Transfergeruchten seizoen 2019/2020

03 sept 2019 08:48 03 sept 2019 08:52 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #736
Natuurlijk kun je je vraagtekens plaatsen bij de balans in de selectie en is het ieders goed recht om niet onder de indruk te zijn van de versterkingen en de huidige selectie.

Waar je - denk ik - geen vraagtekens bij kan plaatsen is de kwaliteit van deze selectie t.o.v. die van afgelopen seizoen. De volgende mutaties kunnen we noteren in vergelijking met begin september vorig jaar:

UIT: Abubakar, Lavalee, Koopmans, Moustafa, Reck, Ippel, Houben, Golpek

IN: Vlijter, Mahmutovic, Frenoy, Bonifazi Castro, Bertrams, Goppel, Nissilä, Kot,

Lavalee en Koopmans waren natuurlijk belangrijke krachten en Ippel onze aanvoerder, laatstgenoemde haalde zijn niveau niet meer en was vrijwel alleen nog maar aan het sleuren, klieren en schoppen. De rest was bijna allemaal opvulling en heeft nooit weten te overtuigen. Daar zijn stuk voor stuk spelers in de plaats gekomen met (meer) potentie dan hun voorgangers. Natuurlijk moet Goppel het nog maar laten zien, evenals de rest eigenlijk. Maar volgens mij is deze groep kwalitatief toch echt verder dan die van afgelopen seizoen. Op dit moment dan vooral jammer dat Mahmutovic geblesseerd is en hopelijk vallen de blessures van Martina en Vlijter mee.

Zoals waarschijnlijk wel al opvalt ben ik wel zeer te spreken over deze ploeg en heeft de club wat mij betreft er alles aan gedaan om de daad bij het woord te voegen aangaande de uitgesproken ambitie (welke ik niet nog eens hoef te herhalen hier). Enige minpuntje waar ik dan ook lichte zorgen over heb is de verdediging. Die is wat dun bezet (wel nog 2 jeugdspelers met Last en Zeegers). Centraal achterin komt er dan hopelijk nog een poppetje bij. En wat mij betreft mag van den Acker ook nog aansluiten, want ik vind Nys wel al jarenlang een dissonant op het middenveld. Heb ik zelden een goede wedstrijd zien spelen.

Met Dordrecht op het programma liggen 3 punten voor het oprapen, die hebben na 4 wedstrijd liefst 13 egentreffers geïncasseerd en er zelf 4 tegenover gezet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ze 2-5 verloren van een extreem sterk bezet jong Ajax met o.a. Scherpen, Pierie (Roda aanhang zal dat vast een toepasselijke speler voor ons vinden), de Wit, Traore en Noa Lang. Maar goed, die ploeg heeft dus weinig vertrouwen en dat is een wedstrijd waar punten gepakt moeten worden als MVV serieus mee wil gaan doen om de play-off plekken.

Afsluitend geef ik mijn welgemeende complimenten aan de club. Hebben een ploeg neergezet die zeker een rol van betekenis kan gaan spelen dit seizoen. Hoop dat de (vele) criticasters nu ook wat positiever zijn en wat meer vertrouwen krijgen in de club, haar bestuur en het beleid. Zo niet, kijk dan nog maar eens goed naar die zwartgele amateurclub ten oosten van onze mooie stad. Een beter schoolvoorbeeld van wanbeleid, naïviteit, hypocrisie en opportunisme ga je niet vinden in het hedendaagse voetbal. En vraag je dan nog maar eens af of we het wel zo slecht doen hier. Arriba Arriba!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Lassie80, jovkle, Boschpoort, Puime, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 08:54
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #737
Ik denk dat we , zeker gezien de selectie van het vorig seizoen, een goede basis en bank dit jaar hebben. Daarnaast slechts (ja, voor ons slechts) vier huurlingen waarvan twee spelers (Mahmutovic en Goppel, echter Ado heeft een cluboptie) na dit seizoen transfervrij zijn. Ik neem aan dat MVV zoiets van tevoren ook al bespreekt met spelers en club.

Ik verwacht daarnaast dat Kenny van der Weg en Thibaut van Acker er nog bij gaan komen. Kenny kan centraal voetballen en Van Acker als verdedigende middenvelder.

Het is nu aan Usta om te laten zien wat hij echt kan. De eerste 4 wedstrijden had (bijna) iedereen op de tribunes dezelfde elf laten starten. Nu ben ik benieuwd welke keuzes hij gaat maken.

Doel: Bertrams, Deusings en Van Meurs. Eerlijk, ik vond Deusings niet slecht zondag, maar hij heeft gewoon niets klem. Ik neem aan dat MVV een doelman als Bertrams niet laat komen om te banken. Ik zeg daarom vanaf komende wedstrijd Bertrams op doel. Tevens vernomen dat Kujovic Usta geadviseerd had om Bertrams te laten starten afgelopen zondag, maar Usta voor Deusings heeft gekozen.

Rechtsback: Momenteel staat hier Frenoy, omdat Vermijl nog niet helemaal fit is. Lijkt mij als hij dit wel is, hij gewoon in de basis staat en we met Frenoy een degelijke back-up hebben. Daarachter heb je dan nog jeugdexponent Zeegers.

Centraal: Martina en Mares vormde tegen zowel Jong PSV als tegen Roda een goed centrum. Tegen de sterkere broeders, GAE en De Graafschap, vond ik ze toch zwak. Waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik verwacht een fitte Mahmutovic op één van de twee plekken en, afhankelijk of Kenny tekent en hoe fit hij is, één van de drie op de andere plek. Ook hier heb je dus twee volwaardige basisspelers en twee prima back-ups.

Linksback: Bonifazi onbetwiste nummer één. Wellicht dat Gunst nog vertrekt, omdat zijn kans op speeltijd zeer gering is. Indien Kenny tekent (ja, ik val in herhaling), kan hij ook linksback spelen. Daarnaast ook nog Last die daar uit de voeten kan en in het ergste geval Schroijen.

CVM: Martina en Deom afgelopen wedstrijd, ervoor Nys i.p.v. Martina. Gezien Van Acker op proef is en er geen andere voor deze positie is bijgekomen, verwacht ik hem ook nog bij de selectie. Ook Holtby en Kot kunnen hier eventueel uit de voeten. Deze positie vind ik, gezien de spelers die je hebt, nog mager bezet. Maar wellicht dat ik het fout zie en Usta ook Holtby echt voor deze positie wilt gaan gebruiken.

Rechtsbuiten: Afgelopen wedstrijden Schroijen. Ik vind hem echt beter op links en dit zal vanaf komende wedstrijden ook weer gebeuren. Goppel is niet voor niets gehaald, kan de achterlijn halen en een bal voorgeven op Anthony waar hij zo naar snakt. Achter Goppel heb je dan nog (een herstellende) Vlijter. Over een maand heb je deze positie dus ook dubbel bezet.

CAM: Man, wat hebben we hier een luxe! Zowel Kot, Holtby als Nissilä kunnen hier gaan spelen. Dit is nu de positie waar ik benieuwd ben wat Usta gaat uitvogelen.

Linksbuiten: Onbetwiste nummer één is Joeri. Daarachter nog Holtby en eventueel Everaers. Usta heeft aangegeven voor hem (en Anthony) een concurrent te halen, maar dan zie ik nog niet zo terug. Ik vind Holtby een geweldige voetballer, maar niet op de linksbuiten. Daar komt hij simpelweg snelheid tekort.

Spits: Anthony met ver daarachter Kostons als wissel. Ook hier had voor mij best iemand erbij gemogen om Anthony altijd optimaal te laten presteren. Ik vind hem nog altijd een topspits voor ons, maar krijgt gewoon geen bruikbare ballen.

Usta, laat maar zien wat je kunt en LAOT US DRUIME!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe, Komopdieroeie, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 15:38
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #738
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 17:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #739
Het waren wel vieze kleuren. Gelukkig ruilt hij ze nu in voor andere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 17:46 03 sept 2019 17:48 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #740
24 selectiespelers, waarvan 5 jeugdspelers en slechts 4 huurlingen. Dat is vroeger toch weleens anders geweest. Wat dat betreft zijn we weer langzaamaan een volwaardige voetbalclub aan het worden met mogelijkheden. MVV is inderdaad nog kwetsbaar op de centrale verdedigingspositie, ik hoop dat men nog een speler transfervrij weet te strikken. Thibaut van Acker kan bijvoorbeeld als defensieve middenvelder en centrale verdediger acteren. Mits hij voldoet zou dat twee problemen tegelijk kunnen oplossen. Anders moet je Shermaine Martina weer naar achter gaan halen als er twee blessures zijn, één is er al.

Daarnaast is het wel jammer dat je niet een type speler als Ngombo achter de hand hebt voor v.d. Hurk. Het enige alternatief is om Kostons in de punt te zetten, die daar niet slecht speelt, maar niet voor een andere speelstijl kan zorgen.
Maar misschien wil ik nu budgettair teveel, Vlijter moet uiteindelijk misschien ook nog een contract gaan krijgen. Ik ben allang blij dat veel posities dubbel bezet zijn en dat er weer concurrentie gaat plaatsvinden. Het linkerrijtje zal moeilijk blijven, het is lastig inschatten wat de kwaliteitsinjectie is van de nieuwe vleugelspelers, maar mikken op de onderste Playoff plekken moet hopelijk haalbaar zijn met deze selectie.

Complimenten MVV bestuur!

PS

Ik hoop dat MVV een koopoptie heeft bedongen in het huurcontract van de Fin mocht hij bevallen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 09:02
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #741
Hoe zit het eigenlijk met die 2 spelers die op proef zijn? Worden ze aangetrokken of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 14:40
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #742

Charmeur schreef : Hoe zit het eigenlijk met die 2 spelers die op proef zijn? Worden ze aangetrokken of niet?


Dat vind ik het mooie van deze transferperiode, niemand die het weet, (of lekt) totdat t definitief is. Kut voor ons maar wellicht goed voor de onderhandelingspositie van MVV.

We wachten op witte rook van Ron!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Hugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 18:33
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #743
Selectie is voor 96% compleet.. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 18:38
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #744

HIER!! schreef : Selectie is voor 96% compleet.. ;)


En die 4 % , hoeveel spelers zijn dat? :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 18:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #745

HIER!! schreef : Selectie is voor 96% compleet.. ;)


Ervan uitgaand dat we momenteel 24 selectiespelers hebben en dit 96% is, is 25 spelers 100%. Dan zet ik mijn geld op Kenny!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 19:49
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #746
Ik verwacht thibaut van den acker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 19:59
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #747
Ik zeg beide, en het contract van Gunst eventueel ontbinden, meer geblesseerd dan fit, als die fit was en zijn vorm van Eindhoven wist te halen, zou het een hele goede speler zijn voor ons.

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 20:01
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #748

Oldchap schreef : Ik verwacht thibaut van den acker


Als het tussen de 2 testers gaat, hoop ik ook op van Acker.
Van der Weg zou niet echt fit zijn hoorde ik en volgens mij is hij ook meer linksback dan centraal. Van Acker naast Deom zou je middeveld een stuk sterker maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 20:49
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #749
Zonder twijfel van Acker. Een solide verdedigende middenvelder die ons Nys snel zal laten vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 23:05 04 sept 2019 23:07 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten seizoen 2019/2020 #750
Ik wil het bij deze een beetje opnemen voor Nys want zo slecht is hij nu ook weer niet. Een Nys in vorm is een hele degelijke middevelder die zich een slag in de rondte werkt. Ik kan hem zeker waarderen en heeft al veel voor MVV betekent. Er zijn voetballers die lang niet zo'n inzet hebben als Pieter Nys.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, bokkesprongen, M-MVV, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden