MVV in 2 jaar naar de Eredivisie

09 aug 2019 13:02
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #91
Medio september kijken we wel waar we staan.. dan pas oordelen! Waar we in mei 3 spelers kregen voor een ton bv....krijgen we der eind augustus 5 voor! Daar kiezen ze voor. Helemaal niet gek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 16:49
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #92
Los van het feit dat ik begrijp waarom spelers pas later worden aangetrokken als de competitie al is begonnen.

het feit blijft dat je dan weer achter de feiten aanloopt.
We weten allemaal hoeveel punten het vorig jaar scheelde om in de top 10 te eindigen of om de PO te halen.
Dat waren er niet veel, daarom is het juist uiterst belangrijk om je team zo snel mogelijk compleet te hebben en punten te pakken.
4 wedstrijden kunnen 12 punten zijn. reken maar eens uit wat 9 of 12 punten extra ons vorig jaar gebracht zou hebben.
ieder punt is belangrijk en al zeker als je wilt promoveren.

En omdat andere teams het ook doen is geen reden voor MVV om het ook te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 19:10
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #93
Mee eens, complete selectie bij aanvang competitie.
En als je nu echte versterkingen (afvallers) van eredivisieclubs zou binnenhalen dan zou ik denken, maar dat is toch best tegengevallen afgelopen seizoen. Het huurlingenlegioen blijft nog steeds (te) groot.
En dan de zogenaamde contacten met RC Genk, Manchester United (waarop gebaseerd?), Arsenal (met toen nog Andries Jonker in dienst, dat leverde alleen Nwakali op, wat overigens wel een prima speler was voor MVV) en nu dus Middlesbrough (??). We mogen blij zijn met het contact met Standard (zo lang het duurt) en Enes Mahmutovic lijkt ook een echte aanwinst, maar binnen 2 jaar promoveren..........
Maak dit nu eens waar met echte versterkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 22:53
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #94
Feyenoord en psv hebben de selectie geeneens compleet.. Psv speelde voorronde cl met een middenvelder als linksback. In hoeverre is het dan realistisch dat mvv dan de selectie compleet heeft?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Tommyd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 14:42 10 aug 2019 14:47 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #95
Je moet wel een reële vergelijking maken.
Vergelijk MVV b.v. met een TOP Oss.
Ik wil alleen maar aangeven dat je heel hard kunt roepen om binnen 2 jaar eredivisie eredivisie te willen spelen, maar waar is dat op gebaseerd, aan de nieuwe spelers is dat vooralsnog niet af te lezen. Kom eens met Nederlandse spelers met eredivisie-ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 14:56 10 aug 2019 15:03 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #96

Mienclub1902 schreef : Je moet wel een reële vergelijking maken.
Vergelijk MVV b.v. met een TOP Oss.
Ik wil alleen maar aangeven dat je heel hard kunt roepen om binnen 2 jaar eredivisie eredivisie te willen spelen, maar waar is dat op gebaseerd, aan de nieuwe spelers is dat vooralsnog niet af te lezen. Kom eens met Nederlandse spelers met eredivisie-ervaring.


Jij hebt het over een reële vergelijking, maar volgens mij is Cas Peters tot op heden gewoon nog speler van Volendam. En welke andere spelers met eredivisie ervaring heeft Top Oss volgens jou dan gehaald? Lars Hutten? Dat is geen uitzonderlijke speler. Daarnaast is een Cas Peters ook echt niet de heilige graal. Mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar vd Hurk. Let wel; ik zou een speler van het kaliber Peters een welkome versterking vinden om de concurrentie met Hurk aan te gaan.

Daarnaast zeg jij dat MVV heel hard roept binnen twee jaar eredivisie te spelen. MVV (lees: Paul Penders) heeft één keer voorafgaande aan het seizoen gezegd dat binnen twee jaar promoveren de ambitie moet zijn. Is dat zo gek om te zeggen? Voor een stad als Maastricht en een club die al 20 jaar op het tweede niveau speelt mag er toch wel wat ambitie getoond worden lijkt mij. Alleen zijn er dus supporters die de misvatting maken dat een dergelijke uitspraak ook direct gepaard moet gaan met het aantrekken van eredivisie spelers en het direct meedoen om de titel. Zo werkt het natuurlijk niet. MVV is nu bezig met een fundament leggen waar hopelijk op gebouwd kan worden in de komende seizoenen. Dat heet beleid en daar is niks mis mee, veel andere opties zijn er ook niet voor een club in deze positie. Tenzij je graag dezelfde perikelen wil als in Den Bosch en Aken Noord.

Edit: ik zie dat je het stuk over Cas Peters al hebt verwijderd. Dan gaat mijn stuk ook niet meer op ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 17:40
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #97

Komopdieroeie schreef : (...)
Daarnaast zeg jij dat MVV heel hard roept binnen twee jaar eredivisie te spelen. MVV (lees: Paul Penders) heeft één keer voorafgaande aan het seizoen gezegd dat binnen twee jaar promoveren de ambitie moet zijn. Is dat zo gek om te zeggen? Voor een stad als Maastricht en een club die al 20 jaar op het tweede niveau speelt mag er toch wel wat ambitie getoond worden lijkt mij. Alleen zijn er dus supporters die de misvatting maken dat een dergelijke uitspraak ook direct gepaard moet gaan met het aantrekken van eredivisie spelers en het direct meedoen om de titel. Zo werkt het natuurlijk niet. MVV is nu bezig met een fundament leggen waar hopelijk op gebouwd kan worden in de komende seizoenen. Dat heet beleid en daar is niks mis mee, veel andere opties zijn er ook niet voor een club in deze positie. Tenzij je graag dezelfde perikelen wil als in Den Bosch en Aken Noord.


Deze 'verdediging' heb ik afgelopen week diverse keren voorbij zien komen, maar gaat in mijn ogen toch echt niet op. Rond mei/juni (?) is inderdaad vanuit MVV geroepen dat de club ervoor gaat om binnen twee jaar Eredivisie te spelen. Usta zelf zei daarover: ''En de club gaat zulke ambities toch niet uitspreken als het niet mogelijk is?”
Nu worden deze uitspraken getemperd onder het mom van: je kunt er niet vanuit gaan dat MVV binnen twee jaar Eredivisie speelt, dat is een streven en noem maar op. Als ik een elektronicawinkeltje begin vandaag en ik roep dat ik binnen 5 jaar met Bol.com wil concurreren, dan zal ik daar de nodige investeringen tegenover moeten zetten: reclame, concurrerende prijzen, kwalitatieve webshop. Dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat ik dat streven niet haal, maar dan heb ik er alles aan gedaan. Nu is geroepen dat MVV voor de Eredivisie gaat, daar (extra) geld voor beschikbaar is gemaakt en vervolgens worden de woorden weer wat teruggenomen/verzacht. Feit is dat het enige ambitieuze wapenfeit tot nu toe het verlengen van Schroijen is geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2019 20:23
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #98
Feit is ook dat de transfermarkt nog 3 weken open is, en zoals eerder gezegd heeft geen enkele club (ook eredivisie) zijn selectie compleet bij aanvang competitie.

Als over 3 weken er geen belangrijke speler is vastgelegd mag je oordelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2019 11:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Onderwerp Auteur
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #99
Het onderwerp wat ons allemaal waarschijnlijk het meeste bezig houdt , zeker nadat bestuur en directie van MVV dit zo duidelijk hebben uitgesproken .

De promotie naar de eredivisie is ons gezamenlijke doel, en gezien de ploegen die de laatste jaren deze stappen ook hebben gemaakt, is het geen droom die niet uit kan komen. Nee ik denk dat promotie echt een haalbaar iets , en wat zal de stad ontploffen als dat weer gebeurd en wat zal iedereen weer over MVV praten !
Tot dat moment moeten we het hebben van het uitspreken van ambitie maar ook vooral en dat willen wij supporters ook weten hoe we die ambitie omzetten in resultaten.
Promoveren kan beteken kampioen of 2de worden , of via de PO . De eerste 2 zou natuurlijk het mooiste zijn , dan heb je niet alleen een promotie direct te pakken maar je hebt waarschijnlijk ook als supporter een geweldig seizoen gezien. Bij promotie via de PO kun je zomaar een groot gedeelte van het seizoen wat anoniem meevoetballen maar in en via de PO ( als je die weet veilig te stellen) zomaar te promoveren ( neem RKC ).

Ik zelf heb het lieftste het eerste , een seizoen lang moedoen ! Nu vraag ik me af waar het MVV bestuur zich nu op richt, is het promotie via de PO of wil men gewoon top 5 spelen en dan toch proberen om via plek 2 danwel 1 de promotie af te dwingen. Persoonlijk lijkt mij dat dit seizoen bijna niet haalbaar.

Tot nu toe , zijn wij als supporters weer gaan denken aan promotie mede omdat het zo stellig is gezegd, en ik vind dat ook prima hoor. Wat ik wel graag had gezien waar men bij MVV zich in jaar 1 ( dit jaar dus ) en jaar 2 of 3 ( misschien) naar toe wilt om dat ook voor elkaar te krijgen .
Vanuit het spelers budget is het denk ik bijna niet mogelijk om voor plek 1 en 2 te spelen , dan moet het wel PO worden. Maar die is "smaller"geworden minder kans en minder teams . Dat wordt dus ook een hele opgave dit jaar (zowiezo) en ook volgend jaar. Er moet dus of geld bij of een echte samenwerking met een topclub die je 5 spelers "geeft" die veel te goed voor de eerste divisie zijn maar die je normaal nooit zou kunnen huren of krijgen en die MVV naar een hoger plan brengen , waardoor de club met de samenwerking op het hoger plan meer profijt heeft van het uitlenen van spelers , immers heb je op een hoger niveau meer weerstand. Ik denk dat optie 2 echt de enigste manier is om te promoveren. Wij gaan namelijk niet significant meer geld ophalen uit de markt op dit moment. Het binnenhalen van een nieuwe hoofdsponsor is al moeilijk genoeg.

Note als alle MVV seizoenskaarthouders sponsoren met ons zaken zouden doen , dan werden wij vandaag nog hoofdsponsor van MVV en dan zouden wij meer kunnen betalen dan wat openline heeft gedaan !;-)

Terug naar ons doel, promotie....om te kunnen promoveren vind ik dat MVV meer naar buiten moet brengen via welke weg ze dat willen doen, immers op de "paarden"wedden gezien de begroting lijkt me onlogisch.
Ook zou ik van MVV meer willen zien ( op technisch vlak) hoe een team eruit moet zien die kans wil maken op promotie. Als het gaat om leeftijden, ervaringen , aantal wedstrijden, komaf.. aantal doelpunten en ga zo maar door.
Nu ziet echt iedereen dat we een team hebben wat a) veel te jong is b) automatisch te weinig ervaring c) te klein wbt lengte d) te smalle selectie en ga zo maar door

Zonder dus namen hoeven prijs te geven kun je de supporters hierin wat meer meenemen, ook zou ik van MVV willen horen hoe ze aan de juiste spelers komen
a) gaan ze dat doen door zelf te scouten ??
b) gaan alleen maar spelers uitnodigen en via testen een contract aanbieden
c) laten ze zich door spelersmakelaars de spelers aanbieden
d) op een andere manier.

Je wilt als supporter gewoon meert gevoel krijgen bij de weg naar de promotie en ik denk ook nog eens dat wanneer MVV dat meer naar buiten zou brengen dat ze er ook nog eens beter van worden, je moet bewust er dus nog beter over na denken.

Wie moet die promotie dan eigenlijk realiseren. ?!
Als je kijkt naar het technisch hart van MVV dan zitten daar in Bastiaas, Van Marwijk, Thal (?) Usta, Elsen , Dijkstra en wellicht vergeet ik nog iets. Dan reist bij mij direct de vraag hoeveel promotie heeft deze groep tot op heden weten te realiseren ????
Dus dan stel ik de vraag had MVV niet een trainer moeten aanstellen die de laatste 5 jaar minstens 1 keer is gepromoveerd van eerste naar eredivsie en dus een bepaalde inbreng heeft of kan hebben.

Het doel en de ambitie om te promoveren is super en onderstreep ik hier direct, wij zouden met ons bedrijf direct hoofdsponsor worden als de MVV supporter en de sponsoren met ons zaken zouden doen en wat wij doen hebben jullie allemaal ! ;-)
Tot dat moment zijn er genoeg vragen en dat is helemaal niet erg, maar moeten we concreter gaan worden om die promotie te realiseren, het kan als alles klopt en ons plan en timing juist is !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2019 13:05
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV in 2 jaar naar de Eredivisie #100
Promoveere is ein mer daan ouch d'rin kinne blieve de koumende jaore

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden