Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd

22 juli 2023 16:39
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 513
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #46
Gemeinte moot ziech op alle froonte kepot sjaome. Wie aol gezag de Geusselt krijg minder oonderhajd es un kraakpand, kunstgraas want dat is goojekoup. Kunstgraas moot wat miech betref op voetbalvelder verbooje weure,veul miejer blessures, ierlijk gezag, slech stadion en slech veld, sjoene kans Gemeinte veur un multifunctioneel stadion met un top natuurgraasmat, mer jeh met dees gemeinte blijf dat unne druim.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7, CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 18:35
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #47

SintServaos schreef : Gemeinte moot ziech op alle froonte kepot sjaome. Wie aol gezag de Geusselt krijg minder oonderhajd es un kraakpand, kunstgraas want dat is goojekoup. Kunstgraas moot wat miech betref op voetbalvelder verbooje weure,veul miejer blessures, ierlijk gezag, slech stadion en slech veld, sjoene kans Gemeinte veur un multifunctioneel stadion met un top natuurgraasmat, mer jeh met dees gemeinte blijf dat unne druim.

In Randwijck, het plan van Melchior. Zou het er nog ooit van komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 12:38
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #48
m.limburger.nl/cnt/dmf20230722_97595408

Iemand die het hele bericht hier kan plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 19:30
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #49
Maastricht - Sportief gezien verloopt de voorbereiding van MVV zoals de Maastrichtse eerstedivisionist wenst: zaterdag werd ook de vijfde oefenwedstrijd in de aanloop naar het nieuwe seizoen, tegen het O23-team van het Belgische OHL Leuven, gewonnen (6-1) en liet het team van coach Maurice Verberne weer fris en fruitig voetbal zien. De enige donderwolk boven De Geusselt is de grasmat. Al ligt niet iedereen daar wakker van.
Marlous Flier

Vandaag om 08:00
Dat de kunstgrasmat in De Geusselt niet in al te beste staat was, dat wist Koen Kostons wel. Ondanks dat het veld vorig jaar nog in de top stond van de beste matten van Nederland. Maar dat die afgekeurd zou worden op het punt ‘doorrollen van de bal’, dat kwam voor de aanvoerder van MVV als verrassing. Want dat is niet iets wat je als voetballer meteen enorm merkt. Zeker niet als je er dag in, dag uit op staat. „Toen we een paar weken geleden hoorden dat er een probleem was bij de keuring, dachten we als groep eigenlijk aan de demping, want er blijkt geen dempingsmat onder dit veld te liggen. Het eerste wat dan door je hoofd schiet, is je eigen lichaam en of dat de kans op blessures vergroot. Je gaat je dan toch afvragen of eerdere blessures daar misschien mee te maken hebben gehad.”

Maar na de herkeuring bleek: de demping vormt niet het probleem, maar wel dat de bal negen meter rolt, waar het er maar acht mogen zijn. De gevolgen zijn er alleen niet minder om: de huidige grasmat moet eruit. En liefst zo snel mogelijk. Want zolang er geen nieuw kunstgras ligt, mag MVV er geen competitieduels op spelen.

In productie
Achter de schermen heeft de Maastrichtse club meteen geschakeld na het slechte nieuws vorige week van het onafhankelijke instituut dat namens de FIFA het gras voorafgaand aan het nieuwe seizoen keurt. De vervangende mat is inmiddels in productie genomen, maar hoelang dat duurt, is niet duidelijk. Net zo min als wanneer het leggen ervan plaatsvindt. MVV rekent op vier tot zes weken. En dat betekent dat zeker één, maar misschien ook meer competitieduels niet in De Geusselt gespeeld kunnen worden.

Trainer Maurice Verberne reageert laconiek op het slechte nieuws. „Ik heb er geen invloed op en dus blijf ik hier nuchter onder. Ik probeer de jongens zo goed mogelijk voor te bereiden op de start van de competitie. Desnoods spelen we eerst drie keer uit; dan moeten we daar de punten pakken. Zo simpel is het.”

Ook Kostons ligt er niet wakker van, net als de rest van de groep, zegt hij. „Maar natuurlijk is het niet fijn dat zoiets gebeurt met het nieuwe seizoen voor de deur.” Met andere woorden: als dit probleem een dag na het einde van de competitie vorig seizoen was ontdekt, had er allang een nieuwe mat in kunnen liggen.

Het is nog even de vraag welke oplossing de club en de KNVB samen vinden voor de thuiswedstrijd(en) die MVV niet in de Geusselt kan spelen. Uitstellen? Op een andere locatie? Een aanpassing van het programma? Verberne hoopt op het laatste, eerst wat meer uitwedstrijden dus. En in de tussentijd wijkt het team voor trainingen wat vaker uit naar het kunstgrasveld van Klein Geusselt, want dat voelt qua demping dan weer net wat fijner.

Oefenen
De oefenwedstrijden in De Geusselt kunnen, zolang de huidige mat er nog ligt, wel gewoon doorgaan. Zoals die van afgelopen zaterdagavond tegen het O23-team van Leuven, de vijfde tegenstander in de voorbereiding van Verberne, waarin hij nog niet kon beschikken over de vorige week geblesseerd geraakte Mart Remans en evenmin over Bryan Smeets en Nicky Souren. Opnieuw zag de coach zijn ploeg fris en gretig aan de wedstrijd beginnen. Al na drie minuten lag de eerste bal in het Leuvense net, toen Koen Kostons profiteerde van een prutsende Belgische verdediging.


De Belgen, die in eigen land uitkomen in de hoogste amateurklasse, hadden er niets tegen in te brengen. MVV toonde zich veel feller in de duels en had behoorlijk het tempo erin. Na goals van Keone Maho, Koen Kostons (2) en Dailon Livramento, gingen de Maastrichtenaren met 4-1 de rust in. In de tweede helft werd er volop gewisseld en was de schwung er wel een beetje uit. Al maakte Livramento nog zijn tweede van de avond en bracht Emre Yetimoglu de eindstand op 6-1.

Tevreden
Verberne was na afloop opnieuw tevreden met het spel van zijn team. „Ze hebben er zoveel energie in gestoken. Ik heb ook geroepen: ga temporiseren, dit hou je niet vol. Ik vond Leuven zeker geen slechte tegenstander. Het team was jeugdig en misschien soms wat naïef, maar het wilde wel voetballen. Dingen waar wij ook weleens tegenaan zijn gelopen.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 20:36
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 513
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #50
Zowwe die Amerikane dat plan vaan Melchior kinne? Missjien pas dat wel in hun vastgood visie
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 21:36
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #51

SintServaos schreef : Zowwe die Amerikane dat plan vaan Melchior kinne? Missjien pas dat wel in hun vastgood visie

dat kinne ze via noonk Bob :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2023 18:16
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #52
Het lijkt me het meest logisch dat dit veld aanzienlijk harder verslechterd doordat het ipv voor alleen wedstrijden, voor letterlijk alles en iedereen binnen MVV wordt gebruikt. Omdat er geen trainingscomplex is kan MVV niet anders dan op kunstgras door voetballen, ik vraag me af hoe sommigen erbij komen om op natuurgras over te gaan. Al kan MVV wel trainen op het Johan Cruyff veldje op Pottenberg als ze optijd daar zijn..

MVV heeft geen geld voor een trainingscomplex, dus zijn ze op de gemeente aangewezen. Als de gemeente met het voorstel Itteren komt wordt dit afgewezen. Het spijt me dat ik het zeg, maar de gemeente (lees de belastingbetalende inwoners) zijn niet een filantropische instelling. Het feit dat MVV al moeite heeft de huur op te hoesten zal ook meespelen in de keuzes die de gemeente bied. En dan kunnen we wel klagen, maar feit is gewoon dat dit nog altijd de naweeën zijn van het rampzalige financiële beleid uit het verleden.

Ik kan me overigens ook geen andere plek bedenken voor een trainingscomplex aangezien er al heel wat bestemmingsplannen zijn. En laten we eerlijk zijn, we wonen in Maastricht, 60km2, niet Los Angeles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2023 18:53
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #53
Volgens mij zijn er nog steeds twee complexe van voormalige amateurclubs in Maastricht en omgeving die ongebruikt worden! Al vaker gezegd maar hoe moeilijk kan het zijn om daar een trainingscomplex te maken? Met hulp van supporters is dat sneller gebeurt dan men denkt. Alles is er al. Likkie verf, spullen opknappen, hier en daar wat nieuws. Kleedkamers verbouwen, en de velden opknappen.

Kunstgrasveld erin 1/2 natuurgras velden en je bent er

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2023 19:19
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #54

Voetbalfanaat schreef : Volgens mij zijn er nog steeds twee complexe van voormalige amateurclubs in Maastricht en omgeving die ongebruikt worden! Al vaker gezegd maar hoe moeilijk kan het zijn om daar een trainingscomplex te maken? Met hulp van supporters is dat sneller gebeurt dan men denkt. Alles is er al. Likkie verf, spullen opknappen, hier en daar wat nieuws. Kleedkamers verbouwen, en de velden opknappen.

Kunstgrasveld erin 1/2 natuurgras velden en je bent er


Over welke velden van welke voormalige clubs heb je het?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2023 23:29 25 juli 2023 23:31 door Lima.
Lima
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #55
Ik lees hier het nodige over waar de jeugd ondergebracht zou moeten worden. Mvv zou dit het liefst rondom de Geusselt willen hebben, op zich vrij logisch. Letterlijk achter de Geusselt heb je de hockeyclub met Rkasv en Willem1 met het geusseltbad. Nieuwbouw accommodatie met tig kleedlokalen. De jeugd speelt de wedstrijden op de zaterdagen. Er zijn als ik me niet vergis 3 kunstgras velden. Rkasv heeft nog maar 8 jeugd teams wat ik zo snel op hun website kan vinden, Willem1 heeft geen of vrijwel geen jeugd. Jeugdteams bij amateurclubs worden met de jaar minder.

Kan hier geen balletje worden opgegooid? Misschien is dit al tig keer gedaan en ben ik er niet van op de hoogte. Zoals gezegd, enorm veel kleedlokalen, goede nieuwbouw accommodatie, pal achter de Geusselt. Vv Scharn moet het met 3 velden (waarvan 2 kunstgras) met veel meer jeugdteams zien te bolwerken…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2023 11:13
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #56
Bij RKASV/Willem 1 liggen 2 volledige kunstgras velden, 1 volledig grasveld en 1 kleiner kunstgrasveld. Probleem zal niet zo zeer zijn om MVV 1 daar te laten trainen want die trainen overdag, maar op doordeweekse avonden als jeugd traint heb je toch al sneller een probleem.

Je kan er ook niet klakkeloos vanuit gaan dat er altijd aflame van teams zal zijn, wie weet groeit het weer explosief. Een amateur club zou dan niet de dupe moeten zijn dat MVV er ineens traint. Net zoals dat je bij erg slecht weer op zaterdag nog maar 2 velden tot je beschikking hebt. Je kan het niet maken om dan te zeggen, MVV jeugd gaat voor.

De club moet gewoon een eigen accomodatie hebben, of dat nou in Amby, Itteren, de Heeg of Riemst is zal me een worst wezen. Zoals ik al eerder zei is Maastricht geen wereldstad waar je een uur onderweg bent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2023 13:57
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #57
VV Scharn heeft 4 velden, 2 kunstgras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2023 16:28
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #58
Kunnen we aub de discussie stoppen vwb echt gras.
Helaas komt er wederom kunstgras in het stadion.
Echt gras is nu geen optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2023 11:36
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #59
Wat mij zorgen baart is dat er een week na het bericht over afkeuring nog geen enkel bericht is geweest over het vervolg.
- Hoe snel wordt de grasmat vervangen?
- Waar gaat MVV in de tussentijd trainen?
- Wat gebeurt er met de thuiswedstrijden, verplaatst of een alternatieve locatie?

Het blijft akelig stil, en ik snap dat sommige zaken iets meer tijd vergen dan een week, maar een bericht over het moment dat de huidige grasmat verwijderd gaat worden en de nieuwe gelegd gaat worden had ik ondertussen toch wel verwacht. Vooral als je aangeeft dat er met spoed een nieuwe grasmat moet komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2023 12:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #60
MVV gooide gisteren nog een bericht op de website over de kaartverkoop van de wedstrijd van komende zaterdag in De Geusselt tegen Patro. Dus deze week gaat er in ieder geval al niets gebeuren, blijkbaar.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.479 seconden