MVV algemeen

08 feb 2019 11:32
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV algemeen #3916
Blog van Paul Penders:

Voetbal is emotie. Ik hoor het vrijwel dagelijks. Van trouwe en fanatieke supporters verwacht je die emotie, op het veld verwacht je die emotie ook. Maar soms worden emoties ook door anderen aangewakkerd. Ik doel op het artikel in De Limburger over het al dan niet herdenken van Jurrie Koolhof. MVV krijgt daarin het verwijt een kille club te zijn. Dat ik het daarmee oneens ben, mag duidelijk zijn. Uit respect voor de familie en voor de mens Jurrie Koolhof wil ik daar verder niet al te diep op in gaan. Maar jullie mogen ervan uitgaan dat wij ons medeleven hebben betuigd, zie ook het bericht op onze website.

Wat ik dan weer heel erg frappant vind, is dat op dezelfde pagina liefst 8 regels zijn gewijd aan ons financieel resultaat. Winst en een positief eigen vermogen en dat zonder investeerder. Volgens mij niet iets dat veel clubs ons kunnen na zeggen, en zeker niet in de Keuken Kampioen Divisie. Ik had toch eerder verwacht dat een krant zich op dergelijke feiten zou richten in plaats van op het voeden van negatieve (en onterechte) emoties. Dat wij hartstikke trots zijn op onze winst mag helder zijn. Een mooi financieel resultaat, dat we hopelijk kunnen uitbouwen. Aandacht hierbij ligt op het vergroten van onze inkomsten. Maar eerst mogen we ook gewoon genieten van dit resultaat. Geld dat we, gericht en zonder gekke dingen te gaan doen, gaan investeren in ‘voetbal’. Zo zijn we nu reeds in gesprek met spelers van wie het contract afloopt. Ook hebben we ons kunnen versterken met twee prima spelers: Joshua Holtby en Jordy Croux. Zij voegen, zeker in aanvallende en creatieve zin, iets toe aan onze selectie. Met de goede resultaten na de winterstop heb ik er alle vertrouwen in dat wij gaan meespelen om de interessante plekken op de ranglijst. Qua faciliteiten in het stadion is er een aantal zaken dat aandacht verdient. Hierover zijn we in overleg met gemeente want zoals jullie weten is de gemeente eigenaar van het stadion.

Ook op kantoor zijn ontwikkelingen. Stijn Provoost, onder andere verantwoordelijk voor ticketing, heeft ons verlaten voor een job in zijn vaderland bij KV Kortrijk. Hij wordt opgevolgd door Wouter van den Berkmortel. Vanaf deze plek wil ik Stijn nogmaals bedanken voor zijn inzet en wens ik Wouter veel succes. Samen blijven we bouwen aan onze mooie, en financieel gezonde, club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 12:01
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #3917
Goede zaak dat Penders deze zeer goedkope manier van journalistiek bedrijven aan de kaak stelt. Je zou je omgekeerd zelfs de vraag kunnen stellen in hoeverre het niet veel meer onethisch is wat de Limburger doet. Zij gebruiken het overlijden van iemand om een suggestief artikel te schrijven dat louter gebaseerd is op een mening en dat puur bedoeld is om zoveel mogelijk lezers aan te trekken. Journalistiek bedrijven is ook een kunst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 17:18 08 feb 2019 17:21 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3918
@mvv 1902

Bedankt voor je reactie.
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er een buitenlandse club was die interesse had in Jordy.
De persoon van wie ik dit hoorde geeft vaak correcte informatie. maar ook deze informatie word door hem ontvangen via via.
Ik geef dus toe dat ik dit niet kan bevestigen. Maar om het dan niet benoemen vind ik niet correct.
Ik vind het gewoon raar dat dat soort deals altijd op de laatste dag / uur / minuut worden gemaakt.
Natuurlijk zal willem 2 eerst te veel gevraagd hebben en wilde MVV dat niet betalen.
Echter is de kans ook groot dat er nog een andere club was en dat er gekeken werd waar het meeste geld te halen viel.
Holtby tekent halverwege de transfer periode en dat geeft mij een veel beter gevoel.
Deze jongen wilde ook spelen, maar wilde niet rondkijken of er misschien meer te halen viel.
Altans dat is de indruk die ik er van krijg. Dit is een persoonlijke mening. Dit zal voor iedereen verschillen.

Ik snap dat een keuze van een speler niet beslist zal worden van hoe een kleedkamer er uit ziet. dat zou erg belachelijk zijn.
Echter zijn de kleedkamers niet het enigste wat een upgrade verdiend in het stadion.
Maar als ik zelf in soortgelijke situatie zou staan en er 2 of meer werkgevers het zelfde salaris of dergelijke zouden bieden.
Dan ga ik wel kijken naar andere zaken, zoals kleedkamers, faciliteiten, andere randvoorwaarden van het contract.
En op dat punt heeft MVV niet veel in te brengen. Ik begrijp dat het stadion van de gemeente is en dat dit in goed overleg met de gemeente dient te gebeuren voordat er beslissingen gemaakt worden. Als ik dan zie dat MVV een post maakt op facebook over kleedkamer gesprekken en je ziet dan de kleedkamer dan ben ik persoonlijk van mening dat het NIKS uitstraalt. zover ik kan zien geen foto / poster of MVV logo op de muur of iets wat de kleedkamer aan de club MVV bind.
Dit is heel goedkoop op te lossen en had jaren geleden al gerealiseerd moeten worden.
Net zoals het defecte score bord. Defecte of moeilijk opende poortjes ( kinderen krijgen de poortjes niet eens open) Meeste linkse aan de kant van de Macdonalds, 1 dames wc voor een hele tribune
Wanneer dit allemaal sneller en beter word opgepakt geeft dit een beter gevoel bij je supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 18:53
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV algemeen #3919
Trouwe MVV-fan met handen in het haar na stadionverbod - www.1limburg.nl/l/79321 #1Limburg

Erg belachelijk en heel erg triest!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 08:34
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV algemeen #3920
Waar willen ze dan zo'n supportershome maken? Bij Boschpoort heb je de sporthal, bij de hoofd tribune heb je sponsorruimte. Bij angel heb je de goude ster en kleedruimtes enzo. En dan heb je de Noord tribune is familietribune en dicht bij het uitvak dus dat is al helemaal uitgesloten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 16:22
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
MVV algemeen #3921

mvv4ever schreef : Waar willen ze dan zo'n supportershome maken? Bij Boschpoort heb je de sporthal, bij de hoofd tribune heb je sponsorruimte. Bij angel heb je de goude ster en kleedruimtes enzo. En dan heb je de Noord tribune is familietribune en dicht bij het uitvak dus dat is al helemaal uitgesloten.


Ik kan me voorstellen dat daar de oude Kegelbaan voor gebruikt gaat worden? Die staat leeg / te huur.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 17:20 09 feb 2019 17:25 door Sjefsjengko.
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV algemeen #3922

Aswin schreef :

mvv4ever schreef : Waar willen ze dan zo'n supportershome maken? Bij Boschpoort heb je de sporthal, bij de hoofd tribune heb je sponsorruimte. Bij angel heb je de goude ster en kleedruimtes enzo. En dan heb je de Noord tribune is familietribune en dicht bij het uitvak dus dat is al helemaal uitgesloten.


Ik kan me voorstellen dat daar de oude Kegelbaan voor gebruikt gaat worden? Die staat leeg / te huur.


Te huur en te duur / te kort bij uitvak, onbereikbaar voor Boschpoort en AS.

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 17:54
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #3923
Maastricht investeert 50 miljoen in het Mecc. Maastricht investeert geld in theaters. Maastricht investeert niets in de Geusselt. Ik vind dit heel bedenkelijk. MVV laat zien dat zij haar best doet om een sluitende exploitatie te bewerkstelligen en slaagt daar ook in. Dat verdient complimenten. Wij houden zelf onze broek op en geven Maastricht een positief imago elke week op TV en in de media.
Oda jc heeft een prachtig stadion, een groot schuldenverhaal, en voor dit jaar, hup 4 ton minder huur. Is dit niet een beetje competitievervalsing?
De gemeente zou er goed aan doen om eens een beetje te investeren in de geusselt. Het levert extra sponsoren op en spelers zijn sneller geneigd om bij onze club te komen voetballen.
Zie ik het verkeerd of zijn mede forumleden het met me eens? Reacties zijn welkom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Tuor, jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 02:04
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
MVV algemeen #3924

krampioen schreef : Maastricht investeert 50 miljoen in het Mecc. Maastricht investeert geld in theaters. Maastricht investeert niets in de Geusselt. Ik vind dit heel bedenkelijk. MVV laat zien dat zij haar best doet om een sluitende exploitatie te bewerkstelligen en slaagt daar ook in. Dat verdient complimenten. Wij houden zelf onze broek op en geven Maastricht een positief imago elke week op TV en in de media.
Oda jc heeft een prachtig stadion, een groot schuldenverhaal, en voor dit jaar, hup 4 ton minder huur. Is dit niet een beetje competitievervalsing?
De gemeente zou er goed aan doen om eens een beetje te investeren in de geusselt. Het levert extra sponsoren op en spelers zijn sneller geneigd om bij onze club te komen voetballen.
Zie ik het verkeerd of zijn mede forumleden het met me eens? Reacties zijn welkom.


Ja een vage constructie. De stad is grootaandeelhouder van het mecc, maar tevens subsidie verlener in de uitbreiding. Maar goed Iedere investering in de infrastructuur om veel mensen te ontvangen juich ik toe. Maastricht is zo gigantisch veranderd. Een stedelijk wegennetwerk die als 1 van de eerste van Nederland toekomst proof werd gemaakt. Alle puisten in de stad worden in rap tempo sjiek en sjoen gemaakt. De Belvédère word fantastisch. En ja, zie daar wel een tram stoppen. Maar als stad hebben we maar 1 A1 lokatie. En daar word angstvallig van af gebleven. Ze snoepen zelfs de Bobo parkeerplaatsen af en een overgewaardeerlde fiets snelweg krijgt daar de ruimte. Naar Sittard of all places. Waarom? Heeft dit echt te maken met stemgedrag of wie je burgemeester is. Een sporthal word ondanks alle adviezen om extra te investeren niet top sport proof. Een gemeente die makkelijk budget uitrekt om verblijfsruimten in de openbare ruimte sjiek en sjoen te maken voor toeristen en studenten. Maar weigert een top sport accommodatie aan te passen aan deze tijd. Een accomodatie die nog altijd de grootste publiekstrekker voor de autochtone inwoner iedere 2 weken. Waren we maar als kerkrade. Geen flikker te doen en de club als.enig uithangbord te hebben. We zijn te verwend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Karakter, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2019 10:24 15 apr 2019 10:40 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #3925
Gezien de relevante discussie die op dit moment in het wedstrijdonderwerp Dordt wordt gehouden zet in mijn reactie hier om deze discussie verder te voeren.

Ook ik zit natuurlijk tandenknarsend te kijken naar het huidige MVV. Een MVV dat weer zwarte cijfers schrijft (en daar mogen we uiteraard heel blij mee zijn), maar behalve dat op dit moment een schip is dat gevoelsmatig stuurloos is. Een hele dunne organisatie, een bestuur welke haar visie niet duidelijk kan overbrengen op deze organisatie en de buitenwereld en op het veld vertaalt zich dat dit seizoen in heel matig voetbal en wellicht voor het eerst sinds jaren geen play-offs.

Ik wil wel even vooropstellen dat het deelnemen aan het bestuur van MVV geen bevoorrechte positie is. Je zal maar voorzitter van MVV zijn. Wat levert dat nu op behalve een glas bier en bitterbal op vrijdag? Niks..... Je moet veel uren besteden aan MVV en krijgt hier vaak weinig voor terug. Wij hebben een bestuur welke allemaal bestaat uit 'vrijwilligers' en MVV mag blij zijn dat er mensen zijn die hun nek willen uitsteken om de club te helpen. Het afbraakrisico van bijvoorbeeld de voorzitter (Marcel Jöris) is natuurlijk enorm. Hij zal in het bedrijfsleven een goede naam hebben opgebouwd en bij MVV kan dit in een korte tijd teniet worden gedaan. Ik geloof graag dat ze niet in de rij staan voor deze positie.

Kritische kanttekening op het huidige bestuur vind ik wel dat er ongetwijfeld een visie zal zijn, maar dat je binnen de organisatie en de club hier weinig van merkt. Nu heb ik ook geen behoefte aan het zoveelste 3-jaren-plan naar promotie, maar dat was in ieder geval een plan. Op dit moment heeft de buitenwacht geen idee welke koers wordt gevaren en hierdoor straal je naar alle stakeholders een soort machteloosheid of gelatenheid uit. Het is wel goed zo... dat is het gevoel. En dat is het natuurlijk niet.

Nu is wel het moment om als MVV zijnde weer te hergroeperen. Dat geldt ook voor supporters. Als we bovenaan meedraaien zitten er 1000/2000 personen meer in het stadion die dan MVV zijn. Op het moment dat we de promotiewedstrijd tegen Roda spelen hangen er overal in de stad vlaggen van MVV op. Dan doet iedereen mee in de polonaise. Nu niet. Nu moeten de bestuurders, de organisatie van MVV en de supporters samen op staan om deze club naar een hoger plan te tillen. Dat kan alleen samen. Zonder bestuur geen MVV, zonder de organisatie geen MVV en zonder supporters ook geen MVV.

Het laatste grote plan dateert uit 2010, toen de redding heeft plaatsgevonden werd op alle vlakken geanalyseerd hoe de club ervoor stond en wat de doelen van de club waren. Noem het de 0-meting destijds. Het zou nu, 9 jaar later, een goed moment zijn om te kijken welke zaken inmiddels verbeterd zijn en welke zaken nog verbetering nodig hebben. Er is de afgelopen jaren veel goed gegaan, maar zeker niet alles. Laten we dat eens kritisch analyseren. Denk hierbij aan het Stadion, relatie met Gemeente/politie/om, relatie met supporters, organisatie, selectie, etc.

Ik heb er vertrouwen in dat MVV de weg naar boven weer kan inslaan. We staan er financieel beter voor dan ooit en hiermee staat ook de deur open voor andere (betere) keuzes. Ik hoop dat het huidige bestuur deze keuzes kan en durft te maken. Na jaren van saneren is het nu tijd om te bouwen. Maar wel bouwen met beleid. Mijn oproep aan het bestuur zou hierin ook zijn om dit plan te formaliseren en dit vooral samen met de supporters uit te rollen. Veer zien allemaol MVV tenslotte! Laten wij nu zien wie MVV zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, Lassie80, jovkle, De_Lange, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2019 10:35
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #3926
Een van de redenen dat die 1000/2000 supporters er nu niet zijn is de manier waarop door gemeente/politie en door MVV zelf (uiteraard gestuurd door maatschappelijk acceptatie en knvb) met supporters wordt omgegaan.
Onschuldige ouderen, onwetende huismoeders die niks met voetbal of de club hebben, worden bijeengedreven als vee geknuppelt en als reactie wordt gezegd dat de ME juist heeft gehandeld!
Als je niet veilig bent in en om het stadion kom je ook niet meer.
Daar kom ik met mijn kinderen in ieder geval niet meer naar toe.
Voor me zelf boei dat niet maar ik zie het niet meer als een gezellig gezinsuitje.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 19:45
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV algemeen #3927
Kenmerkend voor dit seizoen en mijn beleving tijdens dit seizoen: afgelopen thuiswedstrijd ben ik tijdens de wedstrijd op mijn telefoon gaan kijken hoeveel thuiswedstrijden we nog MOETEN. Wat een klote seizoen, vooral thuis. 1 fantastisch hoogtepunt: de winst tegen roda. Voor de rest was het, met name thuis, erg slecht.
Het begon al met de gastvrije houding van MVV dat seizoenkaarthouders maar zelf hun plek moesten markeren met een sticker, vervolgens werd het volkslied ingekort zonder overleg/communicatie, daarna volgden diverse incidenten met fans waarbij MVV duidelijk liet blijken vooral NIET achter de eigen fans te staan, een nieuwe voorzitter die nooit te zien is, een draaipoortje dat maanden defect is, een scorebord dat 2 wedstrijden defect is, stoeltjes worden niet gepoetst (das niets nieuws) maar ook niet als er wat grovere werkzaamheden op Boschpoort zijn geweest en er een dikke laag stof/puin op de stoeltjes ligt....een kapotgemaakte sfeer...een elftal dat veel te weinig brengt (zelfs nu nog vraag je je af wat ze de hele week samen doen op het veld?!)….gebraggel...gebraggel, een nieuw commercieel team met veel blabla maar weinig resultaten.
Hopelijk geen playoffs, want ik ben wel klaar met dit seizoen.
Niets positiefs? Jawel, we hebben een aantrekkelijke spelersbus (met taalfout, dat dan weer wel) en een nieuwe spits die zelfs in een erg slecht elftal al 14x weet te scoren. En Veer zien MVV doet het nog altijd uitstekend, zonder hen waren we nu allang failliet.
Volgend jaar beginnen we weer op 0, voor de zoveelste keer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk ook écht op 0 met een nieuwe trainer. Elsen heeft mijn volledige respect, maar het is uitgewerkt. Denk dat de club ook wel toe is aan een échte frisse wind van buitenaf.
Wederom zonder volle beurs, maar met hoge verwachtingen. En ergens in december wordt duidelijk dat dit het volgende tussenjaar is, aftellen tot het einde en hopen...hopen op dat ene goede seizoen, dat de ban kan breken.
Maar vooralsnog ben ik he-le-maal klaar met dit MVV. Na 32 jaar seizoenkaart, zal ik ook volgend seizoen er zijn, maar het invullen van het formulier kost me ieder jaar meer moeite om in te vullen...(en dat ligt niet aan de leeftijd :) )
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maikelll043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 20:43
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #3928
Gelukkig kan ik je vertellen dat er echt een nieuwe trainer gaat komen. Ron gaat terug naar zijn oude functie.
Helaas heb ik geen naam, wellicht dat iemand anders dit voor mij kan invullen.

Zoals jezelf al zei; ook ik hoop dat dit seizoen snel voorbij gaat zijn. Ik denk namelijk niet dat we met dit voetbal en in deze vorm nog enige vorm van betekenis gaan zijn.
Ik hoop natuurlijk op een wonder; ja dat had tegen Roda moeten gebeuren, maar als we vrijdag winnen en de kopjes gaan omhoog dan wil ik het nog wel eens kansje geven.

Ik wil wel de complimenten geven aan MVV dat we Holtby nog een jaar hebben kunnen vastleggen. Leuke speler waar we nog veel van plezier kunnen hebben. Hopelijk is dit het startschot van de mooie transfers/verlengingen. We hebben nu niet tot 30 september hoeven te wachten op een leuke speler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 22:12
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV algemeen #3929
Ik heb de naam Fuat Usta horen vallen. Geen idee uit welke bron.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 00:16
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV algemeen #3930

serke schreef : Ik heb de naam Fuat Usta horen vallen. Geen idee uit welke bron.


Dat was dus ook de eerste naam die bij mij opkwam. Ik zei dat dus ook tegen mijn bron, maar die wilde of kon het niet bevestigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden