MVV algemeen

17 apr 2019 02:42 17 apr 2019 03:06 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
MVV algemeen #3931
Na de geweldige overwinning van Ajax in Turijn vroeg ik me af of ik sterren als Matthijs de Ligt, (de betreurde) Abdelhak Nouri, Donny van de Beek, Frenkie de Jong, Justin Kluivert (etc.) eerder in De Geusselt mocht bewonderen in Jong Ajax. Oef, het zal wel heel erg politiek incorrect zijn, want Jong-elftallen zijn volgens velen heel erg fout, maar ik ben blij dat ik die spelers inderdaad in De Geusselt heb zien spelen, o.a. op 16 september 2016. Uiteraard won MVV, dat hoeft natuurlijk geen verbazing te wekken.

In die thuiswedstrijd van 16 september 2016 heb ik Frenkie de Jong (van 12 mei 1997) als 19-jarige, Matthijs de Ligt (van 12 augustus 1999) als 17-jarige, Abdelhak Nouri (van 2 april 1997) als 19-jarige, Donny van de Beek (van 18 april 1997) als 19-jarige, en Justin Kluivert (van 5 mei 1999) als 17-jarige zien spelen. Ze waren nog geen 20 jaar oud, maar ik zag hier de toekomst van het Nederlands elftal/voetbal in actie. Dat zag ik natuurlijk meteen. Zonder dollen, ik ben blij dat ik die wedstrijd heb bijgewoond. Wat speelde die Abdelhak Nouri goed (snik!).

(De hieronder gepresenteerde gegevens ontleende ik aan: www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/257518/...eague-mvv-jong-ajax/ )

---

Wedstrijd: MVV – Jong Ajax
Datum: vrijdag 16 september 2016
Toeschouwers: 4.767
Uitslag: 1-0


Opstelling MVV:
Bo Geens, Alessandro Ciranni, Joeri Schroijen, Nick Kuipers, Pieter Nys, Steven Pereira, Emrullah Güvenc (63” Leroy Labylle), Ricardo Ippel, Luis Pedro, Thomas Verheijdt (90” K. Nwakali), F. Loshaj

Opstelling Jong Ajax:
Peter Leeuwenburgh, Damil Dankerlui (87” Terry Lartey Sanniez), Deyovaiso Zeefuik, Matthijs de Ligt, Abdelhak Nouri, Carel Eiting, Donny van de Beek, Frenkie de Jong, Pelle Clement, Vaclav Cerny (87” Adham El Idrissi), Vince Gino Dekker (67” Justin Kluivert)

Wedstrijdverloop van MVV-kant:
63. Wissel: Guvenc eruit Labylle erin
82. Gele kaart: Loshaj
85. Doelpunt (1-0): Scrhroijen
90. Wissel: Verheijdt eruit, Nwakali erin

Wedstrijdverloop van Ajax-kant:
26. Gele kaart: De Ligt
67. Wissel: Dekker eruit, Kluivert erin
75. Gele kaart: Zeefuik
87. Wissel: Dankerlui eruit, Sanniez erin
87. Wissel: Cerny eruit, El Idrissi erin


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 16:11
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #3932
Hans visser zou volgens mij geschikt zijn als trainer bij MVV. Maar ik weet niet of hij de juiste papieren heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 19:19
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 506
Meer
MVV algemeen #3933
Dee werrek zoe wiet iech weet beij die oet Aachen Nord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2019 21:11
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV algemeen #3934
Die is daar samen met Molenaar ontslagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2019 08:38
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #3935
Nee die is niet ontslagen, hij was solidair met Molenaar en is toen zelf ook opgestapt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2019 14:44
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #3936
Blog 19 - Wat speelt er? (Einde seizoensblog)
Vrijdag 10 mei 2019

We hebben onze doelstelling niet behaald. Dat is de even simpele als feitelijke constatering nu het seizoen 2018-2019 afgelopen is. En daar balen we van. Iedereen had het liever anders gezien. Zeker aangezien we cijfermatig niet eens zo heel slecht uit de bus komen. Meer punten dan vorig jaar, minder nederlagen, maar toch geen toetje. Dat hebben we vooral in thuiswedstrijden laten liggen, zoveel mag ook wel duidelijk zijn. Maar wij zijn MVV en ‘veer verlere noets de mood’. Dus zijn we al volop bezig met de voorbereidingen op volgend seizoen. Waarin we weer een rol van betekenis willen spelen in de Keuken Kampioen Divisie. Dat gaan we doen met een nieuwe technische staf. Deze week stond daar al één en ander over in de krant, maar zoals bekend zeggen wij pas iets als de handtekeningen gezet zijn. Het vertrek van Wim Dusseldorp is een feit, en inderdaad zijn we met Ron Elsen in gesprek over de toekomst. Dat wij deze twee toppers enorm dankbaar zijn, moge duidelijk zijn. Ze hebben binnen de mogelijkheden van onze club uitstekend gepresteerd. Helaas zonder kers op de taart dit seizoen.

Een nieuwe trainersstaf gaat hoe dan ook zorgen voor een nieuwe wind. We kijken hierbij nadrukkelijk niet alleen naar een hoofdtrainer. Zeker in het moderne voetbal gaat het om de complete staf. Die moet complementair zijn, en wij zijn ervan overtuigd dat we daarvoor met de juiste mensen in gesprek zijn. Uiteraard is dit een extra investering. Een andere functie voor Ron, en vernieuwing en uitbreiding van de staf. Het laat opnieuw zien dat we binnen MVV investeren in voetbal. In een nieuwe en bredere staf, maar ook in scouting en onze jeugdopleiding. De laatste jaren hebben immers getoond dat er regelmatig talent doorbreekt. Ik noem bijvoorbeeld de Martina’s, Xavier Mbuyamba, Nino Everaers, Lars van Meurs, Koen Kostons. Allemaal jongens die op zijn minst al geroken hebben aan het eerste elftal. Streven is onze talentvolle jeugd ook de komende seizoenen weer kansen te bieden.

Dat brengt mij meteen bij de invulling van de selectie. We hebben reeds enkele contracten verlengd, wat ervoor zorgt dat we tien spelers hebben vastliggen. Vanzelfsprekend niet voldoende, maar wel een basis waar we op kunnen gaan bouwen. We zijn nog in gesprek met een aantal huurlingen en jongens van wie het contract afloopt. Daarnaast gaan we de komende maanden bekijken op welke posities we versterking moeten gaan aantrekken. Ons streven is eerder klaar te zijn met onze selectie, al gebiedt de eerlijkheid ook te zeggen dat je in de positie van MVV vaak niet anders kunt dan op het laatste moment toeslaan. Gelukkig hebben we bewezen dat we dat kunnen.

Op sponsorgebied loopt een aantal contracten af. Zo stopt shirtsponsor Open Line na dit seizoen. Ontzettend jammer, want onze samenwerking met Open Line was zeer waardevol. Ik wil Open Line, haar directie en alle medewerkers dan ook bedanken voor de steun aan onze club. Hoe jammer we het ook vinden, er is wel begrip voor de keuzes die een bedrijf moet maken. Wij gaan op zoek naar een nieuwe shirtsponsor, en ik hoop dat de club zich snel ‘kan bedanken bij’ een nieuwe partner. Ik heb meermaals aangegeven dat we op sponsorgebied stappen hebben gezet. We proberen partners, want dat zijn sponsoren tegenwoordig, voor langere tijd vast te leggen en kijken samen naar de toekomst van onze club. Dat (grotere) bedrijven soms een andere keuze maken, is begrijpelijk en niet iets dat alleen MVV parten speelt. Ik ben ervan overtuigd dat we ook komend seizoen weer aan de slag kunnen met een goed sponsorbudget. Daar ben ik alle partners enorm dankbaar voor.

Dan onze supporters. Jullie! Laat ik het maar samenvatten als een roerig jaar. Maar laat ik vooropstellen dat ook ik zie dat er veel misverstanden en onbegrip is ontstaan tussen politie, gemeente en supporters. Ik ga er in elk geval alles aan om doen deze sfeer te verbeteren en de huidige aanpak op een andere manier in te vullen. Op weg naar normalisatie van de voetbalsupporter. Voetbal moet voor iedereen een feest zijn. De vrijdagavond is er voor MVV en haar supporters.

Tot slot: ik dank u voor het lezen van mijn schrijfsels. Ik hoop dat ik daarmee een kijkje in onze keuken heb kunnen bieden. Vanaf de eerste training pak ik de pen weer op. In de tussentijd werken we vol gas verder aan de toekomst van MVV Maastricht. Elk jaar willen we beter worden, en daar gaan we komend seizoen weer vol voor. Ik wens jullie allemaal vast een fijne zomervakantie toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, opadiehard, Gianni Bruno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2019 13:27
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #3937
We zitten dus komend seizoen weer met drink water op de borst.. als ze geen shirtsponsor vinden! Ongeloofelijk eigenlijk voor zo'n club! En stad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2019 17:17
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV algemeen #3938

HIER!! schreef : We zitten dus komend seizoen weer met drink water op de borst.. als ze geen shirtsponsor vinden! Ongeloofelijk eigenlijk voor zo'n club! En stad.


Hoezo ongelofelijk ??
Ik heb het al vaker geschreven maar de meeste nietszeggende clubjes hebben ons allang ingehaald.
Tegenwoordig zijn we niet meer veel beter dan Eindhoven, TOP en Telstar.
We zullen ons erbij moeten neerleggen dat wij zonder grote sponsoren ten dode opgeschreven zijn.
MVV heeft de sponsoren (bijna) niks te bieden.
Sponsoren die hier nu rondlopen doen dit wellicht uit clubliefde. Mensen die echt willen netwerken hebben bij MVV niks te zoeken, en kiezen voor andere clubs in de regio. Zo is het nou eenmaal. (maar dat is allang zo)
Onze accomodatie is niet meer van deze tijd, en we raken steeds verder achter.
Maar we moeten niet zeuren, we zijn gezond !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2019 17:49 11 mei 2019 17:56 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3939
Hoe dan ook, en ik geef je geen ongelijk, maar voorlaatste in de kk divisie worden is nog altijd beter dan failliet. Ik wacht nog steeds op het failliet gaan van één van de clubs in zuid-Limburg. Dat zal ook de redding van MVV worden met de nodige extra lucht. Eerder zal er niets meer gebeuren. Nol Hendriks is er niet meer. Maar hij voorspelde dit al meer dan 15 jaar terug. Dat dit zijn eigen club kon zijn, dacht hij niet aan. Hij bedoelde Fsc of MVV. Maar ook Fsc kan nog altijd. Het is een olifanten geduld hebben. " De een zijn dood, is de ander zijn brood". En zuid-Limburg is al tig jaren verwikkeld in deze doodstrijd. Kijk maar naar de rolls royce in het oosten met een lening, en de afbetaalde lelijke eend in Maastricht. So be it.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 13:28
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #3940
Is dit mischien ook het moment om eindelijk eens toe te slaan? De sponsoren die bij Roda rondlopen eens proberen aan MVV te verbinden? Iets wat Roda al jaren probeert bij Fortuna en MVV.
Het word tijd dat we eens een grote sponsor krijgen met flinke wat sponsorgeld. En dan bedoel ik niet een kleine bedrijfje wat net een paar jaar bestaat met 5 man personeel. Het moet toch op de een of andere manier mogelijk zijn een grote sponsor aan te trekken en deze goed in de watten te leggen bij MVV. Of ben ik op dit moment weer te goedgelovig en is MVV te ver afgezakt kwa sponsoren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 13:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV algemeen #3941

Schapendonk schreef : Hoe dan ook, en ik geef je geen ongelijk, maar voorlaatste in de kk divisie worden is nog altijd beter dan failliet.

Als we voorlaatste worden zal een faillissement ook bij ons niet lang op zich wachten. Er komt dan namelijk geen hond meer kijken. Alleen 1500 die-hards en wat sponsoren met een MVV-hart.

Maar inderdaad, een faillissement van Roda zou positief zijn voor MVV (en Fortuna). Maar dat zal niet gebeuren. Roda beschikt over een hoop aantal fans waarvan er een heleboel succesvol ondernemer zijn. Neem alleen al Henk Stienstra met een vermogen van 940 miljoen euro. Die laten Roda niet failliet gaan. Nog uitgezonderd van de gemeente Kerkrade die er alles aan zal doen om Roda in leven te houden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 13:55
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #3942
Streppel nieuwe trainer mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 14:09
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3943
Bron?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 14:38
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV algemeen #3944

HIER!! schreef : Streppel nieuwe trainer mvv


Maak de luij neet zoe gek..
Zou geweldig nieuws zijn wat mij betreft, zeker in zo'n 'vroeg' stadium. Ben ook benieuwd naar de bron. Officieel in ieder geval nog niks bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 14:50
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #3945
Nou kom maar op met die bron. Is die bij de Geusselt gezien of vernomen via een insider bij MVV? Als dit zo is, dan eindelijk een snelle keuze vanuit MVV. En dan nou ook nog in een vroeg stadium ook een selectie bij elkaar brengen die degelijk en eens stabiel is. Ook als MVV zijnde mag je wel eens sneller handelen. Bied spelers een contract aan. Willen ze die niet of twijfelen ze nog dan veel sneller knopen doorhakken. Anders heb je straks spelers die hier maar wat komen ballen, omdat ze nergens anders hun conditie op pijl kunnen houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden