Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd

21 juli 2023 15:52
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #31

Maosbrögk schreef : Ik blijf het complex van Itteren noemen. Kleedlokalen verbouwen, gras maaien en je kunt er aan de slag.
Ligt niet dicht bij De Geusselt nee, maar dat hebben veel clubs niet. Soms is het gewoon heel fijn om ergens in de luwte te werken.


Én heeft al jaren een perfecte mat. Zelfs nu, een jaar onbespeeld, ziet het er gelikt uit. Redelijk dicht bij de snelweg vanaf afrit Noord. Genoeg potentie om er een mooi langdurig complex van te maken. Is de gemeente misschien ook nog blij mee, want woningbouw zal er nooit komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 15:55
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #32
Ik geloof dat dit al besproken is met de gemeente maar dat mvv zelf heeft aangegeven dat niet te willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 16:07
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #33

JulioB schreef : Ik geloof dat dit al besproken is met de gemeente maar dat mvv zelf heeft aangegeven dat niet te willen.


De academy wordt de peiler onder de club. Dus naar waarschijnlijkheid, zal ook het aantal spelertjes groeien. Mocht MVV 1 en de Academy op hetzelfde complex komen dan kan ik me voorstellen dat ouders er niet op zitten te wachten dat hun 10/11/12,13 jarige kroost naar itteren moet fietsen. Het is toch behoorlijk afgelegen en een lang donker stuk in de onbewoonde wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 16:11
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #34

webmastersfm schreef :

JulioB schreef : Ik geloof dat dit al besproken is met de gemeente maar dat mvv zelf heeft aangegeven dat niet te willen.


De academy wordt de peiler onder de club. Dus naar waarschijnlijkheid, zal ook het aantal spelertjes groeien. Mocht MVV 1 en de Academy op hetzelfde complex komen dan kan ik me voorstellen dat ouders er niet op zitten te wachten dat hun 10/11/12,13 jarige kroost naar itteren moet fietsen. Het is toch behoorlijk afgelegen en een lang donker stuk in de onbewoonde wereld.


Laten we eerlijk zijn, niemand wil naar itteren fietsen B) B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 16:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #35

webmastersfm schreef :

JulioB schreef : Ik geloof dat dit al besproken is met de gemeente maar dat mvv zelf heeft aangegeven dat niet te willen.


De academy wordt de peiler onder de club. Dus naar waarschijnlijkheid, zal ook het aantal spelertjes groeien. Mocht MVV 1 en de Academy op hetzelfde complex komen dan kan ik me voorstellen dat ouders er niet op zitten te wachten dat hun 10/11/12,13 jarige kroost naar itteren moet fietsen. Het is toch behoorlijk afgelegen en een lang donker stuk in de onbewoonde wereld.


Helemaal eens, zou ook niet mijn voorkeur hebben. Maar - gezien het onderwerp waar we het over hebben - tijdelijk een paar jaar terwijl er een permanente locatie wordt gezocht, om zo mogelijk te maken dat er in de Geusselt een grasmat komt?

De huidige situatie in de Geusselt kan eigenlijk ook al niet als trainingcentrum. Zelfs als er goedgekeurd kunstgras zou liggen, blijft het behelpen, met de staat van de faciliteiten en gebrek aan ruimte. Tijdelijk overstappen naar Itteren lijkt me eigenlijk een heel logische zet. Maar goed, ik snap tegelijkertijd ook dat het probleem met de mat in de Geusselt echt zo snel mogelijk moet worden opgelost en dat praten over Itteren dat probleem niet sneller oplost.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 16:33
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #36
Ik hoop niet dat dit al te lang gaat duren en een vervelend staartje gaat krijgen.

De gemeente is eigenaar van het stadion en dient dus te zorgen voor een mat in het stadion. De leverancier levert een mat met de garantie voor de duur van vijf jaar. Aan deze garanties zijn uiteraard ook weer voorwaardes verbonden lijkt mij. Net zoals ik een fiets koop met garantie. Deze garantie geldt alleen als ik op een goede manier met mijn fiets ben omgegaan en er niet met 10 personen tegelijkertijd op ben gaan zitten.

Dit wordt denk ik ook het discussiepunt nu. Ik weet niet exact hoeveel teams en met welke frequentie zij trainen, maar een hele BVO traint op één veld. Ik kan me best voorstellen dat de leverancier zich hierop gaat beroepen. Iedere dag wordt meerdere keren het veld gebruikt. Laat er een heel jaar een paard op razen en het wordt ook plat getrapt. De bal rolt te snel doordat het veld is platgetrapt. Het viel me wel eens op hoeveel korrels er op het veld lagen. Het antwoord daarop lijkt me nu dus overigens wel duidelijk....

Hopelijk wordt er snel een nieuwe mat besteld en wordt het niet een al te groot gedoe. Maar zoals ik hierboven aangeef denk ik dat nog eens een realistisch beeld kan zijn....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 20:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #37
in wat voor hautaine luxe gedeelte van de wereld wonen wij eigenlijk
'
de bal rol 9 meter ipv de toegestane 8 meter door !!.... wat een armoede dat we daar weer 600.000 voor moeten neertellen of iemand omdat een bal een meter te ver door rolt , ik pas !!! Verspil het maar , ooit is het op !!

zonde van het geld , zonde van de tijd zonde van alles !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gianni Bruno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 21:35
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #38
Je maakt me niet wijs dat die mat van vandaag op morgen zo achteruit is gegaan . Heb begrepen dat er 2 metingen zijn geweest , aangezien er een tweede meting is geweest lijkt het me duidelijk dat de eerste al negatief was . Rest mij de vraag waarom is er niks aan gedaan ?? En waarom de tweede meting zo kort voor de start van de competitie ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 23:00 21 juli 2023 23:01 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #39
wie zit 't daan eigelik met graas?

want soms zuuste e krooteveld of binne de 5 meter gewoen e modderbad bij reege en druuge drek bij zonnig weer?


En FFFFFF...oeps FIFA norm? goon veer Europa in ?:lachen:
Jao teege Leuve en Luik....:daag:

mer wie 't veld gedraajd waor kraoge veer toch ouch kompensaasie tot 't neet klopte kwa aofmeetingen....

't is miech toch get....;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 06:00
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #40
Vraag me ook af hoe kan het dat het kunstgras zo snel achteruit gaat? Dit maak je me niet wijs. KNVB met hun regeltjes. Ze zullen de bal zelf wel wat te hard rollen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 06:40
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 325
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #41

Sjonnie schreef : Je maakt me niet wijs dat die mat van vandaag op morgen zo achteruit is gegaan . Heb begrepen dat er 2 metingen zijn geweest , aangezien er een tweede meting is geweest lijkt het me duidelijk dat de eerste al negatief was . Rest mij de vraag waarom is er niks aan gedaan ?? En waarom de tweede meting zo kort voor de start van de competitie ??


Ik heb gezien dat ze voor de 2de meting meer plastic erop hebben gegooid dat ze zelfs 1 a 2 dagen ergens anders hebben getraind

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 10:10
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #42
Gewoon bij iedere uitwedstrijd zelf de 'balrol' testen tijdens de warming-up op het veld van de tegenstander en als er ook maar 1 cm niet klopt weigeren te spelen. Kan me niet voorstellen dat het bij andere clubs allemaal wel klopt. Kan me een aantal jaren geleden het veld bij Fortuna nog herinneren, dat was een stuk grond waar ze in de woestijn nu nog jaloers op zijn en daar moest gewoon wekelijks op gespeeld worden...
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 10:23
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #43
Wel een vreemd dossier dit kunstgras: in 2020 na de aanleg beoordeeld als het slechtste kunstgras uit het betaalde voetbal, het jaar daarna de beste kunsgrasmat, vorig jaar het op één na beste en nu voldoet het niet eens meer aan de basisnorm.

MVV treft hierin weinig blaam als huurder van de faciliteiten, want dit valt uiteraard niet onder klein onderhoud. Als de leverancier vijf jaar garantie heeft gegeven, zullen ze toch snel over de brug moeten komen. Dat MVV geen andere velden heeft en zowel het eerste elftal als de jeugdteams op de mat zouden spelen en trainen, was bekend ten tijde van de aanleg.
Hoe dan ook vervelend en het kost MVV linksom of rechtsom geld. Ik weet ook niet hoe happig de KNVB is om ons de eerste paar wedstrijden uit te laten spelen, omdat we in de tweede seizoenshelft dan een periode hebben met zeven thuiswedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 15:48 22 juli 2023 15:57 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #44
Een AD aannemen die een professionaliseringsslag gaat maken. Vervolgens spelerscontracten niet in orde kunnen maken, een NOW regeling vergeten, een grote schuld maken, en nu de grasmat niet eens in orde, zou een cynische supporter kunnen opmerken. Mensen worden al gek als ze hun seizoenskaartpasje een week te laat krijgen. Nu gaat gewoon het hele seizoen later van start, dit is toch amateurisme van de bovenste plank?

Het is te makkelijk om te wijzen naar zo n lijstje van "ja wij hadden een van de beste kunstgrasvelden". Als je ooit hebt gevoetbald en je hebt eens op die mat gestaan, dan wist je best dat het een zeer matige rubbermat is die in de Geusselt ligt. En als je dan al signalen in die richting hebt, dan begin je op dat moment toch al een backup plan te maken, mocht de mat inderdaad worden afgekeurd? Of is dat nu echt te hoog gegrepen?

Los van het feit dat de Gemeente Maastricht hier natuurlijk ook veel blaam treft. Waar Kerkklaar miljoenen in die circusclub steekt, krijgt de Geusselt evenveel onderhoud als een kraakpand.

Ik ben inmiddels in een fase dat ik steeds meer mijn schouders ophaal over zaken als dit. Ik zie het wel weer als de lichtmasten een keer branden in de Geusselt en zal er dan zeker weer zijn. Als je je moet blijven druk maken over dit soort zaken bij MVV blijf je aan de gang. Maar ik vraag me echt af, hoe kan het in godsnaam dat er nooit mensen zitten die echt goed iets kunnen regelen? Daarnaast eens met de opmerking van Napoleon, waar ben je - in bredere zin - mee bezig als je een heel kunstgrasveld eruit moet trekken omdat een bal 1 meter tever rolt. Maar goed, wat mij betreft had er sws nooit kunstgras gelegen op voetbalaccomodaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2023 16:15
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 570
Meer
Kunstgrasveld de Geusselt afgekeurd #45
Mag toch hopen dat dit een flinke eyeopener is en dat we eens heel gauw aan een trainingscomplex gaan werken...
Desnoods gewoon vast op klein Geusselt.

Schaamde mij oprecht met hoe het veld uit zag.
Uiteindelijk MOET er toch een complex komen, ook als je met de academy dingen wil ondernemen.
Dus hopelijk laat dit alles in een stroomversnelling gaan.

Had eigelijk stiekem gehoopt dat de KNVB voor alle profclubs echt gras zou gaan verplichten.
Maar helaas alleen in de Eredivisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden