MVV algemeen

07 feb 2018 16:54
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3511
Lukunku ik denk niet dat men hier stond te springen als Meijer dat zou gaan doen. Want alles dat MVV doet vind 'men' stront tegenwoordig. Meijer zou dan de corrupte oud Allemania directeur zijn die MVV ten gronde financieel zou richten. Ofzo.

Vorige maand meldde MVV een nieuwe shirtsponsor, nu wordt een oud speler teruggehaald bij de club, in een functie die broodnodig versterking nodig had. Zijn positieve geluiden in deze tijd die voor een MVV supporter zwoer kloete is. Iedereen constateert al langer dat we resultaten missen op het vlak van commercie. Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Kan iemand het nr van Napoleon aan Tom geven? ;)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 22:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #3512
Ik heb een poging gedaan de kritiek op Tom te nuanceren. Het gaat immers helemaal niet om Tom en voor mij en MVV is hij natuurlijk van harte welkom. Hij zal heus zijn waarde gaan krijgen voor MVV.

Maar om nu te zeggen dat het zure reacties zijn...... Ach, misschien word ik ook wel een beetje zuur, haha. Na 54 jaar supporterschap dacht ik wel een en ander gewend te zijn. Maar als je als club zelf aangeeft dat je niet weet hoe en waar je nog nieuwe sponsoren/ geldbronnen kunt aantrekken (en dan bedoel ik met name de grote sponsoren) in deze economisch florerende tijden, dan vind ik dat je daarmee eigenlijk een bom legt onder het bestaansrecht van je club. Als toeschouwer en als sponsor wil je immers perspectief zien.

Ik zou graag een beleid willen zien hoe er wel aan sponsoren kan worden gekomen. Ik ben geen marketingdeskundige, maar je zult wel als BVO een strategie moeten hebben en daarmee duidelijk naar buiten moeten treden. Reclame maken voor jezelf, bestaande sponsoren in de watten leggen, via bestaande sponsoren nieuwe sponsoren trekken, contacten leggen met nieuwkomers als Corendon. En bij jezelf met een kritische zelfanalyse eens nagaan of een en ander misschien ook een klein deel aan jezelf als club ligt. Wat straal je uit als club? Wat is je identiteit? Wie hebben het in de club voor het zeggen? Is er plaats voor kritiek? En is je identiteit nog van deze tijd?

Ik heb de oplossing niet om aan extra geld te komen, want ik ben geen professional op dat vlak. Maar ik verwacht wel dat er binnen MVV mensen zijn die daar wel een visie op hebben. Een visie met heldere doelen en strategieën. Geen wishful-thinking met vage ambities, maar kraakheldere stappen. Wellicht dat een dergelijke opstelling alleen al nieuwe sponsoren trekt. En daar is m.i. niets zuurs aan; het is de harde realiteit. Stap 1 is gezet: we zijn (nagenoeg) schuldenvrij. Een prima prestatie. Maar nu verwacht ik stap 2: opbouwen/doorgroeien. Dat vergt ander denken. Zelfkritisch denken. Professionaliteit in management. Met meer van hetzelfde doen, verander je de kern niet: je zult zaken anders moeten aanpakken. En daar hoor of merk ik althans weinig tot niets van.

Als wenkend voorbeeld mag Veer Zien MVV genoemd worden. Die werken zich een slag in de rondte, groeien, hebben ambitie, formuleren heldere doelen en weten met strategie en de nodige creativiteit en clubliefde wel tienduizenden euro's binnen te halen.

Ik ben 54 jaar supporter en hoop er nog zeker 25 jaar aan vast te knopen. Ik zal blijven gaan. Maar ik word wel ongeduldig merk ik. En misschien een beetje zuur, vooruit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 23:03
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #3513
Vroeger had je nog wel eens een praotkaffee en meer transparantie, maar het blijft stil vanuit de MVV gelederen. Er is totaal geen openheid meer jegens de supporters toe (sponsoren weet ik niet). Het lijkt wel of MVV alleen naar kijkt naar de financiële waarde in het hele plaatje en niet op sportieve waarde. Alle andere dingen worden angstvallig stilgehouden. Ik vind dit vreemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2018 23:17
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3514
Uhm charmeur het laatste supporterscafe was op 6 februari en hiervan is op de fb, site en zelfs de MVV email reclame voor gemaakt. Was na de wedstrijd tegen Barendrecht.
En ja ook financiële vragen konden gesteld worden aan de heer Kersten. Waar was jij?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 08:01
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #3515
VDL Nedcar is sinds dit seizoen shirtsponsor van de MVV O15. De automobielfabriek uit Born vindt het, net als MVV Maastricht, heel belangrijk om op jeugd in te zetten en heeft er daarom voor gekozen om shirtsponsor te worden van de MVV O15 voor twee seizoenen. #DeJeugdHeeftDeToekomst #VollePetaj

Dit wist ik niet! Hopelijk is dit ook een stap naar uitbreiding.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 10:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #3516
Ik ben zelf niet eens zo negatief over t "toevoegen" van Tom aan de commerciele tak. Tom lijkt me best wel een serieuze kerel die tot iets in staat is
Van belang is wel dat hij goed wordt begeleidt in dit traject. Hij heeft amper tot geen commercieele ervaring maar dat wil niet zeggen dat hij geen handigheid om sales te doen.
Weet niet of MVV een plan van aanpak heeft hoe ze de markt willen gaan benaderen , misschien heeft Tom een "goed"plan of iets wat daarop lijkt
Voor mijn gevoel heeft Tom in ieder geval meer charisma dan Frans Erens , en die laatste deed of doet ook nog wel een sales .

Wat mij meer zorgen baart is de beslag legging van Schoenmakers door de gemeente Maastricht ( las dat ergens). als dat allemaal terecht moet je als MVV afvragen of je met zo iemand verder wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 10:28
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3517
Sorry bedoelde 6 januari jl.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 11:02
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #3518
Napoleon bekijk P.B.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 14:03
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #3519

middenstip schreef : Napoleon bekijk P.B.


staat niks in mijn PB ?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 14:35
vakB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 14:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV algemeen #3521
tja dat is t gevolg van slechte resultaten en een mindere sfeer maar ook het autoriataire gedrag van assistent Wim D, daar moeten we snel vanaf

Daarbij is het natuurlijk geen evenwichtige groep, de samenstelling klopt niet te jong te kwetsbaar en niet goed genoeg
Een optelsom van factoren , het is goed dat Elsen de boel op scherp zet en dat hoort er ook bij maar ja ik denk dat het een beetje mosterd na de maaltijd is .

Vorig jaar hebben we een top jaar gehad , met een matige ploeg ( in mijn ogen) maar alles zat wel vaak mee en dat heeft veel verbloemd en natuurlijk hebben we goede wedstrijden gehad en waren we er dicht bij. Weinig blessures en schorsingen ga zo maar door.
Dat beeld is de standaard voor dit jaar , maar dat is helemaal niet wat MVV is , met een budget van 2,8 miljoen zitten we ergens tussen de 8-15 eigenlijk et voetballen , soms iets hoger en soms iets lager. Dit jaar staan we denk ik gewoon waar we horen te staan. Ippel maakt veel uit dat hebben we vorig jaar gezien.

Wat ik onze TD verwijt dit jaar is ( en dan kom ik weer) ze hebben veel te weinig doelpunten ingekocht ( aantoonbaar) en achterin zijn we echt 50% slechter geworden zonder de passie van Kuipers ( niet altijd goed maar wel voorop) en zonder Labylle .
Voorin missen we karakter en op t middenveld creativiteit.

Het is goed denk ik dat Wim D na dit seizoen weg gaat en daar iemand anders voor komt, over Elsen ( vind ik persoonlijk) die is me te behouden als coach ....doet goede dingen voor de club ..maar met Elsen gaan we nooit prijzen winnen en dat heb ik al eens vaker geschreven !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 15:32
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV algemeen #3522

vakB schreef : www.limburger.nl/cnt/dmf20180208_0005565...el-op-scherp-bij-mvv

Flikker die spelers maar uit de selectie. Verliezen doen we toch, dan maar met spelers die er in ieder geval voor gaan. Zo goed zijn die genoemde prutsers nou ook weer niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 16:02 08 feb 2018 16:35 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3523
Het is allemaal geen beleid. Het is maar hopen en hopen. In mei kun je de dalende seizoenkaartenverkoop weer proberen op te vangen, met de wintertransfer die niet is doorgegaan. En zo verdwijnt het piekmoment van 2016/2017 weer in de prullenbak en zijn we weer terug bij af.

Alles stond sinds 2010 in teken van saneren. En dat is gelukkig ook gelukt, alleen maar lof hiervoor. Maar er is nooit sprake geweest van groei, het is wel gehoopt en uitgesproken, maar het is nooit verwezenlijkt, er was uiteindelijk alleen maar (kwantitatieve) krimp en strategische oplossingen bieden voor problemen die al sinds het begin van de eeuw MVV de afgrond in drukken. Namelijk het gebrek aan lokale industrie, economisch bestaansrecht voor MVV.

Stel je voor dat Verheijdt hem per ongeluk in de Play-Offs in Kerkrade in het netje gekopt had. Dan kon een organisatie die al moeite heeft om aan de maatstaven van de Jupiler League te voldoen, zonder scoutingnetwerk, zonder professionele voorzieningen, binnen drie maanden een wereldprestatie gaan neerzetten, om er überhaupt iets aan te hebben aan die hele promotie. Dan stonden we nu laatste in de eredivisie, met wat beter materiaal dan dat we nu hebben via de bevriende scouts, en ging je na 9 maanden weer met een nieuwe schuld richting de Jupiler League, want er is helemaal geen toekomst uitgestippeld voor MVV na promotie. Dat maakt die hele promotie gewoon zinloos, want ieder bedrijf dat dan wel over de brug wilt komen, is bij degradatie weer vertrokken met de noorderzon en dan begint dat hele circus wat we de afgelopen 18 jaar hebben gezien weer helemaal opnieuw.

Mijn hart zegt "Wat een fantastische club, wat een fantastisch publiek, wat een mooie club met een eigen identiteit. Zoiets mag nooit verloren gaan." Maar het verstand zegt dat we economisch al gewoon dood zijn, dat we zonder dat gedrocht van een FC Limburg, nooit sportieve successen kunnen behalen in deze streek, want laten we eerlijk zijn er zit een kern van waarheid in dat gedram van die provinciegenoten. En als we in 2025 nog steeds op die povere begroting van 2002 hangen, dan begint degradatie naar de tweede divisie onontkoombaar te worden, met momenteel een gemiddeld seizoenresultaat rond de 11e plek.

Ik wou dat men iemand hiervoor de schuld kon geven, dat het zo simpel was. Tiny Ruijs is hiervoor als trainer gesneuveld, maar was dit wel allemaal terecht? Men had hem een afmaker beloofd, die we niet meer konden betalen. Maastricht wilt en kan geen profvoetbalclub meer hebben deze eeuw. Die gokjes met spelers, trainers, infrastructuur of kunstmatige sponsoren is daar allemaal het gevolg van. Dat kan ik het bestuur niet aanrekenen, die mannen hebben het hart op de juiste plek zitten, maar in Dubai kun je ook geen bloemkolen verbouwen. In mei zag je MVV weer even opleven, zag je even het gezicht van de club die het kan zijn, in een economisch sprankelende regio, een fantastische volksclub met een eigen identiteit en een uniek geluid. Maar zonder ondergrond vanuit de stad en regio zelf, zal die 'gigant' nooit kunnen ontwaken op de manier waarop zij hoort te ontwaken, en zul je als club meer in de schaduw dan in de zon spelen. Want seizoenen draaien waar je niet naar de ranglijst hoeft te kijken is een tijdsverspilling en kost de club alleen maar meer geld.

Konden we de club en de stad maar oppakken en 70 kilometer noordelijker neerleggen, dan waren we alle ballast die ons al jaren aan de grond houdt kwijt. Want aan de supporters ligt het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 17:22
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #3524

Boe is dat feeske? schreef : Sorry bedoelde 6 januari jl.

Toen lag ik met mijn klote in de zon, en in de avond met mijn mvv shirt op het terras. Sorry dat ik dat dan niet heb meegekregen. Dan zal er ook wel niet veel bijzonders naar buiten zijn gekomen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 18:08
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
MVV algemeen #3525
Aan stel en stel kom je niet verder ,die goal van Verheydt is er niet gekomen ,mvv is niet gepromoveerd en niet gedegradeerd dus aan opmerkingen van stel heb je
niets het is Prietpraat .

Stel de gemeente Maastricht geef MVV 10 miljoen en Cafe het Pruuske geeft ook nog 5 miljoen promoveert MVV dan wat een onzin ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden