mvv heeft een ander beleid nodig

21 feb 2018 10:37
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #46
@Jacques

Ik begrijp wat je wilt zeggen. We staan zeker niet helemaal stil, maar..
Die tektonische plaat waar we ons huis op hebben gebouwd, staat ook niet stil, die beweegt ook jaarlijks, maar dat wilt niet zeggen dat wij dit bewust kunnen waarnemen. En dat is een beetje het gevoel wat ik ook bij MVV heb. Op 18 jaar is die vooruitgang zo klein te noemen, dat je al weet waar je ongeveer over 36 jaar na de eeuwwisseling zult bevinden als club. Mirakels en huilende madonna's in het midden gelaten.

Daarnaast is MVV niet de enige club die beweegt en ontwikkelt, en we zijn zeker niet de snelste club op dit gebied. Sinds het categorie systeem van de KNVB was ingevoerd is iedere BVO die richting op gestuurd. We investeren momenteel zeer weinig in de toekomst, we hebben financieel geen vet op de botten. Daardoor weet je al dat je in een 'lus' blijft zitten, waarbij iedere tegenslag, iedere aftroeving op voetbalgebied, die lus alleen maar langer zal maken. Daar kom je niet uit met deze kleine stapjes, omdat de omgeving sneller beweegt dan de club zelf. Mochten we de play-offs bijvoorbeeld dit seizoen toch gaan missen (grote kans), dan kun je die 300 extra kaarten volgend seizoen alweer opschrijven als een verliespost (Wellicht nu al: verwachtingspatroon), wat weer resulteert in het vertragen van de club en het verlengen van de lus en alle negatieve bijwerkingen die daarbij horen. En dan haal je sinds 2010 een hoger gemiddelde qua seizoensresultaten, ben je schuldenvrij, toch zit je als club in een hibernerende stand en blijf je een ontwikkelingsachterstand opbouwen ten opzichte van clubs die budgettair wel hun hele organisatie draaiende kunnen houden zonder dat ze moeten terugvallen op remmende onorthodoxe maatregelen om binnen hun eigen begroting te passen.

Het clubbudget moet gewoon omhoog om überhaupt iets van die vooruitgang te kunnen merken. Dat is een onontkoombaar feit geworden. En dan komt je weer bij de vraag 'hoe?' uit. Het einde van die lange lus is niet promotie via de ranglijst, het einde van die lange lus is organisatorisch promoveren. En daar zijn we nog lichtjaren van verwijderd momenteel. Ik hoop dat sommige berichten in dit topic op waarheid berusten en dat er achter de schermen wordt meegedacht door de politiek over de exposure en groei van MVV, dat zou de huidige ruimtereis aanzienlijk verkorten en geeft de (pessimistische) burger weer wat moed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, Lassie80, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 11:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #47

houtengerard schreef : Op 18 jaar is die vooruitgang zo klein te noemen, dat je al weet waar je ongeveer over 36 jaar na de eeuwwisseling zult bevinden als club. Mirakels en huilende madonna's in het midden gelaten.



Ik begrijp waarom je 18 jaar kiest (laatste degradatie) maar tegelijkertijd is het in die zin ook gemakkelijk praten. Kies je een termijn van 24 jaar, dan is de club gigantisch gekelderd, een ploeg uit de subtop eredivisie die club van het jaar werd en om zijn beleid geprezen werd. Pak je een jaar of 15, dan is er sportief aanzienlijke vooruitgang en zou je kunnen zeggen dat die lijn doortrekken toch zeker tot promotie moet leiden. Laat staan financieel, toen we op sterven na dood waren. Nemen we 2010 als nieuw vertrekpunt dan is het financieel een succes maar sportief weinig veranderd - vanaf 2008 eindigt MVV tussen plaats 5 en 11 en doet mee om het behalen van de play-offs.

Iedereen heeft zijn mening en in de grond verschillen ze volgens mij niet eens zo veel. Ik heb wel het idee dat MVV organisatorisch weer groeit, maar zoals gezegd langzaam. Volgens mij denken velen hier dat het totaal stilstaat of zelfs achteruitgaat.

Ik geloof zelf heel erg, ook al vaker uitgedragen, in een soort vliegwiel-theorie. En dat vliegwiel wordt heel langzaam aangeslingerd. Had Verheydt eind mei in de circustent in minuut 90+7 per ongeluk de bal binnengekopt, dan had dat een flinke slinger kunnen zijn. Dan was MVV min of meer gedwongen de organisatie flink te upgraden (en niet alleen de organisatie). Iets waar ook bij eventuele degradatie van geprofiteerd zou kunnen worden. Nu gaat het allemaal wat langzamer. Maar stijgende toeschouwersaantallen, meer mensen bij MVV op kantoor, het vliegwiel draait al een paar jaar weer de goede kant op. Dat geloof ik echt. En de meest "veilige" manier van promoveren is als dat vliegwiel al hard draait in de jupiler league. Het FC Zwolle model. Die speelden een jaar of vijf in de top vijf (nog voor jong-teams, dus vergelijkbaar met top-zeven tegenwoordig) voordat ze promoveerden, en zagen in die periode de toeschouwersaantallen verdubbelen en de begroting met 1,5 miljoen toenemen. Ik geloof er écht in dat dit bij MVV ook kan. Sportief gezien promoveer ik liever wat eerder, sterker nog, promoveer ik het liefste vandaag. Maar als dat dan niet gebeurt, dan zorgen dat je jaar in jaar uit bovenin speelt. Ik telde stiekem vorig seizoen als eerste jaar mee, en daarom baal ik ook zo van dit seizoen. Ik had graag gezien dat we weer minimaal zevende werden. En ik denk dat dat ook zeker mogelijk was geweest dit jaar. Domme pech (Ippel, Janssens) en achteraf gezien verkeerde keuzes (Ogunjimi, überhaupt breedte van de selectie) zorgen er voor dat niet wij, maar Telstar op dit moment eerste ronde play-offs mag overslaan. MVV heeft twee of drie seizoenen op rij nodig waarin het iets meer geluk dan pech heeft, zoals we vorig jaar hadden. Dan gaat het vliegwiel goed draaien en zijn we op weg naar structurele vooruitgang. Domme statistiek leert me dat het wel een keer gaat gebeuren.

Misschien zit daar de crux; dat ik na al die jaren fan zijn van MVV durf te rekenen/hopen op geluk... Ik zou beter moeten weten ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 12:40 21 feb 2018 12:48 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #48
Je kunt ook gewoon de eredivisie "wegdenken". Dan zijn al die grote lappen tekst niet meer nodig, en iedere week zien we een leuke pot voetbal. Ik kan me herinneren dat ik 18 jaar geleden eens op een forum was over voetbal. Toen zei er iemand uit Holland dat MVV nooit meer zou promoveren. Ik ging daar tegenin, maar moet wel zeggen dat hij tot dusver gelijk heeft gekregen. Ja, de eredivisie is iets wat mij ook steeds bezig houdt( dat geef ik toe), maar het is soms leuker om te doen alsof die er niet is. Dan is de druk wat meer van de ketel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 23:28
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #49
Mooie insteek Schapendonk, maar dat gaat mij niet lukken om naar 38 vriendschappelijke potjes te kijken/luisteren. Voor mij moet er wel iets te winnen zijn als het om MVV gaat.

Verder kan ik me helemaal vinden in het verhaal van Jacques en begrijp ik ook de meer pessimistische blik van Houtengerard; tja, 18 jaren is inderdaad al een behoorlijke tijd...
Zolang we de Eredivisie nog niet bereikt hebben, is het inderdaad van belang om jaarlijks groei te zien qua organisatie en structureel top 7 spelen. Uiteindelijk wordt dat beleid volgens mij beloond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 23:51
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Onderwerp Auteur
mvv heeft een ander beleid nodig #50
Beste Jac.
Ik beschouw het niet als persoonlijke aanval. Ik stel je reactie op prijs. Ik ben het er niet mee eens. En wil er graag op reageren. Ik ben het met je eens dat er hele kleine stapjes vooruit worden gezet. Ik ben het er mee eens dat de supporters MVV niet in de steek laten. Maar, daar zit het broodnodige geld niet. Als er bij elke wedstrijd 7000 supporters op de tribune zouden zitten, dan zouden wij nog steeds niet een substantieel grotere begroting hebben. Het helpt,maar het zijn nog steeds kleine stapjes. Bij een BVO gaat het steeds vaker om emotionele argumenten dan om economische argumenten. Vorige week stond er een artikel in VI. Er zijn nog 6 clubs niet te koop w.o. MVV. Het zijn niet de clubs die bovenin meedraaien. Wij moeten accepteren dat er geen locale grote sponsors zijn die in de gelegenheid zijn ons verder te helpen. Het betekent dat wij ons best blijven doen en relatief suksesvol kunnen blijven in de Jupiler league. Maar, het betekent ook dat andere clubs, die een andere keuze maken suksesvoller kunnen zijn, of, en ik zeg dat met nadruk, door een foute investeerder naar de verdommenis kunnen gaan.
Wat moeten wij dan doen ? Voortgaan op de ingeslagen weg en leuk meedoen. Investeerders zoeken die ons vooruit helpen. Het beleid nu is heel langzaam voortgaan op de ingeslagen weg. Een sluitende begroting en kleine suksessen. Op het 2e niveau.
Ik kan met beide scenario s leven. Maar, als ik mocht kiezen dan zou MVV een stabiele eredivisieclub zijn met af en toe europees voetbal. Als VVV het kan, Als Zwolle het kan, dan zou het ook in Maastricht zo kunnen zijn. Maar, binnen de huidige beleidslijn is dat niet mogelijk. Niettemin, ik blijf ook fan als we voor 320 supporters naar jong Utrecht moeten. Maar, ik vind het wel een gemiste kans en een stad als Maastricht onwaardig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 07:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #51
Mijn vraag is, waarom krijgen kleine clubs die hun zaakjes financieel wel in orde hebben geen beloning van de KNVB ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 07:27
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #52
Omdat de grotere clubs liggen te zeiken, dat ze mindere inkomsten krijgen. (tv inkomsten)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 09:54 22 feb 2018 09:59 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #53
Tja, waar is dit eigenlijk allemaal begonnen. Gerd Leers de Kerkradenaar ( wie laat nu zo iemand regeren) heeft zijn doelstelling toch wel bereikt moet ik zeggen. Hij wilde eerst iets anders in de Geusselt en daarna, toen daar veel verzet tegen kwam, MVV laten doodbloeden in de jupiler league. In principe is dit proces nog altijd bezig, en lijkt MVV het Telstar te worden van de eerste divisie. De horeca in de binnenstad moest dan ook iedere keer de planken voor de ramen doen, als o.a. Feyenoord op bezoek kwam. Ik heb niet het idee dat die er rouwig om zijn. Misschien wil/mag MVV niet promoveren. Ik heb geen flauw idee. 18 jaar is erg lang, maar nog altijd de helft van Telstar met zo'n 40 jaar. In ieder geval zijn ze goed op weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 10:17 22 feb 2018 10:19 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 545
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #54
Leers was toch wel 1 van de slechtste burgemeesters met zijn niet subtiele uitspraken waardoor er rellen uitbraken...absoluut geen fan.

Maar dat is wel allemaal ver gezocht Schapendonk. Leers was notabene de man die Melchior overhaalde te betalen. En de qpark deal ten gunste van MVV was hij ook zijdelings betrokken.

Misschien allemaal uit schuldgevoel of dat hij een trauma had van in een politie busje naar huis worden gebracht. De maandenlange observaties en politiepost bij zijn huis zal ook indruk hebben gemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 10:29
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #55

krampioen schreef : Beste Jac.
Ik beschouw het niet als persoonlijke aanval. Ik stel je reactie op prijs. Ik ben het er niet mee eens. En wil er graag op reageren. Ik ben het met je eens dat er hele kleine stapjes vooruit worden gezet. Ik ben het er mee eens dat de supporters MVV niet in de steek laten. Maar, daar zit het broodnodige geld niet. Als er bij elke wedstrijd 7000 supporters op de tribune zouden zitten, dan zouden wij nog steeds niet een substantieel grotere begroting hebben. Het helpt,maar het zijn nog steeds kleine stapjes. Bij een BVO gaat het steeds vaker om emotionele argumenten dan om economische argumenten. Vorige week stond er een artikel in VI. Er zijn nog 6 clubs niet te koop w.o. MVV. Het zijn niet de clubs die bovenin meedraaien. Wij moeten accepteren dat er geen locale grote sponsors zijn die in de gelegenheid zijn ons verder te helpen. Het betekent dat wij ons best blijven doen en relatief suksesvol kunnen blijven in de Jupiler league. Maar, het betekent ook dat andere clubs, die een andere keuze maken suksesvoller kunnen zijn, of, en ik zeg dat met nadruk, door een foute investeerder naar de verdommenis kunnen gaan.
Wat moeten wij dan doen ? Voortgaan op de ingeslagen weg en leuk meedoen. Investeerders zoeken die ons vooruit helpen. Het beleid nu is heel langzaam voortgaan op de ingeslagen weg. Een sluitende begroting en kleine suksessen. Op het 2e niveau.
Ik kan met beide scenario s leven. Maar, als ik mocht kiezen dan zou MVV een stabiele eredivisieclub zijn met af en toe europees voetbal. Als VVV het kan, Als Zwolle het kan, dan zou het ook in Maastricht zo kunnen zijn. Maar, binnen de huidige beleidslijn is dat niet mogelijk. Niettemin, ik blijf ook fan als we voor 320 supporters naar jong Utrecht moeten. Maar, ik vind het wel een gemiste kans en een stad als Maastricht onwaardig.

Helemaal met je eens. A Propos: hoeveel foute clubs zijn al echt naar de verdommenis gegaan door een foute investeerder? Ik weet er geen. Er is altijd wel weer een uitweg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 10:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #56

pinobel schreef : A Propos: hoeveel foute clubs zijn al echt naar de verdommenis gegaan door een foute investeerder? Ik weet er geen. Er is altijd wel weer een uitweg.



Visé, Verviers schieten me zo te binnen. In België zijn nog wel meer voorbeelden te vinden. In Nederland inderdaad nog niet, al kun je een verhaal houden dat bijvoorbeeld een Haarlem zich door wilde verhalen van Erik De Vlieger of hoe heette die kerel heeft laten meeslepen. Veendam was ook ieder jaar weer bezig met investeerdersplannen die mislukten en dan was er weer een gat op de begroting.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 11:28
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #57

krampioen schreef : Beste Jac.
Ik beschouw het niet als persoonlijke aanval. Ik stel je reactie op prijs. Ik ben het er niet mee eens. En wil er graag op reageren. Ik ben het met je eens dat er hele kleine stapjes vooruit worden gezet. Ik ben het er mee eens dat de supporters MVV niet in de steek laten. Maar, daar zit het broodnodige geld niet. Als er bij elke wedstrijd 7000 supporters op de tribune zouden zitten, dan zouden wij nog steeds niet een substantieel grotere begroting hebben. Het helpt,maar het zijn nog steeds kleine stapjes. Bij een BVO gaat het steeds vaker om emotionele argumenten dan om economische argumenten. Vorige week stond er een artikel in VI. Er zijn nog 6 clubs niet te koop w.o. MVV. Het zijn niet de clubs die bovenin meedraaien. Wij moeten accepteren dat er geen locale grote sponsors zijn die in de gelegenheid zijn ons verder te helpen. Het betekent dat wij ons best blijven doen en relatief suksesvol kunnen blijven in de Jupiler league. Maar, het betekent ook dat andere clubs, die een andere keuze maken suksesvoller kunnen zijn, of, en ik zeg dat met nadruk, door een foute investeerder naar de verdommenis kunnen gaan.
Wat moeten wij dan doen ? Voortgaan op de ingeslagen weg en leuk meedoen. Investeerders zoeken die ons vooruit helpen. Het beleid nu is heel langzaam voortgaan op de ingeslagen weg. Een sluitende begroting en kleine suksessen. Op het 2e niveau.
Ik kan met beide scenario s leven. Maar, als ik mocht kiezen dan zou MVV een stabiele eredivisieclub zijn met af en toe europees voetbal. Als VVV het kan, Als Zwolle het kan, dan zou het ook in Maastricht zo kunnen zijn. Maar, binnen de huidige beleidslijn is dat niet mogelijk. Niettemin, ik blijf ook fan als we voor 320 supporters naar jong Utrecht moeten. Maar, ik vind het wel een gemiste kans en een stad als Maastricht onwaardig.


Ter aanvulling: in de Jupiler League zijn FC Volendam, RKC, Eindhoven en MVV noet te koop. Inderdaad niet de hoogvliegers. Al maakt Volendam nog kans op de derde periode en kunnen anderen zich nog via de reguliere competitie plaatsen voor play-offs.
In de Eredivisie gaat het om PSV, Heerenveen en Heracles. Dat zijn de nummers 1, 9 en 12. De kans is groot dat PSV kampioen wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 15:09
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 451
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #58

Jacques schreef :

pinobel schreef : A Propos: hoeveel foute clubs zijn al echt naar de verdommenis gegaan door een foute investeerder? Ik weet er geen. Er is altijd wel weer een uitweg.



Visé, Verviers schieten me zo te binnen. In België zijn nog wel meer voorbeelden te vinden. In Nederland inderdaad nog niet, al kun je een verhaal houden dat bijvoorbeeld een Haarlem zich door wilde verhalen van Erik De Vlieger of hoe heette die kerel heeft laten meeslepen. Veendam was ook ieder jaar weer bezig met investeerdersplannen die mislukten en dan was er weer een gat op de begroting.

Ook Lierse staat nu blijkbaar weer op omvallen. Realiteit is natuurlijk dat je vanaf dat je afhankelijk bent van een (buitenlandse) investeerder, je in een kwetsbare positie komt. Mijn inziens kan het twee kanten uit. Je ziet dat het gros van de Nederlandse clubs kiest voor het cash van investeerders. De toekomst zou kunnen uitwijzen dat je niet anders kan dan meegaan in die beweging. Dan zal MVV ook overstag moeten gaan. MVV kiest echter voor een andere strategie en zoekt vooral samenwerking met lokale 'top'clubs als Standard en Genk, tot nu toe relatief succesvol. Op dit moment kun je niet zeggen dat investeerders in het Nederlandse (en ook Belgische) voetbal hebben gezorgd voor een grote verandering in de voetbalpiramide. De toekomst zou ook kunnen uitwijzen dat er opeens een handvol clubs failliet gaan vanwege hun afhankelijkheid aan zo'n investeerder en dat die investeerders helemaal niet zo'n succesvol verhaal blijken te zijn. Ik vind het in ieder geval te prijzen dat MVV kiest voor een eigen manier (en dus ook voor spelers uit de regio) en niet zoals steeds meer clubs doen smekend iedere buitenlander met geld verwelkomt om ook maar die rijke suikeroom te vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Puime, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 23:19
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #59
In de zojuist verschenen MVV Gazet lees ik in het stukje van Paul Penders dat in april “nieuwe speerpunten” voor de komende jaren worden gepresenteerd. Hij onthult alvast dat MVV gaat investeren in commercie. “MVV heeft al ca. 10 jaar nagenoeg hetzelfde budget. Dus we moeten nieuwe en andere denkwijzen hanteren”, stelt-ie. Ik ben benieuwd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 07:44
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #60

M.V.V. 1902 schreef : In de zojuist verschenen MVV Gazet lees ik in het stukje van Paul Penders dat in april “nieuwe speerpunten” voor de komende jaren worden gepresenteerd. Hij onthult alvast dat MVV gaat investeren in commercie. “MVV heeft al ca. 10 jaar nagenoeg hetzelfde budget. Dus we moeten nieuwe en andere denkwijzen hanteren”, stelt-ie. Ik ben benieuwd.


Zou dat misschien parallel lopen met een nieuwe voorzitter? Bert zou toch stoppen per ... 1maart geloof ik? Ben benieuwd of er al opvolging gevonden is.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden