MVV algemeen

07 juni 2020 21:07
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #5881

houtengerard schreef : Het idee om start-ups (beperkt) gratis toegang te geven tot de Business Club is een goed idee, wat weinig geld kost en waarmee je sponsoren kunt creëren voor de toekomst en netwerken kunt uitbreiden. Daar moet MVV zeker iets mee doen.


Niet helemaal mee eens. Cijfers laten zien dat startups het eerste jaar bijna niet overleven. Tweede jaar valt weer een gedeelte om. Dan blijft er nog een klein groepje over. Daarvan zal realistisch gezien ook niet iedereen overstappen naar sponsor. Volgens mij sprak Napoleon over een termijn van 3 jaar gratis naar binnen. In mijn optiek is dit 3 jaar lang cadeautjes uitdelen. Denk eerder dat dat geld kost, ipv op de lange termijn echt iets gaan opleveren.

Het verhaal dat Napoleon weet met welk budget je meedoet om promotie. Een groter budget vergroot je kansen, we hebben het wel over voetbal. Niet altijd de rijkste ploeg wordt kampioen, niet de club met het minste budget degradeert. Er zijn zoveel factoren waar je van afhankelijk bent. Zoals hij zelf terecht een aantal zaken benoemde; Linksbuiten zit niet lekker in zijn vel, de back raakt geblesseerd, wrijving in de selectie en ga maar door. Ik heb eerder het gevoel dat Napoleon een beetje met rekensommetjes denkt dat het zomaar even lukt.

Ook het verhaal jeugd opleiding en scouting. Momenteel vist MVV in een hele kleine vijver op het gebied van jeugd. Behalve de omringende profclubs, zijn er ook veel minder amateurclubs over . Als ieder jaar 1 a 2 spelers doorbreken zou een wereldprestatie zijn. Alleen moet er wel heel veel aandacht aan aan worden geschonken. Hetzelfde met de scouting. Deze werd vergeleken door Napoleon met een auto garage. Ook dit is veel te makkelijk in mijn optiek. Ja je moet kennis hebben van de vijver waarin je vist. Alleen de dynamiek van de vijver veranderd per half jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2020 08:29
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #5882

Zakelijk schreef :

houtengerard schreef : Het idee om start-ups (beperkt) gratis toegang te geven tot de Business Club is een goed idee, wat weinig geld kost en waarmee je sponsoren kunt creëren voor de toekomst en netwerken kunt uitbreiden. Daar moet MVV zeker iets mee doen.


Niet helemaal mee eens. Cijfers laten zien dat startups het eerste jaar bijna niet overleven. Tweede jaar valt weer een gedeelte om. Dan blijft er nog een klein groepje over. Daarvan zal realistisch gezien ook niet iedereen overstappen naar sponsor. Volgens mij sprak Napoleon over een termijn van 3 jaar gratis naar binnen. In mijn optiek is dit 3 jaar lang cadeautjes uitdelen. Denk eerder dat dat geld kost, ipv op de lange termijn echt iets gaan opleveren.

Het verhaal dat Napoleon weet met welk budget je meedoet om promotie. Een groter budget vergroot je kansen, we hebben het wel over voetbal. Niet altijd de rijkste ploeg wordt kampioen, niet de club met het minste budget degradeert. Er zijn zoveel factoren waar je van afhankelijk bent. Zoals hij zelf terecht een aantal zaken benoemde; Linksbuiten zit niet lekker in zijn vel, de back raakt geblesseerd, wrijving in de selectie en ga maar door. Ik heb eerder het gevoel dat Napoleon een beetje met rekensommetjes denkt dat het zomaar even lukt.

Ook het verhaal jeugd opleiding en scouting. Momenteel vist MVV in een hele kleine vijver op het gebied van jeugd. Behalve de omringende profclubs, zijn er ook veel minder amateurclubs over . Als ieder jaar 1 a 2 spelers doorbreken zou een wereldprestatie zijn. Alleen moet er wel heel veel aandacht aan aan worden geschonken. Hetzelfde met de scouting. Deze werd vergeleken door Napoleon met een auto garage. Ook dit is veel te makkelijk in mijn optiek. Ja je moet kennis hebben van de vijver waarin je vist. Alleen de dynamiek van de vijver veranderd per half jaar.



@zakelijk je moet wel goed luisteren , ik heb geen vergelijk gemaakt tussen scouting en een garage .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2020 09:50 08 juni 2020 09:51 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
MVV algemeen #5883
Wat een grumpy old man comments op de plannen van Napoleon. Al 20 jaar staan we zo goed als stil en worden we door iedereen ingehaald en schieten we zelf niks op. Heel makkelijk om dan op iemands plannen te gaan schieten, ben wel benieuwd hoe die personen het dan wel allemaal voor zich zien. Eens ik zie op de korte termijn ook geen financiele winst voor MVV, maar een bruisende businessclub te creeren doormiddel van o.a. innovatieve start ups en studenten te koppelen aan het merk MVV is zeker het proberen waard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2020 11:16
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #5884

Strucht schreef : Wat een grumpy old man comments op de plannen van Napoleon. Al 20 jaar staan we zo goed als stil en worden we door iedereen ingehaald en schieten we zelf niks op. Heel makkelijk om dan op iemands plannen te gaan schieten, ben wel benieuwd hoe die personen het dan wel allemaal voor zich zien. Eens ik zie op de korte termijn ook geen financiele winst voor MVV, maar een bruisende businessclub te creeren doormiddel van o.a. innovatieve start ups en studenten te koppelen aan het merk MVV is zeker het proberen waard.



Ten eerste bewonder ik zeker het enthousiasme van Napoleon. Dat hij er zoveel tijd in steekt en in wilt steken niks anders dan lof. Alleen net zoals Napoleon terecht kritisch is naar directie of bestuur MVV, mogen mensen dat toch ook zijn naar zijn plannen? Ik ga niet een polonaise lopen als iemand roept dat hij een dragon kent en weet ik het allemaal. Ik wil dan wel het verhaal achter al deze aankondigen weten. Nu heb ik helaas niet alles geluisterd, en blijkbaar ook iets niet goed begrepen ( scouting / autogarage) , maar in mijn post wil ik alleen aangeven waar IK het niet direct mee eens ben.

Nogmaals ik bewonder zijn inzet. Ik heb alleen wat dingen waar ik het niet mee eens ben. Verder had hij ook gewoon hele duidelijke punten waar ik het wel mee eens was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2020 23:57 11 juni 2020 23:58 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
MVV algemeen #5885
Lees net op Twitter dat John van Zweden het niet snapt dat MVV Erik Noor binnenhaalt omdat het volgens hem een oplichter is...En direct springt er een journalist van de Limburger op...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 00:09
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV algemeen #5886

Strucht schreef : Lees net op Twitter dat John van Zweden het niet snapt dat MVV Erik Noor binnenhaalt omdat het volgens hem een oplichter is...En direct springt er een journalist van de Limburger op...


Tsja, Zweden en Noren liggen elkaar niet he ;)
Van Zweden is ook geen lieverdje of normale gast.
Prima als Limburger onderzoek ofzo wil doen, maar onderzoek dan ook ff dat hele zooitje in Aachen-Nord. Daar kun je heel wat zaterdag bijlagen mee vullen zou ik zo denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, jovkle, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 07:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
MVV algemeen #5887
Ik ken Eric Noor totaal niet en kan dus niet oordelen of hij een oplichter is. Prima als een krant daar goed onderzoek naar doet, minder prima als het matig onderzoek is maar veel sensatie.

Maar John van Zweden is zelf een fout figuur waar een zweem van zwart geld omheen hangt. Iemand die foute politici nog altijd steunt. En met fout bedoel ik de duidelijke zweem van corruptie van Groep De Mos in Den Haag. Van de ene kant; iemand die het zelf niet zo nauw neemt met wetten en regels prikt wellicht gemakkelijker door een collega-oplichter heen. Van de andere kant; ik vertrouw sowieso niet zo veel van wat er uit de mond van Van Zweden komt. Laat maar lullen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 09:27
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #5888
Als je A zegt moet je ook B zeggen. Dat die van Zweden dan ook openheid van zaken geeft.....
Tot op heden kan ik op Dhr. Noor natuurlijk niks aanmerken, maar als er iets zou spelen, moet dat wel gewoon op tafel liggen. Al denk ik dat dit weer een steuktweetje is. Mischien voorheen onenigheid gehad in een zakelijke deal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 10:19
Dylan93
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
MVV algemeen #5889
Ik heb de relevante delen erin gezet, dit gaat om de link tussen Noor, Cruijff sport en Trepo. Link naar het hele artikel staat onderaan.

Leidsch Dagblad 1999, 6 December, pagina 7

Cruyff sports en het combi-logo zitten nog in de failliete boedel. Maar noor gaf in Mei het C-logo terug aan de ontwerper, Nico Meeuwsen, die het vervolgens verkocht aan de firma Trepo in Maarssen.
(...)
Naar mijn mening heeft de heer Noor zich schuldig gemaakt aan paulianeus handelen. In gewoon Nederlands: met het bankroet in aantocht heeft Noor de zaak erger gemaakt door Dénor-bezit (bedrijf waar cruijf sports was ondergebracht) buiten bereik van de schuldeisers te brengen. (....)
De maestro bracht zijn merk naam onder bij Fame international in Nieuwegein. Toe dan bedrijf op de fles ging hevelde Cruijf zijn merken over naar Dénor Sport-Fashion BV in het Betuwse Velddriel. Alsof de duvel ermee speelde ging ook dit bedrijf in mei kopje onder.
Pikant bij dit alles is de rol van Erik Noor. Volgens curator Van Korlaar zei Noor eens tegen haar: “Mijn relatie met Cruijf is zo goed dat hij altijd met me meegaat”. Daarin schuilt veel waarheid. Noor was verkoop directeur bij Fame international. Na het Fame bankroet begon Noor zijn eigen bedrijf: Dénor. Ook daar vonden de Cruijf merken en – logo’s onderdak. Nu is dan het C-logo beland bij Trepo BV en zie: Noor is ook aan die firma bverbonden. Trepo Advocaat R. Middendorf bevestigt dat.
Trepo is nogal een schimmige firma. De BV staat te boek als ‘veterinair microbiologisch adviesbureau’en wordt geleid door Sjoerd D. Swane. Elke poging Swane lciht te laten schijnen op de merken kwestie loopt dood. (...) het kantoortje van de vennootschap in het centrum van Maarssen is onbemand. Swame’s kompaan Noor is al even ongrijpbaar. (...)

leiden.courant.nu/issue/LD/1999-12-06/edition/0/page/7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 10:41
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 818
Meer
MVV algemeen #5890
John van Zweden is een charlatan en geen halve .........en wat hij tweet is laster daar kan De Noor zich niet tegen wapenen ......

Maar wat zoekt De Noor bij een armlastig clubje als MVV tegen een heel gewoon salaris wat voor hem meer een vergoeding is .......dat houdt me al bezig vanaf de eerste minuut van zijn aanstelling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 10:43
Dylan93
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
MVV algemeen #5891
Hoezo is het laster, als je het nieuwsartikel leest dan is het toch gewoon out in the open dat Noor niet helemaal fris is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 10:43 12 juni 2020 10:46 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
MVV algemeen #5892
Dat verhaal over dat logo (Leidsch Dagblad) speelde ruim 20 jaar geleden.... twin-tig! Ik zou dan nog wel eens wat meer willen horen. Recentere verhalen liefst. Verder kan ik niks vinden. Sporen gewist? Of storm in een glas water?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 11:02
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #5893
Mischien dat Dhr. Noor zelf kan reageren op deze aantijgingen. Zou hem wel sieren, aangezien we toch in alles open en transparant zouden zijn. Mischien willen de sponsoren ook wel weten hoe en wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 11:12 12 juni 2020 11:14 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
MVV algemeen #5894
Meestal als iemand een faillissement goed regeld, zijn de schuleissers natuurlijk not amused ( Als dit binnen de wettelijke kaders is gebeurt, moet dit geen problemen opleveren) Lijkt mij wel dat dit toch al intern is besproken voor de aanstelling als MVV haar huiswerk teminste goed deed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 11:44
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 818
Meer
MVV algemeen #5895
Dylan 93.
In het stuk staat niet geschreven dat De Noor een oplichter is en zeker niet de Grootste ,dit maakt Ganse charlatan van Zweden er van ,hoe wilt De Noor zich nu verdedigen tegen zulke praatjes ?

Lijkt me meer op een afrekening van een menings verschil ... reageert De Noor op deze aantijgingen word het alleen maar erger ,volgens is verstandigste laat de laster doodbloeden .... ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden