mvv heeft een ander beleid nodig

14 feb 2018 09:47 14 feb 2018 09:48 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 236
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #31
@Krampioen? Hoe weet jij dat het stadion van FSC is? Ze hebben dit jaar, Gun en groepje FSC sponsors 12.5 % gekocht, wat de komende jaren word verhoogd. Niet alles geloven wat in het nieuws komt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 18:21
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Onderwerp Auteur
mvv heeft een ander beleid nodig #32

Strucht schreef : @Krampioen? Hoe weet jij dat het stadion van FSC is? Ze hebben dit jaar, Gun en groepje FSC sponsors 12.5 % gekocht, wat de komende jaren word verhoogd. Niet alles geloven wat in het nieuws komt!

Dit is nieuw voor mij. Ik verkeer inderdaad in de veronderstelling dat het stadion gekocht is. Kun je meer details geven ? Kennelijk weet je meer deze deal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2018 20:51
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #33
Net Paul Penders op TV Maastricht verstandige woorden horen spreken over MVV. De club is niet te koop. Voor iemand met geld die wil meedenken zonder dat de ‘kernwaarden’ van MVV worden aangetast, staat de club wel open. De deur staat op een kier, zoals-ie dat zo mooi zei. Fijn om dat nogmaals bevestigd te horen. Zeker gezien de onrust bij Fortuna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 01:20
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Onderwerp Auteur
mvv heeft een ander beleid nodig #34

M.V.V. 1902 schreef : Net Paul Penders op TV Maastricht verstandige woorden horen spreken over MVV. De club is niet te koop. Voor iemand met geld die wil meedenken zonder dat de ‘kernwaarden’ van MVV worden aangetast, staat de club wel open. De deur staat op een kier, zoals-ie dat zo mooi zei. Fijn om dat nogmaals bevestigd te horen. Zeker gezien de onrust bij Fortuna.

Dit is toch ook wat wij allemaal willen. Wij willen allemaal geen vreemde russen iraniers of chinezen. Wij willen graag extra vermogen om door te kunnen groeien. In de ideale situatie gaan gefortuneerde Maastrichtenaren om de tafel zitten en zeggen : zo, nu gaan wij investeren en we gaan zorgen dat wij de club vooruit helpen zonder dat wij er armer van worden. Nieuwe verdienmodellen, extra risico lopen omdat je nu eenmaal Maastrichtenaar bent, en waarschijnlijk winst maken aan de hele situatie. Iedereen blij. Het is zeker mogelijk. Vergelijk: de vrienden van Feijenoord. Er zijn vele mogelijkheden, maar, je moet er wel voor open staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 06:01
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #35
Als ik me goed herinner hadden we in de jaren 60 ook al een sponsor groepje n.l. de club van honderd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 16:48
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #36

krampioen schreef : (...) In de ideale situatie gaan gefortuneerde Maastrichtenaren om de tafel zitten en zeggen : zo, nu gaan wij investeren en we gaan zorgen dat wij de club vooruit helpen zonder dat wij er armer van worden. Nieuwe verdienmodellen, extra risico lopen omdat je nu eenmaal Maastrichtenaar bent, en waarschijnlijk winst maken aan de hele situatie. Iedereen blij. Het is zeker mogelijk. Vergelijk: de vrienden van Feijenoord. Er zijn vele mogelijkheden, maar, je moet er wel voor open staan.


Het zou mooi zijn als er investeerders zouden zijn die een speler kopen voor bijvoorbeeld 100.000 en zodra de speler voor meer verkocht wordt (bijvoorbeeld 125.000) de investeerder zijn ton terugkrijgt en die 25.000 voor MVV waren. Helaas is er dan geen verdienmodel voor de investeerder dus ik ben bang dat het er niet in zit..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 17:15
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 236
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #37
Dat werd gemeld bij een sponsor update bij FSC. Volgend jaar zou het naar 20% worden uitgebreid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 09:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #38

Het zou mooi zijn als er investeerders zouden zijn die een speler kopen voor bijvoorbeeld 100.000 en zodra de speler voor meer verkocht wordt (bijvoorbeeld 125.000) de investeerder zijn ton terugkrijgt en die 25.000 voor MVV waren. Helaas is er dan geen verdienmodel voor de investeerder dus ik ben bang dat het er niet in zit..

Als je het een beetje gevolgd hebt weet je dat dat nu juist niet meer kan. Derde partijen zoals investeerders mogen geen rechten meer op spelers hebben.
Dat was net het issue met het spelersfonds wat ons zoveel ellende met de KNVB op de hals gehaald heeft.

En mogelijk is er bij fortuna toch iets dergelijks onder de tafel geregeld. Dat onderzoekt de KNVB nu. Benieuwd wat daar uitkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 21:03
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #39
Ik heb het gevolgd en ik weet dat dat niet meer kan. Ik had het alleen wat onhandig gepost. Ik bedoelde ermee te zeggen dat dat een mooie oplossing zou zijn, maar helaas onmogelijk tegenwoordig. Vergelijkbare legale manieren zijn bij mij ook onbekend. Dan zou je met aandeelhouders moeten gaan werken of iets dergelijks?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 21:37 19 feb 2018 21:39 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #40
In theorie zeker.
De meeste BVO's zijn besloten of naamloze vennootschappen. Het kapitaal is dus in aandelen verdeeld. Een investeerder zou de aandelen van de club kunnen kopen (wat in Sittard en Kerkrade gebeurd is) en dan met een goed investerings- en technisch beleid winst kunnen genereren om dat in de vorm van dividend uit te keren. Of de aandelen tegen een hogere prijs te verkopen.
Alleen, dat is de theorie. In de praktijk kost een club alleen maar geld. De meeste investeerders doen dat uit clubliefde (Schrouff), vanwege de status of vanwege minder nobele motieven zoals witwaspraktijken, match fixing mogelijkheden of andere zaken die ik niet eens durf te benoemen.
Wat er bij de rivalen in zuid Limburg speelt weet ik niet maar clubliefde valt in elk geval af waar het Gün en Korotaev betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 21:43
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #41
In de jaren 60 werden obligaties uit gegeven voor 5000 gulden en na 5 jaar werden zij uitgelloot ,ik meen dat gemeentelijke kredietbank garant stond voor de 5000 gulden inleg geld .per koper .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 21:58
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #42
Van wie zijn de aandelen MVV? Wie is nu eigenaar van de club MVV. Stel een vermogende regionale man met een goed verhaal wil in de club investeren cq eigenaar worden. Krijgt hij max 49%? Of mag er alleen geïnvesteerd worden zonder tegenprestatie of tegenwaarde(geen eigenaar)dus ordinair sponsorgeld?

Stel de club is 2 miljoen waard. Pietje betaald 2 miljoen. Gaan die 2 miljoen dan direct in de beschikbare middelen of 3de partijen/aan MVV gelieerde stichtingen? En is MVV al eens op waarde bepaald door een taxateur? Of werkt dat niet zo.

Veel vragen hopelijk weet iemand het antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2018 22:27
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #43

webmastersfm schreef : Van wie zijn de aandelen MVV? Wie is nu eigenaar van de club MVV. Stel een vermogende regionale man met een goed verhaal wil in de club investeren cq eigenaar worden. Krijgt hij max 49%? Of mag er alleen geïnvesteerd worden zonder tegenprestatie of tegenwaarde(geen eigenaar)dus ordinair sponsorgeld?

Stel de club is 2 miljoen waard. Pietje betaald 2 miljoen. Gaan die 2 miljoen dan direct in de beschikbare middelen of 3de partijen/aan MVV gelieerde stichtingen? En is MVV al eens op waarde bepaald door een taxateur? Of werkt dat niet zo.

Veel vragen hopelijk weet iemand het antwoord

Voor MVV gaat dit dan weer niet op.
MVV Maastricht is een stichting. Met een bestuur. En het bestuur wordt dan weer benoemd en gecontroleerd door de vereniging MVV, althans door de ledenraad die onderdeel is van de vereniging. En daarom is het onmogelijk de club aan een louche buitenlander te verkwanselen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Bieske, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2018 17:10
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Onderwerp Auteur
mvv heeft een ander beleid nodig #44
Ik ben een beetje door mijn ideeen heen. We hebben een kleine begroting en met dat geld doen we het meest optimale. Respect voor iedereen die zich daarvoor inzet. Wij doen leuk mee in de 1e divisie maar zullen nimmer meer kunnen groeien. Wij zullen het er mee moeten doen. MVV is niet te koop en investeerders zijn niet welkom. Wij zijn een financieel gezonde club in de 1e divisie. Oke, het zij zo. Supporters weten wat ze kunnen verwachten. Ze zijn er kennelijk tevreden mee. De tijd zal leren waartoe het uiteindelijk zal leiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 09:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
mvv heeft een ander beleid nodig #45
Ik wilde hier graag op reageren, en excuus als mijn bericht overkomt als een aanval, zo is het niet bedoeld. Het is ook niet alleen aan jou gericht, ik merk de gedachtengang bij meerdere mensen. Maar ik snap niet zo waarom sommige mensen af en toe zo fatalistisch zijn. Omdat MVV niet te koop is en investeerders niet welkom zijn (of van de KNVB niet mogen) zullen we niet meer kunnen groeien en blijven we niets meer dan een clubje in de juup? Dat gaat er bij mij niet in.

We trekken dit seizoen ruim 300 fans meer gemiddeld per thuiswedstrijd dan vorig seizoen. Als het straks mooier weer wordt en als we meedoen om play-offs, kan dat zelfs nog oplopen, maar voor hetzelfde geld gaat het de andere kant op, ik weet het. Onder het gemiddelde van vorig seizoen zullen we niet uitkomen zelfs als de resultaten alleen nog maar tegenvallen, zeg ik op basis van de toeschouwersaantallen tegen Jong AZ, Telstar en De Graafschap. Toen stonden we er ook al slecht voor en was het ijskoud. We gaan dit jaar geen enkele wedstrijd onder de 4.000 man uitkomen.

En dat gemiddelde van vorig jaar, waar we dus ruim boven zitten, was weer 300 man meer dan het gemiddelde van het jaar er voor. De sfeer in het stadion is dit seizoen ook beter. Nog niet zoals het Maaskant-seizoen misschien, maar ik vind het heerlijk zoals de Angel Side het op dit moment oppakt, en je merkt dat het afhankelijk van de wedstrijd ook weer steeds vaker naar andere tribunes overslaat. Leuk!

Veer zien MVV groeit volgens sommigen (De Bok ik kijk naar jou ;-) ) misschien niet snel genoeg, maar haalt ieder jaar weer iets meer geld voor de club binnen. Sponsoring worden er extra medewerkers binnengehaald. Misschien niet de commerciële door de wol geverfde topper die we graag zouden zien, maar twee medewerkers die al dan niet part time aan de slag gaan met sponsoring is ook vooruitgang.

Ik zie MVV de laatste jaren met kleine stapjes groeien. Die stapjes gaan mij eigenlijk niet snel genoeg, ik wil dolgraag naar de eredivisie terug en dan nog eens dolgraag, zoals het voor mij gevoelsmatig hoort, daar ook jarenlang inblijven. Maar ik zie de groei wel degelijk. Op meerdere vlakken. En die groei heb ik heel lang niet gezien. Toen was het alleen maar saneren, schuld aflossen en organisatie kleiner maken. We zijn over de volle breedte nog lang niet terug op niveau top jupiler league. Maar de voorwaarden om structureel top zeven eerste divisie te spelen komen steeds dichterbij.

Ben ik tevreden met dit seizoen tot nog toe? Nee. Wil ik horen dat MVV een “tussenjaar” heeft? Nee. Natuurlijk niet. Ik zou ook het liefste zien dat er morgen vijf sponsoren allemaal twee ton per sponsor per jaar voor vijf jaar toezeggen. Maar dat dat niet gebeurt, wil nog niet zeggen dat MVV volledig stil staat en dat we nimmer meer groeien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Bieske, Anna D., opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, De_Lange, Puime, M.V.V. 1902 en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.833 seconden