oss thuis en de laatste wedstrijd tegen Telstar uit. Mijn gevoel zegt dat die alle wedstrijden winnen. Hebben een beter doelsaldo dan ons en staan dus eigenlijk maar 4 punten los van ons. Ik denk dat het pas in de laatste ronde beslist wordt. Tenzij de Eagles hun taak volbrengen of wij van Emmen winnen komende vrijdag. Laatste zie ik helaas niet gebeuren. Sparta speelt nergens meer voor en denk dat dat juist een probleem is voor MVV. Wij moeten en zij niet. Wordt RKC dan weer onze angstgegner?

Spannend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2016 08:21
Usual_suspects
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
MVV - Emmen #5
Na een matte derby te heben gezien, hoop ik dat we vrijdag weer ouderwets in een kolkend stadion zullen spelen.
Toen ik afgelopen Maandag op de hoofdtribune zat bij Zitterd, realiseerde ik me hoe het kan spoken in de geusselt. Ik geniet iedere keer van de Angel Side tribune vanaf mijn stekkie op onze eigen hoofdtribune.

Hopelijk met de steun van de hele geusselt rollen we emmen op zoals we dat vorig jaar deden.

www.heugem.net/foto/2015/april/240415mvv...n/240415mvvemmen.php
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 12:56
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV - Emmen #6
Helaas zonder Ippel morgen. Geschorst na zijn 10e gele kaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 14:02 14 apr 2016 14:02 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV - Emmen #7
Aderlating. Enige idee hoe de kaarten van de huidige competitie mee gaan tellen in de play-offs?
Croux staat bijvoorbeeld al een gehele tijd op 4 gele kaarten, na 5 krijg je 1 pot schorsing. Als hij nu bij RKC, de laatste wedstrijd voor de play-offs, geel pakt lijkt me dat hij de eerste pot van de play-offs zal missen? Pakt hij echter geen geel meer voor de play-offs, blijven die kaarten dan staan? Zodat hij bijvoorbeeld na 1 gele kaart in de heenwedstrijd geschorst is voor de return?

Ik zou zeggen Jordy, als we morgen 3-0 voorstaan pak lekker een geel kaartje en rust goed uit voor de play-offs :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 14:22
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Emmen #8
10 kaarten in een seizoen, klein sjendaol...


Mocht je in de laatste competitieronde tegen schorsing aanlopen, geldt dat inderdaad voor de nacompetitie wedstrijd 1.
Mocht Croux geen kaart pakken in die ronde, dan kwijtschelding. Iedereen zonder schorsing begint op 0 in de playoffs. 2 gele kaarten in playoffs is een schorsing.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 15:10
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV - Emmen #9
Voorbeschouwing op de site van FC Emmen:

"Voor FC Emmen en MVV Maastricht staat veel op het spel":
www.fcemmen.nl/nieuws/nieuws/5015.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 19:26
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Emmen #10
MVV Maastricht treedt wederom aan in een 'finale'. Ditmaal vrijdag 15 april a.s. in Stadion de Geusselt tegen FC Emmen. De wedstrijd kan dé beslissing betekenen in de strijd om de Play-Offs. MVV zal de Drentenaren dan moeten verslaan, terwijl Helmond Sport niet mag winnen tegen Go Ahead Eagles.

MVV bewaart goede herinneringen aan de uitwedstrijd in Emmen. Met name Luca Polizzi was die 4e december goed op dreef. Dankzij 2 doelpunten binnen vijf minuten in de eerste helft kwam MVV op een 0-2 voorsprong. Een kwartier na rust zorgde Santiago Palacios, nota bene met een eigen goal, ervoor dat de spanning terugkwam in de wedstrijd. Zijn aansluitingstreffer voor FC Emmen werd tien minuten later echter alweer gevolgd door een prachtige goal van aanvoerder Stef Peeters: 1-3. MVV liet FC Emmen nog wel scoren, maar dat was in de allerlaatste seconde van de blessuretijd. De thuisploeg had dan ook geen tijd meer om op jacht te gaan naar de gelijkmaker. MVV pakte derhalve drie belangrijke punten.

FC Emmen is overigens al zeker van deelname aan de Jupiler Play-Offs. Met een 6e stek (51 punten uit 33 wedstrijden) is het voor de ploeg van trainer Gert Heerkens echter zaak dat het nog één plekje stijgt op de algemene ranglijst. Dat zou betekenen dat FC Emmen de eerste ronde van de Jupiler Play-Offs mag overslaag en meteen in de 2e ronde instroomt. Concurrent voor die positie is Go Ahead Eagles (52 punten uit 33 duels). Zowel bij de wedstrijd MVV - FC Emmen als bij de wedstrijd Helmond Sport - Go Ahead Eagles zijn de belangen voor zowel de thuis- als de uitploeg derhalve groot.

FC Emmen heeft in Danso haar clubtopscorer met 13 doelpunten. De club moet het vrijdag overigens doen zonder Rozema, die een schorsing van drie duels uitzit na een rode kaart in de uitwedstrijd tegen Jong Ajax.

Trainer Ron Elsen mist vrijdag in De Geusselt middenvelder Ricardo Ippel. Hij ontvang afgelopen maandag in de derby zijn 10e gele kaart van het seizoen en moet lijdzaam toekijken vanaf de tribune hoe zijn ploeggenoten de strijd aangaan met FC Emmen. Shermar én Shermaine Martina, Nick Kuipers, Leroy Labylle en Alessandro Ciranni zullen hem vergezellen i.v.m. blessures.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Van Herk en start om 20.00 uur.

Zijn nogal wat mensen wat we in één keer missen. Dat wordt puzzelen denk ik voor Ron.

Sorry voor mijn pessimisme maar ik voorspel een nederlaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 20:50
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - Emmen #11
Mvv kan met 13 zeges 8x gelijk en 15 nederlagen playoffs spelen . :lolno: Sorry maar dit slaat echt nergens op .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 00:28
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Emmen #12

Sjonnie schreef : Mvv kan met 13 zeges 8x gelijk en 15 nederlagen playoffs spelen . :lolno: Sorry maar dit slaat echt nergens op .


Fantastisch toch?

Als het daadwerkelijk ook zo is, dan spring ik als MVV supporter een gat in de lucht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 09:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Emmen #13
Ik zie het iets positiever en ga voor een 1-1. Dan ga ik ook voor een 1-1 tegen Sparta en 1-2 in Waalwijk. :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 10:01 15 apr 2016 10:03 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - Emmen #14

Sjonnie schreef : Mvv kan met 13 zeges 8x gelijk en 15 nederlagen playoffs spelen . :lolno: Sorry maar dit slaat echt nergens op .


Dat klopt helemaal maar wie stond er afgelopen seizoen, rond deze tijd, op een min of meer vergelijkbare plaats op de ranglijst. :thinking:
De Graafschap.
Je kunt wel weinig vertrouwen hebben maar hoe kan een dubbeltje rollen? Eerst vanavond #Vollepetajawwerwèts om deelname aan de NC veilig te stellen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 10:22
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV - Emmen #15

Sjonnie schreef : Mvv kan met 13 zeges 8x gelijk en 15 nederlagen playoffs spelen . :lolno: Sorry maar dit slaat echt nergens op .

Ook dat is de beloften elftallen te verwijten. Mehjeh wat boeit het... extra centen kunnen we bij mvv goed gebruiken. En wie weet.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden