Fortuna - MVV

12 apr 2016 07:44
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Fortuna - MVV #61

Ben Salemans schreef : Jammer genoeg konden mijn broer Frank en ik vanavond niet bij de wedstrijd aanwezig zijn. Tja, voetbal op maandagavond is klote. Aan de samenvatting op SBS6 te zien was het billenknijpen aan het eind van de wedstrijd. Maar we hebben gewonnen. Mogen wij van MVV ook eens wat geluk hebben?

Wat een mooie goal van Nijs! En wat een belangrijke winnende goal van Werker! Sinds Werker meespeelt, gaat het stukken beter met MVV. MVV moet Daryl Werker kost wat kost zien te behouden!. Nou ja, kost wat kost: binnen het budget natuurlijk. Misschien is die Kalezic (of hoe schrijf je de naam van die rare trainer?) wel zo gek om hem te laten gaan?! Daryl Werker, die op 27 juni 22 jaar wordt, laat je haast vergeten dat een van de beste MVV'ers, Leroy Labylle, geblesseerd is. Leroy heeft zijn blessure trouwens 'te danken' aan een brute, diep-rode overtreding van Fortunees Dengering in de dramatische thuiswedstrijd MVV - Fortuna van 30 november 2015 (door MVV verloren met 1-3). Dengering kreeg nog niet eens geel van scheidsrechter Gözübüyük... Croux werd destijds trouwens ook de wedstrijd uitgeschopt zonder dat de scheids ingreep. De wraak van maandagavond 11 april 2016, de revanche, is zoet. Nou ja, een beetje zoet dan. Want Labylle is nog steeds niet hersteld (wanneer is hij weer inzetbaar; in de nacompetitie?). Hoe ver zou dit MVV niet zijn gekomen met én Labylle én Werker? Gaan we dqt misschien zien in de nacompetitie?

Ik weet niet meer precies wat Fortuna zijn supporters aan het begin van het seizoen beloofde. Was het niet zo dat Fortuna-supporters die een seizoenskaart kochten werd beloofd dat ze hun geld terug zouden krijgen als Fortuna niet bij de eerste tien zou eindigen of geen nacompetitie zou halen? Nou, dan moet Fortuna toch zeker 9 punten halen in de laatste 3 competitiewedstrijden. En zelfs dan is het onwaarschijnlijk dat Fortuna nummer tien of de nacompetitie haalt. Een dure nederlaag tegen MVV, mag je dus wel zeggen... Gohf, corrigeer me asjeblieft effe als het niet klopt wat ik hier beweer.

Nog een oproep aan de Angelside-supporters, vak E en/of F, toch, de 'harde kern'? Kunnen jullie het misschien publiekelijk bekend maken wanneer jullie wel aanwezig zijn bij thuiswedstrijden? Jullie zijn zo vaak om onduidelijke of zwakke redenen afwezig. Jullie moeten beseffen dat jullie niets of vrijwel niets duidelijk maken door simpelweg afwezig te zijn. Dat begint behoorlijk te irriteren, mag ik jullie zeggen. Weer een leeg vak, weer gezeur en gezeik(s). Welke MVV-supporter wil nu een thuiswedstrijd van MVV missen? Een MVV-supporter die om wat voor een reden dan ook een thuiswedstrijd van MVV wil missen heeft volgens mij echt een schroefje los zitten. Kom op, 'harde kern', de hele Geusselt wil jullie er zo graag bij hebben. Jullie zijn toch in principe dé sfeermakers, niet dé sfeerbrekers? In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV. En MVV aanmoedigen kunnen jullie het allerbeste. Miljaar, en noe allemaol same nao väöre!
(Slik; ik zie de verwensingen al tegemoet. Maar ik erger me zo aan dat lege vak van de 'harde kern', juist op momenten dat MVV supporterssteun het hardste nodig heeft... Ik heb die 'harde kern' er het liefste elke wedstrijd bij. Niemand is groter dan de club: bij thuiswedstrijden hoort iedere MVV-supporter in het stadion aanwezig te zijn. Vergeef me de vele herhalingen in dit stukje tekst. Ze zijn geboren uit diepe teleurstelling.)


Amen Ben!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 09:00
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Fortuna - MVV #62

jeoff schreef : Die actie van Guvenc.. geweldig natuurlijk!! Maar moet je je eens voorstellen, als de rollen omgedraaid waren en dit gebeurde in de Geusselt met een Fortuna speler die uit de jeugd van MVV kwam.. dan waren er toch een paar door het lint gegaan denk ik!! haha


[/quot


Guvenc is een HELD!!!!!!!! Klasse van die gast en eindelijk terug in het team

De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 09:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Fortuna - MVV #63
Wat ben ik toch blij dat we op kunstgras spelen, wat een slecht veld daar in Sittard

2 mooie aanvallen van MVV gezien gister, met Guvenc in een prima rol, verder een hele slechte wedstrijd betaalvoetbal onwaardig
MVV wint , dat is het positieve
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 10:58
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 121
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 12:28
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Fortuna - MVV #65
Kompliment voor de aanwezige support. Toch 500 man, en ook zonder de gangbare sfeer-aanjagers probeerde het vak bij vlagen om de ploeg op te zwepen.

Blij dat SC vlaggen en trommels meegenomen had, want buiten die attributen (en de vaste doeken) waren er 0 sfeer-dingen. Dan was t dooie boel geweest, en dan was het wellicht 2-2 geworden!

Sjengen on tour, bedaank! En volgende keer graag met ALLE MVV supporters!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 13:05 12 apr 2016 13:05 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Fortuna - MVV #66

Ben Salemans schreef :
Nog een oproep aan de Angelside-supporters, vak E en/of F, toch, de 'harde kern'? Kunnen jullie het misschien publiekelijk bekend maken wanneer jullie wel aanwezig zijn bij thuiswedstrijden? Jullie zijn zo vaak om onduidelijke of zwakke redenen afwezig. Jullie moeten beseffen dat jullie niets of vrijwel niets duidelijk maken door simpelweg afwezig te zijn. Dat begint behoorlijk te irriteren, mag ik jullie zeggen. Weer een leeg vak, weer gezeur en gezeik(s). Welke MVV-supporter wil nu een thuiswedstrijd van MVV missen? Een MVV-supporter die om wat voor een reden dan ook een thuiswedstrijd van MVV wil missen heeft volgens mij echt een schroefje los zitten. Kom op, 'harde kern', de hele Geusselt wil jullie er zo graag bij hebben. Jullie zijn toch in principe dé sfeermakers, niet dé sfeerbrekers? In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV.


Hoi Ben,

Op teletekst pagina 707 staat een overzicht van alle wedstrijden die door Nederlandse harde/fanatieke kernen geboycot zullen worden.
Ook staan daar contact gegevens waar je melding kunt doen als deze fanatieke groepen hun plicht niet hebben gedaan door voor sfeer te zorgen zodat de rest van het stadion op hun luie reet kan blijven zitten.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 13:25 12 apr 2016 13:26 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Fortuna - MVV #67

Jean schreef :

Ben Salemans schreef :
Nog een oproep aan de Angelside-supporters, vak E en/of F, toch, de 'harde kern'? Kunnen jullie het misschien publiekelijk bekend maken wanneer jullie wel aanwezig zijn bij thuiswedstrijden? Jullie zijn zo vaak om onduidelijke of zwakke redenen afwezig. Jullie moeten beseffen dat jullie niets of vrijwel niets duidelijk maken door simpelweg afwezig te zijn. Dat begint behoorlijk te irriteren, mag ik jullie zeggen. Weer een leeg vak, weer gezeur en gezeik(s). Welke MVV-supporter wil nu een thuiswedstrijd van MVV missen? Een MVV-supporter die om wat voor een reden dan ook een thuiswedstrijd van MVV wil missen heeft volgens mij echt een schroefje los zitten. Kom op, 'harde kern', de hele Geusselt wil jullie er zo graag bij hebben. Jullie zijn toch in principe dé sfeermakers, niet dé sfeerbrekers? In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV.


Hoi Ben,

Op teletekst pagina 707 staat een overzicht van alle wedstrijden die door Nederlandse harde/fanatieke kernen geboycot zullen worden.
Ook staan daar contact gegevens waar je melding kunt doen als deze fanatieke groepen hun plicht niet hebben gedaan door voor sfeer te zorgen zodat de rest van het stadion op hun luie reet kan blijven zitten.


Hoop toch dat je sarcastisch bent he. Anders...Doe normaal kerel, je zet alleen maar de mensen tegen elkaar op! Ben bedoelt dit goed!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 13:42
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Fortuna - MVV #68
Nogmaals een quote uit hetzelfde bericht; "In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV."

Mag iedereen zelf kiezen hoe of en wanneer hij/zij MVV support?
Zo mooi zijn als de actieve supporters elke week op dit forum komen klagen over de 3500 passieve supporters.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 14:07
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
Fortuna - MVV #69

Jean schreef : Nogmaals een quote uit hetzelfde bericht; "In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV."

Mag iedereen zelf kiezen hoe of en wanneer hij/zij MVV support?
Zo mooi zijn als de actieve supporters elke week op dit forum komen klagen over de 3500 passieve supporters.


Ach als een groep 8 jaar lang op een normale manier de sfeer naar zich toe heeft getrokken is het toch niet gek dat de rest van het stadion daar aan gewend is geraakt en zelf niet ineens de sfeer oppakt?! De laatste 2-3 jaar gaat het overigens al lang niet meer over "support", maar puur om eigen beelden en ideeen hoe volgens die groep alles zou moeten.

Ik zeg dat als ze nog een jaar helemaal wegblijven sfeer langzaam door andere opgepakt zal worden. Nu wordt het nog net niet verboden om wel sfeer te maken. Vakken worden al afgezet omdat het schijnbaar weer zo moet. Zou wel eens willen zien als anderen daar ineens spandoeken ophangen of de sfeer maken.

Ik vind het in ieder geval doodzonde, nergens voor nodig en schaadt alleen de club. Maar helaas, wat ik ook typ roep of zeg daar wordt toch nooit wat mee gedaan...

Maargoed gelukkig ondanks al deze onzin gaat mijn clubje hopelijk toch de play offs halen en dat vind ik knap. Ben ook super blij met de 1-2!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Oaktree

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 14:09
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Fortuna - MVV #70
Tja 1-2 op basis van de 2e helft hadden we wel een puntje verdiend denk ik. Slechte wedstrijd waarin MVV voetballend iets beter uit de verf kwam maar met name in de 2e helft terug gedrongen werd door een opportunistisch spelend Fortuna.

Verder me mateloos geïrriteerd aan het tijdrekken en theater van MVV, maar goed als Fortuna voor had gestaan was dat ook gebeurd zo werkt het nou eenmaal. Het is dan aan de scheidsrechter om dat in de gaten te houden en als die vervolgens dan maar 3 min extra bij telt(waarvan het spel ook weer 2 min stil ligt...) dan snap ik niet waarom hij ieder keer op zijn klokje wijst en doet alsof ie het in de gaten houd. Hadden er rustig 5 of 6 mogen zijn.

Zonder ultras weinig sfeer aan de kant van MVV, al was het bij ons niet veel beter, maar gezien je zo ongeveer de hele wedstrijd achter hebt gestaan was het nog best ok.

Gefeliciteerd met de overwinning en het behalen van de play offs toch weer 2 extra wedstrijden ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, middenstip, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 14:34
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Fortuna - MVV #71
wat dag je van 6 wedstrijden gohf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 14:57
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Fortuna - MVV #72

Jean schreef : Nogmaals een quote uit hetzelfde bericht; "In het kort: jullie moeten niet zeiken (niemand wil bijv. maandagavondwedstrijden), maar gewoon achter MVV staan! Dat principiële gedoe van jullie is weliswaar vaak begrijpelijk, maar is niet echt productief als dat leidt tot het niet aanmoedigen van MVV."

Mag iedereen zelf kiezen hoe of en wanneer hij/zij MVV support?
Zo mooi zijn als de actieve supporters elke week op dit forum komen klagen over de 3500 passieve supporters.


Dat jij dit dus ziet als klagen, zegt alles over je negatieve gedachtengang.

Het is een kwestie van verwachtingspatroon van Ben en vele anderen. Die passieve supporters verwachten van de normale sfeer kartrekkers dat ze er zijn. Net zoals ze verwachten dat VZM zorgt dat het bier koud is, van de stewards dat ze foeiieren en van Sjlaojbakkes dat ie rond de 80ste minuut sjlaojbakkes roept.

Dat hoeft niemand te doen, maar het word wel verwacht, en het maakt onze club zoals ie op dit moment is, geen 'nietszeggend clubje' als Almere. De supporters maken bij ons het verschil.

Maar goed, punt is gemaakt. Ik kan hier nog zoveel zinnen typen over UM maar inzicht en correctie zal vanuit de groepering zelf moeten komen. We zullen zien hoe dat afloopt.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 15:05 12 apr 2016 15:05 door omnisciens.
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Fortuna - MVV #73
Vallen maandagavond wedstrijden voor de Play-offs ook onder het boycot reglement, of zijn er kleine letters in de Boycot-overeenkomst die wel een uitzondering op de regels maken.
(sarcasme modus) uit.

Ik hoop dat we alle standpunten, principes en overige zaken achter ons kunnen laten en gaan voor het wonder dat promoveren in de nacompetitie heet. #AllemaolMVV

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 15:08
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Fortuna - MVV #74
Als iedereen nou eens achter de club ging staan dan hoeven we deze discussie niet iedere week te voeren. Schei eens uit over ik verwacht dit en hij dat. Begin bij jezelf en wijs niet naar vzm of um of wie dan ook. Steun je club hoe het jou het beste past.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2016 15:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Fortuna - MVV #75
Ben al een tijdje klaar met die discussie over ultras/harde kern. Ja, het is een stuk leuker en sfeervoller als ze er zijn. Ja, het is jammer dat ze er niet meer zijn, althans, niet altijd en als ze er zijn niet zo aanwezig als vroeger. Maar iedereen mag zelf weten of hij wel of niet komt en wanneer en hoe hard hij zingt. Het kan dat mensen het niet eens zijn met de reden waarom ze boycotten, of dat ze denken dat het nutteloos is. Maar het is een feit dat ze het doen en dat wisten we allemaal al. Het lijkt wel alsof iedere keer iedereen weer verrast is. Snap ik niet. Bovendien hebben ze uiteraard geen enkele plicht om voor de sfeer te zorgen.

Daarnaast de reactie “zorg zelf dan voor de sfeer”. Ik snap het best hoor, die irritatie over de opmerkingen van anderen, dus zo’n reactie. Maar het is natuurlijk een drogreden, een zogenaamd tu quoque-argument. Als je kritiek krijgt wijzen naar de persoon die de kritiek levert, is een zwaktebod.

Iedereen heeft zijn redenen om wel of niet te komen en niemand is zelfs maar verplicht om die redenen te delen. Ik ben er zelf vrijdag niet bij. Een collega van me gaat met pensioen, iemand met wie ik de afgelopen 5,5 jaar iedere dag mee samenwerkte. Hij is geen voetballiefhebber en heeft zijn afscheid gepland zonder mij te raadplegen. De een zal het vanzelfsprekend vinden dat ik kies om naar dat feestje te gaan, de ander zou MVV altijd voor laten gaan of proberen te combineren. Het zal me eerlijk gezegd geen worst interesseren wat anderen er van vinden. Het zou wat zijn zeg, dat naar MVV gaan een verplichting wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mental

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden